Utoljára frissítve: március 8, 2019

Már februárban beharangozta a moz.com, hogy teljesen megújítják a Domain Authority-t és a mai napon élesedett is a változás. Ebben a cikkben leírom, hogy mi változott és miért, és pár tapasztalatomat ennek kapcsán.

Egy hónapja írt Russ Jones a Moz.com blogjára a megújuló Domain Authority-ról és azóta tervezem, hogy leírom a változásokat, de persze, csak most szántam rá magam, hogy élesedett a változás.

A Moz. com mérőszáma a Domain Authority iparági sztenderdé vált, nem csak az angolszász világban, hanem idehaza is. Ha valaki egy weboldal linkerejét próbálja meg meghatározni, akkor a Domain Authority az elsődleges mérőszám. Nem véletlen, hogy a linkvásárlásoknál is ez az elsődleges mutatószám.

Ha nem ismernéd a Domain Authority-t: ez egy 0-100 közötti szám, amely egy weboldal linkerejét mutatja. A skála logaritmikus, azaz sokkal könnyebb 4-ről 5-re emelni egy weboldal értékét, mint 56-ról 57-re.

Ennyi elég is bevezetőnek, lássuk a mostani változásokat.

A Domain Authority változás a hazai linképítéseknél

Mielőtt részletesen ismertetném, hogyan változott a DA értéke, hadd mutassak be egy saját felmérést, mert azt gondolom ez érdekel jobban mindenkit.

Hirdetés

hirdetés

Az alábbi táblázatban három nagy oszlop van. Az első azt mutatja, hogyan változtak a DA10-25 között értékű PR cikkes oldalak Domain Authority értéke.

A második oszlopban szintén PR cikkes oldalak láthatóak, de itt a DA érték 30-40 között volt.

Végül a harmadik oszlopcsoportban prémium oldalak Domain Authority értéke látható. Prémium oldal alatt olyan oldalakat értek, amelyek olvasott magazinok, portálok, normál hírekkel, rendszeres frissítéssel, Facebook oldallal és természetes linképüléssel.

Domain Authority változtatás

Domain Authority értékek változása a régi/új értékek

A PR cikkes oldalak zömében újraregisztrált domainek, amelyek linképítési célokat szolgálnak.

Azt gondolom, hogy a számok önmagukért beszélnek, noha az adathalmaz meglehetősen kicsi.

A PR cikkes, linképítési célokat szolgáló oldalak Domain Authority értéke jelentősen csökkent. A visszaesés sokkal jelentősebb volt a nagy DA értékű oldalak esetében. A DA30-40 közötti oldalaknál 16 pont volt a visszaesés, a DA10-25-ös oldalaknál csak négy.

Bár a táblázatból nem látható, de kiszámoltam, hogy minél nagyobb a régi DA érték, annál jelentősebb a visszaesés átlagosan, kisebb DA csoportoknál is.

A másik tanulság, hogy a prémium oldalaknál, azaz amelyek valódik látogatókat szolgál ki kis mértékű DA érték emelkedés figyelhető meg.

Hogy mi mindennek a tanulsága azzal, a cikk végén foglalkozom, most következzen egy rész, ami bemutatja a változások hátterét A moz.com cikke alapján.

Hogyan változik az Domain Authority?

Hagyományosan a Domain Authority beállítása egy nagyméretű manipulálatlan találati lista alapján történik. Ez a hagyományos eljárás az iparágban. Ugyanakkor most találtak egy új módszert, amellyel a Domain Authority megbízhatóbbá tehető, és ennek alapján újjáépítették az egészet az alapjairól. A lényeg, hogy a Domain Authority most már jobban figyelembe tudja venni azokat a weboldalakat, amelyek semmilyen kulcsszóra sem jelennek meg a találati listán.

Tanuló algoritmusok

Míg korábban a Domain Authority egy összetett, de lineáris modellen alapult, a mostani új Domain Authority azonban a neurális hálózatok módszerén alapul, és ennek számos előnye van, többek között az, hogy jobban figyelembe tudja venni a linkmanipulációkat.

Rangsorolási tényezők

Az új Domain Authority mögötti rangsorolási faktorokon is sokat fejlesztettek. A puszta linkszám mellett, olyan tényezőket is figyelembe vettek, mint a moz.com Link Spam-értéke (spam-score). Talán ennél is érdekesebb, hogy a linkek eloszlásánál már olyan tényezőkre is figyelnek, mint a minőség vagy a forgalom, egyéb tényezők mellett.

35 Trillió adat

A Domain Authority mögött a Moz.com új Link -Explorer eszköze áll, amely több mint 35 trillió adattal rendelkezik.

Mit jelent mindez?

A Moz.com szerint mindezekkel a változásokkal a Domain Autority megbízhatóbbá vált. Figyelmen kívül tudják hagyni a link spam-et, jobbak a korrelációk, és ami a legfontosabb követni tudják azokat a változásokat, amelyeket a Google hajtott végre az elmúlt időszakban.

Mindez persze azzal is jár, hogy induláskor lehetnek a Domain Authority értékekben ingadozások, de igyekeznek ezeket minimalizálni.

Mire használd a Domain Authority-t?

Ross Jones azt hangsúlyozza, hogy a Domain Autority egy relatív mérőszám. Nem azt kell figyelni, hogy a Te weboldala felfelé, vagy lefelé mozog-e, hanem azt, hogy a konkurenciával öszehasonlítva, mi az elmozdulás iránya.

És persze fontos a kommunikáció, légy felkészülve, hogy a változásokat kommunikáld az ügyfeleid felé is, szól a bölcs tanács Ross Jones-tól.

Személyes vélemény a Domain Authority változásáról

Ahogy a Moz.com leírásából is látható a Domain Authority érték „intelligensebbé” vált, figyelembe tudja venni a linkmanipulációt, egy oldal minőségét, és annak forgalmát is. Ezek a változások jól követik a Google változásait is, és rengeteg tanulásága van.

Az első, hogy egy relatíve kis Seattle-i székhelyű cég, a maga neurális hálózaton alapuló mérőszáma alapján  viszonylag jól be tudja azonosítani a linkmanipulációkat és egy-egy weboldal valódi linkerejét a normál felhasználói szemszögből. Mert valljuk be, a PR cikkes oldalak nem adnak értéket felhasználói szemmel és természetesen a linkek sem értékesek – felhasználói szemmel.

A DA értékek esése az ilyen típusú oldalaknál arra mutat rá, hogy ma már egy igen kis cég is ki tudja mutatni, hogy ezek valójában nem túl értékes oldalak és linkek. Ha erre pedig egy kis cég képes, vajon mennyivel többre képes a Google?

Ez pedig óriási tanulság ami arra mutat, hogy a PR cikkes linképítés hatékonysága már jóval korábban jelentősen csökkenhetett, hiszen a Google a maga – titkos – mérőszámaival, vélhetően ugyan ilyen módon leértékeli az innen érkező linkeket.

Ugyanakkor azt gondolom mindez nem jelenti azt, hogy a PR cikkes linképítés halott. Aki használja az jól tudja, hogy ha korlátozott eredménnyel, de még mindig működik ez a fajta linképítés, de a hatékonysága csökken.

A másik tanulság, hogy a természetes oldalakról érkező linkek valóban értékesek – lényegesen értékesebbek, mint esetleg korábban azt a DA értékük mutatta. Már évek óta igyekszem meggyőzni az ügyfeleimet, hogy aki anyagilag ezt megteheti mozduljon el ebbe az irányba.

A harmadik tanulság, hogy egy link erejét nem csak a nyers linkszámok mutatják meg, hanem a linkelő oldal minősége és a forgalma is. Ezt is jó az eszünkbe vésni!

Ugyanakkor egy kérdőjelet a vásárolt prémium cikkek kapcsán is itt hagynék. Vajon a Google rendszere képes ezeket valamilyen formában azonosítani? Talán nem, sőt valószínűleg nem, de a másik oldalról, ha a linket kapó oldalnál természetellenesnek hat az a fajta prémium link, vajon, hogyan kezeli a Google ezeket a linkeket?

Szóval érdemes lehet valóban elmozdulni a természetes linkszerzés felé is.

Halott a linképítés?

Természetesen nem. Aki foglalkozik a linképítés bármilyen fajtájával az tudja, hogy működő megoldásról van szó, de új utakat és módszereket kell találni, és a régi módszerek hatékonysága csökken. Az új Domain Authority semmi újat nem mond annak, akinek több éves linképítési tapasztalat van, hiszen látjuk ezeket a folyamatokat, ugyanakkor mégis hasznos, mert megerősíti a szubjektív tapasztalatainkat.

És hogy mi lesz ennek a következménye?

Azt gondolom a linképítés tovább fog drágulni, a csökkenő DA értékek miatt és a PR cikkes linkek felől, ha lassan is, de a prémium linképítés felé mozdulunk majd el. És talán lassan piacképessé válnak a természetes linkszerzési módszerek is.

És neked mi a véleményed? (a DA értékeket itt tudod lekérni)

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. Idézem: „Ez pedig óriási tanulság ami arra mutat, hogy a PR cikkes linképítés hatékonysága már jóval korábban jelentősen csökkenhetett, hiszen a Google a maga – titkos – mérőszámaival, vélhetően ugyan ilyen módon leértékeli az innen érkező linkeket.”

    Én ezt nem látom. Én is azt vallom, hogy kellenek a természetesnek „tűnő” linkek is, de azt is megfigyeltem, hogy csupán a saját prémium linképítés szolgáltatásunk keretein belül használt weboldalak esetén is jelentős javulás érhető el, ráadásul az általad említett hatékonyság csökkenését sem tapasztalom. Nem tudom, milyen „PR cikkes” oldalakat teszteltél, de én ebből a következő tanulságot tudom levonni:

    – a saját erőforrásban linképítésre használt weboldalak jobbak az átlagnál és/vagy
    – a fenti következtetésed nem vonható le pusztán a DA értékekből, mert a linképítés ma már egy extra érzékeny folyamat és számos tényezőtől függ. Ezek egyike lehet a DA értékéhez hasonló saját belső értéke a Google-nél, de sokkal több tényező függvénye.

    Tehát a „PR cikkes linképítés hatékonysága” nem csökkent. Az vagy nem függ a DA értékektől és/vagy DA értékektől függetlenül is lehet jól vagy rosszul végezni.

    Ezt a saját következtetés az alapján vonom le, hogy direktben végeztem én is olyan linképítéseket, ahol kizárólag olyan oldalakra kerültek ki a linkek, melyeknek nem a linkelés a célja, hanem valódi, látogatott, értékes oldalak. És nem igazán láttam különbségeket azzal szemben, amikor a saját erőforrásban használt oldalakkal dolgoztam.

    Mindkét módszer használatát javaslom egyébként, eddig is így dolgoztunk. Csak kíváncsi voltam, mi van, akkor, ha külön veszem, és értékelhető különbséget nem véltem felfedezni.

    Üdv.

    1. Szia!
      Köszi a hozzászólást, és elfogadom, hogy ez a te tapasztalatod. Az én személyes tapasztalatom az, hogy a látogatott, értékes tartalommal rendelkező oldalak linkje értékesebb, de ahogy írtam a PR cikkes oldalak linkje is működik még.
      De hangsúlyozom, hogy ez az én személyes tapasztalatom. A világon naponta több száz millió link születhet, az én linképítésem csepp a tengerből elfogadom és el is hiszem, hogy másnak más eredményei/tapasztalatai vannak.

      ÜDV:Attila

      1. Sziasztok!
        Nagyon régen írtam már ebbe a blogba. Kimaradtak évek. De ismét feljöttem, hogy megnézzem amik változásokról szólnak. Én Attilával értek egyet.

        Korábban írtam szakcikkeket a Google Manipulációkról. Magam is használtam fehéret, feketét, szürkét, stb, kb mindent kipróbáltam. Meglepő, hogy ma mit tartok működőnek, de mindenhez idő kell.

        De még továbbra sem dőlt meg az az elméletem, ami szerint az a link a jó link, amely a Google Analyticsben is működő képes és forgalmat is hoz, majd pedig konvertál olvasottságot vagy kapcsolatfelvételt. Ez a tiszta link szerintem, anno még a startlapról lehetett ilyen forgalmakat kapni. Szerintem mindegy link formátuma (kép, cikk, banner, stb), mert elérte a kívánt célt.

        Olvasom Arnoldnak is itteni cikkeit, számomra túl sarkos, ennél kicsit rugalmasabbnak látom a témát.

        Egy link általában egy időszakra „hitelt kap” függetlenül hogy látogatott vagy sem. Legyen ez 3 hónap. Ha nem válik be, nem kezd el élni, akkor pedig ennek hitele, ereje is csökken. Ezért a folyamatos linképítés.

        A másik eset visszafele haladva még az lenne, ha forgalmas oldalra kerül ami teljesen releváns, és esetleg forgalmat sem hoz annyira, ezeket is tartósnak látom. De ezekért is menni kell úgymond, hasonló területen lévő oldalakkal barátkozni.

        Ágyaztam be oldalakat a legelső találatra. Ezért is írom azt, hogy legyen szó linkekről, erejükről, stb, tehát minden háttér, vagy „infrastruktúra” meglétéről, gondoljátok végig, hogy az eredmény az oldalon belül dől el. A konverzióban.Ezeket a Google gondolom meghatározza, és nem csak az általunk beállított konverziók léteznek számára.

        És itt van talán a fordulat. Ha van jó konverzió, akkor visszafele a látogatói és seo folyamatok is hitelt kapnak, még akkor is, ha katalógus, piár, egyéb linkekről, tartalmakról van szó. Valahogy így írnám le, fogalmaznám meg.

        Egyébként is 3 éve tapasztalok egy Reflux (visszafolyás) folyamatot, amikor linket építesz, kapod az erőt, majd visszaesel és a linkelő oldal emelkedik, így ringatóznak (speciál ezt nem szeretem annyira, de lehet igazságos, nem tudom).

        Én még mindig úgy látom, hogy egy google cégem reggel rendelkező oldal, amely új, egylapos, és pár linkkel rendelkezik, árakkal kidolgozott, telefonszámmal és kapcsolati adatokkal el van látva, az hamar első oldalra kerül. Meglepett, hangsúlyozva írom, hogy meglepett! Valószínűleg a Google Cégemre adott kattintások is konverziók, mérés a felhasználók „kedveléséről”, ezt mélyebben nem gondolkodtam le, igyekszem nem szét analitikázni a dolgokat.

        De meglepő, meglepődtem igen.

        Ha valamin is dolgoznék, akkor az lenne, hogy részletesen megnézném azt, hogy a feltételezett forrásokból, a végén teljesülnek-e a konverziók. Magyarul tök jó szolgáltatói oldalt készítettem-e.

        Amiben nem tudok nyilatkozni az a webáruházak, és a blogok, vagy magazinok. Utóbbiakhoz kevés alkalmam volt, az előbbiekhez, nem érzem úgy, hogy igazán értenék. Azaz csak a szolgáltatói oldalakra vonatkoznak tapasztalataim.

        Bele sem tudok gondolni, mi munka lehet ezekkel. Én egy kicsit tartok a moz DA-tól, mert ismét egy olyan platform, amitől függni lehet és „túlokosodni”, miközben ott van a kereső, ami egyértelműen visszajelez, hogy sikerültek-e a dolgok. Mondom webshop, blog, ezeknél nem tudom hogy van.

        Jó volt újra olvasni ezeket a témákat, és igen, kell majd egy jó irányvonalat is találni későbbiekben, ami eladható.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

október 10, 2023

75MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A linképítés a mai napig a keresőoptimalizálás

augusztus 28, 2023

75MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Akinek weboldala van, vagy linképítéssel foglalkozik azt

június 16, 2022

75MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Mi az a link vagy hiperhivatkozás? A

június 15, 2022

75MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Mi az a horgonyszöveg? A horgonyszöveg, (vagy


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!