Kezdőlap » Keresőoptimalizálás » Google: tovább nő a mobilbarát weboldalak rangsorolási előnye májustól
Keresőoptimalizálás

Google: tovább nő a mobilbarát weboldalak rangsorolási előnye májustól

Google mobil algoritmus

A Google bejelentette, hogy 2016 májusától tovább növeli a mobilbarát weboldalak rangsorolási előnyét.

Ha még nem tetted meg, itt az ideje, hogy elkészítsd weboldalad mobil verzióját. A Google hivatalos blogoldalán tette közzé, hogy májustól tovább erősíti a mobilbarát weboldalak rangsorolási előnyét.

A Google tavaly április végén vezette be a mobilbarát algoritmusát, amelynek hatására a mobilról indított kereséseknél a mobilbarát oldalak előnyhöz jutottak. A mostani változás ennek a korábban bevezetett szabálynak az erősödését hozza, azaz a mobilbarát oldalak további előnyre tesznek szert a nem mobilbarát weboldalakkal szemben.

A Google hivatalos közleményében felhívta a figyelmet arra, hogy a felhasználó keresési szándéka továbbra is nagyon fontos rangsorolási tényező, és ha egy nem mobilbarát weboldal rendelkezik kiemelkedő tartalommal, akkor továbbra is jó helyezést érhet el, akár a mobil kereséseknél is.

Ettől függetlenül azonban egyértelmű, hogy a mobilbarát weboldalak további előnyhöz jutnak.  A Stone Temple keresőoptimalizálással foglalkozó cég kutatása szerint a tavalyi mobil algoritmus hatására a nem-mobil urlek 50%-ának romlott a hatása, tehát a hatás már akkor is igen jelentős volt.

Ez májustól tovább fog erősödni.

hirdetés

A legfontosabb tudnivalók a mobil algoritmusról

Ha esetleg nem ismernéd a Google mobil algoritmusát, íme a legfontosabb tudnivalók, röviden:

  • az algoritmus url alapon dönt, nem pedig a weboldal egészét nézi, tehát ha egyetlen url-ünk mobilbarát csak, akkor az az egy is élvezi a mobil algoritmus előnyeit, függetlenül attól, hogy a weboldal többi része nem mobilbarát.
  • nagyon fontos, hogy csak a mobilról indított kereséseknél él ez az algoritmus, az asztali és tabletről indított kereséseket nem érinti
  • minden országot és minden nyelvet érint, így a magyart is
  • csak a hagyományos organikus találati listát érinti, tehát a hírtalálatokat a képtalálatokat nem.
  • a CSS és JS fileok elérését biztosítani kell, mert sokszor ezek blokkolása miatt nem látja a Google az adott oldalt mobilbarátnak
  • az alkalmazásokat népszerűsítő felugró ablakok meggátolhatják a mobil-barát címke elnyerését
  • nem szükséges külön mobil-sitemap elkészítése
  • a mobil-barát algoritmus folyamatosan aktív, tehát, ha a Googlebot újra feltérképezi az oldalt, azonnal észleli a változásokat

A Google már tavaly áprilisban jelezte, hogy a mobil algoritmusukat folyamatosan fejlesztik és a jövőben újabb változások léphetnek életbe. Így a mostani bejelentés nem teljesen váratlan.

Ma már idehaza is a mobil keresések aránya 20-60 százalék között van a piaci szegmenstől függően, így aki komolyan gondolja a keresőoptimalizálást, azok számára megkerülhetetlen a mobil algoritmus.

Néhány további részlet az új mobil algoritmusról

Nincs fokozatosság

A Google mobil algoritmusa egyfajta szűrőként működött, azaz amelyik átment a szűrőn az megkapta a címkét, amelyik nem felelt meg, az nem. Azaz nem volt fokozatbeli különbség, hogy egyik weboldal mennyire mobilbarát egy másikhoz képest. A mostani változásnál ez a jelleg megmarad, tehát egy weboldal vagy mobilbarát, vagy nem, de nincsenek fokozatbeli különbségek.

A sebesség nem számít

Bár volt róla szó, hogy az oldal sebessége bekerül plusz tényezőként a mobil algoritmusba ez végül nem történt meg. A Google szóvivője szerint az algoritmus e tekintetben a régi maradt.

Nincs új szignál

Szintén fontos információ, hogy nem vezet be a Google májusban új szignált, tehát amelyik weboldal most mobilbarát, az május után is az marad. A bevezetés óta a Google egyetlen változást hajtott végre, ez pedig az, hogy az applikációk letöltésére ösztönző bannereket használó weboldalak elveszthetik mobilbarát jellegüket.

A felhasználói szándék továbbra is fontos

A Google megerősítette, hogy a felhasználói szándék továbbra is nagyon fontos, tehát ha valaki például egy márkanévre keres, akkor a weboldal akkor is elsőként bukkanhat fel, ha maga az oldal nem mobilbarát.

Tableteket nem érinti

A Google szóvivője megerősítette, hogy a mostani változás nem érinti a tabletes kereséseket.

Mikor indul pontosan?

A rangsorolási előny fokozása májustól lesz észlelhető, de pontos dátuma nincs. A Google szóvivője szerint jelenleg nincs olyan dátum, amit megosztanának, de ha lesz, megteszik.

Hol ellenőrizhetem, hogy weboldalam mobilbarátnak minősül-e?

A Google Mobilbarát tesztoldalán lehet ellenőrizni, de a Search Console Keresési Forgalom menüpontja alatt a mobilos használhatóságnál is találhatunk plusz információkat.

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg véleményed!

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.