Szövegünk félkövér kiemelését két html cimkével is elvégezhetjük, ami a képernyőn hasonló képet mutat, de technikai értelemben mást jelent, a mai videó arról szól van-e különbség a kettő között SEO szempontból.
Matt Cutts, a Google webspam osztályának vezetője egy kis időutazásra invitált a mai videójában, ugyanis a most megválaszolt kérdés, már 2006-ban is felmerült. A lényeg, hogy a félkövér kiemelés két módon is elvégezhető. Az egyik az <em> HTML címkével, a másik a <b> címkével. A két címke között az a különbség, hogy míg a <strong> egy technikai kiemelés, addig a <b> inkább szemantikai jelentéstartalmat hordoz.
A kérdés az volt, van-e különbség rangsorolást tekintve a két címke használat között. 2006-ban a válasz egyértelműen az volt, hogy rangsorolását tekintve nincs különbség a két címke között. A mostani válasz más, kicsit homályosabb volt: „A dolgok talán megváltozhattak 2006 óta, de kétlem, hogy így történt volna”.
A videó alább megtekinthető teljes hosszában. Véleményem szerint a fenti technikai jellegű kérdésnek ha van is jelentősége, az igen csekély. A fontos dolgokat emeljük ki – elsősorban a felhasználók számára – és inkább időnket a minőségi tartalomra és a linkszerzésre fordítsuk.
És te, teszel különbséget a két címke között?