Kezdőlap » Google » Google algoritmusmódosítás 2017. február 7-én
Google

Google algoritmusmódosítás 2017. február 7-én

Keresőoptimalizálás 2016 Sipos Csaba

A múlt hét után ismét jelentős frissítés hajtott végre a Google a keddi napon. Úgy tűnik most más volt a fókuszban, mint a múlt héten.

Ahogy beszámoltunk róla február első hetében jelentős algoritmusfrissítést hajtott végre a Google, amely – úgy tűnt – linkalapú volt, azaz elsősorban a linkek miatt sorolt hátra, vagy éppen előre oldalakat. A SEO fórumok jelzései alapján a spam linkek miatt kerülhettek hátrébb akkor az oldalak.

Nos úgy tűnik a Google nem pihen, mert a héten ismét jelentős algoritmusfrissítés zajlott, amelyet magyar oldalak is megéreztek.

Szerkesztőségünkbe több, egymástól független jelzés is érkezet olyan weboldal-tulajdonosoktól, akiknek weboldal a február 7-i frissítést követően számottevően visszaesett.

A visszaesés jellemzője, hogy nem csupán egy-egy aloldalt érintett, hanem a domain összes kulcsszavára történt hátrasorolódás kisebb, vagy nagyobb mértékben.

A másik jellegzetesség, amit észleltünk, hogy ha nem is nagy arányban, de bizonyos kulcsszavakra a Google által hozott url-ek megváltoztak ugyan azon domain esetében, azaz ugyan azon oldalról más aloldalt tartott relevánsnak a kereső.

hirdetés

Ez arra utal, hogy a mostani algoritmusfrissítés inkább tartalmi/minőségi jellegű volt, és nem linkhátterű. Ha tippelni kellene, akkor a mostani módosítás a Google alapalgoritmusát érinthette, vagy legalábbis hasonló volt ahhoz, amit korában minőségi algoritmusfrissítésnek nevezett a nemzetközi SEO szakma.

Az alábbiakban három magyar példát hoznék. Az első az emag.hu, ami egy jól ismert webáruház, és jól látható a SemRush adatai alapján , hogy ha kis mértékben is, de romolhatott a megjelenése a találati listán (ezek becslések, így nem felétlenül ez a helyzet.)

emag forgalom

A másik egy hazai társasjátékwebáruház, ami sokkal egyértelműbb visszaesést mutat.

tarsasjatek organikus forgalom

Végül egy pozitív példa, egy online marketinggel foglalkozó oldal előrelépést mutatja február 7-i frissítést követően. Az ite.hu esetében például 30%-kal növekedett az organikus forgalmunk az elmúlt egy-két napban.

seos

Az általunk látott oldalak közül inkább a webáruházak esetében volt visszaesés, de itt is láttunk pozitív példákat is.

A változást az automata algoritmusfigyelők is észlelték. A moz.com figyelője a Mozcast rég nem látott 100 pont feletti értéket ért el, az általam legmegbízhatóbbnak tartott Algoroo, pedig az idei év legmagasabb értékét regisztrálta.

algoroo

Az tehát bizonyos, hogy ismét módosított a Google az algoritmusán. Téged mindez hogy érintett?

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

3 hozzászólás

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

  • Sziasztok! Én a linkes büntetésbe beleestem, oly módon hogy túl sok affiliate linket használ(hat)tam az oldalakon, beleástam a témába magam és így utólag nyilvánvalóvá vált, hogy ezeket a “túlzott” affiliate linkeket már 2013 óta bünteti a G annak ellenére, hogy mindegyik link el volt látva nofollow taggal, de ugye engem csak most érintett. Nos a probléma ott kezdődik, hogy ugye header-rel illetve nofollow, noindex és 302es átirányítással lehet mérsékelni ezeknek a számát illetve egyéb linkrövidítők használatával, viszont a szolgáltató aki adja az affiliate linket tiltja az ilyesmit. Feltételezések vannak, hogy 300 karakterenként érdemes 1 ilyen linket kitenni és akkor nem lesz gond, de biztosat senki nem tud. Hát én most előlről kezdem az egészet és biztos ami biztos alapon csak egy linket fogok használni, csak azt nem értem akkor minek találták ki a nofollow linkeket ha kb semmire nem jó… Van olyan lehetőség arra, hogy kitegyek egy linket de azt úgy, hogy G semmi képpen ne tudja, hogy az affiliate link? Tehát itt nem arról van szó, hogy a linkkel link-erőt akarok átadni, csak jelezni szeretném, az oldalon haladva hogy ha ide és ide kattint akkor az adott dolgot meg tudja vásárolni.
    Ha valakinek lenne erre ötlete szívesen fogadom 🙂
    /* halkan jegyzem meg, hogy mindenhol azt olvasni, hogy ne a Google-nek csináljuk az oldalt hanem a látogatónak, de lassacskán már mindenre oda kell figyelni, hogy véletlenül nehogy büntetést kapjunk… */