Kezdőlap » Keresőoptimalizálás » Keresőoptimalizálási hibák és mítoszok
Keresőoptimalizálás

Keresőoptimalizálási hibák és mítoszok

SEO alapjai - keresőoptimalizálási tippek

Vannak SEO mitoszok és keresőoptimalizálási hibák, amelyek makacsul tartják magukat, akár egy évtizeden keresztül is. Lássuk, melyek ezek.

Cyrus Shephard, egyik kedvenc külföldi SEO szakember írt egy remek kis cikket azokról a keresőoptimalizálási mítoszokról, amelyek rendkívüli módon idegesítik. Ezt a cikket fordítottuk magyarra, egy kicsit átalakítva a hazai sajátosságokra.

1. A SEO egy nagy átverés

ite organic forgalom

A fenti ábra az ite.hu organikus forgalmának változását mutatja. Ez nem rendkívüli, aki folyamatosan időt, energiát és pénzt fordít a keresőoptimalizálásra az ilyen eredményre számíthat.
Sajnos sok weboldalnak nagyon rossz a múltja, alapvető hibákkal bír, és ott ez a fejlődés nem érhető el. Más oldalak esetén olcsó SEO szolgáltatást kínálók rontják el a weboldalt, vagy éppen nem érnek el eredményeket, és emiatt a SEO-t sokan egy nagy csalásnak érzik.
Pedig a SEO működik, de gyors eredményt ma már senki se várjon. Mi naponta 1-1,5 órát töltünk átlagosan az ite.hu fejlesztésével, a tartalommarketinggel. És még mindig kevésnek érezzük.

2. A Google majd megoldja

Nem, sajnos nem fogja megoldani. A Google okos, de nem csodatévő. Sok weboldaltulajdonos törekszik arra, hogy minél több url-t publikáljon, majd várja a csodát, hogy a Google szállítja majd az értékes látogatókat.
Sajnos nem fogja. Bizonyos technikai beállítások nélkül az oldal nem fog jól működni, sőt büntetést is kaphat, arról nem is beszélve, hogy ma már a magyar weben is egyre inkább csak a minőségi tartalomnak van esélye a jó helyezésre.
Jó tartalom és helyes technikai beállítások nélkül a weboldal kudarcra van ítélve. A Google nem oldja meg ezeket helyetted.

3. A SEO-t csak egyszer kell megcsinálni

Sajnos nem. Egy SEO audit, vagy egy linképítési kampány hozhat szép eredményeket, de tartós sikerben ne reménykedjünk, mert:
– a linkek idővel törölődhetnek, túl mélyre kerülhetnek, így értéküket vesztik
– új oldalak indulnak
– a keresőmotorok igényei változnak
– a konkurencia folyamatosan fejleszt
– a tartalmak elévülnek
Vannak olyan weboldalak, amelyeknél valóban nem kell folyamatosan keresőoptimalizálni. Ha kicsi a kapacitás, és elegendő az ügyfélszám, és a cég nem tervez bővítést, akkor elegendő lehet néha ránézni az oldalra. De ez a kisebbség. A többiek egyre nagyobb forgalmat akarnak, és ehhez folyamatosan keresőoptimalizálni kell az oldalt.

hirdetés

4. A linképítés halott

Nos, a válasz ismét az, hogy nem. Vannak szűk körű próbálkozások, így például a Yandex keresőmotornál, de a Google esetében még mindig alapvető a linkek fontossága. Ha számszerűsíteni kellene, akkor a siker nagyjából 40-50%-a a linkeken múlik.
Ami változott az az, hogy a nem releváns, olcsó, és spam jellegű linkek kora lejárt. Ez a fajta linképítés valóban halott, de a minőségi linképítés ma is elengedhetetlen.

5. Első akarok lenni a mágikus kulcsszóra

Mindenki szeretne első lenni a mágikus kulcsszóra. Hadd éljek egy személyes példával. Az ite.hu jelenleg a linképítés szóra a második a találati listán. Nyilván ez egy fontos kulcsszó számunkra, minden SEO-s ilyen helyezést szeretne.
De a valóságban ez a kulcsszó a keresési forgalom alig 1%-át hozza, a többit a long tail találatok. Ha kiesne a linképítés kulcsszóra a helyezésünk, szinte meg sem éreznénk. Ezért nem arra kell törekedni, hogy egy-egy kulcsszóra az elsők legyünk, hanem sok kifejezésre legyünk jelen a találati listán.

6. A Google utálja a SEO-t

Igen, néha valóban úgy tűnik, de a helyzet ennél sokkal összetettebb. Amit a Google utál, az a manipulatív SEO, és ezért büntet is. A Google súgó oldala ma is azt írja, hogy: ” keresőmotor-optimalizáló felkérése nagy horderejű döntés, amelynek eredményeként jobbá teheti webhelyét és időt takaríthat meg”, vagy: „Számos keresőmotor-optimalizáló és egyéb ügynökség, illetve tanácsadó kínál a webhelytulajdonosok részére hasznos szolgáltatásokat”
A Google, tehát nem gyűlöli a SEO-t, de bünteti a manipulációt.

7. A SEO csak trükkökből áll

Nincsenek trükkök. Vannak olyan megoldások, amivel gyorsan lehet rövid távú eredményeket elérni, aminek aztán jó eséllyel büntetés lesz a vége. Ebben az értelemben vannak trükkök, de kár velük élni. A valóságban a keresőoptimalizálás egyre összetettebbé válik, és igen komoly marketing/programozási és analitikus képességeket követel meg.

8. A PageRank

A PageRank két évtizeddel ezelőtt egy innovatív megoldásnak számított. Ma már több száz tényezőt vesz figyelembe a Google, és a PageRank jelentősége marginálissá vált. Az ite.hu PagRank értéke nulla, mégis a leglátogatottabb SEO portál.

9. A Közösségi Média nem hat a SEO-ra

Ez a mítosz abban az értelemben igaz, hogy közvetlenül nem hat. De a közösségi média eljut az emberekhez, növeli a brandkereséseket és olyan tartalomkészítőkhöz is eljuthat a tartalmad, ahová másképp nem, ez pedig márkaemlítéseket és linkeket hozhat. Ebben a formában a közösségi média nagyon is kihat a SEO-ra.

+1 A gyors SEO is lehet sikeres

Cyrus Shephard erről nem írt, de ez az én kedvenc mítoszom. Sokan azt gondolják, hogy fél-egy év alatt elintézhető a SEO. Persze elintézhető, de az a weboldal nagy valószínűség szerint komoly kockázatokat hordoz. A valóságban egy weboldalt komoly versenyben felépíteni több év munkája. Mondjuk 3-5 év és sok idő és pénz. És közben a konkurencia is dolgozik.

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg véleményed!

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.