Utoljára frissítve: február 21, 2014
Témakör: Keresőmotorok
mi ez? SEO hírek

Már írtunk róla, hogy a Yandex bejelentette, bizonyos kereséseknél a linkeket már nem fogja figyelembe venni, nos, heteken belül életbe lép az új Yandex algoritmus.

A Yandex a világ ötödik legnagyobb keresőmotorja, és néhány hónapja bejelentették, hogy a kereskedelmi kifejezéseknél a linkeket ki fogják venni az algoritmusból. Ez azért is érdekes, mert a napokban számoltunk be arról, hogy a Google is próbálkozott hasonlóval, de náluk a találati lista lényegesen rosszabb lett.

Két magyarázat lehet erre, az egyik, hogy az oroszok valamit jobban csinálnak, a másik, hogy az orosz linkek között sokkal több a spam, mint másutt. Valószínűleg mind a kettőben van igazság. Az, hogy a Yandex első körben csak a kereskedelmi kifejezéseknél és a moszkvai régióban vezeti be a változtatást valóban azt mutatja, hogy gond lehet a sok spam linkkel.

[alert variation=”alert-info”]Több látogatót, jobb helyezést szeretne weboldalának? Vegye fel velünk a kapcsolatot!>>>[/alert]

Több hónapos hallgatás után, a Yandex a napokban ismét megerősítette, hogy február végén, vagy legkésőbb március elején életbe lépnek a változtatások.

Arról, hogy pontosan mi veszi át a linkek szerepét az algoritmusban igen sok a találgatás. Vélhetően a felhasználói viselkedés, a közösségi visszajelzések, a használhatóság, a tartalom és a struktúrált adatokon lesz a hangsúly.

Hirdetés

hirdetés

Felhasználó viselkedés

A legfontosabb talán a felhasználói viselkedés. Érdekes módon a Yandex már 2011-ben bevezetett egy büntetést, amely azokat a weboldalakat sújtotta, melyek csaltak a felhasználói viselkedésen. Ennek lényege az volt, hogy automatikus kereséseket generáltak, amelyek a céloldalra kattintottak. Ezáltal az adott oldal átkattintási aránya javult. A Yandex, ezeket már 2011-ben szűrte, és több, mint ezer weboldalt sújtott büntetés emiatt.
Az orosz piacon, amint a Yandex bejelentette a változásokat, azonnal intenzív reklámkampány indult, ahol ügyes vállalkozók a felhasználói élmény javítását ajánlották fel. Válaszként a Yandex az ilyen keresésekre egy figyelmeztetést jelentet meg, arra figyelmeztetve, hogy az ilyen manipulációk károsak lehetnek az oldal számára.

Közösségi média

A közösségi média szintén szempont lehet, de a Yandex bevallása szerint ezek még nem megbízhatóak, és nem képesek a linkeket helyettesíteni, így még marginális szerepet töltenek be az algoritmusban. A közösségi média fontosságát azonban jól mutatja, hogy a Facebook és a Yandex megállapodást írt alá, aminek tartalma ismeretlen.

Oldal használhatósága

A harmadik és talán legfontosabb szempont az oldal használata. A Yandex folyamatosan hangsúlyozza ennek fontosságát, de nem tisztázza, hogy pontosan miről is van szó. Vélhetően olyan számok, mint a visszafordulási arány, az oldalon eltöltött idő, az oldalmegtekintések száma, és más jellemzők alapján értékelhetnek egy weboldalt, de köztudott, hogy a Yandex élő személyeket is alkalmaz, az egyes weblapok értékelésére.

És hogy miért fontos a Yandex számunkra? Nos azért, mert a Yandex néha többet elárul a működéséről, mint a Google, így új szempontok merülhetnek fel a keresőoptimalizálásban, amire idehaza is érdemes lehet figyelni. A másik, hogy a Yandex most egy új útra lép, és ha sikeres lesz, akkor a Google is követheti őt. Ne feledjük, hogy a Google akkor robbantott a keresőpiacon, amikor a Page Rank algoritmust bevezette, és az lényegesen jobb találatokat adott. Vajon a Yandex is hasonló dobásra készül?

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

január 29, 2023

47MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Egy korábbi Yandex alkalmazott kiszivárogtatta a Yandex,

április 11, 2022

47MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ha internetes keresés, akkor Google! Vagy mégsem?

július 25, 2016

47MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Verizon felvásárolt egy legendát, a Yahoo-t.

január 8, 2016

47MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Új keresőmotort indított egy londoni cég, amelynek


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!