A kulcsszókutatás a sikeres keresőoptimalizálás alapja, és ebben a Google kulcsszótervezője alapeszköz. Összeállítottunk egy részletes útmutatót, hogy is hajtsuk végre ezt a legfontosabb SEO feladatot.
Míg külföldön hemzsegnek a jobbnál jobb segédanyagok, a hazai keresőoptimalizálással foglalkozó szakma, mintha szeretné titkait megtartani, vagy legalábbis hasznot szerezni belőle. Kevés igazán jó és részletes útmutató lelhető fel, ami egy kezdőnek is segíthet, hogy megértse és végrehajtsa a kulcsszókutatást. Pedig sok kisvállalkozónak ez az apró lépés is megduplázhatná a forgalmát.
Nekik kívánunk segíteni új segédanyagunkkal, amely a kulcsszókutatás alapjait ismerteti részletesen, valamint a Google kulcsszótervező eszközét mutatja be nagyon alaposan, képekkel illusztrálva.
Igyekeztünk olyan részletes útmutatót megalkotni, ami idehaza nemigen lelhető fel, és mindezt minden megkötés nélkül hozzáférhetővé tenni. Nem kell regisztrálni, nem kell hírlevélre feliratkozni, (persze nem haragszunk érte).
Az útmutató tematikája nem a saját fejünkből pattant ki. Az egyik legjobban összeállított anyag Brian Dean kulcsszókutatásról szóló anyaga, éppen ezért felvettük vele a kapcsolatot, és Brian nagylelkűen írásbeli engedélyt adott a saját anyagának magyarra történő fordítására és adaptálására. Itt-ott az angol nyelvű szövegen azért módosítottunk, hogy jobban illeszkedjen a hazai viszonyokhoz.
Az anyag két fejezetből áll, az első a kulcsszókutatás alapjait ismerteti, a másik fejezet kifejezetten a Google kulcsszótervezőjét mutatja be. Az anyag közel 25 ezer karakteres és mintegy 30 képpel van illusztrálva.
Örömmel fogadunk minden észrevételt és véleményt, és ha az anyag sikeres lesz, akkor további segédanyagokkal is jelentkezünk a jövőben.
Szia!
NAgyon jó az oldal, rendszeres olvasó vagyok. Az lenne a kérdésem, hogy ha megvannak ezek a long tail kulcsszavak, akkor mondjuk egy webshop esetében ezeket hogy használom fel? Például, ha én órákat árulok, és a kulcsszavam „pulzusmérős fitness óra gps-szel”, akkor egy külön ilyen URL-lel rendelkező oldalt létrehozok, és erről írok egy 100-200 szavas tartalmat, és odateszem azokat az órákat, amikre ez a tulajdonság vonatkozik?
Tahát, ha találok 100 long tail kulcsszót, akkor csinálni kell 100 új URL-t (aloldalt).
Köszönöm a választ
Szia!
A kérdésedre a válasz kicsit összetett, e a övi válasz az hogy igen. Arra figyelj, hogy a külön URL-eken lehetőség szerint legyen minél több egyedi tartalom. Ez különösen a webshopoknál nagy kihívás ahol akár több tízezer termék is is előfordulhat. Itt már óriási feladat az egyedi tartalom, viszont a duplikáció gondot okozhat. Ott nagyon fontosak a helyes on-site seo beállítások, canonical, noindex, stb.
Kisebb webshopnál viszont a pár száz url, és oda egyedi leírás a jó megoldás.