Utoljára frissítve: december 7, 2015

Nemrég számoltunk be egy november 19-i algoritmusfrissítésről. Úgy tűnik, hogy tíz nappal később november 29-én is voltak mozgások.

Több oldalról is megerősítették, hogy november 29-én újabb jelentős mozgások voltak a találati listán, amely erősen köthető a november 19-i mozgásokhoz.

november 29-i algoritmusfrissítés

Az alábbi képernyőfelvétel egy magyar oldal helyezésének változását mutatja, de ez csak egy példa a sok közül.
Úgy tűnik a mostani algoritmusfrissítés kapcsolatba hozható nem csak a november 19-i algoritmusfrissítéssel, de a szeptemberben észlelt algoritmusfrissítésekkel, sőt a minőségi algoritmusfrissítésessel (vagy más néven Fantom algoritmus). De észlelhető kapcsolat a február 5-i algoritmussal is.

nove,ber 19-i frissítés

Úgy tűnik ezek a dátumok összekapcsolódnak és ezen frissítések között szoros kapcsolat van. Ezt bizonyítja, hogy azok az oldalak, amelyeket érintett az egyik dátumon az algoritmusfrissítés, azok a többi dátumon is jellemzően mozogtak, azaz változott organikus forgalmuk.

Hirdetés

hirdetés

Érdekes módon itt is megfigyelhetőek helyezés javulások, vagy visszaesések. Ez igen hasonlatos a 2013-2014-es évben észlelt Panda algoritmusfrissítésekhez (illetve azok rejtett dátumaihoz), de úgy tűnik itt némileg másról van szó. Bár a kulcs itt is a tartalom, és az oldalak minősége, azaz nem az oldalak linkháttere a kulcs, azonban a Pandával ellentétben egyre több jel utal arra, hogy az oldalminőség megítélésekor a felhasználói élmény is egyre nagyobb szerepet kap.
Ilyen lehet például a túlméretezett hirdetések, az irreleváns szövegek a fő tartalmon belül, a lapozóoldalak túlzott használata és sok egyéb olyan tényező, amely ronthatja a felhasználói élményt.

Ahogy korábban beszámoltunk róla, a november 19-i algoritmusfrissítés az ite.hu-t is érintette, de kizárólag az oldalra kevésbé releváns aloldalak esetében.

Év végén tervezünk egy nagyobb cikket ezekről az algoritmusfrissítésekről és a lehetséges okokról. A lényeg, hogy ezek a dátumok nem a linkprofillal, hanem az oldalak minőségével, tartalmával, és talán a felhasználói élménnyel állnak összefüggésben.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. Elegem van a Google-ből. Az erős felütés természetesen nem neked szól Attila, mert nagyon hasznos minden, amit a témában írsz. Igazából csak csalódott vagyok, mert sokszor úgy érzem, hogy kár a gőzért, a befektetett energiáért. A Google szerint a felhasználói élmény a fontos, az oldal felépítése, a gyors betöltődés, a hasznos tartalom…Erre mit látok, a konkurencia több 10ezer linkkel, 40% és 25%-os pagespeed insight értékekkel, a találatil lista élén szinte bebetonozódva áll a fontos kulcsszavakra.

    Nem akarok túlozni, de megküzdök minden százalékért, rengeteg óra, és a saját káromon való tanulás van abban, hogy jobb és jobb legyen az oldal (Joomla alapú honlap 86-88% pagespeed insightban 2adsense hirdetéssel, melyekről tudjuk milyen „előnyösen” hatnak az oldalsebességre). Körülbelül 1000cikkből álló tartalom rövidebb és hosszabb anyagok egyaránt. Építettem linkeket, de alapul véve a néhány nappal ezelőtti tanulmányodat úgy gondolom, hogy 50hivatkozó domainel, és kb. 8000linkkel arányaiban egyáltalán nem estem túlzásban, látva a konkurenciát.

    Próbálok a hol tiszta, hol kevésbé tiszta, hol következetlen feltételek között lavírozni, hogy megfeleljek, de nem igazán látom, hogy ezt a nagy G díjazná pl. jobb helyezések formájában. Dühítő, hogy nekik próbálunk megfelelni, kényük kedvük szerint ugrálnak a Seo-sok, a weblapszerkesztők, és azt látjuk, hogy a saját elveikhez sem tartják magukat, és minden tényleges, vagy feltételezett algoritmus frissítésnél rettegni kell, hogy mi lesz. Utóbbi miatt fakadtam ki egy kicsit, és elnézést, hogy így rád, és az olvasókra zúdítottam a dolgot. Kiváncsian várom a Pingvint.

    1. Szia!

      A felháborodásodat megértem, de az a helyzet, hogy az organikus forgalomból szeretnél jövedelemre szert tenni, akkor el kell fogadnod a játékszabályokat, mégha nem is tetszik. Lehet, hogy nem fair, lehet, hogy kiszámíthatatlan, lehet, hogy a Google túlhatalomra tett szert, stb., de ezt te nem tudod befolyásolni. Két út van, az egyik, hogy hagyod a Google-t és megpróbálsz már forrásból látogatót szerezni, vagy felveszed a kesztyűt és megküzdesz az organikus forgalomért. a konkurenciád sem tud többet a Google-ról, mint te. Őket kell lehagynod, nem a Google-t.
      Amúgy a 60 hivatkozó domain, pláne úgy hogy jelentős része katalóguslink (ha az a adomain, ami az aláírásodban van) nem túl erős. Sajnos kellő linkerő nélkül csak igen ritka esetben van esély versenyezni a konkurenciával.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

január 9, 2024

68MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Úgy néz ki elég komoly algoritmus frissítés

október 6, 2023

68MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google két nap alatt útjára engedte

szeptember 22, 2023

68MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ahogy írtam, jelenlege is fut a Google

március 29, 2023

68MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Korábbi cikkemben már beszámoltam róla, hogy a


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!