Kezdőlap » E-gazdaság » Apróhirdetési oldalak: Ki lehet a Jófogás kihívója?
E-gazdaság

Apróhirdetési oldalak: Ki lehet a Jófogás kihívója?

placc.hu

Hosszú harc után ma a Jófogás egyeduralkodó az apróhirdetési piacon. De vajon örökké tart ez az egyeduralom, vagy van-e komolyan vehető kihívója az oldalnak? Elemzésünk következik.

Frissítés: a placc.hu oldal tulajdonosa megkereste oldalunkat, és adataik szerint a napi látogatóforgalmuk jelenleg már havi 400 ezer látogató.

Közel 50 apróhirdetési oldalt vizsgáltunk meg, hogy kideríthessük, van-e olyan apróhirdetési oldal, amely méltó vetélytársa lehet a Jófogásnak.

Óriások harca: Az előzmények röviden

Mint az közismert, az OLX (korábban Apród) és a Jófogás között hosszú ideje harc folyt az apróhirdetési piac elsőbbségéért. Bár az OLX lényegesen jobb látogatottsággal rendelkezett, végül idén februárban a Jófogás megvette az OLX-et, így egyeduralkodó lett a hazai apróhirdetési piacon. Korábban megvette az Expressz.hu-t is, így látszólag érdemi kihívó nélkül maradt.

Megérte az összevonás?

Érdekesség, hogy a 2015. januári adatok szerint az Aprod.hu (OLX)-nek 12,17, míg a Jófogás.hu-nak 9,67 millió látogatója volt havonta a Similarweb adatai alapján. Idén májusban azonban a Jófogásnak csak havi 14 millió látogatója van. Azaz a két portál együttesen lényegesen nagyobb forgalmat bonyolított le, mint az összevont oldalak.

Bár az adatok csak becslések, mégis arra utalnak, hogy a hirdetők szívesen tették fel hirdetéseiket több oldalra is, ez pedig arra utal, hogy van lehetőség az apróhirdetési piacon, mivel a felhasználók igényelnék a több hirdetési lehetőséget.

hirdetés

Ki lehet a kihívó – módszertan

Vizsgálatunkban több mint 50 apróhirdetési oldalt néztünk át. Ezek közül táblázatban nem ismertetjük az összeset, mert mint látható, a legtöbb hazai apróhirdetési oldal látogatottsága elhanyagolható.

Az adatgyűjtés során a Google organikus találati listáján felbukkanó oldalakat néztük meg, valamint a témában hirdető oldalakat (Adwords), továbbá átnéztük az apróhirdető oldalakat gyűjtő oldalak listáit is. Így állítottuk össze a listánkat. Az összeállításból esetlegesen kimaradhatnak új indítású oldalak, amelyek a fenti listákban és a Google organikus listájában még nem szerepelnek, ám vélhetően ezek látogatottsága nem jelentős.

A vizsgálatba csak az általános apróhirdetési oldalakat vettük be, tehát a tematikus oldalakat (használtautó, ingatlan, állás) és az aukciós oldalakat nem. A látogatottsági adatok forrása a Similarweb.com.

(Értékelésünk sok szubjektív elemet is tartalmaz, így nem tekinthető objektív kutatásnak)

aprohirdetési oldalak forgalma

Három kihívó egy esélyes: a placc.hu

Az adatok alapján az mondható el, hogy összesen három olyan apróhirdetési oldal van, aminek a látogatottsága meghaladja a havi 100 ezret, azaz napi szinten legalább 3 ezer látogatója van. Ezek azok az oldalak, amelyeknek hosszabb távon esélyük van kihívóként fellépni.

Startapro.hu

A legnagyobb látogatottsággal jelenleg a startapro.hu oldal bír. A Similarweb információi szerint havi szinten nagyjából 700 ezer látogatót vonz az oldal, némi emelkedő tendenciával. Bár az oldal kétségtelenül a legnagyobb forgalmat bonyolítja le, jelenleg nem túl felhasználóbarát, designja idejétmúlt.

Aprohirdetesingyen.hu

Látogatottságát tekintve a második helyen az aprohirdetesingyen.hu oldal áll havi 430 ezres látogatószámmal, enyhén növekvő tendenciával. Az oldaltulajdonosok Adwords-ön is népszerűsítik oldalukat. Ennek ellenére az oldal megjelenése nem túl vonzó, és a hirdetés mennyisége is kevésnek tűnik, ráadásul a friss hirdetések száma is meglehetősen alacsony.

Placc.hu – a kihívó?

A lista harmadik helyén a placc.hu áll, ami a legfiatalabb az apróhirdetési oldalak sorában. Az alig hat hónapja indult oldal intenzív növekedést mutat, havi látogatószáma a similarweb adatai alapján meghaladja a 110 ezret (frissítés: az oldaltulajdonos később megküldött adatai alapján már havi 400 ezer). Az oldal igen felhasználóbarát, és modern designnal rendelkezik, a hirdetések is nagy számban vannak jelen, és a látogatószámhoz képest sok friss hirdetés is található az oldalon. Az oldalt rendszeresen hirdetik az Adwords rendszerében is.
Bár a placc.hu látogatószámban elmarad az előtte álló két oldaltól, ám dinamikája, és felhasználóbarát felületének köszönhetően mégis a legesélyesebb kihívónak tűnik, bár tény, hogy látogatószámban még óriási az elmaradása a Jófogástól és SEO terén is sok a teendő.

placc.hu

Régi apróhirdetési oldalak

A listán még számos oldal szerepel, köztük olyan neves oldalak is, mint a bazar.hu, de ezek látogatószáma jellemzően már 25-100 ezer között van, gyakran kevés a friss hirdetés, és a design is elavult. Ezek közül a bazar.hu emelkedik ki, de az inkább regionálisan erős, semmint országosan.

A többi apróhirdetési oldalban sajnos nincs meg az a potenciál jelenleg, amivel nem hogy kihívóként felléphetnének, de hosszú távú működésüket fenntarthatnák. Sok az elhagyatott apróhirdetési oldal is, ezek száma meghaladja a százat is.

Van-e reális kihívó?

Nehéz megfogalmazni, hogy mi járulhat hozzá egy apróhirdetési oldal sikeréhez. Tény, hogy az Apród-Jófogás harc lezárultával egy potenciális piaci rés jelent meg. Ezt mutatja a Jófogás látogatottsága, de az is, hogy még a gyengébb apróhirdetési oldalak forgalma is nőtt a konkurenciaharc megszűnte után. A felhasználói igény tehát jelen van.

A piacon szinte azonnal meg is jelentek új szereplők (hirdetes.uno, iexpress.hu), de ezek közül egyelőre csak a placc.hu tudott komoly látogatottságot szerezni, és néhány hónap alatt a negyedik leglátogatottabb apróhirdetési oldal vált belőle. A felhasználói igények megléte, a jól kigondolt kezelőfelület (Apród-ra emlékeztető), és a tudatos marketing (Adwords) alapján jelenleg a placc.hu tűnik a legkomolyabb kihívónak az apróhirdetési piacon. De amíg ebből a lehetőségből valóság lesz, még sok időnek kell eltelnie.

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

33 hozzászólás

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

  • Köszi. Közben még kaptam egy másikat is. Sajnos az alkalmazott módszerrel, ezekre az új oldalakra nem bukantam rá elég jó hatékonysággal.

    • Üdv!
      Szenteltem volna egy külön cikket a jófogás összeolvadás óta is alkalmatlan és fejlődésképtelen rendszerére (nem lehet a keresőben távolságra szűkíteni, stb.),
      továbbá a legújabb hírdető-gyilkos eljárására.
      Értem ezalatt, hogy a hirdetéseidet most már csak díj ellenében tudod meghosszabbítani illetve törlés és archiválás esetén hetekig – hónapokig nem tudod újra feladni.
      Minden ismerősöm menekül az oldalról.
      Én is azért keveredtem a cikkhez, hogy hol adjam fel a hirdetéseimet!

      • Szia!

        Jogos a felvetés, talán a cikkbe belefért volna a téma, de külön cikket nem szánnék a témának, ez már kicsit messze esik tőlünk. Talán az olvasónak is hasznosabb ha tippeket kap, mintha elolvassa azt amit maga is tapasztalt.

        • Üdv!
          Valóban nagyon jó lenne, ha a Jófogás helyett lenne több hirdető oldal, mert mint Janni Gogolak is írta – gyakorlatilag HASZNÁLHATATLAN!
          Se keresni nem lehet rajta rendesen, se a hirdetések feladása és frissítése nem a mai követelményeknek megfelelő! Csupán pénzbeszerzésre használható – mármint az oldal tulajának.
          Ha nem lenne – csak jobb lenne!!!

          Van elmentve egy csomó hirdetési oldalam, de törölhetem őket, mert vagy a Jófogás jelenik meg (több helyén), vagy az oldal már megszűnt.

          Utálom a Jófogást – és gondolom ezzel nem vagyok egyedül – nagyon jó lenne, ha olyan oldalak jelennének meg helyette, mint volt pl. az Express!

  • Amit a Jófogás hirdetési oldal csinált, mondhatjuk úgy hogy becsapják a hirdetőket.
    Ingyenes hirdetési oldalnak irják, korlátlan számu hirdetéssel, ami valótlan. Végül is vagy fizetünk, vagy várakozunk, ha nem figyelek ŐK arhiválják a hirdetést, ami csak fizetéssel kerül vissza, vagy én törlöm és várok mig 15 nap mulva visszatehetem, ha 180 napon belül fizetéssel nem teszem vissza, soha többé nem tehetem fel.
    Na most mi van, egy olcsón meghirdetett termékre érdemes 1.400,- Ft hirdetésfeladást kifizetni, vagy szakaszonként hirdetem meg újból, ugy mégis akkor minek hirdetek itt, és mikor adom el? Az eljárásuk és a hirdetés menete nem korrekt, ezért folyamodtam én is ahhoz, hogy több másik hirdetőportált kipróbáljak és találjak.
    Nem adnak esélyt a folyamatos és ugymond ingyenes hirdetésre.
    Nem volt korrekt dolog a hirdetőket csőbe húzni, vagy használhatnám azt a kifejezést becsapni.

    • Így igaz! Nagyon becsapják az embereket, mert az oldal egyáltalán nem ingyenes!

  • Nem pontosan egyezik a téma, mert csak egy szegmenst ragad ki az apróhirdetési oldalak tartalmából…
    Nemrég indítottunk el egy ingatlan hirdetési oldalt. A fejlesztésnél nagy figyelmet fordítottam a felhasználóbarátságra és a design-ra, hogy ne legyen olyan sivár az oldal, mint némelyik ingatlanhirdetési oldal.
    Sok mindent az olx tapasztalatokból alakítottam ki.
    – A hirdetés feladás ingyenes és nincs korlátozva a számuk sem.
    – Maximálisan 10 kép csatolható a hirdetéshez.
    – Hetente lehet megújítani a hirdetést.
    – A látogatottsági statisztika grafikonon követhető.
    – Van mobil változat is
    – Lehet vásárolni kiemelést és címkéket (pl: Tulajdonostól)

    Ha kíváncsiak vagytok az oldalra: megveszLAK.hu

  • Nagyon ajánlanám a zsibvasar.hu-t. Régen fent vannak, és még mindig ingyenesek. Egyszerűen szuperek, korrektek,…. sorolhatnám a dicséretet.
    zsibvasar.hu
    Keress rá! 🙂

  • Sziasztok!
    Nagyon jó kis blog!
    Nagyon magas az eltérés a jófogás és a többi hirdetőoldal között! Nem lehet nehéz a nyomába eredni, ilyen magas eltéréssel.Szurkolok minden kollegának!
    Én meg csak próbálkozom egy retro design kialakitású felülettel, hátha ez más mint a többi!

  • A jofogas egy katasztrofa ,hibas,elavult de a lenyeg ,hogy monopol helyzetben vannak,barcsak inkabb az olx vette volna meg oket….

  • Üdv.

    A cikket olvasva, ma megnéztem pár oldalt, hátha találok működőképes hirdetési oldalt és ezt találtam:

    Kedves Placc.hu felhasználó!
    A Placc.hu átmenetileg -előre nem látható ideig- felfüggeszti szolgáltatását! A felhasználók személyes adatait bizalmasan kezeljük, azt harmadik személynek nem adjuk át!
    Amennyiben valamilyen észrevétele lenne, úgy kérem, hogy a most is működő info@placc.hu email címre írjon nekünk. Levelét 24 orán belül meg fogjuk válaszolni!

    Placc.hu csapata

  • A placc.hu a múlté már, de van több, érdekes szempont is, amit érdekes vizsgálni, mint például hirdetések érvényességi ideje, kiemelési lehetőségek, mobilalkalmazások, mobil használhatóság, szűkítési lehetőségek, kommunikáció a közösségi oldalakon, felhasználási feltételek és díjtáblázat és egyéb dokumentumok megléte.
    Az én elemzésre javasolt oldalaim: Jófogás, Maxapró, Apróhirdetésingyen, Startapró, Nextapró, Szuperpiac, Bazár, Apróx, Topapró, Lxo, Megunt
    Véleményem szerint sok hirdetés és sok látogató ( nagyjából 1 hirdetésre 2 látogató), valamint használható felület kell (főként mobilra optimalizálva, vagy mobil alkalmazások) egy jó apróhirdető oldalhoz. 😉

    • Üdv Mindenki!
      Szerintem a legjobb hirdetőoldal az, aki a TV-ben is hirdeti magát. Sajnos eddig még nincs olyan konkurencia, aki ezt meg tudná tenni! Az eddigi próbálkozásaim alapján viszont találtam egyet, ami bár nem annyira ismert, mégis jó! Nekem legalábbis tetszik! Nézik is annyian, hogy már adtam is el a segítségével! Ez a :
      maxapro.hu
      Sok más oldallal ellentétben ezen vannak hirdetések!
      Szerintem AZ LENNE A MEGOLDÁS A HELYZETRE, hogy A JÓFOGÁSON KÍVÜL a legszimpatikusabb hirdetésoldalra tegyük fel a hirdetéseinket!
      Vagyis az a lényeg, hogy amelyik oldal tetszik nekünk, azt mi is támogassuk, hirdessünk rajtuk, ez a minimum, hogy labdába rúghassanak! Fontos, hogy ne csak mérgelődjünk a jófogáson, hanem HIRDESSÜNK MINIMUM ANNYIT MÁSHOL IS, MINT OTT! Akkor tettünk meg mindent, hogy változzon a helyzet!
      MI HIRDETŐK EZZEL TUDUNK A LEGTÖBBET TENNI AZ INGYENESSÉG HELYREÁLLÍTÁSÁBAN!
      FOGJUNK ÖSSZE!

  • Ez a mai állás, amikor a jófogásról törölni akarom a még meglévő komoly egy db hirdetésem, mert a többit törölte a szolgáltató v fel sem engedi tenni, pedig teljesen korrekt. A jófogás abszolút nem az..

    Kedves Placc.hu felhasználó!
    A Placc.hu átmenetileg -előre nem látható ideig- felfüggeszti szolgáltatását! A felhasználók személyes adatait bizalmasan kezeljük, azt harmadik személynek nem adjuk át!
    Amennyiben valamilyen észrevétele lenne, úgy kérem, hogy a most is működő info@placc.hu email címre írjon nekünk. Levelét 24 orán belül meg fogjuk válaszolni!
    Placc.hu csapata

  • Szia!

    Én a segítségedet kérném, hogyan tudnám növelni az ingyenhirdess.com látogatottságát és regisztrálói létszámát? Nem olyan régen indult új hirdetési portál, de reklám és segítség kéne neki, hogy nagyobb teret tudjon hódítani a hirdetési portálok területén. Minden ötletnek örülnék!

  • A jófogás siralmas, tele hibákkal. A megunt is szinte üres. Sanos magyarország nem piac, pici és jelentéktelen egy komoly fejlesztéshez.

  • Üdv ! Szerintem a Jófogás az egyre csökkenő ingyenes hirdetési lehetőségeivel saját magát fogja egyre lejjebb hozni a ranglistán, így lassan nem kell nekik kihívó. Megoldják maguk ezt a kérdést. Sok esetben már sem magán, sem céges hirdetést nem lehet ingyen feladni. Fut pár hirdetésem náluk, de szerintem már nem sokáig. Mind eredménytelenül, és egyre több mindenért kérnek pénzt. Furcsán nyertek, de elbukni is hasonlóan fognak…………

    • Szia!

      Igen tény, ha lenne konkurencia a piacon, akkor esélye sem lenne a Jófogásnak, de hát nincs, és addig azt gondolom elég jó nyereséggel folytathatja ezt az üzleti stratégiát.