Rengeteg információt árult el a Google: Mobil algoritmus, HTTPS, Rank Brain, és a keresés jövője. Minden szóba került.
Most zajlik az egyik legnagyobb keresőmarketing konferencia az SMX. Ennek visszatérő rendezvénye egy beszélgetés a Google szóvivőjével. Ezeken rendszeresen rengeteg érdekes információ kerül napvilágra, ez most sem volt másképp. Összefoglaljuk az elhangzottakat.
A beszélgetés Gary Illyés a Google szóvivője és Danny Sullivan a SearchEngineLand alapítója között zajlott a közönség aktív részvételével.
Rank Brain algoritmus
Danny Sullivan: Azt gondolom kezdhetnénk valami könnyűvel: el tudnál nekünk mondani mindent a Rank Brain algoritmusról?
Gary Illyés: ha ez a könnyű kérdés, akkor bajban vagyok. Azt tudom elmondani, amit korábban is. A Rank Brain egy a rangsorolási tényezők közül. Része a gépi tanuláson alapuló folyamatnak. A múltbéli adatokon és kereséseken alapul, azt nézi a korábbi keresések során mi volt jó minőségű találat és azt próbálja kitalálni, hogy mi lesz a tökéletese válasz a későbbi kereséseknél. A Rank Brain legjobban a long-tail kereséseknél és a soha nem látott keresőkifejezéseknél működik a legjobban.
Az összetett, bonyolult kérdéseknél a RankBrain nélkül nem kapunk jó válaszokat, de ezzel az algoritmussal már igen. A Rank Brain képes kitalálni, hogy bizonyos kérdésekre, mi a legjobb, vagy a megfelelő válasz. Megérti, hogy bizonyos kötőszavaknak mikor van jelentősége és mikor nincs.
A Rank Brain nem abban jó, hogy megértse a kérdést, hanem , hogy megértse, hogy egy kérdésre mi a jó válasz.
A Rank Brain esetében nincs valamiféle pont, mint a Panda algoritmus esetében. A Rank Brain teljesen új és egyedi szignál, új rangsorolási tényező, és arról szól, hogy segít megérteni, hogy egy felhasználó kérdésére mi a helyes válasz. Erre nem lehet optimalizálni, azon kívül, hogy a természetes nyelvet használod.
Az új domainvégződések SEO hatása
Danny Sullivan ezt követően a kulcsszavas domainekről és a kulcsszavas domainvégződésekről kérdez (TLD).
A domainvégződéseknek nincs semmilyen szerepe abban, hogy miként értékeljük egy meghatározott url relevanciáját. Az országspecifikus domainvégződéseknek ellenben lehet hatása egy konkrét országban végrehajtott keresés esetén. De az olyan domainvégzősédek, mint a „news”, vagy az „attorney” nincs semmilyen előnye.
Gary Illyés arról is beszélt, hogy a domainnek önmagában lehet szerepe a rangsorolásban bizonyos esetekben, de általánosságban a Google nem foglalkozik a domainnévvel, majd azt is elmondja, hogy ő nem próbálna meg egy kulcsszóval teli domaint megszerezni.
Search Console
A keresőoptimalizálók régi kérése, hogy a Search Consoleban a kulcsszóadatok legyenek 90 napnál hosszabb időszakra visszanézhetőek. Gary Illyés elmondta, hogy hallották a kérdést, foglalkoznak vele, de még nem tud konkrétumot mondani, hogy mikortól lesznek hosszabb időszakra elérhetőek az adatok.
Pingvin-algoritmus
Danny Sullivan: Térjünk is át a Pingvinre gyorsan. Az utolsó frissítés 2014 decemberében volt. Lesz-e még frissítés addig, amíg Elon Musk a Marsra száll?
Gary Illyés válaszában elmondta, hogy nem hajlandó időpontot mondani. Ezt korábban többször megtette, és nem bizonyultak helyesnek, ezért a jövőben nem mond időpontokat.
A Panda algoritmus kapcsán elmondta, hogy nem valós időben fut, hanem szakaszosan és egy futás hónapokat vesz igénybe.
A HTTPS jelentősége
Gary Illyés azt is elmondta, hogy jelenleg az indexelt oldalak 30%-a már HTTPS kapcsolattal rendelkezik, és tervezik, hogy a jövőben ennek további rangsorolási előnyt adjanak, de ez nem a közeljövőben lesz.
Mobil algoritmus
A Mobil algoritmus kapcsán két fontos dolgot is elmondott Gary Illyés. Az egyik, hogy a jövőben fejlesztik, és új szignálokat, rangsorolási tényezőket fog kapni. A másik dolog, hogy a sebesség is rangsorolási tényező lesz a mobil algoritmusban és az asztali gépekhez képest a mobilkészülékeknél a sebességnek nagyobb lesz a jelentősége.
Közösségi média
Gary Illyés közölte, hogy a közösségi média továbbra sem rangsorolási tényező, a fő gondot az jelenti, hogy nem ők rendelkeznek az adatok felett és ezt bármikor elveszthetik, ha a közösségi média tulajdonosa úgy döntene.
Szerzőség
Gary Illyés ennek kapcsán közölte, hogy már nem használják semmilyen formában a Google Authorship programot. Majd azt is elmondta, hogy már nincs rá szükségük, mert okosabbak annál.
Átkattintási arány
Bár a SEO kutatások ennek ellene mondanak, de Gary Illyés ismét megerősítette, hogy az átkattintási adatokat kizárólag a személyes kereséseknél használják.
Nincsenek ágazati algoritmusok
A közönség kérdésére elmondta azt is Gary Illyés, hogy nincsenek ágazatspecifikus algoritmusok, tehát nincs külön algoritmus egyes speciális területeken.
A jövő SEO-ja
Végül Gary Illyés két területet emelt ki, amire a jövőben mindenkinek figyelni kell. Az első az AMP. Gary Illyés szerint ebből nagyon nagy dolog lesz, ezért az javasolja, hogy használjuk. A másik dolog a chatbotok és digitális asszisztensek, ezek előtt is óriási jövő áll, légy az első , aki kihasználja ennek előnyeit.
Ez a beszélgetés rövid összefoglalója. Kicsit döcögős a fordítás, de igyekeztünk gyorsak lenni. Aki még kezdő a keresőoptimalizálásban, annak talán nem minden világos, de a következő napokban, az egyes kérdéseket részletesebben is tárgyaljuk majd.