Utoljára frissítve: április 27, 2022
Témakör: title

Mi az a SEO cím?

A SEO cím (angolul Title tag), az adott weblap címe, ami a weboldal forráskódjában található. Ez jelenik meg a találati listán, illetve a böngészők felső sávjában is. Fontos rangsorolási tényező

Miért fontos a title?

A Title címke keresőoptimalizálási szempontból az egyik legfontosabb elem, nagyon fontos tehát a helyes használata. A Google szerint a meta title:”sokat segíthet” a rangsorolásban.

Személyes véleményem, hogy a klasszikus on-page SEO elemek közül a mai napig a legfontosabb.

Miért fontos?

Egy felhasználói keresésre, az oldal relevanciáját nagyban meghatározza, hogy a címben szerepel-e a keresett kulcsszó. Ha a címben nem szerepel igen kis esélyünk van arra, hogy jó helyezést érjünk el a találati listán.

Hol található meg a SEO cím a weboldalon?

A title címke a weboldalunk forráskódjában, a fejrész <head> szakaszban található, és a <title></title> címke között helyezkedik el.

Hirdetés

hirdetés

Több böngésző ezt a címet mutatja a böngésző felső részén is, és gyakran a title címke azonos az adott weboldalon a cikk felhasználók számára megjelenő címével is.

A cím azért is fontos, mert a találati listán ez kapja a legnagyobb figyelmet, ez jelenik meg legnagyobb betűmérettel, és gyakran a Google a kulcsszavakat félkövérrel ki is emeli.

A jó cím tehát alapvető fontosságú a sikeres keresőoptimalizáláshoz. Mire ügyeljünk a címadáskor?

Mi a különbség a meta Title és a H1 címsor között?

A H1 címsor egy HTML elem, amely vizuálisan is látható a felhasználók számára és jellemzően ez a weblapod címe.

A meta title, vagy SEO címsor, vizuálisan nem látható a felhasználók számára, csak az oldal forráskódjában van jelen ( de megjelenik a találati listán és a böngésző címsorában).

Jó esetben a H1 címsor és a SEO cím azonos, de néha SEO szempontok miatt némileg eltérő is lehet.

SEO cím gyakorlati tippek

Kulcsszó elhelyezés

Ahogy már említettük, kiemelten fontos, hogy a kulcsszó jelenjen meg a címben, lehetőség szerint minél előrébb a címben. Az ideális az, ha az első szó, maga a kulcsszó. Ezzel maximalizálhatjuk a SEO előnyt.

Természetesen ha ez túl természetellenessé teszi a címet, akkor ne erőltessük.

Felhasználóknak írjunk címet!

Bár a kulcsszóhasználat nagyon fontos, ne felejtsük, hogy a címnek a felhasználók számára is vonzónak kell lennie. Egy jó cím akár meg is duplázhatja  az átkattintási arányt. Szánjunk rá időt és próbáljuk megtalálni azt a címet, ami magas átkattintási arányt ér el a találati listán. ezt a kiemelt kulcsszavak esetén érdemes tesztelni is.

Bár az átkattintási arány nagyon fontos, ne feledkezzünk meg a konverziós célokról is. Olyan látogatókat vonzunk be címünkkel, akik lehetőség szerint potenciálisan vásárolnak/feliratkoznak, azaz konverzió is történik esetükben.

Kereső szándéka

Nem mindegy, hogy a felhasználó a keresés megfogalmazásakor milyen célból használja a keresőt. Ha elsősorban a tájékozódó célú kereséseket akarjuk kihasználni (mert így akarjuk elnyerni a fogyasztók bizalmát, vagy márkát építeni), akkor a cím megfogalmazásakor ezt tegyük egyértelművé.

Ha az a célunk, hogy valamilyen konverzió történjék, tehát egy vásárlás, akkor a címben is tegyük egyértelművé, hogy az adott oldalon a felhasználó vásárolhat, vagy éppen eltölthet anyagokat.

Példák:

Információs célú keresésnél: Linképítés tanfolyam – online, ingyenes tanfolyam kezdőknek

Vásárlási szándékú kereséseknél: „Linképítés garanciával! Minőségi linkmarketing szolgáltatás!”

Jól látszik, hogy az első címmel a tájékozódni vágyó keresőket célozzuk meg, míg a másodikkal kifejezetten azokat, akik egy szolgáltatást szeretnének igénybe venni. A cím megfogalmazásakor, mindig legyen szemünk előtt, kit akarunk megszólítani, és mi a kereső szándéka.

A cím hossza és a kulcsszókanibalizmus

A cím hossza lehetőleg 65 karakternél ne legyen hosszabb, nagyjából ennyit jelenítenek meg a keresők a találati listán. Az hogy ezt kihasználjuk-e vagy sem egyedi döntés függvénye.

A címben elhelyezhetünk másodlagos kulcsszavakat, amit plusz látogatókat eredményezhet, de ezzel esetleg kissé csökkentheti a relevanciát.  A plusz kulcsszavak elhelyezésével akár 20%-kal is növelhetjük organikus forgalmunkat, hiszen több felhasználói keresőkifejezésre lesz releváns oldalunk.

Ha olyan kulcsszóra optimalizálunk, ahol nagyon erős a verseny, akkor lehetőleg kevesebb szót használjunk a címben. De a legtöbb esetben akkor járunk el helyesen, ha használunk kiegészítő szavakat. Példa:

Jobb : Női cipők, papucsok és alkalmi viseletek

Kevésbé jobb: Női cipők

Arra azonban ügyeljünk, ha külön aloldalunk van női papucsokra, és alkalmi női cipőkre, akkor a fő kategóriaoldalon ne használjuk a papucs és alkalmi szót. Ekkor ugyanis a keresők nehezen tudják eldönteni, hogy a női papucs szóra, vajon a főkategória-oldalunk, vagy a papucs alkategóriaoldalunk a relevánsabb. Ez nevezzük kulcsszókannibalizmusnak, azaz, amikor azonos, vagy nagyon azonos című oldalaink vannak, és ezek egymással vetélkednek. Így nem egyértelmű a keresők számára, hogy egy-egy keresésre melyik aloldalunk a legrelevánsabb.

A címadáskor tehát mindig törekedjünk arra, hogy címeink relevánsak, de egymástól különbözőek legyenek, amennyire ez lehetséges.

A Google átírja a Title-t

Igen az elmúlt években egyre gyakoribbá vált, hogy a Google felülírja, vagy a felhasználó kereséséhez igazítja a Title elemet. Ha ilyennel találkozunk, az természetes jelenség, de utalhat arra is, hogy a SEO címünk nincs elég jól megfogalmazva.

A Google ezt a módszert már 2012 óta használja, jelenleg a SEO címek kb 20%-át írja át.

Márkanév a címben

Nagy kérdés, hogy márkanevünk szerepeljen-e a címben? Mivel keresőoptimalizálási szempontból fontos a márkaépítés, ezért én azt javaslom, hogy szerepeljen a márkanév a címben, de lehetőleg a cím végén. Így megvalósul a márkaépítési cél, de a SEO szempontok sem sérülnek. Ha kidolgoztunk egy bevált formát, akkor ezt lehetőleg minél több aloldal esetén alkalmazzuk, mert ha márkaépítésünk sikeres, és a felhasználók ismernek már bennünket, akkor így könnyebben ránk találnak a találati listán is, ami javítja az átkattintási arányt, és így a helyezést is.

Egyes esetekben, főként nagy márkáknál indokolt lehet a márkanév elhelyezése a cím elején, vagy első részében. Ha sokan ismerik márkánkat, akkor ez javíthat annyit az átkattintási arányon, amennyit gyengít a kulcsszó pozíció romlásából adódó rangsor gyengülésen. Ez a megoldás azonban a hazai KKV szektorban csak nagyon ritkán indokolt.

Fontos azonban, hogy a márkanév valóban márkanév legyen, ne pedig kulcsszóhalmozás. Gyakran látni, hogy egyes weboldalaknál a cím végére mindig azonos kulcsszó kerül. Tehát nem a márkanév, hanem kulcsszó. Ez kerülendő spam technika, ami legfeljebb rövid távon lehet kifizetődő.

Használjunk elválasztó karaktereket

A címben több dolgot is megjeleníthetünk, így például a márkanevet, a kategória, vagy terméknevet. Az egymástól eltérő típusú tartalmakat a címben válasszuk szét. Használható a pipe karakter, de a kötőjel is megfelelő. Ez megkönnyíti a felhasználók számára is a cím értelmezését.

A cím legyen releváns

Nagyon fontos, hogy a címadásunk releváns legyen a tartalomra, azaz a felhasználó azt találja az oldalon, amire a címből következtetni lehetett. Ha nem azt találja, akkor visszafordul a találati listára, és egy másik találatot választ, ami nagyon rossz jelzés a keresők számára. Ara utal, hogy az adott keresőkifejezésre, oldalunk nem releváns, és ez könnyen helyezésromlást eredményezhet.

Yoast SEO title és a WordPress

Alapértelmezésben ha WordPress-t használsz, akkor a cikked címéből képződik a meta title.

Ha valamilyen WordPress bővítményt használsz, például Yoast, vagy Rank Math, akkor lehetőséged van egyedi SEO title-t megadni, ami eltér a cikk címétől.

A SEO bővítmények lehetővé teszik, hogy egyedi szabályokat alakíts ki a Title-ra vonatkozóan oldaltípusonként ( blog, oldal, archívum, címkék, stb.)

Tippek az átkattintási arány javítására

Bár ez erősen témafüggő, de van néhány tipp, ami segíthet a címadásban, mivel növelheti az átkattintási arányt. Természetesen ezt csak akkor és ott használjuk, ahol van értelme, és más célokat nem rombolunk vele:

  • használjunk számokat a címben: a kutatások szerint a címben szereplő számok konkrétumot sugároznak, és kiemelkednek a betűkből, így jobb átkattintási arányt érhetünk el velük. Értelemszerűen a számokat ne betűkkel, hanem számkarakterekkel írjuk le.
  • átkattintásra ösztönző szavak: vannak olyan kifejezések, amelyek javítják az átkattintási arányt. Ilyen az ingyenes, az olcsó, az akció, de jellemzően ilyenek az érzelmeket kifejező szavak is (meghökkentő, tökéletes, büntet, stb.). ezek javíthatják az átkattintási arányt, de használatuk nagy körültekintést kíván, mert lehetnek káros hatásai, például a hitelesség csökkenése.
  • személyesség: a személyes címek, tehát amiben az én, te szavak szerepelnek szintén jobb átkattintást érnek el.

A nem SEO célú, hanem átkattintás ösztönző címadásnak ma már külön irodalma van, de ez már túllépi a könyv kereteit. Ugyanakkor, különösen blogok és hírportálok esetén ezek nagyon nagy jelentőséggel bírnak különösen a közösségi médiának köszönhetően.

Egyre több tartalomkezelő, vagy annak bővítményei alkalmasak arra, hogy a SEO célú címadást különválasszuk a Közösségi Média központú címadástól, azaz hogy eltérő legyen egy bejegyzés címe a találati listán és a Facebookon. Éljünk ezzel a lehetőséggel, mert a különböző célközönséget másképp kell megszólítani.

Gyakran ismételt kérdések

Mi az a SEO cím?

A SEO cím (angolul Title tag), az adott weblap címe, ami a weboldal forráskódjában található.

Miért fontos a jó Title?

A SEO cím jelentős rangsorolási tényező, ez jelenik meg a találati listán és a böngészők fejlécében is.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

április 27, 2022

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Mi az a SEO cím? A SEO

október 6, 2021

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google a tegnapi napon jelentette be,

június 1, 2015

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ötszáz százalék. Ennyivel növelheti meg a forgalmadat

február 13, 2015

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Újabb tanáccsal szolgált a Google a keresőoptimalizálás


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!