Kezdőlap » Keresőoptimalizálás » Ébredő erő lesz a keresőoptimalizálás 2016-ban vagy?
Keresőoptimalizálás

Ébredő erő lesz a keresőoptimalizálás 2016-ban vagy?

keresőoptimalizálás Google

Cikksorozatot indítunk, amelynek célja, hogy a hazai SEO ágazat szakértői felkérve feltérképezzük, ki-mit vár a 2016-os esztendőtől SEO téren.

Evenich AndrásNév: Evenich András / Kulcsszo.hu

Cég: http://kulcsszo.hu

Bemutatás: 2005 óta foglalkozom a weboldalak, javarészt webáruházak keresőoptimalizálásával. A kreatív és értékteremtő SEO híve vagyok. Célomnak tekintem, hogy a vállalkozók megismerjék és megértsék, hogy a Google milyen szempontok alapján rangsorolja előre a weboldalakat és mit kell ahhoz tenni, hogy ezt ők is elérhessék. Elsősorban a KKV szektorban, de nagyvállalati projektekben is aktívan részt veszek.

Ébredő erő lesz a keresőoptimalizálás 2016-ban vagy?

Hogy milyen újítások, változások várhatóak 2016-ban a Google háza táján, azt korai lenne még találgatni. Ami biztos, az a változás, ám megfelelő hozzáállással képesek leszünk a változásokra jól reagálni, ami azzal az eredménnyel jár majd, hogy cégünk képes lesz továbbfejlődni.

Sok-sok kérdés várat magára az új évben

Panda/Pingvin szigorítás vagy új algoritmusok?

A Google folyamatosan futó Pingvin algoritmust ígér, ami várhatóan szigorúbb is lesz az eddigieknél. Ez a szigorítás nagyban felforgathatja a találati listát. A kérdés az, hogy képes lesz-e az algoritmus kiszűrni a magyar nyelv adta sajátosságokat is, illetve a magán bloghálózatos megoldásokra mennyire lesz érzékeny.

hirdetés

A másik neves algoritmussal kapcsolatban az a kérdés merül fel, vajon a Panda gyakrabban és alaposabban fogja-e szemügyre venni pl. a duplikált tartalmakkal előnyt szerző weboldalakat? Esetleg készítői kitalálnak-e olyan egyéb módszert, amivel egyéb manipulációkat is kiszűrhetne?

SERP változások

A Google saját felületén Ő szabja meg a szabályokat, még ha az nem is minden esetben tetszik minden látogatójának. Megannyi kérdés merül fel ezzel kapcsolatban is.

Az elmúlt hetekben tesztelték a találati lista reklám bővítését, ami annyit jelent, hogy a 3db Adwords hirdetés helyett 4db jelenik meg az organikus találatok előtt. Ez, és egyéb kiegészítő tartalmak megjelenítése (ami már most is látható az időjárás és szállás szektorban) vajon mennyire lesz tendencia a következő évben, években?

De az ez évben napvilágott látott bejelentés – hogy tervezik a folyamatosan gördíthető találati listát, amivel szinte meg is szűnnének az oldalak lapozásai,- vajon mennyire változtatná meg az átkattintások arányát a SERP-ből?

Elkészítik-e a saját árösszehasonlító alkalmazásukat, ami a teljes e-kereskedelemben lévő állóvizet kavarná fel?

Vajon a közösségi oldalak tartalmait mennyire fogja hangsúlyosnak értékelni a Google, várhatóan úgy, ahogy azt már a Twitter esetében az USA-ban bevezették?

Mobil SEO és a nem olyan távoli jövő

A mobil seo és mobil alkalmazások optimalizálása terén biztos számíthatunk újdonságokra 2016-ban, pl: a találati listán újabb megkülönböztető jelzéseket fogunk-e látni, esetleg lesz-e olyan új szempont, ami befolyásolja a rangsorolást?

Még az is kérdéses, hogy milyen új eszközök lesznek képesek az internetes tartalmak megjelenítésére, gondolok itt a már elterjedőben lévő smart tv-ékre, de az okos autók, hűtőgépek kora sem olyan távoli valóság.

Mire lesz képes a Facebook kereső?

A Google és a Facebook kiélezett versenyben áll a felhasználók kegyeiért, és ez a küzdelem várhatóan még erősödni fog a következő időszakban is. Az, hogy a Facebook keresője milyen módon fogja a keresési szokásainkat befolyásolni, az egy megválaszolatlan kérdés.

Mit talál ki még az EU?

Az Európai Uniónak nem igazán a szíve csücske a Google, és ezért képes akár szélsőséges lépéseket is tenni, hogy oda piszkáljon neki. Már a sütis törvény is erről szólt, aminek a végén a weboldal tulajdonosok és a felhasználók látták kárát. 2015-ben elindult egy per, amiben a francia állam kérvényezte a kereső algoritmus kiadását, bár minden valószínűség szerint, ha ez megtörténne, az a Google végét jelentené.

A fent említett változások, elrémisztőek is lehetnek de úgy gondolom, ezek inkább jó lehetőségek lehetnek azok számára, akik képesek állni a sarat a versenyben. Ma már a keresőoptimalizálás egy komplex tevékenység és nemcsak technikai, tartalmi fejlesztésről, a bejövő linkek szaporításáról szól.

Teremtsünk értéket a látogatóink számára

Remélhetőleg a Google újításai/algoritmus frissítései rá fogják venni a weboldal tulajdonosokat, hogy az értékteremtés útjára lépjenek, vagy legalábbis olyan SEO-s és marketing szakemberekkel dolgozzanak együtt, akik ezt képesek megvalósítani számukra. Ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy mélyebben a pénztárcájukba kellene nyúlni, inkább csak azt, hogy megértsék a kevesebb, több – alapelvet legyen szó tartalomról vagy link fejlesztésről.

A 2015-ös év is megmutatta, hogy a régi technikák már nem működnek úgy, mint pár évvel ezelőtt. Így aki azon töri fejét, hogyan lehetne manipulatív eszközökkel, módszerekkel előre jutni, azokra előbb vagy utóbb büntetés vár, aminek a kimenetelét már sokan tapasztalták a Pingvin, Panda és egyéb új algoritmusok révén.

Bele kell tenni a munkát

Ne gondoljuk azt, hogy befektetés nélkül eredményesek lehetünk, így vagy úgy meg kell érte dolgozunk, mint egy sportolónak vagy egy iskolapadban ülő fiatalnak. A siker gyümölcseit csak ilyen módon tudjuk learatni. Például egy értékes tartalom, – ami méretét tekintve több, mint 10 ezer karakter is lehet – fotókkal kiegészítve akár 1-2 napi munkánkba is kerülhet, de ugyan ez elmondható egy 5-10 perces videó elkészítéséről is.

A link fejlesztésben hasonló igényesség esetében, egy jól megszerkesztett és átgondolt sajtóközlemény vagy vendég bejegyzés elkészítése is napokat vehet igénybe, aminek a kimenetelét nem lehet biztosra venni, de a befektetett munkánk eredménye maradandó lesz, nem úgy, mint a tömeges bloghálózatos megoldások esetében.

Marketingesek körében sokan temetik a SEO-t, ami igaz is a régi módszerekre, szemléletre, de talán ez az az online tevékenység, ahol a legtöbb változás következik be évről-évre. Gondoljunk csak bele, évente legalább 500 algoritmus frissítés történik.

A legfontosabb alapelv sosem fog változni, mégpedig az, hogy ne a Google-nak építsünk weboldalt, hanem a célközönségünknek, mert ők fognak vásárolni nálunk, ők azok a személyek, akik a vállalkozásunk mozgatói lesznek.

Ezért is fontos a landing page-k megfelelő kimunkálása és reklámozása, ami lehet egy termék kategória-, és termék oldal is, vagy egy hírlevél felíratkozás céljára létrehozott aloldal.
Ezt a személetet is erősíti a Google azon törekvése, hogy a felhasználói élmény fontos része lett az alapalgoritmusának.

10+3 feladat lista újév kezdésre

Hogy a 2016-os évünk sikeres legyen, a következő teendőket javaslom elvégezni, amik révén a weboldala megkerülhetetlen szereplője lesz a piacának.

1. Gyűjtsön hírlevél felíratkozókat, és küldjön ki hírlevelet blog cikkeiről, termékeikről

2. Indítson látogató szerző kampányokat (Facebook, Google Adwords stb.)

3. Gyorsítson a weboldala sebességén

4. Készítsen egy 50-100db-os kulcsszó listát, a long tail kifejezésekről amikről majd Ön vagy a szövegírója írhat tartalmakat

5. Készítsen videókat a termékeiről, fontosabb témaköreiről, természetesen a Youtubera optimalizálva

6. Adjon hírt a vállalkozását érintő témakörben és azt juttassa el a hazai média szereplőinek, ezzel szinte biztos, hogy egy pár értékes, új linkre is szert tehet.

7. Kapcsolja össze személyét és weboldalát, hogy Ön legyen a piacának vezető szakértője

8. Nézze át weboldalát és győződjön meg arról, hogy minden tartalmát legalább 2-3 kattintással el tudja érni, illetve minden oldala rendelkezik H1, H2 címsorokkal, amik tartalmazzák az adott url legfontosabb kulcsszavát. Screamingfrog ingyenes verziója tud ebben segíteni.

9. Gondolja át, milyen módon tudnának a látogatói tartalmat generálni weboldalán, ez lehet hozzászólás vagy vélemény formájában is.

10. Mérje eredményeit, állítson be konverziós célokat a Google Analyticsben és mentse le a Google webmester eszközökben, mely kulcsszavai milyen helyezéseket értek el 2015-ben.

11. Adjon pluszt a látogatóknak, ügyfélchat-tel, személyre szabott tartalmakkal, kérdőívvel, upshell kiegészítésekkel stb.

12. Gondolkozzon új, szokatlan megoldásokban, amit még senki sem csinál. Legyen az egy új termék vagy landing page szöveg, bármi ami megmozgathatja a látogatóit.

13. Dolgozzon ki egy komplex marketing és SEO tervet 2016-ra!

A keresőoptimalizáláshoz hit is szükséges, hinni abban, hogy amit csinálunk, annak meg lesz az eredménye. Az eredményeink láttán igazolást nyerünk, hogy a kemény munka meghozza a gyümölcsét.

Sok sikert, szorgalmat és sok-sok értékes látogatót kívánok az Új Évben!

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg véleményed!

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.