A Google augusztusban jelentette be, hogy a HTTPS kapcsolat rangsorolási tényező lett. Néhány hét elteltével az eredmények egyelőre azt mutatják, hogy a HTTPS hatása nem kimutatható.
A SearchMetrics adatai ugyanis azt mutatják, hogy a HTTPS, mint rangsorolási tényező hatása egyelőre nem kimutatható. Marcus Tober azt írja, hogy az adatok egyelőre nem támasztják alá a HTTPS rangsorolásban betöltött szerepét:
[blockquote author=”” link=”” target=”_blank”]Dióhéjban: az adatok elemzése alapján nincs kapcsolat a helyezés a HTTPS kapcsolat között, és nem mutatható ki különbség a HTTP és HTTPS kapcsolat között sem. Éppen emiatt az én véleményem az, hogy a Google egyelőre vagy még nem vezette be a rangsorolást, vagy egyelőre az indexelt oldalak olyan kis hányadára hat, hogy az a mi adataink alapján nem mutatható ki. [/blockquote]
Marcus egy diagramot is megosztott, amin a HTTP és HTTPS URL helyezésének változása látható, és egyértelmű a kép alapján, hogy nincs szignifikáns különbség a két adatsor között.
Barry Schwartz korábban saját oldalainak tapasztalatit is megosztotta. Ő az eltelt közel egy hónap alatt a váltást követően nagyon enyhe forgalomcsökkenést tapasztalt, ám ezt természetesnek találja, helyezés javulást a váltás miatt nem észlelt.
Érdekes felvetés, hogy a Google ezidáig esetleg még be sem vezette a HTTPS-t, mint rangsorolási tényezőt, de lehet, hogy csak arról van szó, hogy a hatás olyan kicsi, hogy a többi más szempont miatt nem kimutatható. A Google bejelentésében hangsúlyozta, hogy nagyon csekély súlyú faktorról van szó, amit esetlegesen a későbbiekben növelni fognak. A Google nyilatkozatai alapján a módosítás a keresések kevesebb, mint 1%-ánál lesz észlelhető.
A SearchMetrics adatai alapján, azonban egyelőre még ezek a csekély hatások sem kimutathatóak.