Ismét kiszivárgott az az útmutató, amely alapján a Google a webhelyeket minőség szerint rangsorolja. Új dokumentum, új szempontokkal.
Kiszivárgott az az útmutató, amelyet a Google készített azon emberek számára, akik a weboldalakat és a találati listát manuálisan ellenőrzik. Ennek az a célja, hogy a Google valós emberi visszajelzések alapján tudja javítani az algoritmusát.
Ebben a dokumentumban a Google meghatározza, hogy mit tekint minőségi weboldalnak, milyen szempontoknak kell megfelelnie a honlapoknak.
Korábban már kiszivárgott ennek a dokumentumnak a korábbi változata, ám a Google az alapjaitól kezdve újraírta útmutatásait, alig három hónapja. Most ez vált elérhetővé egy ismeretlen kiszivárogtatónak köszönhetően.
A legnagyobb újdonság az EAT értékelés, amely az angol expertise, authoritativeness or trustworthiness szavakból származik. A lényege, hogy egy weboldal akkor számít minőséginek, ha az ott megjelenő tartalom szakértőtől származik, és a weboldal megbízható és elismert. A Google hangsúlyozza, hogy egy humor oldal is lehet saját területén szakértő, vagy egy speciális betegség kapcsán egy fórumközösség is minősülhet szakértőnek, ha ott a betegségben szenvedők osztják meg tapasztalataikat. Tehát itt nem szigorú értelemben vett szakértőségről van szó, hanem hogy egyértelműen kiderüljön, hogy a weboldal tartalma hozzáértő személyektől származik.
Fontos hangsúlyozni, hogy a Google szemében ez a legfontosabb momentum egy weboldal minőségének megállapításakor. Azt is hangsúlyozza, hogy a megbízhatóság és a hozzáértés teljesen mást jelenthet egy hobbioldal és egy orvosi téma esetében, mégis ez a minősítés alapja.
Túl sok reklám? Gyenge tartalom
Míg korábban a Google enyhébben bírálta el a reklámok jelenlétét az oldalon, most már egyértelműen megfogalmazza, hogy a túl sok reklám egyértelműen a gyenge minőség jele. Mindez persze szembe megy az Adsense szempontjaival. A Google egyértelműen a gyenge minőség alá sorolja azokat az oldalakat, ahol a felhasználót a reklámokra való kattintásra próbálják meg terelni.
Kiegészítő tartalom
A Google szemében egyre fontosabbá válik a kiegészítő tartalom. Korábban a fő tartalmi elemek voltak a lényegesek, de ma már a magas minősítéshez kiegészítő tartalmak is kellenek, amelyek elsősorban a felhasználói élményt növelik. Például egy webshop esetén a többféle keresési mód, vagy a hasonló termékek bemutatása, jó navigáció, kapcsolódó cikkek és a többi. Ezek nélkül egy weboldal már aligha érheti el a legmagasabb minősítést.
Gyenge design, túl sok reklám
A Google arra is figyelmeztet, hogy a gyenge design és a túl sok reklám is problémát okozhat. Egyes magazinoknál bevett forma, hogy a cikkeket több reklámmal szakítják meg, nos a Google jelenleg ezt nem tartja jó ötletnek. Egy-egy cikken belül legfeljebb egy reklám elfogadható.
Webshopok
A webshopok esetén természetesen a tartalom igen fontos, de nagy hangsúlyt kell fektetni a vevőszolgálatra, a cégadatokra, a céget bemutató információkra, az adatkezelésre, a visszavásárlási információkra és egyebekre. A Google szemében ezek tesznek egy webshopot megbízhatóvá.
Érdemes átlapozni a teljes dokumentumot, mert a Google rengeteg konkrét példára mutató linket helyezett el az útmutatóban mint jó és rossz példa, és így képet kaphatunk arról mi minősül minőségi weboldalnak a Google szemében.