Korábbi cikkemben már beszámoltam róla, hogy a Google március 15-én elindította hat hónapja várt alapalgoritmus frissítését. Bár a frissítés még nem zárult le, de közel vagyunk a végéhez, így bár tapasztalat már levonható. Ebben a cikkben most konkrét oldalakon mutatok meg ennek a hatását. Mivel zömében saját oldalakról van szó, elég sokat el is árulhatok róla.

Radikális forgalomemelkedés

Ez az oldal egyike magyar Adsense oldalaimnak. A domainnév nem publikus, de jól látható, hogy a organikus forgalom nagyjából megduplázódott. Nézzük az oldal jellemzőit és hogy milyen változások történtek

  • a weboldal linkprofilja relatíve erős (Majestic.com szerint 430 hivatkozó domain), DA értéke 37, Trust flow értéke 25.
  • az oldal számottevő brandkereséssel rendelkezik (havi 2000), és jelentős a direkt forgalom is.
  • az elmúlt hónapokban az oldalra nem történt direkt linképítés, természetes linkszerzés előfordulhat
  • az oldalon rendszeres nem SEO célú tartalomfejlesztés volt (elsősorban social médiát céloztuk)
  • Az oldal sebessége és más túlhypeolt SEO mutatói tragikusak 🙂

Hasonlóan emelkedő trend

A következő példánál még jelentősebb az organikus forgalom emelkedés, de itt a szezonális hatás si jelen van, tehát a valóságban az emelkedés nem ennyire számottevő, noha jelentős. Jelenleg közel 3x ugrott a forgalom. Ez szintén egy magyar Adsense projekt, nézzük a jellemzőit:

  • az oldal linkprofilja igen gyenge, DA23, Trust Flow 11, Hivatkozó domainek száma 14 (majestic.com alapján)
  • az oldalon nem volt tartalomfejlesztés több mint fél éve
  • linképítés történt prémium oldalakról havonta egy darab
  • a brandkeresés igen jelentős számú
  • technikai SEO rendben van
  • a túlhypeolt, Core Web vitals rendben van, érdekesség lehet, hogy ez nem WordPress oldal, hanem én kódoltam teljesen.

Szezonalitás vagy erősödés?

Szintén egy saját Adsense projekt, aki tagja az ite.hu SEO Klub-nak, annak ez a projekt ismerős lehet, mert sokat hivatkozok rá. Itt egy 16 hónapos periódust raktam be. Jól látható a nagyon erős szezonalitás. Ugyanakkor az idei tavasz lényegesen erősebb, mint a tavalyi volt.

Ha összehasonlítjuk az elmúlt három hónap organikus forgalmát az előző év azonos időszakának 3 havi adatából, akkor tisztább képet kapunk:

Ebből jobban látszik, hogy némi szezonalitási hullámot leszámítva az emelkedés szintén az algoritmus frissítéshez köthető elsősorban. Nézzük ennek a projektnek a jellemzőit:

Hirdetés

hirdetés
  • DA érték: 31, Trust Flow 9, Hivatkozó domain (majestic.com) 94.
  • az oldalon nagyjából heti egy új cikk került kihelyezésre, nagyobb részt SEO fókusszal.
  • linképítés nem történt az oldalra, de természetes linkszerzésre hajlamos az oldal
  • brandkeresés van, de elhanyagolható, direkt forgalom van, de igen kis százalékban
  • technikai SEO rendben van, a Core Web Vitals: „javításra szorul”

Egy kisebb projekt eredményei

Nézzük egy kisebb projekt eredményeit. Ez is induló Adsense projekt, kb 8 hónapos. A megjelenítési adatokat mutatom be, mert az látványosabb, de az organikus forgalom is kb. 50%-kal nőtt.

  • az oldal DA értéke 13, Trust flow 4, hivatkozó domain 9 darab
  • az oldal egy esetleg 2 új linket kapott az elmúlt hónapokban
  • tartalomfejlesztés nem történ az oldalon az utóbbi hónapokban
  • márkakeresés nincs
  • technikai SEO alapvetően rendben van, a Core Web Vitals ingadozó:

Forgalom visszaesés

És hogy ne csak pozitív példákat hozzak, íme egy negatív trendű oldal. Szintén magyar Adsense oldal, amire kb 4 éve nem raktam fel új tartalmat :). Sajnos hajlamos vagyok beleszeretni az új projektekbe és a régieket elhanyagolni, de ennél az oldalnál nem hanyagolhatom tovább a javítást. Az oldal egyértelműen lefelé mutató trendet mutat, amin tovább rontott a mostani algoritmus frissítés is.

  • DA érték: 24, Trust Flow: 1, hivatkozó domain: 24
  • linképítés nem történt évek óta
  • tartalomfejlesztés nem történt évek óta
  • Van márkakeresés, de igen alacsony számú, a teljes forgalom 01,% alatt
  • Web vitals javításra szoruló kategóriában

Az ite.hu organikus forgalma

A Transzparencia jegyében időnként bemutatom az ite.hu organikus forgalmát is. Korábban írtam egy esettanulmányt, ahol bemutattam, hogyan esett vissza az ite.hu organikus forgalma és hogyan újítottam meg az oldalt. Szerencsére ez a javítás mostanra beérett. A forgalomemelkedés január 1-én indult, jelentősen lökött rajta a ChatGPT és az AI körüli hype is, de a régi kulcsszavak kapcsán is jelentős helyezésjavulás volt. A mostani alap-algoritmusfrissítés hatása egyelőre nem egyértelmű, összességében inkább semleges:

  • DA érték: 37, hivatkozó domain: 487, Trust flow:16
  • természetes linkszerzés volt az oldalra
  • tartalombővítés, megújítás, és noindexre helyezés
  • van márkakeresés, és szerzőre történő keresés is, valamint jelentős a direkt forgalom
  • A Web Vitals itt is javításra szorul

Tapasztalatok és tanulságok

Van még jó pár oldalam, de mindegyik grafikonját nem akarom bemutatni, talán ez is elegendő néhány tanulság levonására:

  • ha ráfekszel egy oldal javítására az idővel meghozz az eredményét, minőségi javítás esetén egy hosszabb időtáv is lehet
  • a mostani frissítés nem elsősorban a linkekről szólt. Szinte link nélküli oldalaim és projektjeim is előreléptek
  • talán az is látszik, hogy jelentős linképítés nélkül is lehet szép organikus forgalmat elérni (gyengébb versenyben)
  • ha sokáig hanyagolsz egy oldalt, annak előbb-vagy utóbb meglesz a negatív eredménye, ha elolvastad az ite.hu esettanulmányát ott is ezzel találkoztam és most a bemutatott Adsense projektnél is hasonló volt a helyzet.
  • A Core Web Vitals nem igazán számít
  • bár statisztikailag a fentiekből nem kimutatható, de a brandkeresésnek és a direkt forgalomnak keresőoptimalizálási szempontból van egy jótékony hatása véleményem szerint

A fenti eredmények látványosak, de sok oldalra látok rá, ezek közül sok a saját projekt és a mostani alapalgoritmus frissítés hatását igen sok oldalnál ki lehet mutatni, mégha nem is ennyire látványosan. A mostani frissítés hatása szerintem jelentősebb volt, mint amit korábban láttam.

És neked hogyan alakult az organikus forgalmad?

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. Kedves Attila!
    A frissítés ugyan már hivatalosan lefutott, de az oldalaim azóta is össze vissza táncolnak.
    Elképesztő, hogy egy adott oldal egyik kulcsszóra gyakorlatilag eltűnt a keresőből, a másik kulcsszóra meg sem mozdult a pozíciója. Szerinted mennyi idő még, hogy normalizálódjanak a pozíciók?
    Az egyik oldal forgalmában volt egy hatalmas kiugrás, amikor a normál érték ötszöröse volt a látogatók száma, de 3 nap után visszatért a szokásos értékhez. Azóta is ugyanaz a forgalom, mint az algoritmus frissítése előtt volt. (Az oldalon közben semmi változtatás nem volt.)

    1. Szia!

      Más külföldi SEO szakik posztjaiból is az látszik, hogy végig nagyon erős volt a fluktuáció, még március utolsó napjain is, különösen a mobilt találati listán. Szerintem most a héten ez már lassan lenyugszik. De azt azért tudni kell, hogy a google évente több ezer alkalommal módosítja valamilyen mértékben az algoritmusait, tehát teljes nyugalom sosincs, bár tény, hogy az alapalgoritmus frissítés nagy mozgásokkal jár.
      Ha egyik kulcsszavadnál nagy a változás, a másiknál pedig nem volt, akkor nézd meg, hogy annál ami visszaesett változott-e a találati lista jellege, értsd: más típusú tartalmak rangsorolnak-e? Ilyen esetben gyakran az a helyzet, hogy adott kulcsszór a Google kicsit más típusú tartalmat szeretne rangsorolni.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

január 9, 2024

223MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Úgy néz ki elég komoly algoritmus frissítés

október 6, 2023

223MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google két nap alatt útjára engedte

szeptember 22, 2023

223MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ahogy írtam, jelenlege is fut a Google

március 29, 2023

223MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Korábbi cikkemben már beszámoltam róla, hogy a


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!