Hogyan lehet helyreállítani egy webáruházat egy súlyos büntetés után, minimális költségkerettel? Ebben a cikkben egy valós magyar esettanulmányt mutatok be, minden részlettel, árakkal és a kissé rendhagyó munkamódszerrel.

Google büntetés és előzmények

2022. november közepén Puizl Attila webfejlesztő, a Prestashop hazai nagykövete keresett meg, hogy egyik ügyfelének webáruházát súlyos Google büntetés érte.

Bár jelenleg nem igazán vállalok új ügyfelet, de most kivételt tettem. Ennek két oka volt. Egyrészt a régi ismertség okán, de fontosabb volt, hogy tudtam mit érez az a kis webáruháztulajdonos, akinek egyik napról a másikra lenullázódik az organikus forgalma.

Az ilyen drasztikus büntetések megélhetéseket tehetnek tönkre, családok megélhetését veszélyeztethetik, és egészen elkeserítőek tudnak lenni. Pláne, ha a büntetés és annak mértéke nem indokolt. Így kerültem kapcsolatba az ügyfelemmel, aki mostantól, mivel névtelenséget kért, Zsófinak fogom hívni.

A feladat és a munkamódszerek

A fentiekre való tekintettel, a feladatot sikerdíjért vállaltam el, amit abban az esetben kell kifizetni, ha az oldal organikus forgalma legalább 60%-ban helyreáll. A sikerdíj összege 150.000 forint volt. Aki valamennyire járatos a SEO árakban az tudja, hogy ez egy erősen jelképes összeg.

Éppen ezért az elején jeleztem, hogy a szokásos SEO reportolásokat teljesen elhagyom. Ugyanakkor vállaltam, hogy elkészítek:

Hirdetés

hirdetés

– egy teljes linkprofil elemzést

 – egy technikai SEO Auditot

 – és egy tartalmi SEO Auditot (kb. az összes oldalt manuálisan is átnézem)

 – és egy korlátozott kulcsszókutatást is

Fontos, hogy az ügyfél ezekből semmit nem kap meg érdemben, mert a munkaidő fele a formázás, szövegezés, stb. míg nekem SEO szakemberként egy minimálisan formázott Excel tábla is elegendő sok esetben a megfelelő következtetések levonására és a feladatok elvégzésére.

Erre a rendhagyó munkamódszerre a költségtakarékosság miatt volt szükség.

E mellett Zsófi vállalta a tartalmi javításokat, Attila pedig ígéretet tett a technikai változtatások végrehajtására, ha szükséges.

A büntetés

A webáruházat, 2022. október 20-21-én érte a büntetés és gyakorlatilag lenullázta az oldal forgalmát. Mindez jól látszik az alábbi ábrán. A minimális organikus forgalom, jórészt a márkakeresések voltak:

Az első feladat volt annak meghatározása, hogy melyik algoritmus hatására kapott büntetést a weboldal.

Ha olvasod az ite.hu-t, akkor talán emlékszel rá, hogy 2022. október 20-án beszámoltam róla, hogy a Google útjára indította a Google Spam október 2022 elnevezésű algoritmusát.

A bűnös tehát azonnal megvolt, az azonban nem volt világos, hogy mi okozta konkrétan a hátrasorolást. A Google hivatalos közleménye csak a spamre vonatkozó irányelvekekre utal, amiben a link spamtől kezdve, a kulcsszóhalmozáson át, az AI tartalomig akkor még minden szerepelt.

Nagy vonalakban tehát tudni lehetett, hogy mi a gond, de a konkrét probléma nem volt egyértelmű.

Korábbi hátrasorolások

Ráadásul, ha jobban megnézed az organikus ábrát, akkor látható, hogy az oldal organikus forgalma amúgy is csökkenő trendet mutat, több hullámban. Célszerű ezeket is elemezni!

Az egyes nyíllal jelölt időszak a 2022-es májusi alapalgoritmus frissítés. Jól látható, hogy az oldal forgalma jelentősen visszaesett, majd érdekes módon a frissítés lefutásának utolsó napján helyreállt.

Felmerülhet a kérdés, hogy mi okozta az előtte lévő forgalom emelkedést? Nos, ennek nincs egyértelmű algoritmushoz köthető oka, de SEO körökben ismert a „surge” fogalma, ami gyakran látunk, ha valamilyen spamjellegű technika átmeneti előnyöket biztosít egy oldalnak, majd ezt követően gyakran érkezik büntetés. Elképzelhető, hogy itt is erről volt szó, de erről az időszakról nem voltak kellő információm.

A lényeg, hogy a májusi fluktuáció már jelezhette volna, hogy valami nincs teljesen rendben, de az oldal forgalma kellően magas volt.

Aztán volt egy komoly ereszkedés a nyár során, végül a kettes nyíllal jelzett időszakban a 2022. szeptemberi alapalgoritmus frissítés ismét jelentősen csökkentette az oldal forgalmát.

Tehát a minőségi problémákra utaló jelek megvoltak már a fő büntetés előtt is.

Spam a weboldalon

De térjünk vissza az októberi büntetésre. Első körben linkspam büntetésre gyanakodtam, mivel ez tűnt kézenfekvőnek első körben.

A Search Console alapján a weboldal linkprofiljával nem volt baj, de amikor megnéztem a Majescti.com és a Semrush.com segítségével a linkprofilt ( mindkettőhöz van előfizetésem) kiderült egy furcsaság.

A weboldal mintegy 300 külföldi domainről kap, vagy kapott linket az elmúlt 1-2 hónapban.

A linkeket ellenőriztem és 90%-ukban nem voltak már élő linkek, de kétségkívül 1-2 hónapja még élő linkeket adhattak.

Milyen weboldalak voltak ezek, ahonnan ezek a furcsa linkek érkeztek?

Nos, olyan weboldalak, amelyek más weboldalak tartalmát másolják át egy-az egyben, vagy pedig képeket lopnak el, és a kép forrását meglinkelik a tartalomban. Egyértelműen spam oldalak voltak és ha a linkek zöme már nem is élt, az algoritmus lefutásakor még élőnek tekinthette őket a Google.

Így tehát összefésültem a Search Console, a Majestic és a Semrush linkprofiljait, és kiválogattam a spam linkeket. Ezek alapján elkészült a disavow file, amelybe végül 399 spam domain lett beküldve, három nappal a munka elfogadása után. A gyors munkát ugyanis kritikusnak tartottam, a minél gyorsabb helyreállás érdekében:

A linkprofilban megtalálható domaineket néhány kategóriába soroltam:

  • spam: egyértelműen spam domain
  • dmoz klón: A dmoz katalógus másoló domainek
  • magyar katalógus: régi, de még élő magyar katalógusoldalak
  • nem ártalmas: zömében céggyűjtő oldalak
  • hasznos: hasznos linkeket adó linkek

A fenti kategóriákat nem fixen használom, hanem egy-egy weboldal esetén igyekszem mindig egyedi klasztereket lehatárolni a weboldalra jellemző mintázatok alapján, mert ezt a rugalmas megközelítést hasznosabb módszernek tartom.

A linkelemzésből az is kiderült, hogy ezeket a spam linkeket leszámítva a weboldalnak alig van érdemi linkje.

Éppen ezért úgy döntöttem, hogy első körben csak a spam linktípusokat töröljük, a magyar katalógus, dmoz klón stb. oldalakat nem bántjuk, mivel ezeket egyrészt nem tartom ártalmasnak, másrészt az ügyfél oldalának igazán hasznos hivatkozó domanje alig volt (10 alatti).

Azt pedig nem akartam ilyen gyenge linkprofil mellett, hogy a túlságosan meggyengítsük a linkprofilt, mert akkor a helyreállás gyengébb lett volna.

Linkszerzés

A disavow beküldése után fontos feladatnak láttam a linkprofil megerősítését, nem annyira a törlések miatt, hanem, hogy növeljük az oldal iránti bizalmat és ez egy jövőbeni helyreállás után is segíthet javítani a pozíciókat.

A problémát az jelentette, hogy Zsófi nem tudott érdemben költeni linképítésre. Ennek orvoslására az alábbi megoldásokhoz fordultunk:

  1. Linkcsere: releváns weboldalakkal történő linkcsere. A linkcserét úgy oldottuk meg, hogy blogcikkekbe helyeztünk el mindkét, tehát a linkelő és a linkelt oldalra is releváns tartalomban linket. Majd pár hét elteltével megtörtént a visszalinkelés is. A cikkeket a részünkről Zsófi írta.
    Mivel az oldal linkprofilja nem volt túl erős, ezért így kb. 7 releváns domainnel hajtottunk végre linkcserét.
    Hogy ne legyen teljesen nyilvánvaló a linkcsere, egyes esetekben bevontam egy saját domaint is, az alábbiak szerint:
    A <- -> B
    C –> A
    A –>B
    Noha ez nem egy túl bonyolult mintázat, mivel csak 7 linkcseréről volt szó elegendőnek tartottam.
  • Zsófi megkereste partnereit, ügyfeleit, beszállítóit és próbált linket szerezni ezekről a weboldalakról
  • Végül úgy döntöttünk, hogy egy havi minimális összeget költünk a linképítésre is (a sikerdíjon túl). Ez azt jelentette, hogy havi 25-30 ezer forint értékben szereztünk linket a TOP500 hazai weboldalról. A keretbe havonta egy link fért bele, így összesen 5 linket szereztünk eddig.

Pár ez nem tűnik egy túl jelentős mennyiségnek, de az oldal releváns és értékes linkeket szerzet, amilyennel korábban egyáltalán nem rendelkezett. Mivel az induló linkprofil nagyon gyenge volt ez jelentős bizalomnövekedést eredményezhetett.

Kutatómunka

Bár első körben nyilvánvaló volt, hogy a linkprofilt rendbe kell tenni, ugyanakkor azt gondoltam nem biztos, hogy ez lesz a büntetés hátterében, mert ilyen káros linkeket bárki össze tud szedni, és ilyen mérvű büntetés amúgy sem jellemző a linkek miatt manapság.

Mintázatokat kellett keresnem, hogy lássak más büntetett oldalakat, akik ezen időszak alatt estek vissza. Magyar példát sajnos csak egyet találtam, ezért felvettem a kapcsolatot több külföldi SEO szakértővel. Így sikerült további külföldi eseteket megismernem. Ezek alapján november második felében további lépéseket hajtottunk végre.

Kategóriaoldalak rendbetétele

A linkprofil mellett a másik szembeötlő probléma a kategóriaoldalakkal volt. A kategóriaoldalak alján ugyanis részletes kategórialeírások voltak.

Ezzel önmagában nem is volt probléma, de a közel 3000 karakteres leírásokban olykor 30-50 alkalommal is megtalálható volt a kulcsszó, ami már egyértelműen a kulcsszóhalmozás kategória.

Ezek a leírások eredményezhették rövid távon a „surge” jelenséget, de utóbb a büntetést is.

Zsófi az iránymutatásom alapján elkezdte a kategórialeírások újraírását és pár apró módosítást is javasoltam a Title-t, illetve a kategóriakialakításokat illetően.

Ugyanakkor a feladatom nem alapvetően az oldal optimalizálása volt, hanem a büntetés helyreállítása, így az optimalizálás csak mellékes eseti tevékenység volt. Ráadásul a spam-büntetés miatt óvakodtam is az esetleges túloptimalizálástól, és inkább hajlottam a természetesebb megoldások felé. Az optimalizálás a helyreállás után lehet SEO feladat inkább.

Technikai SEO

Miközben Zsófi írta a kategórialeírásokat, átnéztem az oldalt technikai SEO vonatkozásában is és november 18-án elküldtem a javaslataimat Attila felé, hogy mit kellene módosítani.

Nem teljes SEO Auditot végeztem, hanem azokra az elemekre koncentráltam, ami jelen helyzetben az oldalt segítheti. Elsősorban tehát az oldal minőségének javítása és így alapvetően indexelésre vonatkozó kéréseim voltak.

Nézzük ezeket:

  • keresési aloldalak indexelésének tiltása: Az oldal esetében néhány, kb. féltucat keresési aloldalt leindexelt a Google, a feladat ezek elérésének tiltása volt. Ilyen URL végződésekről van szó: (search?controller=search&s=t%C3%BCsk%C3%A9s)
  • Volt néhány tartalmi duplikáció, például az adatvédelmi szabályzat két URL-en volt elérhető
  • volt néhány gyenge minőségű URL, amit a CMS generált le, ezek alapvetően parametrizált URL-ek voltak, például: content/category/3-blog?id_cms_category=3
  • valamiért egyes blogcikkek is két külön URL-en voltak elérhetőek : /blog/ vagy /content/
  • speciális lapozóoldalak is létrejöttek: blog-c2.html?p=3 a normál lapozóoldalak mellett

Amit külön kiemelnék, mert nem annyira technikai SEO kérdés, az a címke oldalak kérdése. Az oldalon volt kb 2-3 tucat cikk, de volt több mint egy tucat címkeoldal is. Ezek nyilvánvalóan gyenge minőségűek voltak, hiszen alig volt bennük cikk, valamint nem céloztak kulcsszót.

Kértem ezek noindexre helyezését (ha többet szeretnél tudni: a címkeoldalak helyes használatáról ingyenesen elérhető tanfolyam van a SEO Klubomban).

A fenti módszerrel Puizl Attila segítségével gyorsan sikerült nagyjából 30-50 gyenge minőségű URL-t kiszedni a Google indexéből. Ez nagyjából a weboldal összes URL-jének a 20%-a.

Ez azért fontos, mert így a domain egészének minőségét sikerült emelni azáltal, hogy a gyenge minőségű, duplikált, stb. URL-eket kivettük az összképből.

Felmerülhet benned a kérdés, hogy hogyan bukkantam rá ezekre az URL-ekre? Nos, alapvetően a Google keresési operátoraival és a Search Console- segítségével. Az utóbbi módszer jól használható kis oldalak esetén, az előző nagyobb oldalaknál használható a típushibák azonosítására.

Algoritmusfrissítések menet közben

Hogy izgalmasabb legyen a helyzet a Google menet közben több algoritmusfrissítést is végrehajtott:

az algoritmusok lefutása január 12-én fejeződött be.

A frissítéseknek nem igazán örültem, mert a dátum túl közel esett a munka megkezdéséhez, így nem telt el elég idő, hogy a helyreállás megtörténhessen. Ennek oka, hogy a legtöbb ilyen frissítés részben múltbeli adatokkal dolgozik, tehát nem feltétlenül az adott napi helyzetet veszi alapul.

A blog rendberakása

Végül decemberben elkezdődött a blog rendberakása. Átnéztem egyenként az összes blogcikket manuálisan (szerencsére csak néhány tucat volt) és Zsófinak javaslatot tettem a cikkek sorsát illetően:

  • cikkek törlése: a nem releváns, rövid cikkeknél
  • cikk összevonás: ahol két cikk azonos témában íródott, de rövid volt
  • cikkek bővítése: ahol a cikk témája megfelelő, de bővíteni szükséges
  • cikkek megtartása: ahol a cikk releváns, és minőségi

Ezen túlmenően javaslatot tettem egy egyszerű kulcsszókutatás alapján néhány, további blogcikk megírására.

Ennek több oka is volt:

  • egyrészt ezek a cikkek új kulcsszavakat céloztak meg, így plusz forgalmat hozhatnak
  • másrészt az oldal egészének minőségét javítják
  • harmadrészt a Google látja, hogy adott időponttól megváltozik az új tartalmak minősége

Zsófi megkapta a fő kulcsszót és a hozzá kapcsolódó keresési kifejezéseket havi keresési mennyiséggel. Ezek alapján az ő feladata volt a szakmai tudása alapján a cikkek megírása, amit nagyon jól hajtott végre. Ekkor javasoltam segítségként a ChatGPT használatát, és mivel januárban már készen volt a ChatGPT tanfolyamon ehhez hozzáférést kapott Zsófi.

Míg a korábbi cikkek, olykor 1-3000 karakteresek voltak csupán, az új tartalmak 10-13.000 karakter terjedelmű, részletes és igényes szakmai cikkek lettek.

A cél

Érdemes átfutni röviden a fenti lépések milyen célt szolgáltak:

  • az oldal linkprofilját megtisztítsam
  • és erősítsem
  • az indexelés rendberakásával a gyenge minőségű oldalak eltávolítása a Google értékeléséből
  • a kulcsszóhalmozás megszüntetése a kategóriaoldalak rendberakásával
  • a blogcikkekkel az oldal minőségének javítása

Alapvetően minden lépés az oldal minőségének javítását szolgálta, ugyanakkor a klasszikus SEO munkafolyamatok közül hiányzott az optimalizálás, mivel most a cél az oldal helyreállítása volt.

Nem foglalkoztam olyan dolgokkal, mint a sebesség optimalizálás, alt címke optimalizálás, stb., mert ezek nem okozhatták az oldal büntetését.

Ami talán feltűnhetett, hogy a lépésekből kimaradt a termékoldalak optimalizálása. Ennek oka, hogy a webáruház termékoldalai bár nem kiemelkedő színvonalúak, nem rosszabbak egy átlagos hazai webáruház termékoldalánál. Ezért önmagukban nem eredményezhették az oldal büntetését.

Tartalmi javításuk pedig egy nagyobb feladat lett volna, amitől az ügyfél könnyen leblokkolhat. Egy tucat kategóriaoldal szövegének újraírása vállalható feladat, de 300 termékleírásé már mentálisan is nagy teher. Így ezt az első lépések közül kihagytam, és bíztam benne, hogy a fent leírtak elegendőek lesznek.

A munka során a SEO feladatok helyes prioritásának megállítása sokszor kiemelkedően fontos feladat!

A helyreállás

Az oldal helyreállása végül február 3-án történt meg. Az eredeti árajánlatomban 3-18 hónapra tettem a helyreálláshoz szükséges időtartamot, azt gondolom nagy szerencsénk volt, hogy ez ilyen gyorsan bekövetkezett:

Február 3-án nem volt hivatalosan elismer algoritmus frissítés, de rengetegen észleltek mozgásokat és a frissítésről beszámolt a seroundtable.com oldal is:

Külföldön sikerült olyan oldalakat találnom, amelyek szintén kaptak büntetést október 20-án és a mostani frissítés is érintett őket, így nem egyedi esetről van szó, valóban az algoritmusfrissítéshez köthető a helyreállás.

A helyreállás mértéke

Érdekes megnézni a helyreállás mértékét:

Úgy tűnik, hogy az első helyreállás február 3-án nem az októberi 20-i szintre hozta vissza az oldalt, hanem némileg jobb helyzetbe, nagyjából a 2022. szeptemberi alapalgoritmus frissítés előtti állapotba.

Ennél is érdekesebb, hogy március 15-28. között zajlott le egy újabb alapalgoritmus frissítés, ami mintha kis mértékben tovább emelt volna az oldal organikus forgalmán, bár az ünnepi időszak miatt ez még teljesen egyértelműen nem jelenthető ki, de a jelek biztatóak:

Az új blogcikkek

A helyreállást követően a megnövekedett forgalomban az új, vagy feljavított blogcikkek is komoly szerepet kaptak. Itt egy konkrét cikk forgalma látható:

Itt pedig az összes blogcikk organikus forgalma. Ezen még jobban kirajzolódik a 2023. március alapalgoritmus frissítés hatása, mivel a blogcikkekből érkező forgalom jól láthatóan megugrott:

Hogyan tovább?

Én elsődleges feladatomnak az oldal helyreállítását tekintettem. Az már csak plusz öröm, hogy az októberi szint felett van az organikus forgalom.

A SEO feladat azonban ezzel nem fejeződött még be én azonban a további munkát már nem vállaltam. De a SEO feladatok sosem fejeződnek be igazán, így azt javasoltam Zsófinak, hogy keressen egy SEO szakembert, aki tovább viszi az oldal keresőoptimalizálási feladatait.

Erre azért is szükség lenne, mert az oldal forgalomnövekedése az őszi szinthez képest elsősorban az információs kulcsszavakra történt. A tranzakciós kifejezéseknél a forgalom csak az őszi szintre állt vissza. Itt kétségtelenül további feladatok vannak, de azt gondolom az klasszikus példa, hogy a bizalom a tranzakciós kifejezéseknél később emelkedik, mint az információs kifejezéseknél, tehát még azt gondolom itt is van tartalék az oldalban.

Amit fontosnak tartanék:

  • további minőségi linkszerzés
  • egy alapos kulcsszókutatás
  • ez alapján újabb információs cikkek a blogba
  • a termékoldalak optimalizálása és tartalomfejlesztése
  • új kategóriaoldalak kialakítása a kulcsszavakra célozva
  • főoldal és kategóriaoldalak optimalizálás a tranzakciós kifejezésekre

Mindezekkel a lépésekkel az oldal biztosan kivezethető a szürke zónából, utána pedig elkezdődhet a tudatosabb építkezés és a TOP pozíciók megszerzése.

Személyes megjegyzés

Zsófival a megbízás alatt 250 e-mailt váltottunk, Puizl Attilával pedig 49-et. A megbízási díj 150.000 Ft volt sikerdíjas megbízás keretében.

Nem akarom senkinek az üzletét rontani, ezért itt a cikk végén leszögezem, hogy ilyen munkát, ennyiért egyetlen SEO szakember sem vállal el Magyarországon és ezt nem is ajánlom senkinek.

Én inkább szakmai kihívást láttam és a segítő szándék vezetett. A munka inkább hobbi volt, mintsem üzleti tevékenység. És ne keressetek, mert jelenleg nem tudok SEO megbízást elfogadni. Ha szeretnél tőlem tanulni azt megteheted a SEO Klub-omban, ahova április végén lehet csatlakozni.

Ezúton is köszönöm Puizl Attilának a profi hozzáállást, és Zsófinak a lelkes munkáját és a bizalmat, hogy ezt az esettanulmányt megoszthatóvá tette nektek.

Ha maradt benned kérdés, írj hozzászólást, mindenre válaszolok.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. Szia! Annyi kérdésem lenne csak, hogy a Google részéről John Mueller többször is elmondta, hogy a spam linkek nem károsak az oldalakra nézve. Szerinte ezeket szűrni tudja a Google és már csak azért sem károsak, mert az visszaélésekre adhatna okot (rendelek 300 szemét linket a konkurensnek).

    Akkor hogyan lehet, hogy ebben az esetben – talán – mégis ezek okozhatták a problémát?

    1. Szia!

      Őszintén szólva nem hiszem, hogy a visszaesést a spam linkek okozták, de mivel volt büntetés, minden okot kik kellett zárni, így ezt is.
      Sajnos John Mueller tanácsai bár általában hasznosak, nem szabad őket mindig 100%-ban elfogadni. Vannak olyan speciális helyzetek, amikoris, vélhetően más tényezők együttállásával ezek a linkek igenis tudnak károsak lenni. Példának okáért a manuális linkbüntetések a mai napig léteznek. Ha a automata semlegesítés 100%-os hatékonyságú lenne, mi szükség lenne ezekre?

      1. Köszönöm a válaszod! Igen, a John Mueller-féle "nem kell a spam linkekkel törődni, mert kiszűrjük" nyilatkozat kapcsán azért az én fejemben is szöget ütött, hogy ha olyan jól kiszűrnek mindent, akkor mi a helyzet a találatok közt rendre feltűnő, gagyi generált tartalommal rendelkező oldalakkal? Azt hiszem a hétvégén nekiállok frissíteni a disavow listám…

  2. Ismét egy nagyon jó írás!!

    Rögtön el is kezdtem kutatni, hogy találok-e a saját oldalra mutató spam linkeket. A Google Search Console-ról letöltött és a Google táblázatokban megnyitott lista viszont nem mutatja az összes backlinket. A Seo Spyglas részére adtam hozzáférést, amely a Search Console-hoz képest háromszor annyi backlinket lát, viszont az ingyenes verzió épp a pirossal jelölt gyanús linkeket nem mutatja. Egész pontosan 817 backlinket mutat az SC és több, mint 3200 van a Seospyglas szerint. Hol tudom megnézni a teljes link mennyiséget?

    1. Szia!

      Alapvetően nem a backlinkek száma számít, hanem a hivatkozó domainek az érdekes. Én, ahogy a cikkben is írtam a Majestic.com és a Semrush.com-ot használtam a linkprofil ellenőrzés kibővítésére, de hajlok rá, hogy nem a linkprofil volt a gond, az csak szerencsétlen együttállás volt.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

október 4, 2023

399MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Úgy tűnik szeptember második felében sok magyar

augusztus 28, 2023

399MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Akinek weboldala van, vagy linképítéssel foglalkozik azt

április 14, 2023

399MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Hogyan lehet helyreállítani egy webáruházat egy súlyos

december 13, 2016

399MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google szóvivője leszögezte, hogy csak az


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!