Utoljára frissítve: augusztus 24, 2022
Témakör: Wordpress

A WordPress weboldalak keresőoptimalizálására a legjobb módszer egy SEO bővítmény használata, amelyek között szerepelnek ingyenes, prémium és a mindkét verzióval rendelkező, úgynevezett freemium változatok is. Az utóbbi kategóriát erősíti jelen cikkünk tárgya, a Yoast SEO plugin is. Lehetőséget ad minden oldalad és bejegyzésed kulcsszavakra történő optimalizálására, külön kiemelve a javítandó részeket és rengeteg hasznos tanáccsal ellátva a honlapok tulajdonosait.

Miért hasznos a Yoast SEO?

A Yoast SEO egy WordPress bővítmény, amely a weboldalon megjelenő bejegyzések keresőoptimalizálásában és technikai SEO-jában nyújt segítséget. Van ingyenes és prémium verziója is.

Segítségével optimalizálhatjuk a tartalmainkat SEO és olvashatóság szempontjából, így egyaránt megfelelő lesz az oldalunk a Google és az egyszerű felhasználók / látogatók szemében is.

A kulcsszavakra történő optimalizálás könnyen megoldható, mivel a kulcskifejezés szótári alakján túl az alábbiakat is figyelembe veszi:

  • Eltérő toldalékos alakok;
  • Szinonimák;
  • Kapcsolódó kifejezések.

Külön figyelem irányul a kulcsszó előfordulásának sűrűségére is, így mindenképpen olvasóbarát tartalmat tudunk készíteni, ami a Google találatok között sem fog rosszul szerepelni.

Figyelemmel kísérhetjük WordPress weboldalunk SEO beállításait, megelőzhetjük a halott linkek problémáját átirányításokkal, valamint a belső és külső linkek fontossága, a strukturált adatok megléte is kiemelt szereppel bírnak a Yoast SEO bővítménynél.

Hirdetés

hirdetés

SEO beállítások

Az első és legfontosabb szempont, ami szerint optimalizálhatjuk a tartalmunkat a Yoast SEO használatával, a SEO beállítások figyelembe vételét foglalja magában.

Meg kell adnunk egy fókusz kulcsszót, amelyre az egész bejegyzést optimalizáltuk. Emellett további kapcsolódó kulcsszavakat is felvehetünk. A Yoast SEO egy háromfokozatú skálán értékeli, hogy mennyire felel meg tartalmi szempontból a bejegyzés az adott kulcsszavaknak.

Ezt a három szintet emotikonokkal jelzi:

  • Zöld = Jó;
  • Narancssárga = OK;
  • Piros = Javítás szükséges.

Konkrétan meg is nevezi a plugin, hogy mely részeket kell javítani a bejegyzésen belül. Például:

  • Nem szerepel a kulcskifejezés a meta leírásban vagy az első bekezdésben;
  • Túl gyakori az adott szövegterjedelemhez mérten a kulcsszó előfordulása;
  • Nincsenek külső vagy belső linkek a bejegyzésben;
  • A képek alternatív leírása nem tartalmazza a kulcsszót.

Ehhez hasonló beállításokon kell végigmennünk, hogy a lehető legjobb eredményt hozzuk ki a technikai SEO alapján. Természetesen nem lehet 100%-ot teljesíteni minden alkalommal, de ha a legtöbb szempont érvényesül, akkor már megkapjuk a ‘Jó’ minősítést a Yoast SEO-tól.

Google előnézet

Ha jól akarunk teljesíteni a Google találatok között, akkor minél magasabb átkattintási arányra lesz szükségünk. Ezt pedig úgy tudjuk a legkönnyebben elérni, ha optimalizáljuk bejegyzésünk Google-ben való megjelenését.

Olyan dolgokra gondolok itt, mint a következők:

  • Keresőbarát URL cím;
  • Kiemelt kép beállítása;
  • Megfelelő hosszúságú és felépítésű meta leírás;
  • Rövid, lényegre törő címsor, amely tartalmazza a kulcsszót.

Mint látható, ezeket mind egy szempillantás alatt be tudjuk állítani a Yoast SEO használatával. Külön jelzi számunkra, hogy ne legyen se túl rövid, se túl hosszú a bejegyzés címe és meta leírása, így az egyaránt jól jelenik meg a mobilos és az asztali keresések során is.

További Yoast SEO beállítások

Ha összekapcsoljuk a Wincher szolgáltatásával a plugint, akkor nyomon követhető, hogy a bejegyzésünk hányadik helyen szerepel a Google-ben a megadott kulcsszavakra.

Dönthetünk arról is, hogy egyes posztokat sarokkő-tartalomnak jelölünk, amelyek a legfontosabb tartalmaink közé kerülnek. Ezeknek különösen részletes útmutatóknak kell lenniük.

Haladó beállításnak számít az a lehetőség, amellyel jelezhetjük a Google számára, hogy a bejegyzésünket nem szeretnénk megjeleníttetni a keresési találatok között. Tehát no-index címkével láthatjuk el bármely posztunkat, hogy a Google robotjai ne indexelhessék.

Végezetül, kapunk egy nagyon jól használható elemzést a bejegyzés tartalmáról:

  • Mely szavak jelennek meg a leggyakrabban a szövegben?
  • Hány szóból áll a bejegyzés?
  • Mennyi időbe telik átlagos tempóval elolvasni a szöveget?

A Yoast SEO automatikusan elvégzi a séma beállításokat is, amely a bejegyzés és a cikk típusára utal.

Olvashatóság javítása

A technikai SEO beállításokat követően a Yoast SEO lehetőséget ad a bejegyzés olvashatóságának a javítására is. Ugyanazt a módszert alkalmazza, mint a kulcsszavakra való optimalizálás értékelése során.

A három leggyakoribb probléma az szokott lenni, hogy:

  • Túl hosszú és bonyolult mondatokat tartalmaz a szöveg;
  • Egymást követő három vagy több mondat kezdődik ugyanazzal a kifejezéssel;
  • Nincsen megfelelően tagolva a bejegyzés, 300 szót meghaladó terjedelmű vázlatpontokból épül fel az oldal.

Ezekre a problémákra felhívja a figyelmet a Yoast SEO, kijelölve a nehezen érthető részeket. Neked csak annyi a dolgod, hogy minél inkább olvasóbaráttá alakítod a tartalmat.

Közösségi beállítások

A weboldaladra irányuló forgalom jelentős hányadát a közösségi oldalakon megosztott tartalmakra érkező kattintások adják. Ezt szeretné elősegíteni a Yoast SEO is, különböző közösségi média beállításokkal.

Két social media oldalra fókuszál a Yoast SEO: Facebook és Twitter. De ha ezeket beállítjuk, a többi oldalon (pl. LinkedIn) is ugyanolyan módon jelenik majd meg a tartalmunk.

Mint az a fenti képen is látható, a Yoast SEO lényegében mindent beállít helyettünk:

  • A közösségi oldalakon történő megosztás képe a bejegyzés kiemelt képe lesz;
  • A Facebook cím a bejegyzés H1-es címsora;
  • Facebook leírásként pedig a kivonat vagy a meta leírás állítható be.

Ha mindezzel megvagyunk, elvégeztük a bejegyzés keresőoptimalizálását, és közzé is tehetjük az oldalunkon.

A Yoast SEO letöltése

A Yoast SEO ingyenes verziója letölthető a WordPress hivatalos oldalán keresztül. Ez a változat azonban nem tartalmaz minden ismertetett funkciót.

Például csak egy kulcsszót adhatunk meg, és a közösségi beállítások sem testreszabhatók.

Ajánlott tehát beszerezni a Yoast SEO Premium plugint. Ennek ára a cikk írásának pillanatában 99 euró / év.

Ha ingyen szeretnél hozzájutni a Yoast SEO Premium bővítményhez, és számos más fizetős WordPress plugint akarsz díjmentesen egy újonnan létrehozott weboldalon, akkor fordulj a Kiszervezett Marketing csapatához, akiknek szakterülete a profi weboldal készítés.

Összefoglaló

A Yoast SEO egy nagyszerűen használható WordPress bővítmény, amellyel gyerekjáték a keresőoptimalizált bejegyzések készítése.

Tartalmazza az alapvető technikai SEO beállításokat, az olvashatóság elemzését, a kulcsszavakra való optimalizálást, valamint a Google előnézet és a közösségi média megosztások kinézetének az optimalizálását is.

Bár a legtöbb funkció a Yoast SEO Premium verziójában érhető el, a Kiszervezett Marketing ügyfelei ingyenesen hozzájuthatnak a bővítményhez.

Szerző: Dávid Ádám

Dávid Ádám a Kiszervezett Marketing Ügynökség alapítója. Több mint 120+ weboldalt késztettek már ügyfeleik részére.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

augusztus 24, 2022

2MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A WordPress weboldalak keresőoptimalizálására a legjobb módszer

március 22, 2022

2MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Egyre többen rendelkeznek WordPress honlappal. Több szakmai

május 30, 2019

2MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás El akarod költöztetni a WordPress oldalad egy

december 5, 2018

2MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Mitől függ, hogy milyen gyorsan tölt be


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!