Utoljára frissítve: január 2, 2016
Témakör: 

Cikksorozatot indítunk, amelynek célja, hogy a hazai SEO ágazat szakértői felkérve feltérképezzük, ki-mit vár a 2016-os esztendőtől SEO téren.

Bemutatkozás: Pacsa Attila – Search Consulting Keresőmarketing Szolgáltató és Tanácsadó Kft.

Weboldal: Secon.hu

Az utóbbi évek leghangzatosabb mondata a nemzetközi szakportálokon is futott egy kört: elérkezett a SEO halála?
Nem, a SEO nem hal meg; de valójában miért is nem halhat meg a SEO? Ezt a kérdést a legegyszerűbb volna lezárni, de mindig is lesznek olyan kétkedők, akik szakmailag nem látják át azt, hogyan is működik a keresőoptimalizálás, így újra és újra fel fog merülni.

A keresőoptimalizálás egy osztályozási rendszerre épül, melyet a Google fejlesztett ki, azért, hogy a weben megtalálható dokumentumok olyan osztályozási rendszerben legyenek kereshetőek, amelyek alapján viszonylag pontos és releváns dokumentumokat jelenít meg bizonyos keresési paraméterek alapján.

Az osztályozási rendszerek többezer éves múltra tekintenek vissza! Ez önmagában nem szűnhet meg, és amíg ez van, addig lesz SEO is, mint online, webes dokumentumleíró tudomány!

Hirdetés

hirdetés

A cikk alapvetően egyetlen egy mondattal lezárható. A SEO csak akkor kerül veszélybe, ha gyenge minőségű! A fekete SEO halott, a szürke SEO ideig óráig működik, a SEO ma már fehér SEO, és csak ez működik egy komoly cég életében. Egy-egy offline üzlet éves bevételei megduplázhatóak egy éves távlatban online felületen, mely bevételek 80%-át a SEO képes biztosítani, de ezt az arányt a 20% egyéb forgalmi csatornák nélkül lehetetlen biztosítani.

Ez mindig is így volt, 8 éve is, 5 éve is, és 3 éve, pláne manapság! Az adatokkal vitába lehet szállni, de mi tudjuk igazán: a statisztika beszél helyettünk.

Ezek után mit várhatunk 2016-ban a keresőoptimalizálástól?

Le kell szögeznünk, hogy mindannyian, akik ilyen jóslatokba bocsátkozunk, csak a szimatunk alapján tehetünk olyan kijelentéseket, melyeknek igazságtartalma korántsem bizonyítható és többnyire fikció. A végső szót a „Google szájából fogjuk hallani”, amiben semmi garancia nem lesz semmire, ahogy eddig sem volt!

Véleményünk szerint nem a 2015-ös év volt a vízválasztó, és a 2016-os év sem ehhez képest lesz más, a törésvonal, és ahol a magyarországi szakma 70%-a elvérzett 2012 volt, ezt mindannyian tudjuk. A Panda, a Pingvin, és a Hummingbird megváltoztatta a szakmát, 10 millió link építésével már nem lehet listavezetőnek lenni.

Így a 2016-os év, csakúgy mint a többi, arról fog szólni, hogy az akkor életbe léptetett szabályokat finomhangolják, rendezzék, csak úgy, ahogy az a 2015-ös évben is történt.

Mit jelent ez?

Kulcsszó vs. Téma

A minőségi tartalom még inkább minőségi lesz, a kulcsszavakat pedig már felváltotta a téma, amelyet szintén szóval, szavakkal, vagy szóhalmazzal jelölhetünk, utóbbi a konverziók (ez nem lehet kattintás, látogató stb., csak vásárlás, kapcsolatfelvétel, rendelés, ami bevételt termel) tekintetében meghatározó.

Úgy gondoljuk, hogy a nyelvészeti fejlesztések lehetnek a jövő zálogai. A tartalomban elhelyezhető kulcsszavak száma már ma is redukált, pár ponton ahol kulcsszó állítható be már nagyon nem kurtítható. A kulcsszavak és a tartalom beállítását felváltja a téma, és a téma beállítása. Valójában már ma sem használjuk a kulcsszó tag-et, minden a tartalomban található. A tartalmat tematikailag lehet finomhangolni és egy magasabb minőségi kritériumot bevezetni a Panda algoritmus finomításával, melyek logikai és halmazelméleti illetve nyelvészeti alapokon képzelhetőek el. Az eddig kevésbé büntetett oldalon belüli duplikációk kaphatnak nagyobb hangsúlyokat, a külső linkelés terén nagyon nem lehet mit tenni. Például képzeljük el azt, hogy egy webáruházban be van állítva a meta cím általános elemeként egy kulcsszóalapú kifejezés, de a webshopban van 4 millió termék, ebben az esetben a Meta címben duplikált kulcsszó sűrűsége viszonylag nagy lesz, attól függően, hogy a meta cím változó elemei milyen mértékben hígítják az arányokat.

Linkeljünk!

A Pingvin algoritmus képtelen kiszűrni a mesterséges linkelést akkor, ha megfelelő számú természetes linkkel pótoljuk, amik erőben a 10%-át sem tudják, annak a pár linknek, amit mesterségesen építünk ki. A mesterséges linkek pedig lehetnek olyan természetesnek tűnő linkek is, ami alapján, ha megbüntetnek, akkor a multikat, és a nagy cégeket sokkal előbb meg fogja büntetni a rendszer, ez pedig már csak a lobbi miatt is elképzelhetetlen.

Így erről a területről továbbra is tartjuk a véleményünket a külső linkelés kevésbé büntethető, illetve megoldható úgy, hogy ne lehessen büntetni, ha mégis a fél webet le kell takarítani, de ilyenkor ne feledjük soha, a Google nem csak az ellenségünk, hanem a barátunk is, mivel az üzleti modell szerves része a keresőoptimalizáló és keresőmarketinges szakember.

Ahol a Pingvin algoritmus a leginkább aktív lehet 2016-ban az a belső linkelés.

A belső linkelés során érhetjük el a legnagyobb eredményeket, ami szintén lehet természetesen és mesterséges, ez utóbbit kőkeményen fogják büntetni továbbra is. Amitől mindig is óvni kell magunkat, a tömeges kulcsszó alapú tovább linkelések, a mesterséges kulcsszó alapú linkek kihelyezése, minden url alatt megjelenő kulcsszó alapú linkek.
A Hummingbirdnek megvan az a „jó” tulajdonsága, hogy aktív, tehát ha bármelyik szabályrendszer alapján hibát vétünk, azonnal büntet, mint egy „jó őrangyal” vigyázza a webet a szeméttől.

Keresőoptimalizálás 2016

Összefoglalva a következő évben számíthatunk a Panda további finomhangolására, annál is inkább, mert itt lehet racionális és tudományos alapokon tovább fejleszteni a rendszert. Másrészt a Pingvin esetében a belső linkelés terén lehetnek komolyabb szankciók, természetesen a külső linkek utáni nyomozás tovább fog tartani, de itt nem számítunk átütő sikerre a Google részéről!

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. Nagyon jó írás, a nagy része érthető is. A belső linkkel kapcsolatban érdekelne, hogy pl. van 35 féle pedál a webáruházamban, és mindegyikhez belinkelem javasolt kellékként ugyanazt a szerszámot, alkatrészt, stb, akkor ez büntetendő belső link? Szerintem a látogatónak segítek, ha belinkelem azokat a kiegészítőket, amiket egyébként az offline üzletben is keresnek egy termékhez, de jobb biztosra menni, ha a Google-nak nem tetszik, inkább lemondok róla. alább a példa oldal
    http://www.bikediscount.hu/spd-pedal/404-shimano-spd-pedal-pdm520-fekete.html

    1. Szia.
      Köszönöm a kérdést, hozzászólást.
      A belső linkek esetében több tényezőre kell figyeljél. Egyrészt figyeld meg, hogy kulcsszó alapú beállított url-t linkelesz e oda. Igen, ha 35ször kiteszel egy szerszámot manuálisan valahova, és ezt látványosan sok helyen ugyanazzal a kulcsszó alapú linkkel teszed, akkor abból lehet gond, legalábbis eredményességben (huf forgalom) meg fogod érezni. Ugyanakkor ezt teheted nem manuálisan is, viszont ne halmozd, ha egy meghatározott csoporthoz tartozik, akkor automatikusan be tudsz linkelni kapcsolódó termékeket, egy-egy box-ban, amiben futnak, azt gondolom ez a helyes megoldás. Az a veszélyes, amikor manuálisan, kulcsszó alapon, nem csak kapcsolódó termékekhez, de kiteszed ezeket a linkeket, szerszámokat, és az oldal több pontján halmozottan, az gond. Ez esetben nem gondolnám h büntetést kapsz, esetleg hátrébb tolja helyezésben a szerszámot, ezt követni kell és figyelni mit reagál a kereső és annak fényében lehet finomhangolni. Viszont meg kell találni az egészséges egyensúlyt, mert az sem jó, ha hirtelen lekapod a szerszámra mutató belső linkeket.

      Remélem segítettem.

      Üdv.a

  2. Szia!

    Nem tudom a szerző olvassa-e a hozzászólásokat, ezért válaszolok én (is). Az én álláspontom szerint ez nem probléma, ezek releváns, valóban kapcsolódó linkek. Valóban kulcsszavasak, de ennek így van értelme. A webáruházak így működnek, ebből gondod nem lehet.
    Én személy szerint nem osztom a belső linkeléssel kapcsolatos aggályait a szerzőnek, de épp ez a sorozat lényege, hogy sok szempont legyen olvasható. 🙂

    1. Diplomatikus hozzászólás. 🙂 Bízom benne, hogy a szerző olvasni fogja a hozzászólásokat és valamilyen forrással vagy esettanulmánnyal alátámasztja az állításokat.
      Én alapvetően nem értem, mi az a „természetes belső linkelés” és hogyan jöhet létre, de sokkal inkább érdekel annak a magyarázata, hogy „mesterséges belső linkelést kőkeményen fogják büntetni továbbra is”.
      Szóval tényleg örülnék egy pontosításnak vagy egy konstruktív szakmai érvelésnek, mert jelen formájában ez súlyos tévedésnek vagy félreértelmezésnek tűnik.

      1. Szia Andor!

        Elég sok esettanulmánnyal szolgálhatok neked, a kijelentéseket nem az égből kapom, hanem mindenre van tapasztalat és példa, egészen különféle piacokról, sőt a megoldásokra is van kidolgozott módszer, legyen szó bármilyen problémáról, amire nincs, arra pedig kidolgozzuk, ez a munkánk jelentős részét teszi ki.

        Mesterséges belső linkelésnek azt nevezném, amikor olyan helyre teszel ki egy-egy belső linket, esetleg sok helyre, terméklapokon, vagy kategórialapokon webshop esetében, vagy egy szolgáltató oldal esetében a leíró lapokon, vagy blog, hírek menüben, menüpontokban, amire semmi értelmes, vagy kézenfekvő, de leginkább természetes magyarázat sincs.

        Példa:
        Tegyük fel van 4,500,000 millió terméked a webshopban. Van ezen 350-500 kategória lapod, plusz hírek, blog felület, és a főoldal. Ez esetben a 4.500.000 millió terméket számtalanféle módon tudod csoportosítani kategóriákba. Tegyük fel van terméktípus és van termékmárka alapján egy-egy csoportosítás. Valljuk be, a márka és a típus kategóriákat jobban keresik, mint az egyedi termék oldalakat, amelyek már nem kategorizálhatóak tovább. És tételezzük fel, hogy a márkatípusból van a 4,5M termékre, 220. Ha úgy döntesz ezeket a márkalapokat szeretnéd előretolni és ebből „élni”, majd ennek érdekében Te minden terméklapon, ahol meg van említve a márka ott belinkeled a márkanevet és az adott márkakategória lapjára visz. Ha jól számolok kb 22.000 link fog mutatni egy-egy márkakategóriára, ráadásul kulcsszó alapon, ráadásul úgy, hogy onnan a terméklapról nem a márkaoldalra kell navigálni és terelődnie a kedves vásárlónak, hanem a kosár felé. Ez szerintem mesterséges belső linkelés.
        A természetes linkelés pedig az, amikor is az oldal különféle helyeiről meghatározott módszer és stratégia, és linkelési módok alapján egy természetes útvonalat építesz fel a konverziók felé és vissza is (kivéve a terméklapokat), ami részben már UX és linkelés is, ez esetben is nagyon oda kell figyelni a linkelés tárgyára, módjára, mikéntjére.

        Remélem segíthettem.
        Az hogy ki mit és hogy ért félre, a szíve joga, ebből sosem volt gond, azonban ha ezzel egy kicsit is előbbre jutottunk és tisztáztam magam előtted, már jobban érzem magam.

        udv.a

          1. Andor, elfogadom a véleményed, biztosan igazad is van, e téren legközelebb próbálok kevésbé általánosan fogalmazni, vagy olyan megfogalmazásokat használni ami nem egyértelmű, viszont a félreértések kisimíthatóak

          2. Javítás:
            „…vagy olyan megfogalmazásokat használni ami nem egyértelmű”
            erre:
            „…vagy olyan megfogalmazásokat használni ami egyértelmű”

            elnézést!

    2. A webáruházak valóban kulcsszó alapon dolgoznak, ezzel nincs is gond, mivel általában egyszer-egyszer szerepel az oldalon, vagy nagyon sok más nevű linkkel egy-egy kategória linkje, (kivéve ha nincs a common tartalomban, pl menü), – halmozottan természetes körülmények között nem szerepel egy-egy link. Számokat is írtam anno, x termék, x link, azon túl, hogy ezek számszerűek, az arányok is megmutatják a helyes irányokat. Nagy gond ebből nincs, viszont ha van rendszeres, legalább havi szintű kulcsszókövetés, akkor 4-6 hónap alatt kiderül, hogy milyen módosításra hogy reagál az oldal, érdemes tesztelni, és akkor minden világossá válik.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

január 9, 2024

71MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Úgy néz ki elég komoly algoritmus frissítés

december 19, 2023

71MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ebben a cikkben megpróbálom bemutatni, hogy milyen

december 7, 2023

71MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google bemutatta új multmodális AI-ját a

november 23, 2023

71MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Nem vagyok egy nagy Black Friday-es, de


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!