A Google drasztikusan megváltoztatja az Adwords hirdetések rendszerét. Megszűnik a jobb oldali hirdetési sáv.

Ezzel párhuzamosan a Google a korábbi három hirdetés mellett négy hirdetést is megjelenít az organikus találati lista felett.
Az első erre vonatkozó hírek csütörtökön jelentek meg, majd a legnevesebb keresőoptimalizálási portál a Search Engine Land megkeresésére a Google szóvivője is megerősítette a változásokat.

A Search Engine Landnek a Google szóvivője elmondta, hogy a változásokat most élesítik világszerte, az összes nyelvre – tehát Magyarországon is ez várható.

4 hirdetés Adwords

Ezek a változások az asztali gépeken lesznek észlelhetőek. A jobb oldali sávban teljesen megszűnnek a hirdetések, leszámítva a termék listázási hirdetést (angolul PLA – Product Listing Ad).

Az organikus találati lista felett a négy hirdetés, a Google szóvivője szerint nem lesz általános, csak azokon a területeken lesz jellemző, ahol nagyon komoly a verseny az egyes kulcsszavakra.

Hirdetés

hirdetés

A Google egyébként már 2010 óta kísérletezik a négy hirdetés megjelenítésével – már mi is beszámoltunk erről – és a szóvivő szerint a jövőben is lesznek még kísérletek a találati listán.

A változtatásokkal a mobil és asztali gépeken a találati lista hasonlósága tovább növekszik majd.

A TheSemPost keresőoptimalizálási magazin szerint a változások néhány nap múlva élesednek, ők a február 22-i dátumot nevezték meg, de a Google nekik is elmondta, hogy a változások minden országban és nyelvben életbe lépnek.

Mi a cikkünk írásakor azt látjuk, hogy a hazai találati listán még megtalálhatóak a jobb oldalon a hirdetések, de vélhetően csak néhány napig marad ez így, és idehaza is megszűnik ez az Adwords hirdetési forma.

Így változott az Adwords megjelenítése

A Moz.com részéről dr. Pete Meyers február 19-én írta, hogy tízezer kulcsszó esetén a találati lista 19%-án jelent már meg a négy hirdetés. Néhány nappal korábban ennek aránya 0,1% alatt volt.

Adwords 4 hirdetés

A Mozcast adataiból az is leolvasható, hogy a jobb oldali oldalsávban az Adwords megjelenése 42%-ról 24%-ra csökkent néhány napon belül.

Szintén a Moz adatai szerint a jobb oldali hirdetések számával párhuzamosan meredeken nőtt a találati lista alján megjelenő hirdetések száma. Nagyjából 12 százalékról 27 százalékra.

Magyarországon még nem élesedett az új Adwords

Idehaza a cikk írásakor még nem élesedett az új rendszer, de vélhetően erre csak néhány napot kell várnunk.
Mindez azt is jelenti, hogy az organikus találati lista még lejjebb csúszik a találati listán, így ez az organikus forgalomra koncentrálók számára rossz hír.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. Kedves Attila !
    A butortaxi.hu a honlapom.
    Szívesen venném építő jellegű kritikádat, amitől bizonyos kulcsszavakra akár előrébb kerülne oldalam
    a találati listában.
    Amennyiben látsz lehetőséget a minőség javítására, kérlek tedd meg ajánlatod.

    Üdv!

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

augusztus 16, 2016

122MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Egy nap sem kellett és a magyar

augusztus 15, 2016

122MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Aki keveset fizet, az csak korlátozott adatokat

június 16, 2016

122MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Áprilisban jeleztük először, hogy a Google zöld

április 15, 2016

122MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ma megjelentek Magyarországon is, Európában tömegesen tesztelte


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!