A Verizon felvásárolt egy legendát, a Yahoo-t. Így ezzel belépett a keresőpiacra is, és az USÁ-ban a Google és a Bing után a harmadik legnagyobb kereső lett.
A Verizon nagyjából 4,8 milliárd dollárért vásárolta meg a Yahoo-t. Korábban igen sok érdeklődő volt a cég iránt, és többek között a Google egyik érdekeltsége is megpróbálta megvásárolni a céget, de a végső befutó a Verizon lett.
A Verizon-t idehaza kevesen ismerik, de Amerikában közismert, mivel ez az ország legnagyobb internetszolgáltatója. Korábban az AOL-t vásárolta fel, amit most a Yahoo követett. Nyilván mindkét felvásárlás jól illeszkedik a Verizon digitális profiljába.
A cég tervei szerint egyesíti azokat az adatokat, amelyekhez mobilszolgáltatóként elér, azokkal az új adatokkal, amihez most a Yahoo és korábban az AOL révén hozzáfért. Ezzel pedig egy olyan hirdetési platform születhet, amely képes felvenni a versenyt a Facebook-kal és a Google-la, legalábbis Amerikában.
Magyarországon ez talán kevéssé érint minket, de a Yahoo, ha jelentéktelen mértékben is, de hozzájárul a hazai weboldalak organikus forgalmához is.
A Yahoo egyébként az internet hőskorának legendás cége volt, még a 2000-es évek előtt. Születése megelőzte a Google-t, és még abban a korban uralta az internetet, amikor az internetes keresők még nem igazán működtek.
A Yahoo sírját egyébként éppen az internetes keresők, köztük a Google ásta meg. Bár a Yahoo maga is belekezdett kereső fejlesztésébe ez nem lett igazán sikeres, és egy időben a keresőjének a motorját a Google is szolgáltatta. A cég történetéről a 444.hu írt egy jó kis összefoglalót, aki szeret nosztalgiázni olvassa el.
A hazai keresőoptimalizálást ez a felvásárlás aligha érinti, de jól jelzi, hogy az interneten még az óriások is gyorsan kimúlhatnak. Talán egyszer ez a sor vár a Google-ra és a Facebook-ra is?