Linképítéssel foglalkozom, így régóta izgat a kérdés, hogy vajon a WhitePress rendszere helyettesítheti-e a munkámat? Három szempont alapján értékeltem, és az eredmény aggasztóan szoros lett. Részletes kritika következik!

A linképítés evolúciója

Nem titok, hogy a link a második legfontosabb rangsorolási szempont, és éppen ezért nélkülözhetetlen a keresőoptimalizálásban. Idehaza is megvolt ennek az evolúciója: katalóguslinkek, PR cikkes linkek, minőségi oldalak, és talán egy következő szintet jelenthetik az olyan platformokok, mint a Whitepress.

Ezért is érdekelt, hogy vajon, tényleg ez jelenti-e a jövőt, vagy csak egy mellékszál a linképítés történetében?

Röviden a WhitePressről

De miről is beszélek? Ha nem ismernéd a WhitePress egy Lengyelországból indult kezdeményezés, ami ma már a Kelet-Közép Európai térség legtöbb országában jelen van és magát „Contant és Infuencer Marketing Platformként” definiálja.

Magyarán szólva összeköti a weboldaltulajdonosokat és hirdetőket az online hirdetési felületekkel, azaz magazionokkal, blogokkal és Lengyelországban az influencerekkel is.

Még egyszerűbben fogalmazva, ha linket szeretnék megjelentetni egy nívós és olvasott oldalon, akkor ezen a rendszeren keresztül pár kattintással megtehetem és nem kell e-mailben egyeztetni, szerződést írni, stb. Ez így elsőre valóban komoly konkurenciának tűnik, hiszen eddig a linképítő volt az, aki leszerződött a magazinokkal és ő szállította a megrendeléseket valamint hozta cserébe a linkeket.

Hirdetés

hirdetés

Kezdődjék a verseny!

Az ördög persze mindig a részletekben rejlik. Nem ez az első ilyen platform, volt már ilyen kezdeményezés, ami azonban eltűnt a piacról rövid időn belül. Megnéztem tehát, hogy a Whitepress tényleg működik-e? Az értékelés fő szempontjai:

  • van-e elegendő hirdető a rendszerben?
  • gyakorlati használat: elég gyors és egyszerű?
  • pénzügyileg: olcsóbb-e, mint a linképítő?

Ha ez a három feltétel teljesül, akkor WhitePress kétségtelenül valódi alternatívája az olyan linképítőknek, mint amilyen én is vagyok.

A Whitepress rendszer belülről

Első pont: a hirdetési felületek száma

Akkor vágjunk is bele, és essünk túl gyorsan a legegyszerűbb kérdésen, azaz van-e elég hirdető a rendszeren belül?

Ennél a kérdésnél a linképítő sajnos el is veszíti az első csatát, ugyanis a Whitepress rendszerében jelenleg közel 800 magyar weboldal van (nemzetközi szinten pedig 16.000).

Ráadásul olyan nagy portálok is elérhetőek, mint az origo.hu, a nemzetisport.hu, a webbeteg.hu, a vg.hu és sorolhatnám. De nem csak nagy oldalak vannak a rendszerben, hanem sok kis magazinoldal és tematikus blog is.

Ez utóbbi pedig azért hasznos, mert ha releváns domainekről akarunk linket kapni, mondjuk lakberendezési webáruházunk van, és csak otthon, lakás témával foglalkozó weboldalakról akarunk linket szerezni akkor is 3-4 tucat weboldal közül választhatunk (csak a példa kedvéért: lakaskultura.hu, lakberinfo.hu, otthonokeskertek.hu, stb.)

Végre! Hiba a rendszerben

De azért a Whitepress rendszere sem tökéletes. Az oldalkínálatban ugyanis nem csak magazinok és blogok vannak jelen, hanem bekerültek PR cikkes oldalak is.  Aki nem tudná, ezek zömében újraregisztrált domainek, amelyek elsősorban linképítési célokat szolgálnak. Ezekből kb. 2-300 lehet a rendszerben.

Nem gond, hogy ezek jelen vannak, de a laikusabb hirdetők számára jó lenne külön ezeket címkével jelölni, mert ezek szemben a WhitePress többi 500 hirdetési felületével, nem természetes oldalak, hanem elsősorban linképítési célokat szolgálnak. És ez azért más kategória.

Lássuk az összegzést!

A Whitepress rendszerében van tehát kb. 250 PR cikkes oldal és mintegy 550 magazin és blogoldal. És ez a szám gyorsan növekszik.

Bevallom töredelmesen, hogy ebben a versenyben – bár kb. 10 éve dolgozom linképítőként – csatát veszítek. Nekem nagyjából 3-400 prémium szerkesztőséggel van kapcsolatom és szerződésem és kb. 2-300 PR cikkes oldalt érek el.

Tehát Whitepress-Linképítő: 1-0 (De azért szoros volt!)

A WhitePress a gyakorlatban

Nem akarok senkit azzal fárasztani, hogy lépésről lépésre végigmegyek a WhitePress működésén, de azért a fő lépéseket be kell mutatnom, azért, hogy lássuk mennyire használható a Whitepress a valós életben.

Első lépések

Ha beregisztrálsz a WhitePress rendszerébe, mint Hirdető, akkor kb. ezt a felületet fogod látni:

A Pénztárban van lehetőség feltölteni a keretedet (Paypal, PayU, Utalás), és ebből az összegből vehetsz később cikkeket és linkeket.

Ha van valami üzenet, például elkészült egy cikk, és rá kell bólintanod, azt is itt láthatod, és itt vannak a projektjeid is.

Projektek

A Projektek a WhitePress lelke. Linképítői szemmel, ezek az ügyfelek.

Létrehozol egy új projektet, és ez lesz az a weboldal, amit majd linkelni akarsz. Fontos, hogy a Whitepress hirdetési felületeit csak egy projektet létrehozva láthatod (mondjuk szerintem ez nem túl praktikus.)

Ha rákattintasz a Portállista megtekintésére, akkor láthatod, hogy hol is tudod megjeleníteni a linkjeidet.

És be kell vallanom, ez az felület, ami a Whitepress erőssége. Itt válogathatsz a 800 felület között ráadásul egy nagyon jó szűrési doboz vár a lista tetején.

Szűrhetsz ár szerint, megadhatsz témaköröket, kijelölhetsz portáltípusokat, de még földrajzi régiókat is egyebek mellett.

És ha ez nem lenne elég: sorbarendezheted a portálokat látogatószám, árajánlat és több SEO mutató alapján is.

(Érdekes, hogy az idehaza legismertebb Domain Authority nem szerepel a mutatók között, de van helyette több más mutató is.)

Ha megtetszett egy portál, akkor kiválasztod, és megnézheted a részleteket:

Több portál esetén nem csak egy, hanem számos ajánlat is van, ahogy a fenti képen az origo.hu esetén.

Az egyes ajánlatoknál megnézheted, hogy lehet-e reklám jellegű a cikk, vagy hogy a horgonyszövegnél csak márkaneves, vagy kulcsszavas horgony is lehet és egy számos egyéb jellemzőt, ami lehet eszedbe sem jutna, de mégis jó előre látni.

Végül a WhitePress rendszerén belül lehetőség van saját cikkek feltöltésére, illetve vásárolhatsz cikket is, azaz nem neked kell a tartalmat előállítanod, amiben majd a linked lesz.

Többféle cikk típusból válogathatsz, vannak kiemelkedő minőségben megírt cikkek és alapcikkek, ezekre példát is láthatsz.

Végül megadhatod a cikk címét, a linket, a horgonyszöveget és pár egyéb paramétert

A rendszert én is kipróbáltam és rendeltem cikket. Az alapcikket próbáltam ki, amiből egy korrekt cikk született – mi is ilyeneket készítünk jellemzően.

 A rendszer e-mailben értesít, ha elkészült a cikk, te pedig a Whitepress rendszerén belül ellenőrizheted, megjegyzést fűzhetsz hozzá, és végül publikálásra jóváhagyhatod. A WhitePress rendszere egy éven keresztül 24 óránként ellenőrzi, hogy a link nem került-e eltávolításra, és ha igen, akkor ezt jelzik a publikálónak és ha nem javítja, akkor pénzvisszatérítést kapsz.

Kész, a cikked, benne a rá hivatkozó linkkel meg is jelent.

Akkor lássunk egy összegzést, hogy mégis mennyire áll kézhez a WhitePress rendszere?

Talán a fenti leírásból is világos, hogy a rendszer jól használható és egyszerű. Az új dolgokhoz kicsit nehezen nyúlunk, de a rendszer egyértelmű és lépésről lépésre végigvezet. A portálok között könnyű válogatni. Egyértelmű, hogy egy ajánlat mit tartalmaz, és külön bónusz, hogy a cikk csak a jóváhagyásod után jelenik meg.

Van persze pár apróság, amin lehetne csiszolni. Néhol a magyarítás nem tökéletes. A mutatók között a DA és a hivatkozó domainek száma még hasznos lenne, és kissé bosszantó, hogy a portállista csak projektekből nézhető meg, de ezek valójában apróságok.

Akkor most ki nyer a linképítő vagy a WhitePress?

Nos, nehéz kérdés. Egy jó linképítő mindezt megcsinálja neked, amit a Whitepress is. Portált választ, cikket írta, publikáltat és Te a hónap végén kapsz egy összegzést a megjelent linkekről. A linképítő ilyen szempontból egyszerűbb megoldás lehet, ráadásul a mit linkeljek, és milyen horgonyszöveggel típusú kérdéseket is megválaszolja helyetted. De nyilván ez pénzbe kerül neked.

A Whitepress rendszerében ezeket a feladatokat neked kell megcsinálni, de döntöd el, hogy mi jelenjen meg, hol és milyen linkekkel. Cserébe ez a rész ingyen van.

A WhitePress akkor jó, ha a saját linképítésedet kézben akarod tartani és felügyelni szeretnéd. Ha van egy alapszintű ismereted a linképítésről, akkor ez hasznos lehet.

Ha teljesen kezdő vagy és egyáltalán nem akarsz a linképítéssel foglalkozni, csak javuljon a helyezésed akkor a linképítő hasznosabb. Bár nyilván az elején itt is van egy kis e-mailezés, adminisztráció.

A döntésem tehát erre a kérdésre:

WhitePress-Linképítő: 1:1, az állás pedig: 2:1

Döntetlenre még hozhatom a mecset jöjjön tehát az utolsó szempont

Melyik az olcsóbb a WhitePress, vagy a linképítő?

Nyilván, ha linképítésre adjuk a fejünket döntő kérdés a megtérülés. Szuper, ha egy rendszer jól kezelhető és van miből kiválogatni a legjobb linkeket, na de melyik az olcsóbb a linképítő, vagy a WhitePress rendszere?

Erre sajnos nem egyszerű választ adni, és a válasz részben szubjektív lesz. Én 10 éve foglalkozom linképítéssel, van olyan szerkesztőség, akivel egy évtizedes kapcsolatom van. Éppen ezért van, ahol nagyon kedvező árakat kapok. De ez nincs minden szerkesztőséggel így.

Ugyan ez a helyzet a WhitePress-sel is. Amennyire tudom az egyes portálok határozzák meg, hogy mennyiért publikálnak egy cikket és benne a linket, éppen ezért a Whitepress rendszerén belül is nagyon hektikus lesz az ár/érték arány. De ez nyilván nem a rendszer hibája, hanem azon múlik, hogy milyen az egyes szerkesztőségek árképzése.

De lássunk néhány konkrét példát!

Az Origo.hu-n 26 320 Ft egy linkmegjelenés. Ez egy nagyon kedvező ajánlat. Az Origóra több mint 13 ezer domain hivatkozik, 72-es Domain Authority értéke az egyik legmagasabb az országban. Ez a link szinte ingyen van.

Lássunk egy ellenpéldát! A bankarmagazin.hu ajánlata 658.000 Ft, havi tízezer látogató, 26 hivatkozó domain, 22-es DA érték. Ez az ajánlat, ha a fő cél a linképítés nyilván teljes őrültség. (Persze más lehet a helyzet, ha reklámkampányt csinálunk, amire szintén alkalmas a WhitePress rendszere, de ebben a cikkben ezzel nem foglalkozom).

És még egy példát engedjetek meg!

Hungarokamion.hu. Ajánlat: 2961 Ft, Linkelő domainek száma: 137, Domain Authority: 31. Ha mondjuk egy autóalkatrész webáruházad van, akkor ez az ajánlat szintén szuper.

Talán ez a három példa jól mutatja a WhitePressben lévő lehetőségeket és talán a kockázatokat is.

A 800 portál között egészen remek ajánlatok is vannak, olyan ajánlatok is, amivel azt gondolom egy linképítő sem képes versenyezni.

Ugyanakkor vannak a rendszerben – linképítési szempontból legalábbis – durván túlárazott megjelenési lehetőségek.

A többség persze nem e két véglet, hanem a nagyjából reálisan árazott linkek. Vannak linkek, amelyeket olcsóbban tudok megszerezni és értékesíteni, mint ahogy a WhitePress rendszerében van és vannak olyan linkek a rendszerben, amit drágábban tudok megszerezni és vannak olyanok is, amihez nincs hozzáférésem.

Összegzés: Megéri?

Azt gondolom, ha valaki rászánja az időt és kiválogatja a portálokat téma, érték és ajánlat szerint akkor olcsóbban jöhet ki, mint ha egy linképítőt bízna meg.

Ugyanakkor az igazán olcsó ajánlatok száma korlátozott és egy hosszabb linképítési kampány esetén már a linképítő lehet kedvezőbb ár szempontjából (persze ez csak a saját áraim alapján levont következtetés).

Talán a legjobb döntés egyfajta hibrid rendszer. A jó ajánlatok kiválogatása a WhitePressből, majd további jó linklehetőségek beszerzése egy linképítőtől.

Az eredmény tehát ismét döntetlen:

WhitePress – Linképítő: 1:1

Eredményhirdetés

Az eredmény tehát megszületett, a WhitePress 3:2-re megnyerte a meccset a linképítővel szemben (legalábbis, ha a linképítő én vagyok lehet mások sima 3:0-ra hoznák mérkőzést…)

Ugyanakkor azt gondolom, aki igazán jól akar járni, az megpróbálja a két linképítési rendszer előnyeit kiaknázni.

Mindazonáltal kissé nehéz szívvel, de ki kell mondjam, hogy a WhitePress rendszere jó, és nyilván ez a rendszer idővel csak javulni fog, ez pedig kikerülhetetlenül is munkát vesz el a linképítőktől.

Engem ez kevésbé érint, mert a bevételeimnek csak egy kis részét adja a linképítés, mert az oktatás és az Adsense felé mozdultam el. De nyilván van, akinek ez kedvezőtlen változás.

De azért ne aggódjunk. A linképítők túlélték a katalógus linképítés egyik napról a másikra történő összeomlását, túlélték a PR cikkes oldalak visszaszorulását, megbirkózunk a WhitePress jelentette kihívással is, ebben biztos vagyok.

A linképítésnek ez a formája a legkevésbé kreatív. Talán ideje, hogy a természetesebb és kevésbé automatizálható, de értékesebb linképítés irányába mozduljanak el a SEO szakemberek. A Whitepress ebbe az irányba mozdít el minket.

(Megjegyzés: a kritika megírására a WhitePress kért fel, ettől függetlenül ez az őszinte véleményem, és az eredmény engem is meglepett)

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. Még 2011-ben alapítottam meg a PR Csoportot. A lényege: PR cikk megosztás releváns, de nem konkurens oldalakról. Akkor még nem volt Pingvin, de volt linkkatalógus, csillió. Egyértelmű volt (nekem is), h egy x.lap 400 kimenő linkkel a süllyesztőbe fog kerülni, csak idő kérdese. A csoport bővítése és életben tartása egy rémálom, mert nem érzik át a jó PR értékét. Linkajánlás 10 perc. Egy jó cikk megírása ezzel szemben igen nehéz. Hálás vagyok egy ilyen rendszerért, mert végre nem én egyedül küzdök a fejlődésért. Ez a jövő? Kiderül pár év mulva… De mikor a legjobb fát ültetni? 20 évvel ezelőtt.

    1. Szia!

      Köszi a hozzászólást. Nagyvonalakban ismerem a rendszeredet, bár belülről nem. Azt gondolom ez egy jó koncepció, pláne akkor ha jó cikk születik. Ugye volt aki ezt cikkírás nélkül próbálta megcsinálni és csak körbelinkelte az oldalakat egyetlen aloldalról. Az már nem volt túl jó megoldás.
      Látszik, hogy angolszász területen már inkább a PR kampányokat vonják össze a linkszerzéssel. Olykor kétségeim vannak hogy ez idehaza működhet-e mert, ímga külföldön feldolgozzák a kapott sajtóanyagokat, hiszen van szerkesztőség, idehaza kb. 10-20 online szerkesztőség van aki erre képes és hajlandó. A többi vagy kidobja, vagy egy-az egyben átveszi az ilyen anyagokat, ami SEO szempontból ismét nem ideális.
      Mindenesetre ez a fajta minőséségi linkszerzés sokkal időigényesebb.

  2. A cikkben említett Origo.hu ajánlat valóban nagyon kedvezőnek tűnik, de apróbetűs része azt mondja, hogy „Egyéb hozzászólások/ követelmények: A cikk csak a hivatkozáson keresztül lesz elérhető. A rovatban nem kerül feltüntetésre.”.
    Kérdés, hogy ez mennyire rontja le a link értékét, hiszen a Google is látja, hogy ez nem magán az Origo.hu-n megjelenő tartalom lesz.

    1. Ez jó kérdés, nem próbáltam az Origo-s linket élesben. Nehezen hiszem, hogy ne kapna valamilyen formában belső linket, mégha az Origo-sok esetleg nem is tudnak róla. De persze elképzelhető ez is.

      1. Én viszont próbáltam az Origo.hu-n a whitepress-en keresztül linket! Semmit sem ér! Eldugják valahova, ahol felhasználó nem találhatja meg, és bár valóban dofollow, a linknek mégsincs semmi hatása, legalábbis nálam.

        1. Köszi az információt, lehet valóban ebben a formában keveset ér. Bár az is igaz, hogy általában egyetlen plusz link ritkán eredményez helyezésjavulást.

        2. Kedves Kata!
          Számunkra is kérdésesek voltak ezek az ajánlatok, ezért megkérdeztünk több Hirdetőt az elhelyezett cikkekről és eddig csak pozitív visszajelzéseket kaptunk. Tudnál esetleg több információt küldeni számunkra az office@whitepress.hu címre, hogy jobban utána járhassunk az ügynek?
          Köszönjük. 🙂

  3. A Google Ads rendszerével tudom összehasonlítani. Az is egy olyan felület, amit használhat amatőr és szakértő egyaránt. A 2 között viszont igen lényeges különbség van. Az utóbbi profitot termel a belerakott pénz után, az előbbi veszteséget. Természetesen mindig vannak kivételek, itt is, de nem ez a jellemző.

    A linképítés esetén ellenben rosszabb is lehet a helyzet. Az a kedvezőbb állapot, amikor nem hozza vissza az árát. De ott van a fekete leves is. Ha valami el van rontva, akkor az egész Domain mehet a kukába a Google szemében.

    Én továbbra is 3 állapotot különböztetek meg, amikor is a linképítés hatása:

    – Pozitív (visszahozza az árát)
    – Semleges (nem hozza vissza az árát, ellenben nem történik baj)
    – Negatív (Domain kuka)

    Aztán pedig ne felejtsük el azt a rég lerágott csontot sem, hogy

    Linképítés nem egyenlő SEO!

    Van, hogy valaki ugyanolyan technikával szerzi a hivatkozásokat, mégis lehet hátrányosabb helyzetben mástól, aki viszont csak úgy vonzza a sikereket. Ettől szép ez a szakma 🙂

    Üdvözlettel:
    Nagy Arnold

      1. Még valami. Ez azért 2 élű lesz, ha befut, szerintem:

        1. Nem lesz a linképítők ellen, hanem kedvez nekik, mert felviszi az árakat.

        2. Sokan szakértő nélkül fogják használni. Tudás hiányában pedig csalódnak, így rontják a szakma hírnevét.

        Vagy más, nem tudom, ez most jutott az eszembe 🙂

  4. 1. Végignézve az árakat, azért annak, aki kifejezetten linképítési céllal használná, szerintem ez kissé drága megoldás lesz. Az origós ajánlat jó, de azért a kurrensebb rovatoknál már nem 26 ezer forint az ára. Illetve ha tényleg nem kap semmilyen belső linket a cikk, akkor annak azért nincs akkora értéke. Nem mondom, hogy értéktelen, de azért messze nem ugyanaz lesz a linkerő, mint egy „igazi” cikknél.

    2. Szerintem ettől függetlenül sokan kimazsolázhatnak maguknak egy-egy oldalt, ahol érdemes vásárolniuk egy cikket.

    3. Tudom, hogy szörnyű magyar gondolkodásmódra vall, de nem lehet mellette elmenni: sokan szerintem ezt adatbázisként fogják használni, majd megkerülve a Whitepresst direktben megkeresik a kiszemelt oldalt, némi árengedmény fejében.

    1. Szia!

      Köszi a hozzászólást.
      1. Igen van ami drága, de azért akad egy két jó ajánlat is szerintem.
      3. Ez nem magyar gondolkodásmód szerintem. Ez a modern kapitalista gondolkodásmód sajátja. Anno volt SEO-s aki kiérte az én listámat is, aztán felkereste az oldalakat. És amikor jeleztem, hogy ez nem etikus, még ő értetlenkedett, hogy párat rendelt nálad, de mégis mire számítottam?! 🙂

  5. Szerintem jó a WhitePress koncepció. Könnyen használható a rendszer, bármely szegmensben mindenki találhat a büdzséjéhez illő publikálási lehetőséget. Én nem a linképítők, pláne nem a SEO-szakértők konkurenciájaként tekintek rá, hanem hiánypótló eszközként, ami legalább alkalmanként bárki számára hasznos lehet.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

október 10, 2023

96MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A linképítés a mai napig a keresőoptimalizálás

augusztus 28, 2023

96MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Akinek weboldala van, vagy linképítéssel foglalkozik azt

június 16, 2022

96MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Mi az a link vagy hiperhivatkozás? A

június 15, 2022

96MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Mi az a horgonyszöveg? A horgonyszöveg, (vagy


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!