Elég meglepő és kissé nehezen érthető bejelentést tett a Google. Ez alapján az Oldalélménnyel összefüggő rangsorolási tényezők, többé nem befolyásolják a rangsorolást. Vagy valami ilyesmi. Jöjjenek a pontos részletek.

A Google még 2022 novemberében közzétett egy új dokumentumot, ahol nevesítették a fontosabb és publikus rangsorolási rendszereiket.

Ezen az oldalon szerepelt, az aktív rangsorolási tényezők között a oldalélmény rendszer.

A már nem aktív rendszerek között fel volt sorolva a :

  • mobilbarát rangsorolás
  • a biztonságos weboldal (HTTPS)
  • oldalsebesség

Ez a három azért szerepelt a nem élő rendszerek között, mert a Google összevonta őket az oldalélmény rendszerbe, ami viszont élő volt.

A múlt héten viszont a Google frissítette ezt a dokumentumot és az élő rangsorolási rendszerek közül eltávolította az oldalélmény rendszert (és nem került át a már nem élő rendszerek közé)

Hirdetés

hirdetés

A mobilbarát, a HTTPS és az oldalsebesség viszont lekerült a nem élő rendszerekről is.

Mit jelent mindez? Az oldalélmény rangsorolási rendszer hivatalosan többé nem befolyásolja a rangsorolást.

Viszont.

Ezzel egyidőben a Google frissített azt a dokumentumát, amely azt mutatja be, mi minősül a Google szemében „hasznos tartalomnak”. És ebbe a dokumentációba bekerült, hogy hasznos tartalom egyik ismertetőjele a jó oldalélmény:

„Nagyszerű oldalélményt nyújt: A Google alapvető rangsorolási rendszerei a jó oldalélményt nyújtó tartalmakat díjazzák. A rendszereinkkel sikeresek lenni kívánó webhelytulajdonosoknak nem szabad csak az oldalélmény egy vagy két szempontjára összpontosítaniuk. Ehelyett ellenőrizzék, hogy összességében nagyszerű oldalélményt nyújtanak-e több szempontból is. További tanácsokért tekintse meg az Oldalélmény megértése a Google keresési eredményekben című oldalunkat.”

Ez a dokumentum pedig bővítve lett egy FAQ szakasszal. Nézzük pontosan mi található ebben:

„Létezik egyetlen „oldalélmény-signál”, amelyet a Google Search a rangsoroláshoz használ?
Nincs egyetlen jel. Az alapvető rangsorolási rendszereink számos olyan jelet vizsgálnak, amelyek az általános oldalélményhez igazodnak.

Az oldalélmény mely szempontjait használják a rangsorolásban?
Az oldalélménynek számos aspektusa van, köztük az ezen az oldalon felsoroltak is. Bár nem minden szempontot lehet közvetlenül felhasználni a rangsoroláshoz, ezek általában összhangban vannak a keresési rangsorolás sikerességével, és érdemes odafigyelni rájuk.

Fontosak-e a Core Web Vitals (alapvető webes vitals mutatók)?
Nagyon ajánljuk a webhelytulajdonosoknak, hogy jó Core Web Vitals értékeket érjenek el a keresési sikerhez és általában véve a nagyszerű felhasználói élmény biztosításához. A nagyszerű oldalélmény azonban többről szól, mint a Core Web Vitals. A Search Console-ban található Core Web Vitals jelentésben szereplő jó statisztikák vagy a harmadik féltől származó Core Web Vitals jelentések nem garantálják a jó helyezéseket.

Az oldalélményt az egész webhelyre vagy az oldalra jellemzően értékelik?
Core rangsorolási rendszereink általában oldal-specifikus alapon értékelik a tartalmat, többek között az oldalélményhez kapcsolódó szempontok megértésekor. Van azonban néhány, az egész webhelyre kiterjedő értékelésünk.

Mennyire fontos az oldalélmény a rangsorolás sikere szempontjából?
A Google kereső mindig a legrelevánsabb tartalmat igyekszik megjeleníteni, még akkor is, ha az oldalélmény nem megfelelő. Sok lekérdezéshez azonban rengeteg hasznos tartalom áll rendelkezésre. A nagyszerű oldalélmény ilyen esetekben hozzájárulhat a keresési sikerhez.”

És ez még nem minden.

A Google ugyanis bejelentette, hogy még idén:

  • eltávolítja az oldalélmény jelentéseket a Search Console-ból
  • eltávolítja a mobilos használhatósági jelentést a Search Console-ból
  • a mobilbarát tesztelő oldal is megszűnik

Ezek a jelentések 2023. december 1-től nem elérhetőek többé.

Ugyanakkor megmarad:

Mit jelent mindez?

A Google szokás szerint homályosan fogalmaz. Ugyanakkor hadd emlékeztesselek, hogy a kereső folyamatosan azt kommunikálta, hogy ezek a rangsorolási bónuszok nagyon aprók. Én viszont azt láttam, hogy idehaza ( és külföldön is) óriási erővel nyomták a SEO szakemberek némelyike, de még inkább a webfejlesztők és az oldaltulajdonosok.

Hogy miért?

Véleményem szerint azért, mert ez a SEO-ban a kevés mérhető dolgok közé tartozott, így ellenőrizhető és számszerűsíthető volt. Én sosem tartottam fontosnak igazán, és próbáltam arról meggyőzni az ügyfeleket is, hogy van ennél fontosabb teendő.

Akkor most egyáltalán ne foglalkozzak az oldalélménnyel?

Nos, lehet, hogy ezek a elemek, már nem közvetlen rangsorolási tényezők, ugyanakkor kétségtelen, hogy a felhasználó oldal-élménye meghatározza azt, ahogy az oldaladat használja. egy lassú, nehezen kezelhető, bosszantó oldal hosszú távon nem lesz sikeres. De nem a rangsorolási bónuszok elvesztése miatt, hanem mert olyan felhasználói élményt eredményez, előbb-utóbb a sikertelenség felé visz.

A Google-nak vélhetően más adatai vannak, amelyekkel az oldalélményt tudja mérni. Ráadásul a mobilbarát weboldal, vagy az SSL, ma már teljesen általános. Ezért is lehet az, hogy az oldalélménnyel kapcsolatos tudnivalók átkerültek a hasznos tartalommal foglalkozó dokumentációba. Danny Sullivan a Google szóvivője ugyanakkor közölte, hogy ezek a dolgok nincsenek kapcsolatba algoritmusfrissítéssel.

Keresőoptimalizálási szempontból a tanácsom az, hogy legyen egy felhasználóbarát weboldalad, de ne görcsölj rá microsecundumokra és a Core Web Vitals értékekre.

És általában a fő fókusz a jó és hasznos tartalmon legyen. Ezt előzze meg egy kulcsszókutatás, és persze linkek mindig kellenek.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

szeptember 15, 2023

230MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google bejelentette, hogy szeptember 14-én útjára

április 26, 2023

230MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Elég meglepő és kissé nehezen érthető bejelentést

december 6, 2022

230MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google bejelentette, hogy a tegnapi napon,

június 16, 2022

230MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ebben a cikkben megtalálod a Google algoritmusainak


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!