A Google a tegnapi napon jelentette be, hogy mostantól kezdve új rendszer lép életbe, és másképp kezeli a találati listán a Title elemet.

Új rendszer lépett életbe

Már a múltban is előfordult, hogy a Google, igazodva a felhasználó kereséséhez átírta a meta title elemet a találati listán. Azonban a múlt héttől kezdve egy új rendszer lépett életbe.

Ennek oka, hogy a Google reményei szerint a kidolgozott új szisztéma olyan Title elemeket állít elő, amely jobban összhangban van a weboldal egészével, jobban leírja miről szól az adott dokumentum, függetlenül az adott kereséstől.

A Google közleménye szerint, már egy évtizede túlléptek azon, hogy egyszerűen csak a HTML-ben megadott SEO Címet használják.

A mostani rendszerük azonban elsősorban olyan szöveget használ, amely a felhasználók számára is vizuálisan látható a weboldalon.

Éppen ezért arra törekszenek, hogy az adott weboldalon látható címsort alkalmazzák, amit leggyakrabban <H1> címsorba helyeznek, vagy amelyet olyan stílussal látnak el, hogy az vizuálisan kitünjön az oldalon.

Hirdetés

hirdetés

Ezen túlmenően a Title megalkotásakor a weboldalon lévő egyéb szöveget, vagy az oldalara hivatkozó linkek horgonyszövegeit is használhatja a Google.

Ugyanakkor az esetek nagy részében nem használják a felhasználó által feltett keresőkifejezést a Title átalakítására.

A Google indoklása szerint a változás oka ugyan az, ami 2012-ben is volt, amikor túlléptek a meta title elem nyers használatán. Sok esetben ugyanis a HTML Title címke nem írja le megfelelően az adott weboldal tartalmát.

Ilyen esetek akkor következnek be, amikor:

  • az adott Cím elem túl hosszú
  • tele van halmozva kulcsszóval, mivel a tartalomkészítő azt gondolja, hogy ez jobb helyezést  biztosíthat
  • Teljesen hiányzik a title
  • Sablon szöveg van a Title elemben, például a Kezdőoldal „Home”, vagy a többi oldal „Untitled” elnevezést kap.

A mostani változtatás célja, hogy jobban olvasható és érthető Címet kapjon az adott oldal a találati listán.

Előfordulhat, hogy a Google a jövőben a weboldal nevét is hozzáadja a címhez, ha azt hasznosnak tartja.

Más esetben, ha túl hosszú a Title, akkor egy megfelelő szövegrészt választ belőle, ahelyett, hogy egyszerűen levágná a szöveg végét.

A Google javaslata ugyanakkor az, hogy a weboldaltulajdonosok továbbra is fókuszáljanak a jó minőségű Title elem készítésére. A mostani változás ellenére a Google az esetek több mint 80%-ában továbbra is a HTML-ben megadott meta title elemet használja.

Danny Sullivan a Google szóvivője Twitteren közölte, hogy tervbe van véve, hogy a Search Console-ban lehetőség lesz esetlegesen jelenteni azokat az eseteket, amikor a Google automatikus rendszere nem megfelelően kezeli a title. Ugyanakkor jelezte, hogy csak korlátozott számban lesz erre lehetőség.

Mi várható a változástól a gyakorlati keresőoptimalizálásban?

Nos, a Google közleménye szerint a felhasználók jobban kedvelték a teszteken ezt az új rendszert, mint a régit. Meglátjuk, én egyelőre azt látom, hogy magyar nyelvben a Title átírás még inkább negatív, sem mint pozitív.

Íme erre egy példa, ahol a Title az alábbi lenne:

Meta leírás: jelentése, SEO barát alkalmazása és Google tanácsok

Ehhez képest a Google az alábbi Title-t jeleníti meg:

A képhez tartozó alt jellemző üres; image-19.png a fájlnév

Látható, hogy az érdemi részt, azaz a meta leírás szövegrészletet a Google új rendszere levágta.

És egy másik példa (itt is a kettőspont előtti részt vágta le a Google)

A képhez tartozó alt jellemző üres; image-20.png a fájlnév

És a sort lehetne folytatni csak a saját oldalamon tucatnyi ilyen példát tudnék hozni.

Érdemes lehet ellenőrizni a Search Consoleban, hogy egyes URL-ek esetén hogyan változott az átkattintási arány. Ha a helyezés nem változott, de az átkattintási arány igen, akkor az összefüggésben lehet a most bevezetett változásokkal. Azt gondolom ez a módosítás elsősorban azoknak a weboldaltulajdonosoknak lehet pozitív, akik nem foglalkoznak a SEO-val, aki eddig tudatosan írta meg a meta title elemet, azoknak ez inkább problémát fog okozni, és nem előnyt jelent majd.

Ami lényeges SEO szempontból, sokkal jobban törekedni kell majd a vizuálisan megjelenő címsor (H1) és a Title összhangjára, mint korábban.

Sok SEO Plugin lehetővé tette, hogy egyedi Title-t írjunk, ami különbözött a cikk címétől. Vélhetően ezek a változtatások most már kevésbé lesznek kivitelezhetőek.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

április 27, 2022

426MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Mi az a SEO cím? A SEO

október 6, 2021

426MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google a tegnapi napon jelentette be,

június 1, 2015

426MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ötszáz százalék. Ennyivel növelheti meg a forgalmadat

február 13, 2015

426MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Újabb tanáccsal szolgált a Google a keresőoptimalizálás


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!