Utoljára frissítve: szeptember 29, 2022
Témakör: Google
mi ez? SEO hírek

A tegnapi napon zajlott a Google Search On konferenciája, ahol a legnagyobb Google keresést érintő újdonságokat szokták bejelenteni. Az elmúlt évekhez képest, amikor például a MUM, vagy a BERT AI bázisú algoritmusokat jelentették be, most nem volt igazán nagy áttörés, hanem sok, kisebb(nek tűnő) fejlesztés.

Személyes véleményem, hogy a mostani változásokkal a Google elsősorban az Amazon-nal és a Tiktok-kal próbálja meg felvenni a versenyt, amelyek egyre komolyabb kihívást jelentenek számára a digitális térben.

A Multisearch kiterjesztése

A Google bejelentette, hogy a következő hónapokban 70 nyelvre kiterjeszti a MultiSearch funkciót, ami tavaly jelent meg angol nyelven és USA területű kereséseknél.

Bár egyelőre nem találtam meg, hogy a magyar nyelv beletartozik-e a körbe, a BERT esetén hasonlóan 70 nyelves kiterjesztésről beszélt a Google, és abba a magyar nyelv is beletartozott, így jó eséllyel a MultiSearch megjelenik magyar nyelven is.

Mi az a MultiSearch?

A Multisearch azt jelenti, hogy a telefonod kamerájával készítesz egy képet ÉS ezt a képkeresést kiegészíted egy szöveges kereséssel. a Google pedig a készített kép és a szöveges keresés együttese alapján ad találatokat. Például, ha tetszik egy ruha, akkor arról képet csinálva rákerehetsz a neten, vagy ha valamit javítanod kell, akkor is jól jön a MultiSearch használata.

Hogy működik a MultiSearch?

Az okostelefonod Google App-ján kattints a Google Lens-re, majd irányítsd a kamerádat arra, ami érdekel. Utána az „Add to your search” gombbal tudod a keresést szöveggel kiegészíteni.

Near Me MultiSearch

Az idei őszön élesedik angol nyelvterületen és az Egyesült Államokbeli kereséseknél a „Near me” MultiSearch.

Ez a gyakorlatban a multisearch kiegészítése egy lokális kereséssel. Ha például ráközelítesz egy ételre, akkor a near me felajánlja, azokat az éttermeket a közelben, ahol az adott étel kapható.

Google Lens fordító javítása

A Google Lens segítségével egy szöveget a kamera segítségével lefordíthatsz. A most bejelentett újdonság, hogy a fordítás sokkal élesebben és tisztábban jelenik majd meg.

A fejlesztés a GAN modell segítségével valósul meg.

Google Search app fejlesztés

Elsőnek iOS-re, de az idei évben Androidra is kijön a Google App fejlesztés, ami a keresést könnyíti meg. Külön gombok segítik majd a termékkeresést, a szövegfordítást és alapvetően a Google keresés új funkcióinak elérését. Első körben ez is az USÁ-ban lesz elérhető.

Google Autocomplete fejlesztés

A Google Autocomplete használatakor a szöveg begépelésekor megjelennek érinthető szavak, így felgyorsítva a keresést.

Lehetővé válik a témakörök kizárása is, így megkönnyítve a megfelelő témakörű találatok megtalálását.

Több vizuális információ

A Google bizonyos kereséseknél több vizuális információt fog adni. Képeket, rövid videókat, tippeket, a keresés jellegéből adódóan.

Ezek vélhetően elsősorban a helyre (város, ország) történő kereséseket, a személy kereséseket, stb. érinti majd.

Nyilvánvalóan keresőoptimalizálási szempontból ez nem jó hír, hiszen a normál találati lista vizuálisan lejjebb kerül a találati listán.

Fedezd fel a témát görgetés közben

Normál esetben, ahogy lefelé gördítünk a találati listán egyre kevésbé releváns találatok jelennek meg. Az amerikai kereséseknél mostantól témakör javaslat jelenik majd meg, ami segíthet a témát jobban felfedezni, túl a szigorúan vett keresési kifejezésen túl.

Értsd ezt úgy hogy kapcsolódó témaköröket, keresési kifejezéseket ajánl a Google.

Fórumok és beszélgetések

Szintén az amerikai találati listán élesedik a „Forums and Discussion” szekció a találati listán, bizonyos kereséseknél. Itt a felhasználó, valós emberektől kaphat első kézből származó információkat.

Személyes véleményem, hogy utalnak arra jelek, hogy a közösségi médiából elpártoló emberek ismét elkezdenek visszaszokni a hagyományos fórumokra. Erre utal a Reddit reneszánsza is.

Fordított helyi hírek

A google ha a felhasználók más országból származó hírre keresnek rá, akkor a Google a gépi tanuláson alapuló algoritmus alapján azonnal lefordítja a találati listára a más országokból más nyelven íródott tartalmakat. Így az emberek hitelesebb forrásból férhetnek hozzá az információkhoz. Például egy mexikói földrengésről a helyi mexikói lapok angol fordításából tájékozódhatnak.

Az About this Result személyre szabása

Ha megjelenik a találati listán az About this Result, akkor kapunk tájékoztatást arról, hogy a találati lista személyre van-e szabva. Ráadásul ezt ki is kapcsolhatjuk.

Vásárlással kapcsolatos bejelentések

A Search On konferencián a Google bejelentett számos fejlesztést, amely a vásárlási élménnyel kapcsolatos és ezzel nyilvánvalóan az Amazon-nak akar konkurenciát támasztani).

Nézzük ezeket röviden, mivel döntő részben csak az amerikai találati listán élesedik:

  1. Ha rákeresel a „shop” + termék szóra, akkor ez vizuálisabb találati listát kapsz vissza termékekkel, katalógusokkal, stb. Egyelőre csak Amerikában.
  2. Trendi termékek: szintén a vásárlás-sal kapcsolatos kereséseknél megjelennek azok a termékek, amely a keresési adatok alapján trendi termékeknek minősülnek.
  3. A Google szerint az embereket jobban érdeklik a 3D képek, ezért első körben a cipők esetén megjelennek a 3D termékfotók a találati listán
  4. Az összetett és drága termékek vásárlásánál megjelenik a találati listán egyfajta vásárlási útmutató a találati listán megbízható forrásokból.
  5. A Google App-on megjelenik egy összefoglaló arról a weboldalról mások véleményei és értékelései alapján, ahol éppen egy terméket nézel.
  6. Személyre szabott vásárlási élmény. A korábbi vásárlásaid alapján személyre szabottabb lesz a találati lista, az általad preferált márkákkal például . Ez a személyre szabás ki is kapcsolható.
  7. A Vásárlási keresési oldal sokkal dinamikusabb lesz, különböző szűrők alkalmazásával. A szűrők is dinamikusak lesznek, amelyek időben változhatnak az aktuális keresési trendektől függően.

További részletek és vizuális bemutató a shopping változásokról a Google blog oldalán.

Személyes vélemény

A fenti fejlesztések döntő részben a találati lista diverzifikációja irányába mutatnak, azaz még több funkció, és a normál találatok lefelé szorulása. Nyilván valóan ez SEO szempontból nem jó hír.

Ugyanakkor azt látni kell, hogy sok esetben a találati lista bővülése azzal jár, hogy a weboldalakra mutató találatok más formában jelennek csak meg. Például a fórumok számára a kiemelés jó dolog. A weboldal véleményezés szintén plusz megjelenési lehetőség, ahogy a termékspecifikáció is.

Végül nem szabad elfelejteni, hogy ha a kereső jobb találatokat ad és jobb felhasználói élményt nyújt az összességében azt is jelenti, hogy még gyakrabban használják azt az emberek, ami több látogatót is hozhat.

A most bejelentett változások tehát nem jelentik a SEO halálát, csak inkább azt, hogy a találati listáról a hagyomány 10 linkhez képest másképp érkezik a forgalom. És ne feledjük évekbe is telhet, mire a fenti módosítások többsége megjelenik Magyarországon.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

szeptember 29, 2022

164MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A tegnapi napon zajlott a Google Search

november 17, 2021

164MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ha a Google történetéről beszélünk, akkor egy

július 27, 2017

164MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Nagy hír, hogy a Google minden előzetes

május 8, 2017

164MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google elismerte, hogy nem feltétlenül az


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!