Kezdőlap » Linképítés » Tanulmány: A kifelé mutató linkek javítják a Google helyezéseket
Linképítés

Tanulmány: A kifelé mutató linkek javítják a Google helyezéseket

Google algoritmus frissítés

Egy új tanulmány megerősítette azt a tényt, ami már régen ismert volt, mégis kevesen merték alkalmazni. A kifelé linkelés a keresőoptimalizálás szempontjából is hasznos.

A Reboot nevű online marketing ügynökség készített egy kis esettanulmányt, amelyben azt vizsgálták, vajon a kifelé linkelés segít-e a helyezéseken.

Módszer

A módszer a következő volt. Vásároltak tíz teljesen új, sosem használt domaint, kerestek egy olyan kifejezést, amely a weben sosem fordult elő korábban. Ez lett a: ” Phylandocic” szó.

Az egyes domaineken 6 alkalommal említették meg a vizsgált kifejezést. Minden egyes cikkben két alkalommal megemlítettek egy-egy igen neves weboldalt. Ezek az Oxford University, Cambridge University és a Genome Research Institute.

A cikkekben a kulcsszavak nagyjából ugyan ott helyezkedtek el, a szövegezés, és a szövegkörnyezet is hasonló volt, és az oldalak struktúrája is megegyezett. Az egyes cikkek jellemzően 300 szó hosszúságúak voltak. Egy-egy cikkben a neves intézmények közül kettőt említettek meg minden alkalommal.

A cikkek felében az intézményeket meg is linkelték, míg a másik felében csak említették az intézményeket, de nem linkelték meg.

hirdetés

A domaineket egyszerre regisztrálták, és azonos tárhelyen voltak elhelyezve. Az oldalak indexelését addig tiltották, amíg azok készen nem álltak teljesen. Ezt követően az egyes domaineket a Search Console segítségével indexelték. Először egy külső linkkel nem rendelkező domaint, majd egy linkkel rendelkező domaint, és így tovább sorban.

A cikkekkben megemlítettek egy másik kulcsszót is (erre sem volt korábban kifejezés a neten, ám ezzel a horgonyszöveggel sosem linkeltek semmit. Ez volt a kontroll kifejezés: Ancludixis.

Végül a kulcsszó helyezéseit mérték öt hónapon keresztül.

Eredmények

A kísérletet 2016. február 16-án fejezték be, éppen 5 hónappal a kísérlet megkezdése után.

Az eredmények teljesen egyértelműek voltak, és alátámasztották azt a feltételezést, hogy a kimenő hivatkozások pozitív hatással vannak a helyezésekre.kulso-linkeles-1

kulso-linkeles-2

A fenti két ábra mutatja az egyes kulcsszavak és domainek helyezéseit. A kék szín a linkelő domaineket mutatja, míg a sárga a nem linkelő domaineket.

Az ábrán nagyon jól látszik, hogy induláskor a domainek még vegyesen szerepelnek, majd lassan, nagyjából két hét elteltével már egyértelmű a tendencia, a kifelé mutató linket tartalmazó cikkek és domainek foglalják el a jobb pozíciókat. A harmadik-negyedik hónaptól már teljesen egyértelmű a kép. Az első öt helyezett az a domain, amelyik tartalmaz külső linkeket, az utolsó öt pedig az, amelyik nem.

Érdekes, hogy ez a jelenség, mint a linkelt kulcsszó, mint a kontroll kulcsszó esetén is megfigyelhető. Tehát nem arról van szó, hogy a horgonyszöveg emelte meg az oldalak helyezéseit, hanem a Google általában jobbnak ítélte meg azokat a cikkeket, amelyek tartalmaztak külső hivatkozást.

Az ábráról az is leolvasható, hogy a helyezések stabilizálódása nagyjából egy hat hetes periódust igényelt. Ez az egyik tanulság. Érdekesség az is, hogy két alkalommal is regisztráltak mozgást a stabil találati listán. Ezek vélhetően Google algoritmusmódosítások hatásai voltak, és mivel az oldalak nem rendelkeztek külső linkkel, így feltételezhető, hogy tartalom jellegű algoritmusfrissítésekről van szó.

Következtetések

A tanulmány nagyon markánsan bizonyította be, hogy a cikkben elhelyezett külső linkeknek a rangsorolásra is pozitív hatása van.

Bár mind külföldön, mind idehaza a legtöbben óvakodnak a kifelé mutató hivatkozásoktól, talán ez a tanulmány is segít megmutatni, hogy mennyire téves ez az álláspont.

A külső linkek használatával cikkünk csak értékesebbé válik a kereső szemében. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy konkurenciánkat kell kulcsszavas linkkel támogatnunk, de a hasznos és releváns link igenis fontos, és nem jár a linkerő elvesztésével, ahogyan azt sokan feltételezik.

A linkerő elvesztésétől való félelem a természetes linképülés számára is komoly akadály, ami a weboldaltulajdonosok számára is káros. Ez a tanulmány azt is bebizonyította, hogy a külső linkek tudatos kerülése szintén hátránnyal járhat.
Linkeljük tehát egymást!

A Google álláspontja

A cikk végére kívánkozik a Google álláspontja is. John Mueller a Google munkatársa egy videós Hangouton nyilatkozott a külső linkekkel kapcsolatban.

„…[a külső linkelés] nem olyan dolog, amire azt mondanánk, hogy bármilyen szempontból is keresőoptimalizálási előnnyel járna”.

Mit is mondhatnánk? A Google-tól nehezen várható el, hogy konkrét rangsorolási előnnyel járó dolgokat nevezzen meg, de direktben hazudni, talán mégsem kellene.

A tisztesség azért megköveteli, hogy Matt Cutts, még 2009-ben beszélt a témáról, és azt mondta, hogy a rossz minőségű oldalakra történő linkelés, csökkentheti az oldal iránti bizalmat, addig a jó hivatkozások ezzel ellentétes hatásokkal járhatnak. Abban az időben tehát a Google még világosabban fogalmazott.

Matt Cutts kifelé mutató linkek

Szerencsére SEO tesztekkel egyes keresőoptimalizálási tézisek ellenőrizhetőek (érdemes a Moz cikkét is elolvasni a témában). A mostani tanulmány igen egyértelműen bizonyította, hogy a kifelé történő linkelés igenis előnyös keresőoptimalizálási szempontból. Használjuk tehát!

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

8 hozzászólás

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

  • Vajon ez a nofollow-ra is vonatkozik? Nálam sok a külső link, ahol linkelek egyes, a témákhoz kapcsolódó szolgáltatásokat, adatbázisokat, cégeket, ezek teljesen természetesen a cikkek kiegészítői, és hasznosak a látogatóknak. MIndegyik nofollow. Egyébként a Google helyezésekkel nincs gond.

  • Őszintén én már kezdek egy kicsit teljesen belefáradni a SEO témába. Az ember küszködik, próbálkozik és mire eredményeket érne el, jön egy újabb frissítés és lehet izgulni, hogy ez mennyiben változtatja meg az oldalunk helyezését. Főként, nemzetközi gambling SEO esetében ki kell jelentenem ( bárki is mondhat bármit ) ITT CSUPÁN A PÉNZ BESZÉL. Hiába írunk mi tökéletes cikkeket, töltjük fel naponta értékes tartalommal az oldalt, ha nincsenek az oldalunkra mutató erős linkek, amiket ugyebár ingyen szinte lehetetlen megszerezni, akkor esélytelenek vagyunk a jó helyezések elérésére.

    • Szia!

      Számottevő nemzetközi gyakorlatom nincs, így ebben nem tudok érdemben nyilatkozni. Abban sok igazság van, hogy egy weboldalt felépíteni egyre több pénz, és egyre több professzionalizmust igényel. De ha az ember egy offline céget akar felhúzni, vagy egy szakmát akar megszerezni az is hosszú évek és ott is bőven benne van a sikertelenség. Én azt gondolom, ehhez képest a SEO még mindig könnyű pálya. Jövőre még nehezebb lesz 5 év múlva méginkább és talán akkor már a kicsiknek még annyi esélye sem lesz. Épp úgy ahogy az offline világban. Szóval szerintem ne add fel.
      A témád és a nemzetközi piac azonban valóban brutál nehéz.

  • Köszönöm ezt a tanulmányt. Rávilágított arra, mennyire jó ötlet volt külső linkekkel teletennem az oldalaim (a témámba vágó nem konkurens oldalakéval természetesen). A SEO olyan, mint egy sok elemből álló puzzle. S a linképítés három eleme közül erről van a legkevesebb igazán szemléletes tanulmány.

    A kifele mutató linkek olyanok, mint a habarcs egyik összetevője a téglák között. Nem a habarcstól tud nagy terhet elbírni a fal, de nélküle semmit nem érnek a téglák egymásra pakolva.

    A tanulmány azt is megmutatja, hogy ezek nélkül nem lehet ma már meglenni. Nem tud mindenki százával erős weboldalak linkjeit az oldalára terelni, a zömünknek más módon is eredményt kell elérine.

    • Szia!

      Örülök ha hasznosnak találtad. Valóban ritka az ilyen egyértelmű tanulmány a SEO világában. De azért sajnos érdemi versenyben nem megy ránk hivatkozó linkek nélkül sem, de ahogy írtad, nagyon szemléletesen ez is valójában a puzzle egyik darabja.

  • Szia Attila!
    Köszönöm a cikket hasznos volt 🙂 Én affiliate és email marketinggel foglalkozom elsősorban, de ahhoz, hogy SEO-ból is képben legyek, a te cikkeid az egyik hazai forrásom.
    Egy korrekciós javaslatot engedj meg nekem, találtam egy elütést, véletlenül 300 karaktert írtál 300 szavas helyett. De ettől függetlenül nagyon hasznos volt, köszönöm.
    Üdv.:
    Levi