Az elmúlt években nem volt könnyű egy új weboldalal, különösen webáruházzal jó helyezést elérni, mivel a verseny már elég erős volt, és a katalóguslinkek működtek, most azonban új lehetőség nyílt mindenki előtt. Útmutató kezdő weboldalak linképítéséhez.

A régi oldalak veszte, a katalóguslinkek halála

Hogy miért is? Nos azért, mert a koros, az első helyekre bebetonozott weboldalak zöme még a katalóguslinkeknek köszönheti jó helyezését, akár 500-1000 ilyen, ma már kétes értékű oldalról is kapott sokszor kulcsszavas linket, és ez mostanra inkább hátrány, mintsem előny.

A Pingvin algoritmus eléggé kirostálta a találati listát, de akik fennmaradtak azoknak is gyakran inog a pozíciója. Sokszor még a jó látogatói adatok és a bizalom még élen tartja ezeket az oldalakat, de az jól látszik a tapasztalatok alapján, hogy a bizalom erősen megingott.

Miből látszik mindez? Abból, hogy a legtöbb ilyen oldal, ha lassan is de araszolgat lefelé a találati listán, és hiába kap linképítést sokszor PR cikkes oldalakról, ez ma már nem elegendő az oldal korábbi jó helyezéseinek javításához, sokszor legfeljebb a fenntartásához.

Miről van szó? Az oldal linkprofiljában korábban a katalógusok játszották a meghatározó szerepet, de ezek a katalógusok sokszor duplikált szöveget használtak, ha ezt nem, akkor néhány száz karakteres leírást, ha ezt sem, akkor túl sok volt a kimenő linkjük, vagy linkhálózatnak voltak a tagjai, és ha ez sem áll rájuk, akkor egyszerűen a sok disavow beküldés tette őket tönkre.

Akárhogy is, a régi katalógusoldalak sorra szűnnek meg, más részük N/A PageRank értékű, ami egyértelműen jelzi, hogy a Google lenullázta ezeket az oldalakat. Jobb esetben még van PageRank értékük, de kérdés, hogy az innen származó linkek hasznosak-e még, vagy már inkább károsak.

Hirdetés

hirdetés

Most van esély bejutni a TOP10-be

De most nem akarunk ebbe az irányba elmenni, hogy mit lehet ilyenkor tenni, inkább arra összpontosítunk, hogy miért is érdemes most új oldalt indítani.

A lényeg, hogy a régi utolérhetetlen weboldalak, most hirtelen utolérhetőeké váltak. Persze nem az Index, de a legtöbb közepes erősségű kulcsszóra most van esély feljutni a TOP10-be, egyszerűen azért, mert ezek a weboldalak nem rendelkeznek rossz múlttal.
A kérdés már csak, az hogy miképp lehet, most egy új oldalt elindítani, hogyan lehet helyesen linképíteni, hogy ne essünk újra a Google algoritmusok és a Google irányelvek változásának áldozatául. Nos, persze garancia nincs, de azért vannak biztató eredmények, viszonylag alacsony befektetés mellett is. Persze ne várjunk azonnali eredményt, de egy év alatt már jó eséllyel elérhető a TOP10.

Kezdjünk neki!

Lássuk hát, hogy kezdjünk neki. Az első lépés természetesen mindig az új weboldal. Lehet kezdeni új domainen, vagy lejárt domaint újraregisztrálni, de ekkor mindenképpen ügyeljünk, hogy a régi domain megfelelő linkprofillal rendelkezzen, semmi gyanús katalóguslink!
A weboldal készítésénél törekedjünk az on-site seo optimalizálására, de ettől függetlenül a felhasználói élmény legyen a fő szempont, ami felülírja az on-site seo-t is. Ez nem azt jelenti, hogy szarvashibákat ejthetünk az on-site seo során, hanem azt, hogy kisebb engedményeket tehetünk. Most elsősorban a linképítésre koncentrálunk, így nem megyünk végig minden lépésen. A lényeg, hogy legyen egy korrekt weboldalunk, ami megfelel a mai kor (reszponzív) és a felhasználók elvárásainak.

Naponta frissülő tartalom

Ha mindez megvan, és indul az oldalunk, utána kezdődhet a linképítés. Ha tudjuk vállalni, érdemes egy naponta frissülő blogot is indítani, amire hetente 4-5 hír felkerül. Egyrészt behozhatunk vele long tail találatokat, szerezhetünk visszatérő látogatókat, és a linképülés is természetesebbnek hat majd. Nem is szólva arról, hogy akár természetes linkeket is szerezhetünk vele.
Természetesen a blog helyett indíthatunk más jellegű oldalt is, a lényeg a gyakori tartalomfrissítés. Erre a koncepcióra jó példa lehet az ite.hu, amely hírportálként üzemel, noha a fő profilunk a keresőoptimalizálás.
Ezzel a megközelítéssel a bármely szakma érdeklődőit kiszolgálhatjuk, így nő az ismertségünk, gyarapodnak az ismereteink, és lesz fix visszatérő látogatónk is, ami a konkurenciának nem lesz.

Indul a linképítés

Indulhat tehát a linképítés. Ha a forrásunk korlátozott, akkor célszerű első lépésben a lap.hu oldalakat megkeresni. Térképezzük fel, mely lap.hu oldal releváns a mi weboldalunkra, és küldjünk be linkeket. Az első kör után terjesszük a lehetőségek körét, témában, földrajzilag, vagy más módon. Ha nem találtunk minimum 30 potencális lap.hu linket, akkor valamit rosszul csinálunk.
A lap.hu linkek mellett, megéri még a tlap.hu wyw és linkcenter.hu tematikus katalógusait is használni, de ez utóbbiak esetén már tartózkodjunk a tömegességtől.

Mivel a linkek elfogadása meglehetősen esetleges, ezért az oldal indulásakor küldhetünk be több linket is, de azért fontos az időzítés. Várjunk néhány hetet az új oldal esetén, míg leindexeli a Google, és utána kezdjük a linképítést. Ha van rá mód, inkább a szakmai fórumoldalakon próbáljunk meg látogatókat szerezni, és amint ez megvan, utána indulhat a linképítés.

Az első hónapokban, szedjünk össze 20-40 lap.hu linkcenteres linket, fokozatosan növelve a mennyiséget, ügyelve arra, hogy legyen az oldalnak látogatója.

Ha ezzel megvagyunk és jól csináltuk, akkor a 3-4 hónap végére már jó eséllyel benne leszünk a TOP50-100 helyezett között.
Ezt követően jöhet az újabb lépcsőfok. Gyűjthetünk tovább lap.hu-s linkeket, de vélhetően egyre kevesebbet találunk majd, érdemes tehát releváns blogokat keresni. A blog.hu oldalon nagyon sok olyan blog található, ami részben-vagy egészben lefedi a mi területünket, keressük meg ezeket a blogokat és kérjünk vendégposztolási lehetőséget (lehet ezért fizetnünk is kell: ezt tiltja a Google szabályzata, mi sohasem csinálnánk ilyet, de azért legyünk rugalmasak, de meglepő módon sok esetben működik a viszontlinkes cikk, vagy akár a szívesség is).

Egy két linkcsere is belefér az oldalba releváns téma esetén, de ne vigyük túlzásba, és persze ha volt már a témában ilyen weboldalunk, akkor onnan is adjunk egy főoldali linket.

A jó horgonyszöveg

Nem esett még szó a linkszövegről. Korábban a kulcsszavas horgonyszöveg volt a sikere kulcs, ma ez a kudarc felé vezető út. Bár függ a szektortól is, hadd hozzuk példának az ite.hu-t. Jelenleg a 28 helyen van a keresőoptimalizálás szóra, míg a linképítés szóra a 16., úgy hogy egyetlen ilyen linket sem kapunk és a hosszabb linkszövegek esetén is alig-alig bukkan elő ez a kifejezés. Talán nem tűnnek ezek a számok túl imponálónak, de ne felejtsük, az ite.hu 6 hónapja indult, egy igen erős versenyben, és a linkprofilja hótiszta, tehát nem kell aggódni az algoritmus frissítések miatt. Sőt, ezek inkább előrébb hozzák az oldalt. És nem mellékesen nem volt cél a jó helyezés a kiemelt kulcsszavakra, ez csak egy kellemes velejárója az oldal fejlődésének.

Persze az ite.hu nagyon erős oldalakról is kap linket, ami nagy segítség, de a fent leírt módszer erős hírportál link nélküli oldalakon is kipróbáltan működik közepes verseny esetén.

Ha ezzel megvagyunk, akkor eltelt hat hónap és oldalunk most valahol a TOP15-30 körüli helyen tanyázik és a sok cikk miatt elég szépen alakul a természetes látogatószáma is a long tail találatok miatt. Ezzel a módszerrel már igen sok régi motorost megelőzhetünk, a látogatószám alapján legalábbis biztosan.

Hogyan tovább? Semmi különös, keressünk továbbra is releváns oldalakat, blogokat, portálokat, és szerezzünk innen havi néhány linket. Nem kell túlzásba vinni, hasson természetesnek a linképülés, a konkurencia az idők során a rossz linkháttér miatt csúszik hátrébb, és sokszor ennek köszönhetően jutunk előrébb.

Egy-két bivalyerős link

Ha van rá keretünk, megpróbálhatunk linket szerezni kisebb-nagyobb hírportálokról is. Ez már vélhetően nem fog menni saját erőből, itt érdemes linképítőt keresni (mi is vállalunk ilyen szolgáltatást) és vásárolnia havi egy-két ilyen linket. A horgonyszövegek zöme brand/domain vagy url legyen, csak a nagyon megbízható oldalakról szerezzünk olyan linket, amiben a kulcsszó is megtalálható. Az oldalunk témája, és a releváns oldalak, és az azon szereplő cikkek témája miatt nem kell külön elmagyarázni a Googlenak a horgonyszövegekkel, hogy miről is van szó. Működik e nélkül is a linképítés.

Irány a Top10!

Ha jól csináltuk és nem kapkodtunk, akkor 8-12 hónap alatt bekerülhetünk a Top10-be olyan kifejezésekre, mint festés, porszívó, függöny és hasonló kifejezésekre, ami persze nem a hitel, időjárás kategória, de már elegendő, hogy egy kisebb vállalkozás működjön belőle. Ha minden tevékenységet kiszervezünk, akkor ez az eredmény akár már 300.000 Ft-ból kijön, ha a tevékenységek jó részét mi végezzünk, akkor ennél alacsonyabb áron is elérhető. Persze mindez erősen versenyfüggő, a fenti ár csak a nagyságrendet mutatja.
Fontos kiemelni, hogy a fenti linképítési módszer megvalósítható úgy is, hogy mindenben megfelelünk a Google irányelveknek, beleértve azt is, hogy nem fizetünk a linkekért. Ekkor a linképítő feladata összetettebb és nehezebb, de hozzáértő esetén így is megoldható a linkszerzés.

Fontos azt is hangsúlyozni, hogy a fenti módszer, csak teljesen új, vagy teljesen tiszta linkprofil esetén működik, katalóguslinkes, régi oldal esetén nem. És persze fontos a rendszeres tartalomfrissítés is, és a látogatók bevonzása, ami hitelesíti a linképülést. A fenti módszer akkor is hasznos lehet, ha már van egy oldalunk, de a rossz linkprofil miatt ingatag a helyezetünk. Egy új és tiszta oldal biztonsági tartalék lehet hosszú távon is.

Örömmel fogadunk minden véleményt és hozzászólást esetleg kérdést.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. Szia Attila!

    Tartalmas összefoglaló, talán a közösségi média szerepe maradt ki az írásból, mely révén (folyamatos új cikk és megosztások esetén) természetes módon lehet új látogatókat és közösségi linkeket szerezni, amit a google gondolom figyelembe vesz és értékel a helyezés megállapításánál.

  2. Egyrészt csatlakoznék előttem szóló névrokonomhoz, másrészt én kérdeznék is. Ha a cég Facebook oldalán, a Twitteren, a Tumblr-en vagy bárhol máshol rendszeresen osztok meg a honlapra mutató linkeket, azzal mi a helyzet? Lehet túlzásba vinni, ami szintén visszafelé sül el? Előre is köszönöm!

  3. Kedves Gábor!
    A válasz az, hogy nem, a saját oldalainkon nyugodtan oszthatunk meg tartalmakat, hivatkozhatunk saját oldalunkra, ezt nemigen lehet túlzásba vinni. Már csak azért sem, mert a legtöbb közösségi média nofollow-val látja el alinkeket, így linkerőtezek a linkek nem adnak át.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

október 10, 2023

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A linképítés a mai napig a keresőoptimalizálás

augusztus 28, 2023

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Akinek weboldala van, vagy linképítéssel foglalkozik azt

június 16, 2022

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Mi az a link vagy hiperhivatkozás? A

június 15, 2022

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Mi az a horgonyszöveg? A horgonyszöveg, (vagy


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!