Sipos Zoliék legújabb blogbejegyzése arról szól hogyan értek el 2463%-os forgalomnövekedést céges bloggal. Gondoltam megmutatom a saját példánkat.

Először is egy kis előszó: Minden tiszteletem Sípos Zoliéké, amit csinálnak az egyedülálló Magyarországon. Dolgoztunk is együtt, rendszeresen olvasom a blogjukat is (amióta fizetős lett, sajnos nem, de ez az én lustaságom, mert nem fizettem elő). Egyszerűen csak megihletett a blogbejegyzésük. Olvasd el!

Zoliék arról írtak, hogyan értek el 2463%-os forgalomnövekedést céges bloggal. A dolog kíváncsivá tett, és gondoltam megnézem az ite.hu forgalmát is, hasonló időszakra SEO szempontból.

A 2013-as szeptemberi organikus forgalmat vettem alapul, mert az ite.hu ekkor indult. Ebben a hónapban a munkamenetek száma 188 volt. A csúcsforgalmat 2016. március hónapban értük el 6763 munkamenettel. Ez mind organikus forgalom, a teljes forgalom ennek kb. duplája, de az most lényegtelen. Ez a növekedés adja ki a 3595%-os látogatottságnövekedési adatot.

ite organikus forgalom

Lehet, nagyképűségnek hangzik, de nem szánom annak: ezzel a forgalomnövekedéssel bár nem vagyok elégedetlen, de nem is tartom kimagasló eredménynek keresőoptimalizálási szempontból. De ez egy tudatos döntés.

Hirdetés

hirdetés

Az ite.hu célja a napi hírpublikálás volt keresőoptimalizálási témában. Így sem a témák, sem a cikkek nem voltak optimalizálva. Ezért születhetett kb. 30 cikk csak a Pingvin algoritmusról, ami SEO szempontból nem túl célszerű, hiszen nagyjából a negyedik cikk után már megvolt az első hely.

A napi hírgyártás mellett azonban egész egyszerűen nem jutott idő a keresőoptimalizált tartalomra, vagy legalábbis nagyon kevés.

A forgalom kétharmada SEO cikkekből

Az ite.hu-n jelenleg nagyjából 630 cikk található. A 30 leglátogatottabb cikk hozza a teljes organikus forgalom 67%-át. Ebből a 30 cikkből 28 kifejezetten SEO célú volt, azaz tudatosan egy-egy kulcsszót vagy témát céloztam meg vele. Ennél sokkal több SEO célú cikk nincs is az oldalon, ugyanakkor ezek hozzák az organikus forgalom kétharmadát.

Mindezzel csak arra akartam utalni, hogy a céges blog nagyon hasznos eszköz, de nagyon fontos, hogy SEO szempontok is társuljanak mellé. Ismét had utaljak Zoliékra, akik ezt is nagyon ügyesen csinálják. A cikkük címe, ami a látogatóknak szól:” Mi köze egy Forma–1-es versenyzőnek az online marketingedhez? (2463%-os látogatottságnövelés céges bloggal)”, míg a title, ami inkább a keresőrobotoknak készült (és a találati listának): ”2463%-os látogatottságnövelés céges bloggal”.

Azt hiszem látható a különbség. A title egyértelműen kulcsszót céloz (látogatottságnövelés, céges blog), míg a cikk címe inkább átkattintásra ösztönöz.

Ezzel csak arra akarom felhívni a figyelmet, hogy ha céges blogot indítunk, az legyen nagyon tudatos SEO szempontból is. Persze lehet cél kizárólag a közösségi média, de kár lenne a SEO lehetőségeket nem kihasználni. A céges blog önmagában se nem jó, se nem rossz. A jól optimalizált és jól megírt céges blog, viszont valóban csodafegyver lehet.

Lehet jobb növekedést is elérni?

Felmerülhet a kérdés, hogy, ha az ite.hu forgalmával nem vagyok elégedett, akkor mivel vagyok? Nos, az alábbi példa egy hét hónapja indított oldal forgalmát mutatja. Az oldalnak az első hónapban 86 látogatója volt. A hetedik hónapban 2736-nál tartunk. Ez 3138%-os növekedés hét hónap alatt. Ez már valóban jó eredménynek tekinthető. E mögött sincs csoda, egyszerűen jó témaválasztás, tudatos kulcsszókutatás és ezek alapján a témák meghatározása, majd szövegírás és minimális linképítés.

latogatottsagnoveles-masodik

Lehet még ennél gyorsabban is növelni a látogatottságot?

Igen, az alábbi képen egy februárban indított oldalunk organikus forgalma látható. Februárban a forgalom még nulla, míg májusban már 3500 felett van az organikus látogatók száma. Ez az oldal teljesen új, és egyetlen link sem hivatkozik rá. A kulcs a keresőoptimalizálás egyik elhanyagolt elemén a kulcsszókutatáson nyugszik.

forgalom új oldalnál

Ezek a fenti adatok mind saját kis projektek, amit tesztelési célból indítottunk.

Akkor most indítsak céges blogot, vagy nem?

Mindenképpen. A tartalom valóban a király az interneten, de hadd hangsúlyozzam, a keresőoptimalizálás jelentőségét. Ha szeretnéd növelni az organikus forgalmadat, akkor a céges blogodnak tudatos SEO céljai is legyenek és valóban elképesztő növekedést érhetsz el.

És a végén két megjegyzés.

Ez nem egy reklámcikk, nem akarok szolgáltatást eladni (nem is vállalunk céges blog szerkesztést, ebben keressétek Zoliákat). Egyszerűen csak arra szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy aki céges blogot indít önerőből, az tudatosan tegye és minden egyes cikknek legyen SEO célja is. Úgy nem gond elérni a több ezer százalékos forgalomnövekedést sem.

Teljesen mindegy kinek hány ezer százalékos a növekedése. Ez így összehasonlíthatatlan, mert függ a témától, kulcsszavaktól. Szóval ez nem kié a nagyobb típusú verseny. 😉 Ismét hangsúlyozom respect Sípos Zoliéknak.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. Üdv mindenkinek!

    Hozzászólásom nem reklámnak szánom csak simán a cikkben olvasható információk megerősítésének. Nagyon sok marketing és SEO eszközt nem használtunk ki saját projektünknél, ennek a pénz és időhiány az oka, de így is meg tudom erősíteni, hogy a fent leírt eredményeket el lehet érni.

    Nálunk egy cikk sem lett SEO-zva, kizárólag arra próbáltunk meg figyelni, hogy ne legyen keresőoptimalizálás szempontból hiba az oldalon és a tartalomfrissítés folyamatos legyen. Kb egy éve dolgozunk az oldalon és az elért eredmény 6913%-os Munkamenet / 6079%-os Új felhasználó növekedés. Ha a cikkek tartalma is optimalizálva lett volna akkor valószínűleg ez többszöröse lenne a mostani eredményeknek (sokkal több) – de hát ez mind idő kérdése. – Összegezve, tehát kell a keresőoptimalizálás szabályainak megfelelő oldal és a folyamatos tartalomfrissítés, ha egy stabilan növekedő weboldalt szeretnénk magunknak, legyen az céges vagy magán jellegű.

    Tudom sokan azt mondják messziről jött ember azt mond amit akar, ezért itt a mi statunk: http://sibatech.hu/ite/seo-novekedes.jpg

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

december 16, 2022

53MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Elkészültek a karácsonyi ajándék sorsolások. Az alábbi

szeptember 2, 2022

53MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás 2022 augusztusában 50 SEO szakértőt és ügynökséget

augusztus 26, 2022

53MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ebben a cikkben összegyűjtöttem azokat a magyar

május 26, 2022

53MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Van néhány kihagyhatatlan SEO beállítás, amely nélkül


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!