Érdekes videóval jelentkezett a napokban Matt Cutts, a Google webszemét osztályának vezetője. Arra a kérdésre tért ki, hogy használjunk-e nofollow linkeket saját oldalunkon belül.
A nofollow linkek lényege, hogy nevük ellenére a keresőrobotok követik az oldalt, és le is indexelik, amire mutat, azonban ez a link nem ad át linkerőt annak az oldalnak, amelyre mutat. Jellemezően külső oldalakra mutató linkeknél használjuk, amikor is a hivatkozott oldallal nem akarunk rokonságot vállalni. Ezzel szemben follow linket adunk azoknak az oldalaknak, amelyek relevánsak az adott cikk tartalmára vonatkozóan, és amelyek tartalmával egyetértünk.
Gyakran használunk nofollow linkeket az oldalunkon belül is, ilyenek például a cikkekhez való hozzászólások, ahol a hozzászóló megadhatja weboldala nevét, de mivel annak tartalmát nem ismerjük ezek a linkek nofollow link kapnak.
Matt Cutts szerint a follow linkek célja a linkerő átadása, ezért ezt bátran használjuk az oldalainkon belül. Természetesen lehetnek kivételek, így például az adatvédelmi nyilatkozat, vagy a bejelentkező oldal lehet, hogy nem fontos, így az erre mutató linkek lehetnek nofollow-ak, de ez nem szükséges. Sokszor ezek az oldalak is hasznosak a látogató számára, ezért bátran használhatunk ezek esetében is follow linket – mondja Matt Cutts.
Ha vannak olyan oldalak, amelyeket nem szeretnénk, hogy lássanak a keresőrobotok, az arra mutató linkeket noindex jellemzővel lássuk el. Matt Cutts szerint tehát az ökölszabály az, hogy a belső oldalainkon follow-os linkek legyenek, ettől lehet azonban eltérés, és a Google nem tekinti manipulációnak az oldalon belüli nofollow linkeket sem.
A teljes videó alább megtekinthető.