Készítettünk egy kis piackutatás, a hazai SEO és linképítési ügynökségekről. Nem reprezentatív, de lehangoló helyzetjelentés következik.

A kutatás

A kutatás, ami valójában nem is nevezhető valódi kutatásnak. Azt néztük meg, hogy mely weboldalak bukkannak fel a linképítés és keresőoptimalizálás szóra a hirdetések és az organikus találatok között, majd megnéztük, hogy ezek az oldalak milyen jellemzőkkel bírnak. Mivel el akarjuk kerülni a pereskedést vagy más kellemetlen leveleket, ezért weboldalakat itt most nem közlünk (talán majd később…) csak az általános tapasztalatokat.

Kivel beszélek?

Az egyik legsúlyosabb hiányosság az volt, hogy hiányzott a kapcsolat menüpont. Pontosabban szólva volt kapcsolat, de ez leggyakrabban egy semmitmondó űrlap volt. A jobb helyeken esetlen egy általános e-mailcím van feltüntetve. De ezen kívül szinte semmit nem lehetett megtudni a cégről, aki a SEO szolgáltatást nyújtja. Ennél egy fokozattal jobb volt, amikor már szerepelt egy cégnév, jobb esetben egy fizikai cím és adószám.

A következő lépés az volt, amikor a SEO ügynökség már egy telefonszámot is feltüntetett.

Sajnos a legtöbb oldal esetén hiányzott a cég bemutatása, és a legritkábban voltak személyes adatok, például hogy kik dolgoznak az adott SEO ügynökségnél, milyen tapasztalataik vannak.

A legtöbb esetben tehát aki SEO ügynökséget keres az valójában egy fantommal áll szemben akiről szinte semmit nem lehet tudni. Nyilván ez nem túl bizalomébresztő, és az egész szakmára rossz fényt vet. Természetesen vannak üdítő kivételek is, és az organikus listán jobb a helyzet, mint a fizetett találatok esetén, de az összkép igencsak lehangoló.

Hirdetés

hirdetés

Hiányzó referenciák

A másik komoly probléma az volt, hogy hiányoztak a referenciák, vagy az csak általános leírás volt, konkrétumok nélkül. Ahol volt is referencia, az gyakran egy-egy weboldal volt, esetleg egy weboldal helyezése egy kulcsszóra. Sajnos a referenciák egy része elavult volt, és sajnos hiányoztak a részletes esettanulmányok, amely hitelessé tehette volna a referenciákat.

Igen kevés oldalnál látható korábbi ügyfelektől ajánlás, különösen ritka a képes ajánlás, ami ismét komoly probléma.

Hogyan akar valaki új ügyfelet szerezni, ha nincs referenciája, és nincsenek ajánlásai, vagy legalább saját eredményei.

Katalógusoldalak és igénytelen site-ok

Nem akarok általánosítani, mert vannak igényes siteok is, de gyakran találkozni azzal, hogy a keresőoptimalizáló ügynökség oldalának designja igénytelen, és még gyakoribb, hogy katalóguslinkek sokasága hivatkozik az oldalra. Vajon hogy bízhatunk meg egy olyan oldalban, amely önmagára is igénytelen és a Google irányelveivel szembemenő linképítést folytatott.

Szolgáltatások és árak hiánya

Ezen a téren már kedvezőbb a helyzet, de még mindig elég gyakori, hogy a keresőoptimalizálási ügynökségek oldalán hiányoznak a szolgáltatások részletes leírása (vagy csak általában vállalnak keresőoptimalizálást). Hiányzik a folyamatok és árak részletes leírása, azaz az ügyfél nem kap előzetesen kellő tájékoztatást, és ha megkeres egy ügynökséget valójában kevés kiinduló információja lesz.

Következtetések

Természetesen a fenti tapasztalatokat nem akarom általánosítani. Vannak igényes weboldalak, részletes leírásokkal, jó linkprofillal. A problémát inkább abban látom, – különösen az Adwordsben hirdetett oldalak esetében – hogy az oldalak nem hitelesek.

Hogyan beszélhet egy linképítő ügynökség minőségi linkekről, és white hat technikákról, amikor a saját oldalára katalóguslinkek mutatnak?

Hogyan beszélhet egy SEO ügynökség a tartalommarketing és SEO kapcsolatáról, amikor a saját oldala tartalomszegény?

Hogyan beszélhetünk felhasználóbarát oldalakról és azok fontosságáról, amikor a SEO ügynökségek weboldalának egy része igénytelen kivitelezésű és nem mobilbarát?

A sort lehetne folytatni, de talán az üzenet így is egyértelmű.

És persze a kritikákat mindenkinek magán kell kezdeni. Bár az ite.hu elsődleges célja a hírszolgáltatás, mi is foglalkozunk keresőoptimalizálással, és bizony a fent felsorolt hiányosságok egy része nálunk is előfordul. Ez részben tudatos döntés is. Korlátozottak a kapacitásaink, nemigazán akarjuk hirdetni szolgáltatásainkat, és az ite.hu elsősorban hírportál és magazin akar maradni.

De látva a fenti hiányosságokat talán a közeljövőben létrehozunk egy olyan aloldalt, ahol, mint SEO ügynökség is bemutatjuk magunkat. Így talán a kritika is hitelesebb lesz.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

szeptember 1, 2023

49MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Hogyan jelennek meg a politikusok, és a

május 10, 2021

49MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás 2021 márciusában összesen 399 millió látogatást regisztráltak

október 17, 2018

49MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Közel 30 millió látogatást kap naponta, a

szeptember 20, 2016

49MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Többször írtunk már a lap.hu oldalakról, és


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!