Utoljára frissítve: július 11, 2014
Témakör: Minőség

Ismét kiszivárgott az az útmutató, amely alapján a Google a webhelyeket minőség szerint rangsorolja. Új dokumentum, új szempontokkal.

Kiszivárgott az az útmutató, amelyet a Google készített azon emberek számára, akik a weboldalakat és a találati listát manuálisan ellenőrzik. Ennek az a célja, hogy a Google valós emberi visszajelzések alapján tudja javítani az algoritmusát.

Ebben a dokumentumban a Google meghatározza, hogy mit tekint minőségi weboldalnak, milyen szempontoknak kell megfelelnie a honlapoknak.

Korábban már kiszivárgott ennek a dokumentumnak a korábbi változata, ám a Google az alapjaitól kezdve újraírta útmutatásait, alig három hónapja. Most ez vált elérhetővé egy ismeretlen kiszivárogtatónak köszönhetően.

A legnagyobb újdonság az EAT értékelés, amely az angol expertise, authoritativeness or trustworthiness szavakból származik. A lényege, hogy egy weboldal akkor számít minőséginek, ha az ott megjelenő tartalom szakértőtől származik, és a weboldal megbízható és elismert. A Google hangsúlyozza, hogy egy humor oldal is lehet saját területén szakértő, vagy egy speciális betegség kapcsán egy fórumközösség is minősülhet szakértőnek, ha ott a betegségben szenvedők osztják meg tapasztalataikat. Tehát itt nem szigorú értelemben vett szakértőségről van szó, hanem hogy egyértelműen kiderüljön, hogy a weboldal tartalma hozzáértő személyektől származik.

Fontos hangsúlyozni, hogy a Google szemében ez a legfontosabb momentum egy weboldal minőségének megállapításakor. Azt is hangsúlyozza, hogy a megbízhatóság és a hozzáértés teljesen mást jelenthet egy hobbioldal és egy orvosi téma esetében, mégis ez a minősítés alapja.

Hirdetés

hirdetés

Túl sok reklám? Gyenge tartalom

Míg korábban a Google enyhébben bírálta el a reklámok jelenlétét az oldalon, most már egyértelműen megfogalmazza, hogy a túl sok reklám egyértelműen a gyenge minőség jele. Mindez persze szembe megy az Adsense szempontjaival. A Google egyértelműen a gyenge minőség alá sorolja azokat az oldalakat, ahol a felhasználót a reklámokra való kattintásra próbálják meg terelni.

Kiegészítő tartalom

A Google szemében egyre fontosabbá válik a kiegészítő tartalom. Korábban a fő tartalmi elemek voltak a lényegesek, de ma már a magas minősítéshez kiegészítő tartalmak is kellenek, amelyek elsősorban a felhasználói élményt növelik. Például egy webshop esetén a többféle keresési mód, vagy a hasonló termékek bemutatása, jó navigáció, kapcsolódó cikkek és a többi. Ezek nélkül egy weboldal már aligha érheti el a legmagasabb minősítést.

Gyenge design, túl sok reklám

A Google arra is figyelmeztet, hogy a gyenge design és a túl sok reklám is problémát okozhat. Egyes magazinoknál bevett forma, hogy a cikkeket több reklámmal szakítják meg, nos a Google jelenleg ezt nem tartja jó ötletnek. Egy-egy cikken belül legfeljebb egy reklám elfogadható.

Webshopok

A webshopok esetén természetesen a tartalom igen fontos, de nagy hangsúlyt kell fektetni a vevőszolgálatra, a cégadatokra, a céget bemutató információkra, az adatkezelésre, a visszavásárlási információkra és egyebekre. A Google szemében ezek tesznek egy webshopot megbízhatóvá.

Érdemes átlapozni a teljes dokumentumot, mert a Google rengeteg konkrét példára mutató linket helyezett el az útmutatóban mint jó és rossz példa, és így képet kaphatunk arról mi minősül minőségi weboldalnak a Google szemében.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

augusztus 2, 2019

155MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google szóvivője Danny Sullivan egy terjedelmes

március 17, 2017

155MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A korábbi években rendszeresen kiszivárgott a Google

december 19, 2016

155MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Nincs is jobb az önkritikus SEO cikkeknél.

október 5, 2016

155MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Újabb információt osztott meg a Google arról,


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!