A Google a tegnapi napon jelentette be, hogy mostantól kezdve új rendszer lép életbe, és másképp kezeli a találati listán a Title elemet.
Új rendszer lépett életbe
Már a múltban is előfordult, hogy a Google, igazodva a felhasználó kereséséhez átírta a meta title elemet a találati listán. Azonban a múlt héttől kezdve egy új rendszer lépett életbe.
Ennek oka, hogy a Google reményei szerint a kidolgozott új szisztéma olyan Title elemeket állít elő, amely jobban összhangban van a weboldal egészével, jobban leírja miről szól az adott dokumentum, függetlenül az adott kereséstől.
A Google közleménye szerint, már egy évtizede túlléptek azon, hogy egyszerűen csak a HTML-ben megadott SEO Címet használják.
A mostani rendszerük azonban elsősorban olyan szöveget használ, amely a felhasználók számára is vizuálisan látható a weboldalon.
Éppen ezért arra törekszenek, hogy az adott weboldalon látható címsort alkalmazzák, amit leggyakrabban <H1> címsorba helyeznek, vagy amelyet olyan stílussal látnak el, hogy az vizuálisan kitünjön az oldalon.
Ezen túlmenően a Title megalkotásakor a weboldalon lévő egyéb szöveget, vagy az oldalara hivatkozó linkek horgonyszövegeit is használhatja a Google.
Ugyanakkor az esetek nagy részében nem használják a felhasználó által feltett keresőkifejezést a Title átalakítására.
A Google indoklása szerint a változás oka ugyan az, ami 2012-ben is volt, amikor túlléptek a meta title elem nyers használatán. Sok esetben ugyanis a HTML Title címke nem írja le megfelelően az adott weboldal tartalmát.
Ilyen esetek akkor következnek be, amikor:
- az adott Cím elem túl hosszú
- tele van halmozva kulcsszóval, mivel a tartalomkészítő azt gondolja, hogy ez jobb helyezést biztosíthat
- Teljesen hiányzik a title
- Sablon szöveg van a Title elemben, például a Kezdőoldal „Home”, vagy a többi oldal „Untitled” elnevezést kap.
A mostani változtatás célja, hogy jobban olvasható és érthető Címet kapjon az adott oldal a találati listán.
Előfordulhat, hogy a Google a jövőben a weboldal nevét is hozzáadja a címhez, ha azt hasznosnak tartja.
Más esetben, ha túl hosszú a Title, akkor egy megfelelő szövegrészt választ belőle, ahelyett, hogy egyszerűen levágná a szöveg végét.
A Google javaslata ugyanakkor az, hogy a weboldaltulajdonosok továbbra is fókuszáljanak a jó minőségű Title elem készítésére. A mostani változás ellenére a Google az esetek több mint 80%-ában továbbra is a HTML-ben megadott meta title elemet használja.
Danny Sullivan a Google szóvivője Twitteren közölte, hogy tervbe van véve, hogy a Search Console-ban lehetőség lesz esetlegesen jelenteni azokat az eseteket, amikor a Google automatikus rendszere nem megfelelően kezeli a title. Ugyanakkor jelezte, hogy csak korlátozott számban lesz erre lehetőség.
Mi várható a változástól a gyakorlati keresőoptimalizálásban?
Nos, a Google közleménye szerint a felhasználók jobban kedvelték a teszteken ezt az új rendszert, mint a régit. Meglátjuk, én egyelőre azt látom, hogy magyar nyelvben a Title átírás még inkább negatív, sem mint pozitív.
Íme erre egy példa, ahol a Title az alábbi lenne:
Meta leírás: jelentése, SEO barát alkalmazása és Google tanácsok
Ehhez képest a Google az alábbi Title-t jeleníti meg:
Látható, hogy az érdemi részt, azaz a meta leírás szövegrészletet a Google új rendszere levágta.
És egy másik példa (itt is a kettőspont előtti részt vágta le a Google)
És a sort lehetne folytatni csak a saját oldalamon tucatnyi ilyen példát tudnék hozni.
Érdemes lehet ellenőrizni a Search Consoleban, hogy egyes URL-ek esetén hogyan változott az átkattintási arány. Ha a helyezés nem változott, de az átkattintási arány igen, akkor az összefüggésben lehet a most bevezetett változásokkal. Azt gondolom ez a módosítás elsősorban azoknak a weboldaltulajdonosoknak lehet pozitív, akik nem foglalkoznak a SEO-val, aki eddig tudatosan írta meg a meta title elemet, azoknak ez inkább problémát fog okozni, és nem előnyt jelent majd.
Ami lényeges SEO szempontból, sokkal jobban törekedni kell majd a vizuálisan megjelenő címsor (H1) és a Title összhangjára, mint korábban.
Sok SEO Plugin lehetővé tette, hogy egyedi Title-t írjunk, ami különbözött a cikk címétől. Vélhetően ezek a változtatások most már kevésbé lesznek kivitelezhetőek.