A Moz.com és a Buzzsummo 1 millió cikk tartalmi, megosztási és linkelési adatait elemezte.
A tanulmány fő megállapítása, hogy az interneten megjelenő tartalmak döntő részét nem hogy nem linkeli senki, de jórészt még egyetlen megosztást sem kapnak. A tartalmak zöme olyan gyenge minőségű, vagy annyira nem kap nyilvánosságot, hogy semmiféle megosztásban nem részesül. Élesebben fogalmazva az emberek zöme olyan cikkek publikálására vesztegeti az idejét, ami nem érdekel senkit, vagy nem fektet energiát a cikkek népszerűsítésére.
Lássuk a tanulmány legfontosabb tanulságait:
1. Egy 100.000 találomra választott cikk alapján, a cikkek fele kettőnél kevesebb Facebook megosztást, vagy like-ot kap. Ezen túl a cikkek több, mint 75%-a egyáltalán nem kap külső linket. Ez arra utal, hogy a tartalmak vagy nagyon gyengék, vagy az emberek képtelen népszerűsíteni cikkeiket.
2. Egy nagyobb, 750 ezres és jó közösségi médiamegosztásokat elérő halmaznak több, mint a fele egyáltalán nem kapott külső linket. Ez azt mutatja, hogy bár sok cikk igen népszerű, azonban ezek nem könnyen szereznek linket.
3. A linkek és megosztások nem normális eloszlást mutat. Van néhány nagy megosztású cikk, de a cikkek tömege alig kap linket, vagy megosztást. Egy százezres minta esetén a cikkek 75%-a nem kapott külső linket, és legfeljebb egy közösségi megosztást értek el.
4. A 750 ezres minta adatai alapján a megosztások és linkek között nem volt semmiféle korreláció. Azaz az emberek mást osztanak meg és mást linkelnek. A korreláció értéke 0,021-volt, ami elhanyagolható.
5. Van azonban olyan típusú tartalom, ami jellemzően magas megosztási és linkelési értékeket ér el. Ezek jellemzően a kutatási anyagok és a véleményformáló újságírói cikkek. Ezek jól teljesítettek mind megosztásban, mind linkelésben.
6. A cikkek 85%-a kevesebb, mint 1000 szó hosszúságú, holott az adatok alapján ezek több megosztást kapnak és jobb linkelést érnek el. Az emberek vagy figyelmen kívül hagyják a tényeket, vagy egyszerűen túl lusták elegendő hosszúságú cikket írni.
7. A tartalom formája fontos. A videók, vagy kvízek sok megosztást kapnak, de jellemzően alig, vagy egyáltalán nem kapnak linket.
8. A Lista jellegű bejegyzések (Pl.:az 5 legjobb linképítési módszer…) és videók sok megosztást kapnak, és a lista-cikkek a többi tartalmi formánál jellemzően több linket is szereznek.
Érdemes a teljes tanulmányt átolvasni, mert abban további részletek és érdekességek bukkannak fel. A tanulmány megtalálható a moz.com oldalán.