Érdekes kutatási eredményeket közölt ma a marketingszoveg.com. A marketingszöveg-írással foglalkozó szakmai blog 123 kkv-s cégvezetőt és marketingest kérdezett meg arról, van-e kialakult tartalommarketing-stratégiájuk, valamint milyen szövegírási szokásaik vannak. Az eredmények érdekes képet festenek a hazai vállalkozásokról.
A weblapon közölt elemzés alapján csak minden második cégnél jellemző, hogy legalább fél évre előre kialakult marketingstratégiájuk lenne. A fejlődés viszont egyértelműen látszik: a válaszadók 62%-a többet költ 2014-ben tartalomra, mint tavaly tette.
Fejlődik a szövegírás
Szövegírót csak minden harmadik cégben alkalmaznak, pedig a válaszadók több, mint 82%-a alkalmazza a szövegírást, mint tartalommarketing-elemet. Ez azt jelenti, hogy ötből négy cégnél használnak blogbejegyzéseket vagy más szöveges tartalmakat, viszont szövegírót csak kevesen.
– Általános jelenség, hogy a cégvezető vagy a marketinges értékes munkaórákat tölt azzal, hogy szöveget írjon – mondta el az ITE.hu kérdésére Sipos Zoltán, a felmérés publikálója. – Pedig a cégvezető a cégvezetéshez ért, a marketinges pedig jó esetben a marketinghez. A szövegírás kiszervezhető, olcsó részfeladat, amelyet érdemes szakemberekre bízni.
Alig költenek marketingre a magyarok
A legmegdöbbentőbb eredmény mégis az, hogy a válaszadók közel 76%-a havonta ötvenezer forintnál kevesebbet költ marketingre. A jó online marketing viszont nem kiadás, hanem befektetés: minden marketingre költött forintnak a többszörösét kell visszahoznia, tehát az eladások növelésére nem költenek a cégvezetők.
Az ok vélhetően a bizalmatlanság, mivel meglehetősen híg az online marketinggel foglalkozó szakma, nehéz megbízható és jó szakembereket találni. Ennek ellenére megdöbbentő, hogy havi ötvenezer forintnál többet csak a kkv-s válaszadók 22,7%-a költ.
A válaszadók által megjelölt legismertebb szövegíró vállalkozás a piacvezető szövegírással foglalkozó cég, a Kreatív Kontroll Kft., amelyet a válaszolók 14,6%-a ismerte. De 62,6% senkit sem jelölt meg, úgyhogy a cégvezetőket még edukálni kell arról, hogy a szövegírók mennyit segíthetnek a munkájukban.
Az elemzést a marketingszoveg.com publikálta.
„csak minden második cégnél jellemző, hogy legalább fél évre előre kialakult marketingstratégiájuk lenne” – több saját és tőlünk független reprezentatív, és nem reprezentatív kutatás szerint ez a megállapítás távol áll a valóságtól. A valóság ennél sokkal rosszabb.
A kutatás nem reprezentatív. Én is erősen kételkedem,hogy a kkv és pláne a microvállalkozások körében ilyen jó lenne az arány.