Korábban már írtunk róla, most valósággá vált, itt az applikáció installációs büntetés.
Miről is van szó? Sok weboldal használ nagy felugró ablakokat, hogy alkalmazásukat hirdessék és annak letöltésére ösztönözzenek. A Google álláspontja szerint azok, akik a találati listáról érkeznek egy adott weboldalra, és őket a weboldal tartalma helyett egy nagy felugró ablak fogadja, ami kitakarja a tartalom jelentős részét, az rossz felhasználói élményt eredményez.
Éppen ezért, akik ilyen technikával élnek, azokat a tegnapi naptól a Google már nem tekinti mobilbarát weboldalnak, és eszerint bánik velük. Ez azt jelenti a gyakorlatban, hogy ezek az oldalak egy büntetést kapnak, ami a Google mobil algoritmusába épült be.
A büntetés azt jelenti, hogy az oldalt a Google nem kezeli mobilbarát oldalnak, és ez helyezésromlást eredményezhet. Végső soron pedig csökkenhet az organikus forgalom, elsősorban a mobilról érkező organikus forgalom.
Bár a Google már többször figyelmeztetett arra, hogy az ilyen eljárást nem tartja jónak, a mai napon a fórumokon többen értetlenségüket fejezték ki, hogy miért esik a forgalmuk.
A Google azt javasolja, hogy a nagy felugró ablakok helyett a webmesterek olyan megoldásokat alkalmazzanak, amelyek felhasználó-barátabbak, így például bannerekkel hívják fel a figyelmet a letölthető alkalmazásra.
A Google képpel is illusztrálja mit tekint nem elfogadható ösztönzésnek.
A Google csak ne szóljon egy szót se, mert én naponta 3 db kéretlen reklámot kapok tőlük a tabomra, 1 db fullscreen banner és 2 db mobilbanner formájában 🙂
Az más, amit szabad Jupiternek…. 🙂