Utoljára frissítve: február 23, 2018
Témakör: SEO

Most zajlik Amerikában a Pubcon konferencia, és keresőoptimalizálási szempontból ennek kiemelt eseménye Gary Illyés, a Google szóvivőjével történő beszélgetés. Itt derülnek ki az apró seo tippek és újdonságok. Ebben a cikkben összefoglaltam a legérdekesebb dolgokat. Ha általánosabb keresőoptimalizálási tippeket keresel, azt a linken találod.

1. Nem mindegy a tartalom elrendezése

„Ha a tartalom ugyan az mobilon, mint asztali gépen, de az elrendezés más, az számít?” – így szólt a kérdés.

Gary Illyés válasza: „Egy oldal struktúrája befolyásolja a rangsorolást.” Majd hozzátette, hogy a fő tartalom a leglényegesebb dolog, ha módosul a mobilon a tartalom elrendezése, akkor másképp fogsz rangsorolódni is. Ha például a tartalmadat a láblécbe rakod, nem fogsz jó helyezést elérni. Ügyelj arra, hogy az a tartalom, amire jó helyezést szeretnél elérni ugyan ott maradjon, vagy kerüljön feljebb az oldalon belül.

A nemzetközi SEO ipar szerint ez volt Gary Illyés legérdekesebb gondolata, mert noha ez elég nyilvánvaló volt eddig is, valójában explicit módon a Google sosem beszélt arról, hogy ez rangsorolást befolyásoló tényező.

2. A szakértelem, a megbízhatóság és a tekintélyesség hármassága

Nyilván tisztában vagy a Google nagy hármasságával az E-A-T-vel (lásd fenn). A kérdés arra vonatkozott, hogy a Google hogyan állapítja meg, hogy egy adott émában mely weboldal felel meg a szakértelem, vagy a megbízhatóság elvének.

Gary Illyés így válaszolt: „Az EAT-t elsősorban az alapján határozzuk meg, hogy az oldalad kap-e linket vagy említést más tekintélyes oldalakról. Ha a Washington Post megemlít téged az jó.”

Hirdetés

hirdetés

3. A Google szereti a strukturált adatokat

Gary Illyés arról is beszélt, hogy: „A Google szereti a strukturált adatokat” és sok helyen használja azokat. A képeknél, a recepteknél, az éttermeknél, és a jövőben sok más új dologra is kiterjeszt majd ezek használatát. Elmondta azt is, hogy amúltban volt olyan, hogy a Google kért valami pluszt a tartalomszolgáltatóktól, majd azt a dolgot később nem használta. A strukturált adatoknál ez nem fog előfordulni.

4. Nem gond az a fajta rejtett tartalom

De melyik fajta?

Gary Illyés szerint a mobil indexelés során teljesen rendben van, ha a tartalmakat fülecskék mögé rakod javascriptet használva.

Korábban a Google ezeket a tartalmakat hátrasorolta, most már ez nem gond többé.

5. Honnan tudod, hogy él a mobil index az oldaladon?

Gary Illyés szerint onnan lehet tudni, hogy egy oldalt a Google átkapcsol a mobil indexelésre, hogy a Google mobil robotja „úgy kezd el viselkedni, mint egy hiperaktív gyerek”. Magyarán szólva megugrik a feltérképezések száma. A pontos ellenőrzésről itt írtam egy részletes cikket: a mobil indexelés ellenőrzése.

6. Az új Search Console

Gary Illyés beszélt arról is, hogy az új Search Consoleban lesznek további új funkciók is, de lesznek olyan funkciók, amelyeket a régi Search Console-ból nem hoznak át. Hogy melyek lesznek ezek, arról nem esett szó.

7. Ne aggódja a meta leírás miatt

Gary Illyés beszélt arról is, hogy a Google nem akar egy konkrét hosszt megadni a meta leírás számára. Igyekezni fognak, hogy a keresésre legrelevánsabb részt emeljék ki. Emiatt nem érdemes túl sokat aggódni: „csak írj valami relevánsat”.

8. Te nem használod az AMP-t? Kár

Gary Illyés szerint azok a weboldalak, amelyek alkalmazzák az AMP technikát 10%-os forgalombővülést könyvelhettek el. Novemberben már 25 millió domain és 4 milliár URL használta z AMP technikát.

9. Kieshetsz az indexből, ha…

Gary Illyés szerint egy-egy oldal könnyen kieshet a Google indexéből, ha azt a Google nem tudja renderelni. Ellenőrizd, hogy a Google robotja hogyan látja a weboldaladat. Erre használhatod a Chrome  41-es verzióját, vagy a Google Search Console eszközét.

10. Tömeges váltás a mobil indexre

Gary Illyés bejelentette, hogy az elkövetkező hetekben a Google tömegesen váltja majd át a weboldalakat a mobil  indexelésre. Ugyanakkor ha a weboldalad erre még nem készült fel, akkor most még kimaradsz a váltásból.

Ha reszponzív az oldalad, akkor jó eséllyel nincs teendőd a mobil indexelés kapcsán.

Ugyanakkor Gary Illyés azt is elmondta, hogy valószínűleg sosem lesz teljes a mobil index, mert egyes oldalaknak csak asztali verziója létezik.

11. A feltérképezési büdzsé ritkán probléma

Gary Illyés arról beszélt, hogy a legtöbb weboldal esetén a feltérképezési büdzsé nem probléma:” ha csak nincs fantasztikusan nagy oldala, több millió URL-el”.

12. Nem szabad, hogy gond legyen a HTTPS váltással

Gary Illyés beszélt arról, hogy a Google célja az, hogy a HTTPS-re történő váltás ne járjon együtt forgalom-visszaeséssel. „A legtöbb esetben a dolgok jól is mennek” (személyes megjegyzés: sokszor viszont nem ).

13. Helyes nyelvi beállítások

Gary Illyés arról beszélt, hogy a hreflang beállítások nagy hatással vannak a rangsorolásra is. Éppen ezért ügyelj arra, ennek helyes beállítására, amikor felkészülsz a mobil indexelésre.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. Köszi a cikket. Számomra nagy dilemma az amp. 2016 október óta vannak amp-os oldalaink. Amit tapasztaltam, hogy plusz látogatottságot eredményez, ugyanakkor csökkent miatta az oldalon eltöltött idő és megnőtt a visszafordulási arány (átlag 10-15%-ról, 30-40%-ra). Utóbbi kettő részben azzal is összefügg, hogy az eszközökön belül jelentősen megnőtt a mobilról böngészők aránya. Azokon a napokon, amikor magasabb a mobilos látogatások aránya, az előbbi két érték is kiugróan rosszabb.
    Az ampos oldalakat próbáltam többször is alakítani (van menü, előző – következő bejegyzés navigáció, megosztási funkciók, váltás hagyományos mobil nézetre gomb, szerintem egyszerű, de viszonylag guszta dizájn) de egyik változtatás sem eredményezett javulást. Kapcsolódó bejegyzések modul beépítése szintén nem.
    Nem tudom megéri-e, ha ennyire rontja a statisztikát, ugyanakkor nem tudhatom biztosan, hogy a sima mobil nézet is ugyanezt eredményezné-e, így hogy a mobilos látogatások aránya is ennyit változott másfél év alatt.

    1. Szia!
      Én őszintén szólva nem szeretem az AMP-t. Rangsorolási előnyt nem ad. De a Google Analyticsben meg tudod nézni hogy hogyan változott kizárólag a mobilról érkező látogatók viselkedése, és akkor nem befolyásolja az adatokat az, hogy nőtt a mobilról érkező látogatók aránya, és így talán jobb következtetést tudsz levonni. Az amúgy teljesen normális, hogy ilyen felhasználóknál rosszabbak a user adatok, ez vélhetően az eszközhasználat jellegéből adódik.

    2. Ez teljesen normálisnak mondható. Nőtt a mobilos látogatottság, ezért rosszabbak lettek a fenti paraméterek. Miért? Mobilon teljesen máshogy netezik egy átlagos felhasználó, mint asztali gépen. Sokszor csak átkattint, nem olvas el, ránéz, stb.. Jó esetben később megnézi (pl. este) mobilon, vagy asztali gépen. Gondolj a munkaidőre, amikor csak rákukkantanak 1-1 oldalra, de nem nézik meg részletesen. Ezek rontják az arányokat, de teljesen normális, legtöbbször ez van.

      A rutinos felhasználó elmenti későbbi megtekintésre, a bénábbik csak átfutja, de nem tér vissza.

      Üdv.

  2. Csókolom

    A 12.-es pontban írt megjegyzéssel kapcsolatban szeretném a diagnózis bővebb kifejtését kérni:
    „A legtöbb esetben a dolgok jól is mennek” (személyes megjegyzés: sokszor viszont nem ).”

    Esetlegesen a külső linkekkel kapcsolatos lehet ez, ott is változtatni kell?

    Gáborka a 9D-ből marketing szak.

    1. Szia!

      Elvileg, ha a 301-es átirányítások helyesen vannak megcsinálva akkor a linkerő átadódik. A gyakorlatban olykor azt látjuk, hogy ez nem teljesen így van és van némi forgalom/helyezés romás.
      Üdv:Attila

      1. Csókolom
        Nekünk azt mondták, hogy félév az átfutása ennek az egésznek.
        És azt is mondták nekünk, hogy a kifelé mutató linkeket mindig nofollowra kell tenni, mert anélkül jutalmazást jelent, de ha cikket írunk, akkor nem kell jutalmazni.
        Megmutattam a tanulmányt, amit tetszett írni itt a kifelé mutató linkeket tartalmazó oldalak összehasonlításáról a nem kifelé mutató linkeket tartalmazó oldalak összehasonlításával.
        Arra nekünk azt mondták, hogy hibásan tetszett a kimutatást csinálni. Azért mert éves-kétéves időtávban kell azt kistatisztikázni, és akkor látszik, hogy nem jót tetszett oda írni.
        Gábor – marketing szak 9D

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

december 16, 2022

28MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Elkészültek a karácsonyi ajándék sorsolások. Az alábbi

szeptember 2, 2022

28MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás 2022 augusztusában 50 SEO szakértőt és ügynökséget

augusztus 26, 2022

28MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ebben a cikkben összegyűjtöttem azokat a magyar

május 26, 2022

28MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Van néhány kihagyhatatlan SEO beállítás, amely nélkül


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!