Kezdőlap » Keresőoptimalizálás » Hogy válassz SEO ügynökséget és linképítőt?
Keresőoptimalizálás

Hogy válassz SEO ügynökséget és linképítőt?

fehérkalapos seo

Ma már egyre több cég kínálja keresőoptimalizálási szolgáltatásait. Nem könnyű eligazodni, hogy melyik SEO ügynökséget célszerű választani, akár csak egy olyan egyszerűnek látszó feladatra, mint a linképítés. Most néhány szemponttal segítünk a választásban.

Ha nincs fizikai cím és személynév

Az első és talán legfontosabb szempont, hogy nézzük meg az adott SEO ügynökség weboldalát. Ne a külcsín alapján ítéljünk, és talán nem is elsőrendű feladat az on-site SEO ellenőrzése. Ennél egyszerűbb a feladat. Nézzük meg, hogy kivel szerződünk. A legtöbb keresőoptimalizálási szolgáltatást nyújtó vállalkozás weboldalán ugyanis nem találunk semmilyen fizikai címet, adószámot, sőt sok esetben még egy személynevet sem.

Ha ezek az adatok hiányoznak, máris felejtsük el az ügynökséget, legyen bármilyen látványos a weboldala, vagy a referenciája. Aki a vállalkozásához és a szolgáltatásához nem adja a nevét, ott vélhetően komoly számonkérési nehézségekbe ütköznénk, ha valami nem úgy működne, ahogy eredetileg számoltunk.

Ha nem tisztázza a kockázatokat

A linképítés kockázatokkal jár. Egyes linképítési módszereknél minimális a kockázat, másoknál előbb, vagy utóbb garantált a büntetés. Ha felkeresünk egy SEO ügynökséget, és linképítést kérünk, nagyon fontos, hogy az ügynökség elmondja, hogy milyen linképítési módszerekkel dolgozik, és azt is, hogy ez milyen kockázatokkal jár.

Ha ezt nem teszi meg, akkor nem jár el korrekt módon, hiszen az ügyfél nem tudja, hogy mit is vesz a pénzéért. Ez még akkor is igaz, ha az ügyfél konkrét linképítési szolgáltatást igényel.

Ha nincs tisztában a Google algoritmus változásaival

Egy SEO ügynökségtől elvárható, hogy naprakészen kövesse a Google algoritmus frissítéseit és módosításait. A naprakész kifejezés itt szó szerint értendő. A SEO világában egy hónap alatt fejre állhat a világ. Az az ügynökség, amelyik napi szinten nem követi a frissítéseket, akár károkat is okozhat ügyfelének.
A Google Pingvin algoritmusának megjelenése után számos hazai linképítő és ügynökség eltűnt a hazai piacról, nem véletlenül. A Google naponta legalább egyszer módosítja a keresőalgoritmusát. Egyes változások aprók, mások óriásiak.

hirdetés

Ha a SEO ügynökség nem követi ezeket, akkor jobb elkerülni.

Ha több ezer linket ígér és azonnali helyezésjavulást

Ma már a SEO nem a mennyiségről, hanem a minőségről szól, és különösen igaz ez a linképítésre. Ha valaki több ezer linket ígér, az valamilyen automatikus eszközzel dolgozik, aminek szinte garantáltan büntetés lesz a vége. Szintén hasonló a helyzet annál, aki azonnali eredményeket ígér. Lehet gyors eredményeket elérni, de elsősorban kulcsszavas horgonyszövegű linkeket építve. Ezek pedig a későbbiekben a Pingvin algoritmus miatt büntetéshez vezethetnek.

Ha ilyen eredményekkel kecsegtetnek bennünket, akkor ott érdemes óvatosnak lenni, mert több kárunk lehet a szolgáltatásból, mint hasznunk.

Úgy válasszunk SEO ügynökséget, hogy az alapokkal tisztában vagyunk

Nem könnyű jó SEO ügynökséget választani, de ma már nagyon kevés webmester dönt jól akkor, ha saját maga akarja keresőoptimalizálni a weboldalát. Azok az idők elmúltak, a SEO is egyre professzionálisabbá válik. Hogyan választhatunk akkor jó ügynökséget?

Nos, a legjobb, amit tehetünk, ha mi is tájékozódunk a keresőoptimalizálás trendjeiről. Nem kell napi szinten követni a történéseket, de legyünk tisztában a fontosabb változásokkal, és így kiszűrhetjük a leggyengébb SEO ügynökségeket.

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

7 hozzászólás

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

  • És a legjobb ellenőrzés, ha megnézzük hogy a SEO szakember saját weboldala milyen helyezést ér el a google keresőben és az időszakos vagy stabil helyezés hosszú idő óta.

    • Köszi a hozzászólást, de én ezzel azért vitatkoznék.
      Keresőoptimalizálás szóra elég sok oldal van előkelő pozícióban, akiknek a referenciáinak a linkprofilja alapján nem bíznák rájuk linképítést.
      Ma még a Google Pingvinje közel sem tökéletes és a manipulatív módszerek elég jól működnek. Van sok seo-s, akinek van 10-20 weboldala egy kettő mindig átmegy a rostán, de ettől függetlenül nem gondolnám, hogy feltétlenül jó szakemberek.
      De nem akarom a konkurenciát bántani, így ezt most nem is részletezem.

      • Én is így gondolom. Már csak azért is, mert magamat tudom hozni élő példaként. Szándékosan nem tartom előkelő pozícióban az oldalamat “linképítés” kifejezésre (a dizájnja is csapnivaló). A megrendelők egyébként is maguktól jönnek ügyfél elégedettségek alapján.. Ha pedig kell, akkor fel tudok mutatni olyan referenciát is, ahol egy közepesen erős szegmensben az 1-2. pozíciót 5 éve uralom 2 különböző oldallal!! A saját dolgaimra pedig sosincs időm 🙂

    • Ez teljesen igaz. Csak régen a városban volt egy suszter és mindenki tudta róla, hogy jól dolgozik. SEO-ban meg csak országos piac van. Így nem biztos, hogy itt is működik ez az elv. De egyébként valóban az embernek a saját oldalára nincs soha elég ideje.

  • Szia!

    A Google-ról ez jut eszembe: leülsz pókerezni valakivel. Legyen az a Google. Megkapod a lapokat, épp pókered van, majd a Google azt mondja: “mostantól a 2 pár többet ér. Én nyertem!”

    Ez a helyzet. Jelmondatuk: “Te nem kereshetsz pénzt a mi játszóterünkön! Csak mi!”

    (Ha meg linkelsz, akkor nagyon valószínű, hogy megbüntetünk. Sőt, ha nem linkelsz, akkor is gyanús, ha valaki rád hivatkozik. Nem tán csalsz? Fizettél érte? Na mész vissza 50 hellyel….a START-ra.)

    • Ez így van, de ne feledjük el: A kereső egy cég szolgáltatása a Googlé, amin ingyen vagyunk rajta és ő ingyen hoz (ha hoz) látogatókat.
      Tehát nyerhetünk is, de nyilván ez az ő szolgáltatása és az ő játszótere. És ez egy vállalkozás nem pedig jótékonysági egylet.