Kezdőlap » Google » Google: számít a rangsorolásban a közösségi média!
Google

Google: számít a rangsorolásban a közösségi média!

Közösségi média és SEO

Sejtettük, szinte tudtuk, de most lett először kimondva. Titkokat árult el a Google szóvivője a State of the Search konferencián.

Ezekben az órákban zajlik a State of the Search konferencia, amely talán a legfontosabb keresőoptimalizálással foglalkozó rendezvény világszinten. Nem csak a neves előadók miatt, hanem azért is, mert ezen a konferencián jelen van a Google szóvivője is, és rendszerint számos új bejelentést tesz.

Nem történt ez most sem másképpen. Az itt elhangzottakról számolunk be ebben a cikkben. Sajnos a konferencián nem vagyunk jelen, és egyelőre csak a Twitter információk alapján lehet információkat gyűjteni az elhangzottakról, de a cikket bővítjük, amint megjelennek Amerikában az első beszámolók.

Igen, számít a rangsorolásban a közösségi média!

Talán a legérdekesebb mondanivalója az volt Gary Illyésnek a Google szóvivőjének, hogy a Google keresi a weben azokat az off-site jelzéseket, amelyek alapján meg tudja ítélni, hogyan viszonyulnak az emberek az adott weboldalhoz. Nem csak a linkeket nézi, hanem a márkaemlítéseket is, a közösségi médián.

Hogy pontosan melyik közösségi médiáról van szó, azt Gary Illyés nem részletezte. A Twitter adataihoz hozzáfér a Google, de annak használata viszonylag korlátozott. Kérdés, hogy a Facebook adataihoz hozzáfér-e és ha igen, milyen mélységben, és pontosan hogyan gyűjti az ilyen jellegű adatokat?

Ma már nagyon sok fizetős eszköz képes arra, hogy meglehetősen pontosan felbecsülje egy weboldalnak a Facebook irányából érkező forgalmát. A Google ennél vélhetően lényegesen többre képes.

De a lényeg itt az, hogy a közösségi média és weboldalunknak ott történő megjelenése befolyásolja a rangsorolást. Tudtuk ezt rég, de kimondva sosem volt ilyen egyértelműen a Google részéről.

Fontos, hogy az emberek hogyan viszonyulnak a weboldaladhoz!

Amit Gary Illyés folyamatosan hangsúlyozott, az az volt, hogy fontos az, hogy az emberek hogyan viszonyulnak a weboldaladhoz és a márkádhoz az interneten.

Például tett egy olyan megjegyzést mely szerint a rangsorolást befolyásolhatja, hogy az online lévő emberek mennyire utálják az oldaladat.

Elmondta azt is, hogy a Google off-site bizonyítékokat gyűjt arra, amely alátámasztja, hogy helyesen ítélik-e meg a Google az oldal minőségét.


Érdekes módon az előadás során többször is elmondta azt Gary Illyés hogy figyeljünk oda arra, hogy milyen az emberek megítélése weboldalunk irányában:


Megerősítette ugyanakkor azt, hogy az oldalon látható hozzászólások SEO szempontból hasznosabbak, mintha ugyan ezek a közösségi médián jelennének meg.


Mindezek arra utalnak, hogy a Google egyre jobban képes érzékelni a felhasználói véleményeket, és ami fontos, ez nem az oldalon tanúsított viselkedés alapján történik, hanem off-site, azaz az oldaltól független szempontok alapján.

Erre a jövőben nagyon érdemes lehet odafigyelni, hiszen rangsorolási tényező!

Mobil indexelés

Gary Illyés beszél a mobil indexelésről is. A legfontosabb állítások az alábbiak voltak:

Az eddigi tapasztalatok alapján a mobil indexelés során a struktúrált adatok, a tartalom és a képek, valamint a hreflang alkalmazása jelenti a legnagyobb problémát. Ez azt jelentheti, hogy ezek azok az elemek, ahol az asztali verzió és a mobil nézet között ezeken a területeken a legjelentősebb különbségek vannak.


A másik fontos bejelentés az volt, hogy a mobil indexelés vélhetően fokozatosan kerül bevezetésre és nem lesz egy konkrét naphoz köthető indulási dátum:


Search Console

Ahogy arról már többször is írtunk, alapvetően átalakul majd a Search Console, és a jövőben lényegesen több adatot kapunk a Google-tól.

A legjobb hír, hogy a Google elkezdte összegyűjteni azokat az adatokat, amelyek ahhoz kellenek, hogy 90 napnál hosszabb időszakra visszamenőleg lehessen megnézni, hogy mely kulcsszavakra érkeznek látogatók oldalunkra. Ez a leghasznosabb elem a Search Consoleban SEO szempontból, és ezidáig a 90 napos korlátozás elég fájó pont volt. A jó hír az, hogy a Google már elkezdte gyűjteni az adatokat visszamenőleg.


A második bejelentés ezzel kapcsolatban, hogy a Search Consoleban jelen lesznek már a hang alapú keresés során összegyűjtött kulcsszavak, de egyelőre ezek nem lesznek szűrhetőek. A hang alapú keresés a keresőoptimalizálás egyik nagy jövőben kihívása, jó látni, hogy a Google e téren több adatot fog adni nekünk.


Algoritmusok

Gary Illyés beszélt a Google algoritmusairól is. Itt nagy újdonság nem hangzott el, a legfontosabbak az alábbiak voltak.
A Ranbrain algoritmus kapcsán elmondta, hogy ez akkor fontos rangsorolási szempontból, ha soha nem látott keresőszót kap a Google, vagy a long tail kereséseknél, amikor más rangsorolási tényezők kevésbé állnak rendelkezésre:


A Pingvin algoritmusról azt mondta el, hogy már automata módon üzemel és csak alkalomszerúen nyúlnak hozzá.

Elhangzott az is, hogy nagyjából naponta kétszer módosítja algoritmusait a Google.

A találati lista

A találati lista kialakítását egy nagyon beszédes képpel írta le a Google szóvivője. Elmondása szerint a találati listát egyfajta licitrendszeren keresztül alakítják ki, ahol a rangsorolási tényezők egyfajta licit valutának számítanak, és ez alapján foglalják el a helyüket a találati listán.


Technikai SEO

Gary Illyés azt nyilatkozta, hogy mind a 301-es, mind a 302-es átirányítás az összes Page Rank-et átadja, nincs különbség köztük e tekintetben, használhatjuk bármelyiket. Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy vannak más szignálok is, amelyek számítanak, és ott nem történik meg az adatátadás a 302-es átirányítás esetén.


Beszélt arról is, hogy a belső linkek nofollow-ra helyezése annak érdekében, hogy elkerüljük a Pingvin algoritmus, teljes ostobaság.


A kiemelt részletek (Featured Snippets) erőteljes fejlesztés alatt állnak, így folyamatosan változik, hogy mi és miért kerülhet ki.


Büntetések

Gary Illyés elmondta azt is, hogy ha egy weboldal folyamatosan manipulálja a cikkek megjelenítésének dátumát, az idővel elveszíti a dátum megjelenítést a találati listán.


Nagyjából ezek voltak a legfontosabb dolgok, amelyek elhangzottak a konferencián. Ha új, érdemi tényről tudomást szerzünk, akkor bővítjük a cikket!

Témák

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

2 hozzászólás

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

  • Köszönöm Attila a beszámolót, jó tudni arról, hogy miként is vélekedik a Google ezekről a témákról. Mert már elég régen volt szó a Pingvinről is. Végül is nincsen új a nap alatt, ami a jó egy cégnek és egy látogatónak azt mind pozitívan értékel a Google is.

    • Szia!

      Én köszönöm a hozzászólást! Igen én is egyre inkább azt látom, hogya mit a Google már régen is mondott, hogy az oldalt a felhasználóknak csináld, az kezd egyre inkább valóság lenni a rangsorolásban is és ez egy pozitív tendencia. Persze a realitáshoz képest még nagy az elmaradás, ezt mindenki láthatja a találati listán, de valóban úgy tűnik a jó weboldal, jó tartalom egyre kevésbé csak lózung, és a Google valóban tudja ezeket értékelni. Először kezdődött a tartalommal, most folytatódik a felhasználói adatokkal.