Mik azok a belső linkek?

A belső linkek olyan hiperhivatkozások, amelyek ugyanazon domain (weboldal) egy másik aloldalára mutatnak. Abban térnek el a külső linkektől, hogy azok a weboldalról kifelé, egy másik weboldalra hivatkoznak.

Miért fontosak a belső linkek keresőoptimalizálási szempontból?

A belső linkek segítik a Google-t, hogy megtalálja, feltérképezze és megértse a weboldalon található összes aloldalt.

Ha jó stratégiát alkalmazol a belső linkek linkerőt tudnak küldeni a számodra fontos oldalak számára, ezzel javítják azok helyezéseit.

A belső linkek azt is megmutatják a keresőrobot számára, hogy mely oldalak fontosak számodra, és segítenek jobban megérteni az adott oldal témáját is.

A belső linkek típusai

A belső linkeknek több típusa van és kicsit más-más a szerepük. Lássuk:

  • navigációs linkek (pl . felső menüsor): mivel minden aloldaladon megjelenik, ezért az itt szereplő belső linkek sok linkerőt adnak át a hivatkozott oldalaknak
  • sidebar v. oldalsáv linkek: szintén igen sok aloldalon megjelennek, A Google nyilatkozata szerint a sidebar linkek, sok linkerőt adnak át, de kevés relevanciát
  • lábléc linkek: a lábléc linkek is minden aloldalon megjelennek, de mivel az oldal alján helyezkednek el, a google kevesebb jelentőséget tulajdonít nekik
  • tartalomban elhelyezett linkek: kevesebb linkerőt adnak át, de igen releváns linkeket adnak át a hivatkozott oldalnak, ezért nagy a jelentőségük

Tippek a belső linkekhez

Releváns tartalmakat linkelj!

Bár a menüsorban lévő linkek sok erőt adnak, a relevancia legalább annyira fontos. Használj tehát tartalomban elhelyezett linkeket.

Hirdetés

hirdetés

Mit jelent ez? Ha van egy cikked a belső linkekről, akkor innen linkeld meg a lábléc linkekről szóló cikkedet. A két tartalom szorosan összefügg és így erősítheted a linkelt oldal relevanciáját.

Ezáltal a keresőmotor jobban érti miről szól a cikk, és nagyra értékeli, ha a cikket más, a témához kapcsolódó cikkek linkelik meg.

Kontextuális belső linkek

Elnézést az idegen szavakért. A kontextuális link azt jelenti, hogy a szövegkörnyezet témájában illeszkedik a linkelt oldalhoz.

Tehát az ideális belső link az, ahol nem csak a cikk témája releváns, de a belső link szövegkörnyezet is szorosan kapcsolódik a linkelt oldal témájához.

Használj kulcsszóban gazdag horgonyszöveget!

A belső linkeknél bátran használhatsz kulcsszóban gazdag horgonyszöveget.

(Ha külső linkekről van szó, akkor ezzel nagyon óvatosan kell bánni!)

Sőt mi több a Google, egyenesen ajánlja a kulcsszóban gazdag horgonyszövegek használatát a belső linkeknél.

A horgonyszöveg segíti a felhasználót ÉS a keresőrobotokat, hogy megértse a linkelt oldal miről szól

Nem lesz gond a sok pontos kulcsszavas horgonyszövegből? Nos, a Google szerint a belső linkekkel azt csinálsz, amit akarsz:

Gary Illyés a Google szóvivője szerint:

„Úgy élhetsz vissza a belső linkeiddel, ahogy csak akarsz, amennyire én tudom”

És nagyjából ugyanezt mondta Matt Cutts is a Google Webspam csapatának vezetője, még 2013-ban.

Ugyanakkor mégsem érdemes mindig ugyan azt a kulcsszót használni. Én például igyekszem változatokat használni, így ugyanis a belső linkek egy kis plusz jelentést adnak át a linkelt oldalnak.

Linkeléssel támogasd a fontos oldalaidat!

Amikor meglinkelsz egy másik belső oldalt, azzal linkerőt is átadsz annak az oldalnak.

Mindez pedig segít a jobb helyezés elérésében.

Ezek a belső linkek természetesen nem olyan erősek, mintha egy külső domainről kapnál linket. De segítenek.

Különösen akkor, ha az az oldal ahonnan linkelsz kapott külső hivatkozást, más weboldalról.

Ez az oka annak, hogy az okos SEO szakemberek stratégiai szempontból linkelik a fontos belső oldalakat.

Itt a módszer hogyan csináld pontosan:

Menj be a Search Console-ba, majd a Linkek / Legtöbbet linkelt oldalak menüpontban megtalálod, hogy mely aloldalaid kapták a legtöbb külső linket.

Ezek lesznek a legerősebb oldalaid.

Most pedig ezekről az oldalakról linkeld meg azokat az aloldalalakat, amelyek helyezésén javítani szeretnél.

Ha lehet minden esetben használj kulcsszóban gazdag horgonyszöveget ezeknél a belső linkeknél.

Ne használd ugyan azt a horgonyszöveget, két különböző oldalra

Ez ugyanis összezavarhatja a Google-t. Ha van két eltérő oldalad, de mind a kettő azonos horgonyszövegű linket kap, az megzavarjahatja a keresőmotorokat.

Ugyanis nem tudja majd eldönteni a belső linkek alapján, hogy adott kulcsszóra melyik tartalmat kell megjeleníteni a találati listán.

Éppen ezért mindegyik belső oldalad olyan belső linket kapjon, ami releváns, és egyedi.

Auditált a belső linkjeidet a Search Console segítségével!

A Search Console-nak van egy fantasztikus funkciója, ez pedig a „Linkek”.

Most keresd meg a „Legtöbbet linkelt belső oldalak” jelentést. Itt azt látod, hogy mely aloldalaid kapták a legtöbb belső linket.

Ha megnézed az én oldalamat azt látod, hogy az impresszum, rólunk, adatvédelem oldalak sok belső linket kap.

Ez SEO szempontból nem ideális, de a lábléc linkek miatt ezek minden aloldalról kapnak linket. ezzel együtt kell élni.

Arra azonban figyelj, hogy a fontos aloldalaid is a lista tetején szerepeljenek, és arra is, hogy az alacsony prioritású oldalak ne kapjanak túl sok belső linket.

Tedd a belső linkeket az oldal tetejére!

Brian Dean tesztje szerint a cikkek elején szereplő linkek jelentősen csökkentik a visszafordulási arány, és javítják oldalon töltött időt.

Miért fontos ez keresőoptimalizálási szempontból?

Ha a Google azt látja, hogy valaki sok időt tölt egy oldalon, és hogy az az oldal megfelelő válasz volt a felhasználó kérdésére (mert nem fordul vissza a találati listára), akkor az az oldal feljebb kerülhet a találati listán.

Bár erről van némi vita, de a jó felhasználói mutatók javíthatják a helyezéseidet.

A sok és jól elhelyezett belső link pedig arra ösztönzi a felhasználót, hogy több időt töltsön az oldaladon.

A cikk elején elhelyezett 1-2 link pedig ezt segíti. Szóval nyugodtan helyezz el belső linkeket akár a cikk elején is.

Dofollow link

Bár ez egyértelmű, de a belső linkek is csak akkor adnak át linkerőt, ha dofollow-ra vannak állítva.

Tehát még véletlenül se állítsd a belső linkjeidet nofollowra.

A Noindex-re helyezett oldalak linkjei is nofollow-vá válnak

Kevesen tudják, de ha egy belső oldal noindexre kerül, akkor idővel ezek az oldalak kikerülnek a Google indexéből.

Miért fontos ez a belső linkek szempontjából?

Nos, azért, mert így a belső linkeket sem fogja látni a Google, azaz azok a linkek olyanok lesznek mintha nem léteznének.

Ha a noindexre helyezett oldalaid külső linket kapnak, akkor hiába az itt szereplő belső link, ezek már nem adják tovább a külső linktől kapott linkerőt.

Használd a belső linkeket az indexelés segítésére

A Google a közelmúltig egy weboldal szinte összes aloldalát leindexelte. A közelmúltban azonban ez megváltozott. Különösen, ha nagy weboldalad van, sok aloldallal, akkor a Google nem fogja az összes aloldalt indexelni.

Ilyenkor a Google a weboldalad aloldalainak csak bizonyos százalékát indexeli le.

A belső linkek azonban segíthetnek a Google-nak megtalálni a belső oldalaidat. Fontos, hogy minden oldalad kapjon belső linket!

A belső hiperhivatkozással nem rendelkező aloldalakat „árva oldalaknak” nevezzük és a Google jó eséllyel nem indexeli őket.

Természetesen az indexelés segítheti az is, ha a webhelytérképben hivatkozol az összes belső oldaladra.

Használd ki a belső linkek erejét a főoldalon!

A legtöbb weboldal esetén a főoldal a legerősebb weblap. Ez rendelkezik a legnagyobb belső linkerővel.

Az én esetemben is a főoldal kapja a legtöbb külső hivatkozást:

Ha tehát valamely aloldalam erejét növelni akarom, akkor erre biztos módszer, ha a főoldalon elhelyezek egy rá mutatkozó belső linket.

Természetesen nem linkelhető minden URL a főoldalról, így itt érdemes kiválasztani a legfontosabbakat.

Vagy meglinkelni azokat a kategóriaoldalakat, amelyek aztán továbbadják a linkerőt a  kategóriaoldalból elérhető cikk, vagy termékoldalaknak.

John Mueller a Google szóvivője azt javasolja, hogy ha egy szezonális termékünk helyezését szeretnénk javítani, akkor a szezon elején a főoldalon helyezzünk el egy rá hivatkozó belső linket, így a Google tudni fogja, hogy az az oldal most prioritást élvez.

Kerüld az automata megoldásokat

Ha a WordPress-t használsz, akkor sok olyan bővítmény van (pl.: Yoast SEO, Rank Math SEO) amivel automatizálható a belső linképítés. Én ezeket mégsem ajánlom.

Hogy miért?

  • Ezek az eszközök nem gondolkodnak és nehézzé teszik a stratégiai linképítést. Nem tudják melyik oldalról érdemes linkelni és azt sem tudják, melyek a legfontosabb aloldalak számodra.
  • Monoton horgonyszöveg használat: ha nagyobb oldalad van az ilyen eszközök gyorsan kreálnak akár több ezer pontos kulcsszavas belső linket is. Ez nem túl szerencsés, hiszen a változatos horgonyszöveghasználat előnyösebb SEO szempontból
  • A felhasználók figyelmen kívül hagyása: A belső linkeknek nem csak SEO céljuk van. Gyakran segíti a felhasználót valamilyen releváns tartalom felfedezésében is, de erre ezek az automata eszközök nem ideálisak.

A belső linkek adják a weboldala szerkezetét

Lehet ezzel kellett volna kezdenem, de a belső linkek adják meg a weboldalad belső szerkezetét. E nélkül csak weblapok vannak. A linkek adják meg a struktúráját a weboldaladnak.

Belső linkekkel tudod kategóriába rendezni a weboldalad, vagy kialakítani a siló struktúrát.

Ezek azért fontosak, mert segítik a felhasználót és a Google-t megérteni az oldala szerkezetét, az összetartozó elemeket, és weboldalad logikai egységeit.

Linkeld meg a régi tartalmakat!

Egy cikk fontosságát az mutatja, hogy mennyi más belső link mutat rá. De az is fontos, hogy az új tartalmakból is kapjon linket, hiszen ez mutatja, hogy még mindig aktuális az adott cikk.

Érdemes tehát a régi tartalmaidat is belső linkekkel meghivatkozni az új tartalmakból.

  • Keress meg tehát egy régi (egy évnél régebben publikált cikket).
  • Készíts listát az azóta publikált cikkeidről
  • Válaszd ki azokat a cikkeket, amelyekből releváns belső hivatkozást tudsz adni az új cikknek.

És kész is vagy!

Ezzel a módszerrel sikeresen akadályozhatod meg, hogy a régi jól teljesítő cikkeid „lesüllyedjenek a találati listán

A mobil verziód linkjei számítanak

A Google ma már a weboldalad mobil verzióját indexeli elsődlegesen. Ez azt jelenti, hogy a rangsorolásod alapját a weboldalad mobil verziója alapján határozza meg.

Éppen ezért fontos, hogy amennyire lehet a weboldala mobil és asztali verziójának belső linkjei amennyire lehet hasonlítsanak egymásra.

A Google szerint nem gond, ha a két verzió belső linkstruktúrája különbözik, de stratégiai szempontból akkor jársz a legjobban, ha tudatosan alakítod ki a belső linkstruktúrát és emiatt célszerű, ha a két verzió nagyban hasonlít egymásra.

Az első link horgonyszövege számít?

Mi a helyzet akkor, ha egy weboldalról több link is mutat ugyan arra az URL-re, de eltérő horgonyszöveggel?

Nos, a Google ez ügyben azt nyilatkozta, hogy csak az első link horgonyszövegét veszi figyelembe. Ezt több SEO tesz is bizonyította. Mindezt 2008-ban.

Azóta sok idő eltelt, és úgy tűnik az első link horgonyszövege még mindig fontos, de a Google ma már ennél sokkal komplexebb. Ha nem is annyira direkt módon, de számíthat a többi horgonyszövege is és annak szövegkörnyezet is.

Olvass tovább a belső linkekről

Search Console linkek: olvasd el a Google útmutatóját a Search Console Link jelentéseiről

Belső link tanfolyam: Nézd meg a belső linkekről szóló videótanfolyamomat a SEO Klubban

Nézd meg a témakör oldalt: A belső linkek témakör oldalán további közel egy tucat cikket olvashatsz a belső linkekről

Gyakran ismételt kérdések a belső linkekről

Mi az a belső link?

A belső linkek olyan hivatkozások, amelyek ugyanazon domain (weboldal) egy másik aloldalára mutatnak.

Miért fontosak a belső linkek?

A belső linkek segítenek a Google számára feltérképezni a weboldalt, linkerőt adnak át, megmutatják az aloldalak fontosságát, és az oldalak relevancia szerinti kapcsolódását

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

április 21, 2022

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Mik azok a belső linkek? A belső

április 3, 2019

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google bejelentette, hogy nem használják a

szeptember 7, 2017

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Érdekes kérdések merültek fel a lábléc linkek

augusztus 10, 2017

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google már 2007-ben egyértelművé tette, nem


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!