Nagy hír, hogy a Google minden előzetes bejelentés nélkül felszámolja a Google Instant-ot, amit te is minden nap használsz.
A Google Instant-ot a Google 2010-ben indította útjára. Biztos ismered, hiszen naponta több tucatszor használod. Hogy pontosan mi ez?
„Amikor elkezdi beírni keresését, a Google Instant megpróbálja kikövetkeztetni a keresett kifejezést, és elkezdi megjeleníteni az előrejelzett kifejezéshez tartozó találatokat. Ha nem látja a kívánt eredményeket, gépeljen tovább, és a találatok frissülnek.”
Így foglalja össze a Google súgója az Instant szolgáltatását, ami valjuk be nagyon hasznos volt, és gyorsabbá is tette a keresést.
Éppen ezért meglepő, hogy a Google minden bejelentés nélkül felszámolta ezt a hasznos eszközt. Hogy mi áll a háttérben?
Természetesen a Google mobil-mániája, azaz, hogy a weben a mobil felhasználókat tartja fontosabbnak az asztali felhasználókkal szemben.
A cég egy rövid közleményben magyarázta a döntését:
„A Google Instant 2010-ben indult útjára, abból a célból, hogy a felhasználók amilyen gyorsan csak lehetséges megkapják a kívánt információt, akár már akkor, amikor elkezdik begépelni a keresett kifejezést az asztali eszközükön. Azóta a keresések többsége már mobil eszközön történik, ami egy alapvetően más beviteli eszköz, más interakcióval és képernyő kötöttségekkel. Ezt szem előtt tartva úgy döntöttünk, hogy eltávolítjuk a Google Instant-ot, így olyan megoldásokra fókuszálhatunk, ami a keresést minden eszközön gyorsabbá teszi.”
Így szól a Google közleménye.
A Google Instant sohasem működött a mobil keresések során, de a tegnapi napig az asztali eszközökön élt. Egy hasznos funkcióról volt szó, így nehezen érthető, hogy miért száműzte a Google az asztali keresésekről.
Keresőoptimalizálási hatás
Egyelőre nem világos, hogy mindez hogyan hat ki a keresőoptimalizálásra. Ami elsőre feltűnik, hogy a Google autocomplete már csak három találatot ad, ami visszalépés a korábbiakhoz képest. Ez azt jelenti, hogy amikor elkezdünk beütni egy keresőkifejezést a Google csak három javaslatot ad. Ez korábban több volt.
Ez egyértelműen megnehezítheti a kulcsszókutatást, hiszen kisebb a merítési lehetőség. Ez mindenképpen rossz hír, különösen a webmesterek számára, mivel a progesszionális SEO-sok jellemzően szoftveresen végzik a kulcsszókutatást.
Mindazonáltal ez a változás egy újabb hátrány a SEO-ban, ismét adatokat vesztettünk el, amelyek korábban könnyebben voltak kinyerhetőek.