A Google állításait gyakran fogadjuk kétkedéssel. Ezt ők is tudják, és most győzködik a webmestereket: igazat mondanak.
2014-ben a Seroundtable készített egy felmérést, ahol több mint 700 webmester válaszolt arra a kérdésre, hogy vajon a Google hazudik-e nekik. A válaszadók 57 százaléka állította azt, hogy szerinte a Google hazudik, 33%-uk szerint a Google néha hazudik, míg 10%-a gondolta úgy, hogy nem hazudik a Google.
Döbbenetes arány. A válaszadóknak csak a tizede hiszi el, amit a Google mond. Most ismét felmerült a kérdés, mivel John Mueller a legutóbbi Webmester Hangouton felhozta a témát.
Állítása szerint „egyértelmű, hogy meg lehet bízni a szavukban” és hogy az egy „mítosz”, miszerint a webmesterek nem hihetnek a Google szavának.
John Mueller így beszélt (szabadfordításban):
„Igen gyakran hallom a Hangoutok kapcsán, hogy nem lehet igazán megbízni abban, amit a Google mond.
Az én nézőpontomból, ez egy mítosz. Nincs okunk arra, hogy mondjunk értelmetlen információkat adjunk arra vonatkozóan, hogyan kell technikailag helyesen beállítani egy weboldalt.
Sok információ kering a neten, sok félinformáció, és félretájékoztatás, amit igyekszünk tisztázni.
Éppen ezért az ilyen típusú információkat egyeztetjük a mérnökökkel is, ezért ezek tekintetében maximálisan megbízhatsz bennünk”
Később arról is beszélt, hogy a Google igyekszik folyamatosan frissíteni a technikai információkat, a Súgókat, a blogbejegyzéseket, és ha marad is kint helytelen információ, azt amint észlelik frissítik. Elmondása szerint a Google táján folyamatos a változás, mint most a mobil-index esetében, ezért változnak a technikai elvárások is.
A videót megnézve egyértelmű, vagy legalábbis annak tűnik, hogy John Mueller valóban hisz abban, hogy amit mond az igaz. Az ő szemszögéből nézve a Google kommunikációja segítőkész és világos.
Miért gondolja ezt mégis másképp a weboldaltulajdonosok közössége?
Nos, a válaszok összetettek, de azt hiszem ezek a fő szempontok:
- A Google beszél , de nem kommunikál. Több száz millió weboldal forgalma függ a Googletól, ehhez képest alig van néhány ember aki a Google részéről kommunikálna az oldaltulajdonosokkal. Ez nagyon kevés, ráadásul ez a kommunikáció is kimerül, néhány kurta Twitterüzenetben, és heti egy webmester Hangoutban. Ez nagyon kevés.
- A másik gond, hogy nincs interakció. A Google beszél, de a Google-val nem lehet beszélni. Nincs ügyfélközpont, akit fel lehetne hívni és el lehetne mondani, ha valami gondunk van.
- Nincs visszajelzés. Kevés frusztrálóbb dolog van annál, ha az ember dolgozik weboldalán a helyesnek vélt SEO elvek mentén, és ezt nem kíséri érdemi, vagy pozitív változás. Ettől az egész homályossá, áttekinthetetlenné és hiteltelenné válik.
- a büntetések is felelősek a negatív megítélésért. Mindenki ismeri a fizetett linkek tömegét, mégis csak néhány oldalt sújt emiatt büntetés. Az irányelvek kicselezhetőek, nem egységesen történik a büntetés. A realitás nem egyezik azzal, amit a Google mond.
- A Google kommunikációja a technikai SEO tekintetében valóban világos, de a rangsorolásról (érthető okok miatt) homályosan nyilatkozik, sokszor a keresőoptimalizálási gyakorlat megcáfolja az általuk mondottakat.
Persze lehetne még sorolni a pontokat, de talán ezek a legfontosabbak. Hiába tartja igaznak John Mueller, amit mond, ha mellette ezer sebből vérzik, részben tudatosan a Google kommunikációja.
Én személy szerint elhiszem, amit mondanak a Google szóvivői, de inkább technikai vonatkozásban. Ha rangsorolásról esik szó, akkor úgysem találunk egyetlen egyértelmű mondatot sem.