Épp tegnap számoltunk be némi mozgásról október közepén. Most azonban úgy tűnik, valami nagyobb zajlik – a hazai találati listán is.

Most is zajló változások

Sipos Csabától kaptuk a tippet a ma déli órákban, hogy igen komoly mozgások vannak a találati listán. Elmondás szerint: Tegnap éjjel 11-kor észlelte először hogy fejreállt a találati lista, például a „keresőoptimalizálás” keresésre a Google egyik oldal, és a Wikipédia került az első helyre. Ez reggelre jórészt visszarendeződött, de nem egyedi esetről van szó.

Egyik ügyfelünk találati listája teljesen más volt kora reggel, mint a cikk írásának pillanatában. Az hogy egy napszakon belül ilyen intenzív változások észlelhető a találati listán az meglehetősen ritka, és csak akkor észlelhető, ha épp folyamatban van egy algoritmus frissítés, vagy valamilyen más komoly módosítás/tesztelés a Google részéről. Legutoljára tavaly észleltünk ilyet a Pingvin algoritmus frissítése előtt néhány héttel, illetve a frissítéskor.

Sipos Csaba tapasztalatai szerint azok az oldalak zuhantak, amelyeknek kulcsszavas linkjük volt (akár természetes is). A helyezésváltozások között 100 helyet meghaladó mozgások is észlelhetőek voltak. Ez a jelenség a Pingvin algoritmusra utalna, de ez csak egy tapasztalat egyelőre.

Mi mintegy 60 weboldal forgalmát néztük át, bár egyelőre csak a déli órákig vannak adatok, mi is találtunk olyan oldalt, ahol a forgalom lefeleződött a korábbiakhoz képest. Itt azonban nincsenek kulcsszavas linkek.
A visszarendeződés arra utal, hogy vagy csak tesztelés zajlik, vagy az algoritmus futása jelenleg is tart.

Az automaták is jelzik

A jelenséget az automata helyezésfigyelő eszközök is észlelték. Sajnos nem minden eszköz frissült, de amelyik igen, annak árulkodóak az adatai.

Hirdetés

hirdetés

Az ausztrál Algoroo 2,07 értéket ért el, ami igen magasnak tekinthető. Ez az egyik legmegbízhatóbb algoritmusfigyelő eszköz a piacon.

A francia Serpometre a tízes skálán hatos értéket ért el a tegnapi napon. Ez az elmúlt hónapok legmagasabb értéke.

Egy új eszköz az Accuranker az elmúlt fél év legmagasabb értékét érte el a mai és tagnapi napon.

Accuranker

Az Advancedwebranking szintén csúcsot döntött. Gyakorlatilag minden eszköz, amelynek van friss adata egyöntetűen nagyon erőteljes mozgásokat jelez. Ennyire azonos, és határozott változásokat csak a legnagyobb frissítések idején észleltünk.

Advanced Web Ranking

Mi lehet a háttérben?

Egyelőre nem lehet tudni mi történik. Az információk fő forrása Amerika egyelőre még csak most ébredezik. Estére már több információnk lesz onnan is.

Az ilyen nagyon drasztikus változásokat jellemzően a Panda és a Pingvin algoritmusok szokták okozni. A Panda elméletileg lassan fut le, így ez ilyen nagy változást nem okozhatna, hacsak nem tudta a Google felgyorsítani a futást. A Pingvin ilyen méretű változásokat okozhat, de meglepő lenne, ha ilyen korán el tudta volna indítani a Google a Pingvin algoritmust, de a jelek inkább erre utalnak.

Persze lehet más, új, még név nélküli algoritmus. Az biztos, hogy a hatások globálisak, nem csak idehaza észlelhetőek. Holnapra talán már többet tudunk.

Ha olvasóinknak van személyes tapasztalatuk, kérjük osszák meg.
Cikkünk folyamatosan frissül.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. Nem akarok sokat hozzátenni a cikkhez, most fejeződtek be a helyezés mérések. Hát nagy a káosz, nem akarok állást foglalni, hogy mi ez mert minden algoritmus jellemző fellelhető a mintázatban. Ezt az is okozhatja, hogy fut a Panda és lehet bekavart egy Pingvin teszt vagy indulás. Nem tiszta a kép.

    Első ránézésre olyan a történet mint ha egy Google alkalmazott ráfeküdt volna egy kapcsolóra és kikapcsolta a Kolibri algoritmust. Ahol eddig a kolibri összeollózott egy kifejezést és jó helyet ért el most zuhant. Olyan mint ha a pontos kifejezések nagyobb prioritást élveznének. De kulcsszavas linkek zuhanása is tapasztalható még akkor is ha természetes hivatkozás. Stabilan csak azok az aloldalak állnak ahol a tartalomban a keresőszó pontosan megtalálható, tehát rá van optimalizálva (nem Kolibri találgat) és nem mutatnak rá linkek – ezek meg se moccantak.

    Most hasonlítom össze az optimalizált zuhant oldalakat a most elől lévőekkel, hát kiderül, hogy tartalom eltérés a nagyobb vagy a linkstruktúra. A megkapott adatok alapján már lehet szűrni, hogy Panda vagy Pingvin vagy mindkettő!

    Akik még nem nézték a helyezéseit azok ne habozzanak! 🙂

  2. Első alkalom, hogy hozzászólok a témához, tényleg érdekes dolgok történnek… Csaba hozzászólását teljesen alátámasztom, azoknál az ügyfeleknél, ahol nincsenek kulcsszavas linkek és csak a releváns tartalom végett ért el pozíciót az oldal, ott jelentős javulást figyeltünk meg, saját oldalunk 16 helyezést javult, volt olyan külföldi ügyfelünk, ahol globálisan 10-15 helyet javult 8-10 kulcsszóra.

    Biztos, hogy valamilyen algoritmusfrissítés folyik, de a folyamat nálunk már tegnap dél körül megfigyelhető volt.

    1. Szia!

      Köszi a hozzászólást, örömmel venném ha máskor is hozzászólnál! Igen, úgy tűnik valóban vannak változások, egyre többen jelzik. Én egyelőre nem tudok egyértelmű mintázatot mondani. Van aki a Pingvint tippeli, mások tapasztalati szerint nincs ilyesmiről szó. Talán később kiderül.

  3. Szia!

    Ez egy szakmai cikk lenne? Azért kérdezem, mert 1éve figyelem az oldalt, de mást se írtok, csak azt, hogy „van valami, de nem tudjuk mi”, meg „történhetett valami, panda lenne?” stb stb.

    Ha én a szakmámban ilyen cikket írnék, akkor feladnám. Kicsit bulváros, kevés a konkrét dolog! És azt ne mondd, hogy „HÁT EZ ILYEN, nem lehet tudni semmit”, mert erre én azt írom: ha valamit nem tudsz, akkor miért írsz róla?

    Nem bántai akarlak, de MIÉRT írsz meg egy cikket, amiben semmi infó sincs? A másik, hogy ki ez a Sipos nevű ember? Ha ilyenkre bízod a cikkeid szakmaiságát, akkor tényleg nincs miért olvassam tovább az oldalad.

    Vagy nincs igazam? Írd meg kérlek, ha tévedek, vagy rosszul látom.

    1. Szia!

      Köszi a hozzászólást.
      Azt, hogy érdemes-e tovább olvasnod az oldalt neked kell eldönteni. Nyilván ez függ attól, hogy a kapott információk menyire hasznosak.
      A találati lista változásával az a helyzet, hogy tényleg sötétben tapogatózunk. Az ilyen cikkeknek az a célja, hogy felhívja a figyelmét a SEO-soknak, hogy történik „valami” és érdemes ellenőrizni ügyfeleik helyezéseit. A másik cél, hogy a cikkek révén kapok hozzászólásokat, privát üzeneteket, ami alapján legalább az algoritmusmódosítás jellegét ki lehet deríteni.

      Amikor nincs bejelentés, vagy nem egyértelműek a tendenciák, akkor sajnos valóban kevés az olyan információ a cikkben, ami segíthet meghatározni a változások jellegét. Gyakran előfordul, hogy fél év után, amikor egyre több oldalnál látom ehhez a dátumhoz köthetően az organikus forgalom változását, akkor lehet pontosabbat tudni (csak erről ritkán kerül ki cikk). Anno a május eleji változásoknál írtuk, hogy minőségi jellegű lehet a módosítás, és később a Google el is ismerte, hogy a Minőséget értelmezte újra ekkor.

      De valóban a legtöbb esetben később sem derül ki, mi áll a háttérben. De ismét hangsúlyozom, hogy a cikk célja a figyelemfelhívás.

      A szakmaiságról: Sajnos ez a szakma ilyen. Én is szeretem az egzakt dolgokat, amikor anno kutattam akkor sokkal pontosabb voltam 🙂 http://geo.science.unideb.hu/taj/dokument/energiakonfII/KeKkonyv.pdf (keress rá a nevemre)

      Egyébként gondolkodom rajta, hogy az oldal jellegét megváltoztatom és hírek helyett tippek, tanácsok, esettanulmányok lesznek, de olyat máshol is találsz SEO híreket magyarul viszont nem.

      Sipos Csabát személyesen nem ismerem, a levelezéseink alapján ért a SEO-hoz. Ő csak az egyik forrás volt, ott volt mellette a saját tapasztalatom, és az algo-figyelők, amelyek több tízezer kulcsszót figyelnek.

      Egyébként nem szeretném, ha az oldal hozzászólásai között személyeskedő megjegyzések lennének. Az oldalt nyugodtan kritizálhatod, de más személyeket kérlek ne.

    2. Szia!

      Nem tisztem megvédeni az oldalt, vagy a cikk íróját, de nem tudok igazat adni neked.

      Ha minden áron szapulni szeretnél, érdemesebb lett volna egy e-mailt írnod és azzal nem rontasz jó hírt, másfelől meg etikusabb lépés lett volna.

      A szakmaiságról: Ez pont egy olyan szakterület, amire nem húzható rá fixen képlet. Minden oldalnak és témának vannak sajátos jellemzői. Vannak szabályszerűségek, amik évről évre változnak, finomítanak rajta, vagy éppen elszúrják. Tehát ha változás van az első, hogy meg kell érteni mi történik. Erre pedig hipotéziseket állítanak fel és az összegyűjtött adatokból kideríthető mi történt és miért. Ezt soha nem fogja neked nyíltan közölni a Google, ahogyan az algoritmusaikat sem láthatod. Még a Google sem fog olyat állítani, hogy az xy algoritmus garantáltan ezeket a hatásokat fogja elérni. Nem is teheti, hiszen sok esetben még ők sincsenek felkészülve az eredményekre. Van egy elképzelésük mi történhet, aztán vagy az lesz, vagy nem. Lásd az első pingvin bukás volt, pedig sokat vártak tőle.

      Ezen felül pedig még ebben a cikkben is van hasznos infó csak meg kell találni benne. Például bemutat tesztelésre alkalmas eszközöket és szól arról, hogy változás történt. Nyilván a te tapasztalataid is fontosak lehetnek a megértésben. Ha nem érted miért ingázik a weboldalad látogatottsága, vagy épp a konverziód, akkor ad egy támpontot, hogy nem feltétlen te hibáztál, hanem most ki kell várni mi lesz az eredménye esetleges algoritmus váltásnak. Ezen felül pedig idéznék Darkcameleon kommentjéből: „Csaba hozzászólását teljesen alátámasztom, azoknál az ügyfeleknél, ahol nincsenek kulcsszavas linkek és csak a releváns tartalom végett ért el pozíciót az oldal, ott jelentős javulást figyeltünk meg, saját oldalunk 16 helyezést javult, volt olyan külföldi ügyfelünk, ahol globálisan 10-15 helyet javult 8-10 kulcsszóra.” Ez egy hasznos információ például és a hipotézisre válaszol.

      1. Köszi, de nem gond a negatív vélemény sem. Néha talán beleesek abba a hibába, hogy nagyon a szakmának írok, és aki nem látja át ezt az egészet, annak a cikkek kevésbé hasznosak. Egy mezei weboldaltulajdonos vélhetően a Pingvin-Panda párosról sem tud.

        1. Én nagyon hasznosnak tartom ezt az oldalt, szinte minden nap felnézek egyszer, van-e valami újdonság. Honlap tulajdonosként, jó képben lenni ezekkel a dolgokkal, és sokat tanultam az itt olvasott információkból.
          Nekem annyi észrevételem lenne, hogy több alkalommal is hozzászóltam. Hol kérdést, hol saját tapasztalatot írtam, a hozzászólásom azonban soha nem jelent meg. Nem spammeltem, nem reklámoztam a honlapom, és úgy gondolom megfelelő stílusban is írtam. Amikor külön buzdít a szerző az interakcióra, és még a komment lehetőségnél is az szerepel, hogy „minden vélemény számít”, akkor elég rossz érzés, ha ok nélkül, kimoderálják az olvasó hozzászólását. Nekem egy időre elvette a kedvem az oldaltól, a jó tartalom ellenére is, és ha lett is volna gondolatom egy adott témával kapcsolatban, inkább nem írtam meg. Örömmel fogadnék visszajelzést Attilától, hogy mi volt a gond a hozzászólásaimmal.

          1. Szia!

            Téged sosem moderáltalak még ki. Akkor vélhetően az oldal kódolásával van a probléma. Elnézést a hibáért. Megpróbálok utánanézni. Ha máskor is tapasztalnál ilyesmi, csak küldj egy e-mailt.

        2. Köszönöm. Ezután így teszek, és természetesen továbbra is maradok rendszeres olvasód. A saját kertészeti témájú, honlapunknál, még nem érzékeltem változást, bár kiváncsi vagyok a webmestereszközökben pl. látszik-e majd komolyabb átlagos pozíció változás a tegnapi napra vonatkozóan, aznap nem figyeltem a találati listát, de az organikus forgalmunk a szokásos volt, így meglepne a dolog.
          16-án volt egy jelentősebb visszaesés az organikus forgalomban, de ezt sem tudom egyértelmű jelnek venni, mert a péntek nálunk egyébként is a hét leggyengébb napja.
          Lenne egy kérdésem. Régebben készült egy bejegyzés, a találati lista egyes helyezéseihez tartozó átkattintási arányról. Amikor webmester eszközökben nézem az átlagos poztíciót és az átkattintási arányt, akkor mit tekinthetek jónak? Az átlagos helyezésünk nagyjából 6-7 között mozog (átl: 6,7), ehhez 6,5-9% (átl: 7,7%) átkattintás tartozik. Ez jónak számít? Emlékeim szerint az első oldalas találatok között, a 7-8% környékéhez az első 4-ben kell lenni.

          1. Szia!

            6-7 helyezésnél a 7,7% jónak mondható, de azért ez rengeteg mindentől függ, a találati lista nagyon sokféle lehet (vannak e hirdetések, hány találat jelenik meg, stb.)

          2. Köszönöm a választ, akkor jól sejtettem. Vannak hirdetések, és a témából adódóan a képtalálatok is általában csökkentik a megjelent szöveges találatok számát. Azok a kulcsszavak, amelyek nagy megjelenítés számúak, és a pozíciónk is jó, gyakran azok mennek a legrosszabb átkattintási aránnyal, míg egy kevésbé népszerű kulcsszónál, akár alacsonyabb pozícióban is átlag feletti a CTR. Viszont népszerű kulcsszóból viszonylag kevés van, ha jól gondolom a kettő együtt eredményezi, hogy a helyezéshez képest, jobb az átlagos CTR.

    3. Üdv István!

      Mivel megemlítettél csap pár dolgot írnék neked. Elég sok aggályodra már megkaptad lentebb a választ. Velem kapcsolatban csak annyit, hogy ha nem ismersz valakit egy témában az nem jelenti azt, hogy nem ért ahhoz amit csinál. – Valószínűleg Te nem néztél körbe alaposan.

      Én 2006-óta napi szinte elemzek keresőoptimalizálás témában és hát ez elég hosszú idő ahhoz, hogy néhány összefüggést meglássak. Pár éve feldobtunk egy keresőoptimalizálással foglalkozó weboldalt amely most a „keresőoptimalizálás” kifejezésre az első 10-15 környékén mozog (azt se tudom miért), de mivel rengeteg az árajánlatkérés így a saját oldalamra sincs időm – kézről kézre megy a telefonszámom, ha valakinek optimalizálni kell. – Azért ez is elárul valamit!

      Félre ne érts nem fényezni akarom magam csak megvédeni mert azt írtad „A másik, hogy ki ez a Sipos nevű ember? Ha ilyenkre bízod a cikkeid szakmaiságát,” . Válaszom: A keresőoptimalizálás nem egy olyan szakma amit iskolában tanítanak. Bizonyos szabályokat bemagolsz, felmondod, megvan a papírod és hát te már szakember vagy! A „szakmai” része a keresőoptimalizálásnak olyan mint a Coca Cola receptje – ezt Te sose fogod megtudni, mert a Google nem árulja el! Persze a kérdésedre választ ad a Google „az embereknek készíts tartalmat” vagy „ne szerezz manipulatív linkeket” és ennyi.

      A keresőoptimalizálás szakmai része épp ott kezdődik amikor elemzel és a kapott adatok alapján szűkíted, meghatározod azt, hogy mik az új szabályok minek kell megfelelni. – Mivel tudod a Google nem árulja el! És majd ezen új szabályok szerint módosítod a honlapod, hogy megfelelj a Google legújabb agymenésének. – Látod és itt értünk el a lényeghez! Ezért szakmai SEO portál az ite.hu mert az itt lévő szakemberek megpróbálják meghatározni, hogy melyek az új szabályok amelyeknek meg kell felelni.

      Érdekes volt a bulvár oldalas meghatározásod – próbálok egy példát mondani ezen a vonalon, hogy Te is értsd.

      A bulvár esetében az van: hát most vagy férjhez ment Csisztu Zsuzsa vagy sem, nem tudjuk nem voltunk ott, de megírjuk. A keresőoptimalizálás azért egy kicsit többet foglal magába, itt is az első felvetés az: hát most vagy férjhez ment Csisztu Zsuzsa vagy sem csak mi épp megnézzük rendelt-e virágot, zenészeket, esetleg épp abban az időben fellép valahol és kiszűrjük a kapott adatokból a lényeget, hogy valószínűleg Csisztu Zsuzsa nem ment férjhez mert nem rendelt virágot és épp élő fellépése volt. Konklúzió: Megtudtuk, hogy nem ment férjhez úgy hogy nem adtak ki sajtóközleményt! – És épp ez zajlik itt az Ite.hu lapjain.

      Lehet épp az a baj, hogy ez a szemed előtt zajlik, belelátsz a munkába. Ha ennyire részletesen nem érdekelnek a dolgok akkor elég csak majd 2-3 hét múlva olvasnod a hazai SEO oldalakat akik már azt jelentik be amit a Google elismert, megerősített.

      A saját döntésed, hogy olvasod-e az oldalt vagy sem, én erre nem akarlak rábeszélni, de az tény, hogy Magyarországon itt fogsz legelőször arról értesülni, hogy hoppá most miért nincs látogató a weboldaladon!

      Ne értsd félre nem bántani akarlak, megértem a problémád, sok ilyen embert ismerek, hogy neki már csak a kész megoldás kell – és meg is értem őket! – 10 éve Sipos Csaba is ilyen volt, mindenki tudta a választ a kérdéseire majd lebüntette a Google az oldalát – majd nekiállt nyitott szemmel járni a világba! – Tedd Te is ezt és lásd az Ite.hu cikkei mögött a valóságot! 🙂

  4. A változásokkal függetlenül – vagy nem – de tegnap kaptunk manuális büntetést egy rosszul bekötött strukturált adat miatt letiltották a strukturált adataink megjelenítését, de a pozícióinkhoz nem nyúltak. Nem tudom van-e összefüggés. Csak abból gondolom, hogy így van bekötve évek óta, és eddig nem volt gond. Nagy a mozgolódás… megjavítottuk, Webmester eszközökön keresztül beadjuk a javításról a visszajelzést – ott jelezték a büntetést is. Van tapasztalat milyen hamar kapcsolnak vissza ilyesmit?

    1. Szia!

      Nem hiszem, hogy a strukturális büntetés miatt lenne a nagy mozgás. Idén nyár óta kezdte el ezeket a büntetéseket osztogatni a Google, anno írtunk róla: https://ite.hu/strukturalt-adatok-a-buntetes-nem-erinti-a-rangsorolast/
      Ideális esetben egy hét alatt is kikerülhettek, rosszabb esetben több hét is lehet. ez egy jó cikk a témában, pár vszeg, már megtaláltátok:
      http://searchengineland.com/spammy-structured-markup-penalty-recovery-use-schema-markup-caution-223289

      1. Szia Attila,
        Köszönöm válaszod! A blog tematikáján pedig kérlek ne változtass, inkább bővítsd! Páratlan olvasmány. mindenkinek ajánlom! Ha az egyik konkurensünket nem Ti SEO szakértenétek, én is veletek dolgoznék. Nagyon hasznos, egyedi a blog!

  5. Az általam kezelt Amerikai / Kanadai oldalaknál is jelentős mozgások vannak. Igazából hasonló tartalommal rendelkező, hasonló link-struktúrájú oldalak jelenleg eltérően mozognak le-fel, ész nélkül.
    Van olyan oldal ami 15 helyet menetelt felfelé a top3-ba és van olyan, ami a top3-ból zuhant 11 helyet. Ha rájöttök mi történik, ne tartsátok magatokban.. A példában említett oldalak nem állnak meg nem is fognak büntetés alatt.
    A külföldi site-ok jelenleg szintén tanácstalanok. Marad a kolléga által említett, valaki elaludt a Google-nél a billentyűzeten elmélet.

    1. Szia!

      Köszi a hozzászólást. Tényleg valami furcsa történik, ritkán van ennyi hozzászólás, ha rájövünk valamire megosztom!

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

január 9, 2024

58MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Úgy néz ki elég komoly algoritmus frissítés

október 6, 2023

58MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google két nap alatt útjára engedte

szeptember 22, 2023

58MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ahogy írtam, jelenlege is fut a Google

március 29, 2023

58MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Korábbi cikkemben már beszámoltam róla, hogy a


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!