Kezdőlap » Keresőoptimalizálás » Keresőoptimalizálás 2016 – négy szakértő véleménye
Keresőoptimalizálás

Keresőoptimalizálás 2016 – négy szakértő véleménye

SEO 2016

Nagy ArnoldNév: Nagy Arnold / znt.hu

Bemutatkozás: Nagy Arnold vagyok, a http://www.znt.hu oldalon találod meg szolgáltatásainkat. 2007 óta, napi 8-12 órában a SEO rejtelmeit kutatom, a megfelelő és eredményes eszközöket alkalmazom sajátos, egyéni módszerekkel. A cél: ügyfeleink online sikereinek növelése.

 

Seo trendek 2016

Köszönettel és megtisztelve fogadtam Attila felkérését arra, hogy saját véleményemet elmondjam a témában. Szívesen írok egy olyan portálon, ahol jó eséllyel célba érnek a gondolataim. Megpróbálok rövid lenni, hogy a kollégák írásának olvasására is legyen időd. 🙂 Lássuk.

Kezdeném a legfőbb gondolattal, amit fontosnak tartok, ugyanakkor sokan vitatják, illetve megkérdőjelezik ennek valódiságát. 2007 óta aktívan és mélyen jelen vagyok a SEO világában, így a saját tapasztalataimról beszélek csak. Mi is ez?

2016-ban is ugyanazok a fontosak, mint pl. 2007-2010. környékén

Merész a kijelentés? Pedig így gondolom. Ha elmagyarázom ennek lényegét, megérted, talán még igazat is adsz nekem, Kedves Olvasó.

hirdetés

Ma már – de talán régen is – közhelyesnek és nevetségesnek hangzottak az olyan kifejezések, mondatok, mint pl.: „tolni kell a kontentot”, Google irányelvei, kulcsszóhalmozás, az embereknek írj, ne a Google-nek, túlzott kulcsszavas linkelés, sitewide linkek, PageRank nem számít, stb.

De hiszen ugyanezek fontosak ma is, nem? Hát akkor mi a különbség, mi változott? Ezen a téren semmi! Viszont a visszaélések elkerülése végett a Google folyamatosan fejlesztette algoritmusait annak érdekében, hogy minél jobban kiszűrje a fenti tényezők nem megfelelő használatát.

Amíg régen nagyipari szinten ment a honlapok gyártása és minimális munkával lehetett sikereket elérni úgy, hogy kihasználjuk a Google „érzéketlenségét”, rengeteg oldal átment azon a bizonyos nagy lyukú szitán. Ma a szita sokkal jobban szűr, mint régen. Ugyanakkor, ha régen is odafigyeltél a fontosabb tényezőkre, hosszútávon is eredményes lettél, nem kapott el Google büntetés.

Természetesen a rövidtávú sikerekre alapozva sokan próbálkoztak, néhányan meg is gazdagodtak. Megvolt tehát ennek is az előnye régen. Mára sokan lemorzsolódtak, pedig valójában ugyanúgy kell a SEO-ra gondolni, mint korábban.

Én voltam azon kevesek egyike, akik kifejezetten örültek a pingvin algoritmus első megjelenésének (2012. április). Végre! Sóhajtottam fel. Végre kezdi a Google kiszorítani az instant kontármunkákat és a precíz, hosszú távú célokat kitűző folyamatokat értékeli csak. Természetesen régen is díjazta ezt, csak jelen voltak a trükközők is elég nagy arányban. Ma is jelen vannak, nyilván, 100%-osan nem lehet szűrni, de ezek száma jócskán lecsökkent.

Konklúzió

Egy szemléletes példával érzékeltetném a jelenséget. Egy házat sem úgy építünk fel, hogy találomra, véletlenszerűen egy kupacba dobáljuk a téglákat, mert abból vagy nem lesz ház, vagy egyszerűen összedől. Komoly tervezés, biztos alapok, precíz munkafolyamatok szükségesek. Nem hagyhatjuk egy vállalkozás online bedőlését. Ezt kellett régen, ezt kell ma, és ezt kell a jövőben is tenni.

 


Nagy BélaNév:
 Nagy Béla / Seo101.hu

Bemutatkozás: Cégünk több éve foglakozik keresőoptimalizálással és az ehhez tartózó tevékenységekkel (linképítés, szövegírás, elemzés), az elmúlt években a nagy mennyiségű weboldalakon szerzett tapasztalatunk segítségével ma már nagy biztonsággal tudjuk állítani, hogy azok az ügyfelek, akik ránk bízzák a weboldaluk keresőoptimalizálását, és elfogadják a tanácsainkat, igen magas arányban lesznek sikeresek az interneten.

Vélemény:

Az elmúlt 6 évben a keresőoptimalizálásban szerzett tapasztalataink alapján mondhatjuk, hogy a Google “homokozójában” semmi sem biztos, így előre jósolni bármit is közel lehetetlen, hisz idén maga a Google bizonyította be saját kommunikációjában, hogy nem mindig úgy, ott és akkor lép életbe 1-1 változás, ahogy azt előre bejelentik. Mi az esélyek latolgatása helyett a bejáratott és mindeddig működőképes stratégiával megyünk előre minden általunk keresőoptimalizált oldallal.

2016-ra is azt tudjuk ígérni és jósolni, amit mindig elmondunk minden ügyfélnek, hogy garancia a SEO-ban szinte semmire nincs, a Google – ahogy 2012 áprilisában – egyik percről a másikra dönthet mindenféle különösebb kommunikáció nélkül arról, hogy újraírja az addigi rangsorolási metódust.

A működőképes stratégia és a trendek is azt mutatják, hogy 2016-ban is a minőségi linképítés, a “kevesebb néha több” elve alapján, a bő szövegkörnyezetbe elhelyezett linkek azok, amelyekkel előrejutást lehet elérni a SERP-ben. Természetesen mindezt nem egyik napról a másikra, ehhez folyamatos munka és türelem kell, azoknak akik gyors eredményt szeretnének, mindig melegen ajánljuk az Adwords hirdetési rendszerét, ott azonnali látogatószerzésre van lehetőség.

A minőségi linképítés új szegmense lehet a tematikus oldalakon elhelyezett linkek iránya, az igények között egyre többször merül fel, hogy az ügyfél oldalára mutató linkek között legyenek az adott témában íródott blogok is. Ez mindenképp egy követendő irány kell legyen a jövőre nézve a SEO-ban és a látogatószerzésben.

Emellett nem elhanyagolható továbbra sem a frissülő tartalom szerepe és jelentősége, az optimalizálás céljából írt rendszeres tartalom a minőségi linkekkel párosítva reményeink szerint 2016-ban is sikeres lesz. Amennyiben nagy változás lesz az algoritmusban, akkor mi is nagyot fogunk váltani, de addig amíg átlagosan egy látogatót ki tudunk hozni 10Ft alatti költségből, addig nem fogunk ezért 30Ft-t kérni.

Sajnos ma már elkerülhetetlen az AdWords és a Facebook hirdetési rendszere, de nincs ezzel nagy gond, mi az ügyfeleinknek első körben mindig az AdWords kampányt szoktuk javasolni, főleg amikor még soha nem dolgoztak az interneten. Ha az AdWords kampányt rentábilissá tudjuk tenni, akkor a keresőoptimalizálással biztosan tudjuk majd csökkenteni az egy eladásra jutó fajlagos költségeket, és egy KKV-k ez a legfontosabb.

Ne felejtsük el, hogy a Google az az ma már az Alphabet a második legnagyobb cég a világon és a legnagyobb azok közül akik a mesterséges intelligencia fejlesztésén dolgoznak! Azt senki nem tudja megjósolni, hogy ez mikorra fog elkészülni és, hogy hogyan fog működni, de az biztos, hogy nincs jobb hely a tesztelésére, mint a kereső!

És amikor ezt sikerül majd megalkotni, akkor is lesznek szabályok, amiknek a betartásával azt az ügyfélt fogja felhozni, akinek az oldalát egy szakértő optimalizálja. Természetesen a fizetett hirdetések után – de azt is kell optimalizálni!

Boóc PéterNév: Boóc Péter – Marketingtanacsado.hu

Bemutatkozó: A marketingtanacsado.hu csapata büszke arra, hogy ügyfeleink nem csak a saját nevükre elsők a Google-ben.

Vélemény:

Attól tartok, hogy a Google még mindig nem érti elég jól a magyar nyelv specialitásait (szórend, ragozás, szinonimák, stb) és ez 2016-ra sem fog jelentősen változni. Ebből következik, hogy bizonyos fejlesztések amik a tartalom elemzésére és megértésére vonatkoznak, jóval később jutnak át a tengerentúlról ide. Ez a Google felhasználók számára kicsit negatív élmény, hiszen így számos kényelmi szolgáltatáshoz nem jutnak hozzá. Azonban az online marketingesek és honlaptulajdonosok számára ez pozitív is lehet hiszen a külföldi példák és a best practice alapján kevesebb üresjáratot kell futniuk ahhoz, hogy megvalósítsák a leghatékonyabb technikai megoldásokat.

HwellNév: Gyimesi András / H-Well Kft keresőoptimalizálás

Bemutatkozó: A H-Well Kft 2008 óta foglalkozik kifejezetten keresőoptimalizálással. Az új trendekben optimalizálási ismeretekben elől járnak!

Vélemény:

Mi várhat 2016-ban a keresőoptimalizálókra és weblap tulajdonosokra. Több érdekesség is várhat ránk optimalizálókra és weblap tulajdonosokra! Vannak jó és rossz történések is! 2016 biztos lesz Pingvin!

A 2016 év egyik érdekessége lehet az új pingvin frissítés, ami végre véleményünk szerint megkönnyíti az optimalizálók és a weblap tulajdonosok életét, hiszen, ha minden hír amit a Google kiadott, akkor napi szinten fog beépülni a pingvin az algoritmusba!

Ezzel, akik eddig hátrasorolásos büntetésben szenvedtek, végre lehetőségük lesz folyamatosan a hibák javításával jobb és jobb helyezést elérni.

2016 az elemzések éve lehet!

Amennyiben a pingvin valóban beépül napi szinten az algoritmusba, így sok-sok elemzés lesz szükséges ahhoz, hogy a hibákat ki lehessen javítani és egy weblap újra előkelő helyre kerüljön.

Weblap hibák javítása, linkek vizsgálata, weblap előélet vizsgálat stb.

Helyezés vizsgálat komplikációk.

Erről érdemes lenne egy hosszabb összefoglalót írni, de röviden a lényeg

2015 ben…

Helyadatok és inkognító mód használatával jó helyezéseket lehet látni egy adott várost beállítva.
Tehát, Pécsről keresve, a helyadatokat Budapestre állítva a budapesti találatokat látjuk ablak szóra.
Pécsre állítva a pécsit, Szegedre a szegedit stb. Fontos megemlíteni! Legtöbb ügyfél budapesti helyadatokra akarja optimalizálni weblapját!

2016 ban..

Megszűnt a helyadat 2015 év végén, így nem lehet várost beállítani.

Így például egy pécsi vagy szegedi ügyfél nem tudja megnézni, hogy ő hol van ablak szóra a Google keresőben budapesti helyadatokra, pedig az ügyfelek 98% a budapesti találati listában akar előre kerülni!

Ez sok vidéki optimalizáló cégnek is gondot jelenthet, hogy fogja megnézni az ügyfele helyezéseit, mivel a szegedi ezentúl ablak szóra a szegedi találatokat fogja látni!

Cégünk a H-well Kft erre talált már megoldást, így ügyfeleink helyezéseit naprakészen tudjuk követni, de az ügyfeleknek ez gond lehet, mivel ők nem tudják megnézni!

Azonban 2016-ban így ablak szóra minden városból keresve, a helyi ablakos cégek lesznek a találati listán, amennyiben erős a weblapjuk ablak szóra, tehát elindulhat egy új egyszavas optimalizálási forma, hiszen az emberek a helyi cégeket fogják megtalálni a keresőben egy egyszavas szóra!

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

3 hozzászólás

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

    • Szia!

      Ez az oldal olyan mint suszter cipője. Alapvetően az ügyfelek oldalaira van időm, erre nincs. Ne ezt vedd SEO szempontból alapnak. Csak a leglényegesebb dolgok vannak optimalizálva benne.
      Egyébként a tartalom sokkal fontosabb, mint a sebesség.

    • Kedves WindiWanda!

      A pagespeed saját megítélésem szerint túlságosan is nagy visszhangot kap ahhoz viszonyítva, amekkora jelentőséggel bír. Ha szeretik a felhasználók az oldaladat, akkor a google fittyet hány a pagespeed-re (persze ez arra vonatkozik, ha a sebesség már nem megy a felhasználói élmény rovására). Erre egyébként élő példaként felhozhatjuk az ite.-hut is 😉 De számtalan ilyen van..

      Üdvözlettel: Nagy Arnold, znt.hu