Utoljára frissítve: szeptember 21, 2015
Témakör: Wordpress

Mi a különbség keresőoptimalizálási szempontból a WordPress blogbejegyzések és oldalak között? Mikor, melyiket használjuk és miért?

A WordPress oldalak és bejegyzések között első megközelítésben nem sok különbség van keresőoptimalizálási szempontból. A különbségek alapesetben abból adódhatnak, hogy milyen sablont használunk és annak milyenek a SEO beállításai. De vannak ennél fontosabb különbségek, amelyek már inkább a keresőoptimalizálás strukturális kérdéseihez kapcsolódnak.

Blogbejegyzés

A blogbejegyzés egyik legfontosabb SEO sajátossága az, hogy dátumhoz kötődik. A WordPress blogbejegyzések automatikusan kapnak egy dátumot, amit a kereső is érzékel, ez gyakran meg is jelenik a találati listán. Egy-egy cikk megalkotásának időpontja nagyon fontos tényező a rangsorolásban, amióta a Google frissesség algoritmusa olyan nagy súlyra tett szert, mint napjainkban. Vannak olyan témák, amelyeknél a Google kiemelt figyelmet fordít a publikálás időpontjára. Egy frissesség érzékeny témakörben egy új cikkel, még a nálunk lényegesen erősebb weboldalakat is megelőzhetjük a találati listán.

Az ilyen témáknál tehát érdemes blogbejegyzés formátumot használni, de arra is fel kell készülni, hogy a cikk öregedésével a hátrasorolódás is megkezdődik. Itt tehát inkább rövidtávú, gyorsan lecsengő forgalomra számíthatunk. Természetesen a cikket frissíthetjük is, és ezzel becsaphatjuk a Google frissesség algoritmusát, de ez csak korlátozottan használható módszer.
Ha a WordPress blogbejegyzésünk linkeket is szerez, akkor ellenállóbbá válik az öregedésnek, azaz stabilabban tudja őrizni pozícióját.

Van egy másik fontos sajátosság a WordPress blogbejegyzéseknek, és ezpedig az, hogy kategóriákba és címkék alá sorolható. Ez elsősorban a belső linkelés miatt lehet fontos, növelhető vele a relevancia, és meg lehet akadályozni, hogy egy-egy bejegyzés túl mélyre süllyedjen a weboldal struktúrájában. A blogbejegyzések általában a főoldalon jelennek meg, majd süllyednek lefelé az idő elteltével. A jó weboldalstruktúra ezt a helyes kategória és címkekezeléssel előzi meg és orvosolja.

WordPress oldalak

A WordPress oldalak nem dátumfüggők, azaz alapértelmezetten statikus tartalmak. Nagyon jól használhatóak, de ügyelni kell rá, hogy gyakran alapesetben nem jelennek meg a főoldalon, és nem kapnak belső linkeket (mivel nem sorolódnak kategóriákba). Ahhoz, hogy egy oldal jó helyezést érhessen el, gondoskodni kell a megfelelő linkeléséről. Gyakran a WordPress oldalak a főmenüben kapnak helyet, így igen nagy belső linkerővel rendelkeznek. Ha ez nem lehetséges, akkor az un. sarokkövezési technikát kell használni. A kiválasztott kulcsszóra létrehozunk egy wordpress oldalt, amely lehetőség szerint kiemelkedő tartalommal bír, és ezt az oldalt linkeljük meg a releváns, belső blogbejegyzésekből. Sőt, akár ezek az oldalak külső linket is szerezhetnek.

Hirdetés

hirdetés

Ha van olyan téma, amiben hosszú távra szeretnénk uralni a találati listát, akkor a WordPress oldal használata javasolt, a sarokkövezési technikával. Így az aloldalunk nem, vagy kevésbé lesz kitéve a Google frissesség algoritmusának. Kevésbé esik vissza a helyezése. Az oldal felépítéséhez azonban általában több idő kell, mint a blogbejegyzés esetén, és sokkal tudatosabban kell alkalmazni a belső linkelést is.

Aki a keresőoptimalizálás terén kezdő, annak a blogbejegyzés használata ajánlott, mert számos problémát ki lehet vele küszöbölni, aki viszont már haladó szintre lépett, annak ajánlott az oldalak használata is a megfelelő belső linképítéssel és blogbejegyzésekkel kiegészítve.

Hogy egy konkrét példát mondjuk, a mostani blogbejegyzésünk kiválóan alkalmas arra, hogy megtámogasson egy olyan belső oldalt (ami jelenleg nem létezik), ami a WordPress SEO-val kapcsolatos tudnivalókat foglalja össze. Ez a mostani cikk, arra nem alkalmas, hogy az első helyezést elérje ezen a területen, de kiválóan támogathatna, egy nagyobb, átfogó cikket, miközben ez a blogbejegyzés a WordPress SEO-val kapcsolatos long tail kifejezésekre érhet el jó eredményt.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. Szia Attila!

    A következő példáról mi a véleményed?

    Van egy adott téma, amiről már 15-17 cikk is született a blogbejegyzések közé, de tartalmuk nem évül el. Talán oldalnak jobb lett volna, de most már nem tudunk/akarunk rajta változtatni.

    Most szeretnénk az egész témát egy gyűjtőoldallal összefogni, nemcsak azért, hogy javuljon a felhasználói élmény, hanem hogy a fő kulcsszóra előrébb kerüljünk ezzel az oldallal. Itt azonban már inkább csak cím->lead 2-3 mondatban->kép->link struktúrával fognak felépülni a kisebb blokkok, amik erre a 15-17 cikkre vezetnek el. Sok kimenő link lesz rajta, de (15-17 kimenő link) arányaiban véve kevesebb szöveg. A kulcsszó nagyon erős versenyben van.

    Lehet egy ilyen oldallal felvenni a versenyt, amikor a versenytársak 2-3 számra hoznak létre weboldalakat a témában, hogy kereszt hivatkozzák egymást, mindezt úgy, hogy tartalomban lényegesen mi vagyunk a legerősebbek, és a legjobbak?

    Üdv,

    1. Szia!

      A Blogbejegyzés tökéletes ha 15-17 cikk van egy adott témáról, tehát ez nem gond.
      Amit leírtál az leginkább egy WP kategóriaoldalra emlékeztet. Nem rossz, de én azt észleltem, hogy mostanában ezt már nem annyira szereti a kereső. (Talán mert a kategóriaoldalak, egyfajta gyűjtőoldalak, kvázi oldalon belüli találati listák és a Google ezt nem annyira kedveli)
      Én megfordítanám a helyetekben. Csinálnék egy vérprofi, hosszú,igényes egyedi oldalt az adott témában (lehetnek benne releváns kimenő linkek is) és a 15-17 blogból linkelném inkább ezt az oldalt.

      Nagyon erős versenyben ez azonban kevés, de kérdés mit nevezünk nagyon erős versenynek? Hitel, biztosítás, időjárás? Itt van nagyon erős verseny.Közepes és mérsékelt versenynél elegendő az aloldal is.

      1. Mi sem akarunk egy katalógusoldalt erre, ezért lenne rajta minden egyedi tartalom, ráadásul videósorozatok is, csak tényleg egy amolyan tartalomjegyzék lenne. A vér profi terjedelmes oldal a témáról már nehézkes, mert bár egy dolog van a középpontban, azt nagyon sok szempontból körüljárjuk, és míg egyik témát érdekli az olvasó, a másik számára abszolút nem fontos. Meg fogjuk csinálni. Még ha a katalógusoldal is megmarad, leteszteljük. Valóban terjedelmes lesz. A linképítési tanfolyamod úgy érzem pont erről az esetről szól. És ott nagyon szép eredményt értél el. Szóval nem tudok beléd kötni 🙂

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

augusztus 24, 2022

36MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A WordPress weboldalak keresőoptimalizálására a legjobb módszer

március 22, 2022

36MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Egyre többen rendelkeznek WordPress honlappal. Több szakmai

május 30, 2019

36MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás El akarod költöztetni a WordPress oldalad egy

december 5, 2018

36MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Mitől függ, hogy milyen gyorsan tölt be


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!