Korábban beszámoltunk már róla, hogy az orosz Yandex idéntől, bizonyos területeken már nem veszi figyelembe a linkeket a találati lista kialakításánál. Most Matt Cutts beismerte, ők is tesztelnek egy ilyen verziót, de kevés sikerrel.
Matt Cutts, a Google webspam osztályának vezetője szokásos videóüzenetében egy nagyon érdekes kérdést válaszolt meg.
„Van a nagy Google-nak olyan keresőalgoritmusa, amely teljesen figyelmen kívül hagyja a linkeket?”
Matt válasza az, hogy valóban van egy tesztalgoritmus, amely azt vizsgálja, hogy milyen lenne a találati lista, ha a linkeket mint tényezőt, figyelmen kívül hagynák, de ez a nyilvánosság számára nem elérhető.
Matt szerint a linkek kivétele az algoritmusból a találati lista drasztikus minőségi romlását eredményezte.
Kiderült, hogy, noha sok a spam, és manipulatív szándékú link, mégis a linkek legnagyobb része még mindig valós, amelyek lényegesen javítják a találati lista eredményét.
[alert variation=”alert-info”]Több látogatót, jobb helyezést szeretne weboldalának? Vegye fel velünk a kapcsolatot!>>>[/alert]
A hír roppant érdekes. Egyrészt már jeleztük a Yandex esetében is, hogy vélhetően a Google is próbálkozik hasonló megoldással, de az, hogy Matt Cutts ezúttal nyilvánosan vállalta, hogy a Google ilyen kísérleteket folytat és ezek eredménye igen rossz, lélegzetvételhez juttathatja a linképítőket és a weboldal tulajdonosokat. Ha egyszer lesz is olyan algoritmus, amely figyelmen kívül hagyja a linkeket, az még nem most lesz.
Feltűnő azt is, hogy a Google ősszel bejelentette, hogy aktívabban fellép a manipulatív linkek ellen, és hogy meg akarja törni a manipulatív linképítők szellemét. Talán ez a hír összefüggésbe hozható a korábbi hírekkel. Talán a Google úgy találta, hogy linkek nélkülözhetetlenek, és ezért eltérően az orosz Yandextől, inkább a spam linkek kiszűrésére koncentrál.
Ki tudja? De a hír mindenestre azt erősíti, hogy a minőségi linképítésnek még mindig helye van a keresőoptimalizálásban.
A videó alább megtekinthető
Nesze neked minőségi tartalom…
Igen és ez fokozottan igaz lehet Magyarországon, ahol a nyelvet sokkal kevésbé tudja értelmezni, mint az angolt.
A tartalomnak szerintem is csekély jelentősége van. Jelenleg még „rossz” link építéssel is nagyobb eredményeket lehet elérni.. De nem baj az idő nekünk dolgozik… remélem 😉
Azért az érdekelne, hogy mi alapján lennének ez alapján képesek releváns találati listákat létrehozni. Csak azért, mert a brand-eken kívül semmi mást nem tudnának hivatkozásnak tekinteni, az meg valljuk be elég drága buli. De tegyük fel, hogy van egy webáruházam. Nagyjából ugyan azt is árulom, mint még sokan mások. És mivel tudnék akkor előrébb kerülni? Hogy valaki leírja a bolt nevét? Ok mi van ha a boltom neve, hogy cipobolt.hu. Akkor bármely szövegben, ha leírják hogy menj el egy cipőboltba, vagy vidd vissza a cipőboltba, az nekem kedvezne?