Keresztes Attila vendégcikke, online marketing és SEO tanácsadás: https://www.spiritlab.hu/

Ma már a Google keresőben egyre több fajta találat jelenik meg a keresések alkalmával. A fizetett hirdetéseken túl képek, videók, információs dobozok, kiemelt hírek, GYIK, stb. Valamint a Google Cégem is.

Ezek sok esetben a többi organikus találat előtt jelennek meg, így elvihetik a forgalom nagy részét. Éppen ezért nagyon fontos, hogy ezeken a területen is fejlesszünk. Iparágfüggő, de ha lokális szolgáltató vagy, akkor mindenképpen érdemes regisztrálnod.

Mit tartalmaz a Google Cégem?

Ingyenesen regisztrálhatsz erre a szolgáltatásra, és egyre több információt tudsz megosztani a buyer personával, az alábbiak szerint:

  • cégnév és cím, mely alapján megjelensz a térképen,
  • elérhetőség, telefonszám (gombnyomással történő hívás funkcióval),
  • fényképek a boltról, irodáról,
  • logó, embléma,
  • honlapod URL-je, és időpontfoglalási linkek,
  • bemutatkozás a vállalkozásodról (max. 750 karakter terjedelemben),
  • ügyfelek véleménye (ötös skálán pontozhatják a szolgáltatásodat / termékedet, és rövid véleményt is írhatnak Rólad, valamint kommentelni is lehet),
  • termékek / szolgáltatások megjelenítése képpel, szöveggel, árral együtt,
  • nyitvatartás,
  • üzenetek fogadása és megválaszolása a Google-vállalkozásprofilon keresztül, sőt vásárlás is lebonyolítható ezen a rendszeren keresztül,
  • bejegyzések megjelenítése (posztok, események, képek, videók),
  • magyar nyelvű súgó.

Hogyan és milyen Google posztokat érdemes elhelyezned?

2016 óta áll rendelkezésünkre ez az ingyenes posztolási marketing eszköz. Nagyon fontos kihangsúlyozni, hogy sok esetben a honlapod meglátogatása előtt találják meg ezt a felületet, így kiemelkedően fontos SEO szempontból.

Desktop-on és mobilon is kiválóan működnek, a posztok a képpel együtt a teljes ablakot kitöltik mind a két eszközön, miután rákattintottak. A koncepció lényege, hogy maga a konverzió (CTR) gyakorlatilag az egyre divatosabb klikkelés nélküli eredményre hajaz (zero-click search).

Gondolj bele! Ha valaki felgyorsult világunkban keres, és csak a telefonszámod, címed kell neki, akkor miért menne rá a honlapodra is?

A Google trendek régóta abba az irányba haladnak, hogy a kereső adja meg a legfontosabb, legrelevánsabb, legrövidebb infókat minél gyorsabban, lehetőleg a Google saját felületén.

Ha elkezdesz Google posztokat létrehozni, akkor a tíz legutóbbi bejegyzés carousel-ben megjelenik, ezáltal a régebbiek is elérhetőek maradnak. Korábban hét napig voltak csak elérhetőek a posztok.

Tehát érdemes rendszeresen publikálni. Viszont nem érdemes a blog posztokat megjeleníteni itt, mert ide már sok esetben konkrét vásárlási céllal érkeznek az emberek. De természetesen érdemes ezt is tesztelned.

Elképzelhető, hogy nem fog gyökerestül megváltozni minden. Főleg, ha csak a posztokat osztod itt meg, mely csupán heti pár perces munkát vesz igénybe. Azonban az eredménye elvitathatatlan –, főleg a ráfordított idő és energia tekintetében –, és a Google szemében is komolyabb vállalkozássá válsz.

Az is jó online marketing megoldás, ha kiemelsz egy-egy eseményt a vállalkozásod kapcsán és azt posztolod.

Írhatsz újdonságról, meghirdetethetsz akciót, használhatsz egy hatásos címet, csábító kupont vagy emoji-t arra ösztönözve a user-t, hogy átjöjjön az oldaladra konvertálni. 

Érdemes karbantartanod ezt a felületet és komolyan venni, ha például ünnepnapok alkalmával rendszeresen küld a Google e-mail értesítést, hogy változtasd meg a nyitvatartási időt a térképen is.

Kezdd azzal, hogy lehetőleg minden adatot megadsz, és feltöltöd a képeket. Természetesen csak jogtiszta képekben érdemes gondolkodnod.

Ne jelenítsünk meg 18+ vagy negatív tartalmakat, szavakat. A bannolás egyre gyakoribb nemcsak a Facebookon – sokszor automatikusan, félreértés alapján is –, hanem itt is előfordulhat. Mindenképpen mellékelj hatásos képet is. Ez, és a cím adja el a posztot.

Konkrétan, hogyan írjuk meg a Google posztot?

A COVID bejegyzésen kívül ezek közül a típusok közül választhatunk (lásd fenti ikonok)

Hirdetés

hirdetés


Van lehetőség külön COVID posztot is elhelyezni, de ez kép nélkül szövegként jelenik meg  a többi poszt rovására, így nem biztos, hogy érdemes minden esetben használnod.

Konkrétan 1500 karakter áll rendelkezésedre, és ugyanúgy figyelembe kell venni a marketing szabályokat, mintha landing page-t hoznánk létre. Kiknek szól a bejegyzés? Mi a konkrét célunk? Hol helyezkedik el a marketing funnel-en ez a lépés? Arra ügyeljünk, hogy ide általában hideg lead-ek érkeznek meg.

Tehát figyelembe kell azt is vennünk, hogy vélhetően még nem ismernek Téged, és ez alapján kell a promotálást végrehajtani, lásd a pozicionálás szempontjait figyelembevéve.

Érdemes CTA-ban, hatásos linkben gondolkodnod. Ezeket UTM tracking-gal érdemes ellátni, mert a tapasztalatok szerint a Google Analytics főleg mobilon, nem mindig megfelelően méri az eredményeket. Ezek közül a gombok közül választhatsz:

Dátumtartományt is megadhatsz (esemény és ajánlat esetén), mely addig az időpontig aktívan megtartja a bejegyzésedet, ameddig időponthoz kötött az adott marketing esemény.

Fontos a képkivágásra is hangsúlyt fektetni, hogy asztali gépen és mobilon is megfelelően nézzen ki. Fekete háttér jelenik meg képkitöltésként, ha a kép nem 1200 x 900 pixel képarányú.

Egyéb extra funkciók

Videókat is fel lehet tölteni (az újdonság kategóriában) maximum 75 MB vagy 30 másodperc terjedelemben. Ilyenkor a posztok képénél megjelenik a lejátszó gomb. 

Van lehetőség 360°-os fotók feltöltésére is. Ez 2016-ban nagy újdonság volt, de ma már nem annyira. Ettől függetlenül egy hangulatos, impozáns megjelenésű üzlet esetében hasznos lehet.

Dolgozhatsz profi fotóssal, és az Androidon is vannak applikációk, melyek segítségével el tudod készíteni az ilyen jellegű, speciális képet.

Ha kitöltötted az adatokat, feltöltötted a képet, akkor ezek alapján egy egyszerű weblapot is tudsz készíteni. Ez rövidtávon első lépésben megoldás lehet számodra.

Ne feledd, hogy keresőoptimalizálás szempontjából a microsite-ok nem igazán működnek, mert minden infó egy oldalon megtalálható, így nem tudod SEO-zni kulcsszóra az aloldalakat.

Hogyan működik a Google Cégem SEO-ja?

A Google Cégem esetén a posztolásnál konverzióban és nem rangsorolásban kell gondolkodnunk.  A Google térképnél a leglényegesebb az, hogy milyen eszközön használod és milyen messze van maga a vállalkozás Hozzád viszonyítva. Ez alapján dől el az is, hogy megjelensz-e egyáltalán, ha valaki csak a térképet nézi, és nem a keresőbe írt be valamit. Meghatározó, hogy éppen nyitva van-e az adott bolt és mennyi backlink-kel rendelkezik.

Ha csak a térképet pásztázza valaki, akkor a tapasztalataink szerint azok jelennek meg, akik megbízhatóak, és régebb óta a rendszerben vannak. Ha pedig gyakran véleményezel egy céget vagy helyet, akkor idővel automatikusan fel szokta ajánlani a „helyi idegenvezető” jelvényt a Google. Ez a „titulus” meg is jelenik, ha véleményezel egy oldalt.

A posztolás miatt is fontos megemlíteni, hogy a keresőoptimalizálás itt nem kulcsszóra történik.
A cég nevét kell megadni címként, mert erre, illetve a címre keresnek rá a user-ek és ez alapján működik a térkép.                         

Ha a vállalkozás online tevékenységet végez, akkor akár az egész országot be lehet jelölni helyszínként. A rendszer először a címet ellenőrzi, majd ez alapján jelenik meg. Ezután történik a kategóriák ellenőrzése, amit megadtál. Egy előre megadott fő, és több alkategóriát tudsz megadni.

A keresést illetően sok esetben itt megáll a dolog, ha megtalálta a megfelelő eredményt a Google. Ha nem, akkor szükség esetén a label-eket is figyelembe veszi. Ezek azok a címkék, amiket meg tudsz adni a fő kategórián kívül. Ezek nem szoktak megjelenni, csak a keresésben segíti a Google-t.

A fentiekből következik, hogy ha a cégnévben, márkában benne van az adott tevékenység / szolgáltatás elnevezése is amire rákeresnek (például Fekete Vár Pékség), akkor elképzelhető, hogy előre sorol a Google térkép. Tehát vagy a cégnév vagy a helységnév lehet fontos a számunkra.

Ami egész biztos az az, hogy ha magát a teljes cégnek a nevét és a helységet beírod, akkor meg fog jelenni az adott vállalkozás. Többször kísérleteztem azzal, hogy átneveztem, illetve megváltoztattam az adatokat, melyek általában 1-2 nap alatt frissültek (hivatalosan 3 nap). Ha sok idő telik el, akkor be lehet náluk jelenteni a hibát.

Az is előfordult, hogy az adott kép egy cím esetén egy másik épületet mutatott (ráadásul egy előnytelen épületről), amit be is jelentettem nekik, és ezért később telefonon is kapcsolatba léptek velem. A brand miatt mindenképpen érdemes egy nyitóképet feltölteni, mely akkor is erősen növeli a CTR-t, ha több céget listáz ki egy téma alapján és csak Neked van feltöltve kép a rendszerben.

A Google Cégem statisztikája

A statisztika fülön belül tudod elemezni az eredményeket, mert csak az fejleszthető, amit mérünk. Már egy egyszerű regisztráció után is szépen látszik, hogy nem közvetlen keresésből, hanem a konkrét kategóriákra keresve is elérhetünk pár száz user-t egy hónap alatt:

Grafikonok is megjelennek ebben a menüben és az is kiolvasható, hogy hányan mentek a webhelyedre vagy hívtak közvetlenül a hívásgomb segítségével (ügyfélműveletek). Sőt, hogy konkrétan mikor és hányan hívtak fel a rendszeren keresztül, ez az infó is fellelhető itt. Emellett az ügyfelek és tulajdonosok fotóinak megtekintése is nyomon követhető. Egy-egy népszerű fotóval is el lehet érni elég nagy forgalmat:

Hogyan történik a regisztráció és az ellenőrzés?

Meg kell adnod a postacímet és erre a Google kipostáz egy jelszót tartalmazó levelet, amit ezután rögzítened kell a rendszerben. Ez is teljesen ingyenes. Előfordulhat, hogy fényképekkel igazolnod kell a vállalkozásodat. Ilyenkor az üzlet bejáratát kell lefotóznod és elküldened. Ilyen ellenőrzésre akkor volt szükség, mikor például egy orvosi rendelő marketingjén dolgoztunk, mely azonos helyen kínált többféle szolgáltatást, aminek külön fiókot hoztunk létre a nagyobb hatékonyság jegyében. Ezt ugyanis az automatikusan működő algoritmus összevonta egymással, és emiatt bejelentést tettünk.

Ügyfeleket imitáló telefonos ellenőrzéseket is kaptunk, mely Írországból volt kezdeményezve, és ezáltal próbálták ellenőrizni az adatokat, például a nyitvatartást. Ha azonban két különböző orvos egy helyiséget használ, akkor értelemszerűen nem rendelhetnek párhuzamosan, hacsak nincs külön helyiség erre a célra egyazon ingatlanon belül.

A váróhelyiségben lévő ajtókon pontosan fel kell tüntetni a fényképes igazoláshoz az állandó jelleggel elhelyezett táblán vagy képkeretben:

  • a nyitvatartást,
  • a térképen szereplő nevet, mely megegyező kell, hogy legyen.
  • A fentieket le kell fotózni és érdemes a folyosóról is egy képet csinálni.

Elárulom azt a titkot is, hogy a Google elég rövid időre őrzi meg ezeket a képeket, de senkit sem szeretnék inkorrekt dologra ösztönözni. Ugyanis remélem mindannyiunk célja, hogy korrekt módon szolgáljuk az embereket a lehető legjobb minőséget biztosítva számukra, melyben a Google a partnerünk lehet.

Összefoglalás

Felgyorsult és kifinomult világunkban érdemes minél kevesebb energiabefektetéssel eredményt elérni, a lényegre fókuszálva. Nem elveszve a részletekben. A Google részét képező Google Cégem díjmentes lehetőségét alkalmazva fel tudjuk turbózni az eredményeinket, ha kihasználjuk ezt a lehetőséget és rendszeresen elhelyezünk rajta Google posztokat a cikkben leírtakat figyelembevéve. Sok sikert hozzá!


PR szakon diplomáztam és multis környezetben kezdtem. 2005 óta a fókusz a KKV-n és az online marketingen van, erős keresőoptimalizálás és komplex szemlélettel vegyítve, hogy a lehető leghatékonyabbak lehessünk.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. Én nem kapom meg a postai levelező lapot az ellenőrző kóddal. Többször kértem az újraküldést, de nem érkezik meg.
    Regisztráltam teljesen új fiókot, eltérő postacimmel, de erre sem érkezik meg a levél.
    Mit lehet tenni?

    1. Kedves László! Köszönöm a hozzászólást. Én azt tapasztaltam, hogy 1-2 héten belül kiküldték a levelet (a címet érdemes ellenőrizni).

      Ha az üzlet címe nem egyezik meg a címzettel, akkor a postás lehet, hogy nem kézbesíti, esetleg kint hagyja a lépcsőházban a levelet. Tipp: ez később módosítható az igazolás után.

      Telefonon hazánkból csak a Google Ads és Adsense szolgáltatás érhető el (bár a COVID miatt most az is szünetel), így érdemes lenne a fórumon keresztül megkeresni őket.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

március 15, 2021

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Keresztes Attila vendégcikke, online marketing és SEO

április 1, 2016

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google lényegesen átírta ajánlásait, amely arra

december 9, 2015

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Már írtunk róla, hogy a Google néhány

december 2, 2015

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Úgy tűnik az egyik Google alkalmazott elszólta


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!