Kezdőlap » Keresőoptimalizálás » Google: ne rakj túl sok szöveget a láblécbe!
Keresőoptimalizálás

Google: ne rakj túl sok szöveget a láblécbe!

google seo

A lábléc a keresőoptimalizálás egyik érdekes területe, mivel gyakran színtere a black-hat SEO-nak. És ezt a Google is tudja.

Nagy tömegű szöveg a láblécben

Gary Illyés-t a Google magyar származású szóvivőjét kérdezték Twitteren arról, hogy van-e bármilyen előnye keresőoptimalizálási szempontból, ha nagy mennyiségű szöveget helyezünk a lábléc alá. A kérdező Avinash Murthy ugyanis számos weboldalon látott ilyen megoldást.

A Google szóvivője így válaszolt a kérdésre:

„Érdekes módon a leghangosabb, magukat ’legjobb keresőoptimalizálóknak’ nevezők használják ezt a technikát, aztán panaszkodnak, ha valamely algoritmusfrissítés negatívan érinti őket.”

A válasz elég egyértelműnek tűnik, de érdemes a folytatást is elolvasni:

„Köszönöm a választ és a tippet. Ezek szerint a lábléc alá elhelyezett szöveg már szinte sérti a Google irányelveit?” – tette fel az újabb kérdést Murthy.

hirdetés

Gary Illyés így válaszolt:

„ Nincs ellene, csak baromság”.

A lábléc használata a SEO-ban

Érdekes levélváltás, aminek a lényege, hogy bár nem ütközik a Google irányelveivel, de a Google szóvivője botorságnak tartja, és lássuk be igaza van.

Ugyan milyen szöveget helyeznénk el jó érzéssel a lábléc alá? Nos, valószínűleg semmilyet. Ami érdemi és hasznos információ a felhasználóknak, az biztos a lábléc felé kerül. Ha pedig úgynevezett SEO szempontok alapján akarunk plusz szöveget elhelyezni, akkor az megoldható a szövegtörzsben, értékes tartalomként. Ha oda nem illik, akkor kár a lábléc alá elhelyeznünk a szöveget, mert nem fog érdemi SEO eredményt hozni, és ahogy Gary Illyés is írta, az ilyen manipulatív technikának hosszú távon inkább káros hatása lehet az oldalra.

Az ilyen technikák a keresőoptimalizálás kezdeti időszakából maradtak ránk, amikor ezek a módszerek még valóban eredményt hoztak. Ma már inkább károsak, és a felhasználókat is elriaszthatják az oldalról.

Ha szeretnénk olyan kulcsszót megcélozni, amit a lábléc fölé nem tudtunk elhelyezni, akkor inkább  készítsünk egy új aloldalt, ahol az adott kulcsszó természetes módon felhasználható.

A lábléc egyébként mindig is érzékeny terepe volt a keresőoptimalizálásnak, ugyanis gyakran kiváló terepe volt a black-hat technikáknak. Ez volt ugyanis az a hely, ahová a felhasználók már nemigen jutottak el, így sokan úgy gondolták, ide elhelyezhetőek azok az elemek, amelyek SEO célokat szolgálnak, de a felhasználói élményt negatívan befolyásolnák.

Így kerültek tömeges linkek a láblécbe, vagy éppen sok látszólag nem releváns szöveg kulcsszavakkal telehalmozva. A Google ezekre különösen érzékeny, és ő is tisztában van a lábléc különleges státuszával, ezért is érdemes odafigyelni, hogy ezt a területet (se) használjuk black hat SEO-ra.

Bár ahogy Gary Illyés nyilatkozott, ez nem feltétlenül sérti a webmester irányelveket, de a minőségi algoritmusok jó eséllyel sorolhatják hátra miattuk weboldalunkat.

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg véleményed!

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.