Utoljára frissítve: szeptember 9, 2013
Témakör: 
mi ez? Egyéb

Not provided. Egyre többször bukkan fel ez a kifejezés a Google Analytics fiókjainkban, amelynek akarva-akaratlanul az következménye, hogy egyre többen fordulnak a Google Adwords felé. Szándékosan avagy sem, ez lett a keresési adatok elrejtésének eredménye.

Két éve kezdett elsötétedni a Google

2011. októberében, közel két éve született meg a sötét Google. Eddig az időpontig a Google minden adatát megosztotta a webmesterekkel, és egyértelmű volt, hogy milyen keresési kifejezésekre érkeznek az emberek weboldalainkra. Mindezt teljesen ingyenesen. Megtalálható az oldalam arra a kifejezésre, hogy „látogatottságnövelés”, vagy arra, hogy „harmadik trimeszter”? Ezekre a kérdésekre könnyedén válaszolhattunk az Analytics adatai alapján. Eredetileg csak a találatok nagyon kevés százalékánál bukkant fel a not provided kifejezés. Általában a nagyon alacsony forgalmú szavak esetében. Aztán ez a szám szép lassan emelkedni kezdett, és ki tudja egyszer talán elérjük a 100%-ot. A tech témakörben számos weboldal jelezte, hogy a not provided találatok aránya meghaladta az 50%-ot. Jelzem, hogy saját lapjaimnál is tapasztalható ez a tendencia és arány.

Miért jelent meg a not provided?

Eredetileg a Google arra hivatkozott, hogy így próbálja meg a kereső megvédeni felhasználóik privát, esetenként érzékeny adatait. Ezzel általánosságban teljes mértékben egyet is lehet érteni, ám a valóságban ezek az adatok épp úgy kikerülhetnek mint korábban. Ennek több útja is létezik, de ezek közül a legkritikusabb, hogy a hirdetők hozzáférhetnek ezekhez az adatokhoz, azaz a személyes adatokból valójában pénzt csinál a Google – állítja Danny Sullivan.

Elméletileg hasonló eszköz elérhető a Google Webmester Eszközökben, ám ezek jelenleg csak 90 napra visszakereshetőek (bár szó van róla, hogy egy évre kibővítik az időtartamot). Persze az adatok kinyerhetőek, úgy mint korábban, ha regisztrálsz a Google Adwords szolgáltatására.

Cél az Adwordsre terelés?

Akarva-akaratlanul ez azt sugalja, mintha a Google a korábbi ingyenes adatokat most már annak fejében adná, hogy igénybe vesszük az Adwords szolgáltatásait. Bár egyelőre nem kell fizetnünk az Adwordsön, hogy hozzáférhessünk az adatokhoz, a tendencia mindenesetre aggályos.

Danny Sullivan szerint a not-provided bevezetésének eredetileg nem volt célja az Adwords bevételek növelése, ám ez lett a következménye, ami nagyon rossz irányt mutat. Én talán kevésbé vagyok optimista.

Hirdetés

hirdetés

És te? Szerinted szándékos volt a not-provided bevezetése? Cél volt az Adwords-felé terelgetés, vagy mindez egy szerencsétlen véletlen?

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. Meglepne, ha mindez csupán egy véletlen műve lenne és nem precízen megtervezett lépések eredménye. 🙂 Így is meglepően hosszú volt a beetetés időszaka.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

január 11, 2024

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Bár a fiatalok körében az Instagram és

január 9, 2024

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Úgy néz ki elég komoly algoritmus frissítés

december 19, 2023

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ebben a cikkben megpróbálom bemutatni, hogy milyen

december 7, 2023

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google bemutatta új multmodális AI-ját a


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!