A Google drasztikusan megváltoztatja az Adwords hirdetések rendszerét. Megszűnik a jobb oldali hirdetési sáv.
Ezzel párhuzamosan a Google a korábbi három hirdetés mellett négy hirdetést is megjelenít az organikus találati lista felett.
Az első erre vonatkozó hírek csütörtökön jelentek meg, majd a legnevesebb keresőoptimalizálási portál a Search Engine Land megkeresésére a Google szóvivője is megerősítette a változásokat.
A Search Engine Landnek a Google szóvivője elmondta, hogy a változásokat most élesítik világszerte, az összes nyelvre – tehát Magyarországon is ez várható.
Ezek a változások az asztali gépeken lesznek észlelhetőek. A jobb oldali sávban teljesen megszűnnek a hirdetések, leszámítva a termék listázási hirdetést (angolul PLA – Product Listing Ad).
Az organikus találati lista felett a négy hirdetés, a Google szóvivője szerint nem lesz általános, csak azokon a területeken lesz jellemző, ahol nagyon komoly a verseny az egyes kulcsszavakra.
A Google egyébként már 2010 óta kísérletezik a négy hirdetés megjelenítésével – már mi is beszámoltunk erről – és a szóvivő szerint a jövőben is lesznek még kísérletek a találati listán.
A változtatásokkal a mobil és asztali gépeken a találati lista hasonlósága tovább növekszik majd.
A TheSemPost keresőoptimalizálási magazin szerint a változások néhány nap múlva élesednek, ők a február 22-i dátumot nevezték meg, de a Google nekik is elmondta, hogy a változások minden országban és nyelvben életbe lépnek.
Mi a cikkünk írásakor azt látjuk, hogy a hazai találati listán még megtalálhatóak a jobb oldalon a hirdetések, de vélhetően csak néhány napig marad ez így, és idehaza is megszűnik ez az Adwords hirdetési forma.
Így változott az Adwords megjelenítése
A Moz.com részéről dr. Pete Meyers február 19-én írta, hogy tízezer kulcsszó esetén a találati lista 19%-án jelent már meg a négy hirdetés. Néhány nappal korábban ennek aránya 0,1% alatt volt.
A Mozcast adataiból az is leolvasható, hogy a jobb oldali oldalsávban az Adwords megjelenése 42%-ról 24%-ra csökkent néhány napon belül.
Szintén a Moz adatai szerint a jobb oldali hirdetések számával párhuzamosan meredeken nőtt a találati lista alján megjelenő hirdetések száma. Nagyjából 12 százalékról 27 százalékra.
Magyarországon még nem élesedett az új Adwords
Idehaza a cikk írásakor még nem élesedett az új rendszer, de vélhetően erre csak néhány napot kell várnunk.
Mindez azt is jelenti, hogy az organikus találati lista még lejjebb csúszik a találati listán, így ez az organikus forgalomra koncentrálók számára rossz hír.
Kedves Attila !
A butortaxi.hu a honlapom.
Szívesen venném építő jellegű kritikádat, amitől bizonyos kulcsszavakra akár előrébb kerülne oldalam
a találati listában.
Amennyiben látsz lehetőséget a minőség javítására, kérlek tedd meg ajánlatod.
Üdv!