Úgy tűnik az egyik Google alkalmazott elszólta magát. Noha csak a térképes találatokról van szó, olyat mondott, amit mindig sejtettünk, de soha nem erősítették meg.
A Google My Business csapatának egyik tagja Rahul J. tett közzé egy bejegyzést a Google Fórumán, amelyben négy dolgot említ meg, amelyek segíthetik az oldal jobb helyezését a helyi térképes találati listán.
Az említett négy dolog igencsak furcsa, mert olyan elemeket tartalmaz, amelyet mindig is sejtettünk, hogy befolyásolja a találati listát, de a Google sosem erősítette meg. És noha itt a térképes találati listáról van szó, nyilván az elv ugyan az a normál találati listán is.
Számít az átkattintási arány!
Rahul J., az alábbi négy dologra hívja fel a figyelmet:
Relevancia: azaz mennyire releváns a céges oldalad, és a kategória arra a keresésre, amelyet a felhasználó beírt a keresőmezőbe
Ezt aligha kell részletesen magyarázni, teljesen nyilvánvaló, hogy csak releváns tartalommal jelenhetünk meg a találati listán egy adott keresésre. A másik sokkal érdekesebb:
Prominence, avagy a kiválóság: a céges oldalad forgalma, avagy mennyire erős az online jelenléted.
Nem teljesen világos, hogy itt mire gondolt Rahul J., de ha a szavait jól értem, gyakorlatilag arra utal, hogy egy adott oldal forgalma, mondjuk így márkaismertsége is hatással van a találati listán elfoglalt helyére. Noha még mindig a térképes találatokról beszélünk, ez így kimondva megint egy nagy újdonság, noha már számos cikket írtunk róla.
Távolság: mennyire van messze az adott hely a kereső földrajzi helyzetétől.
Ez aligha igényel extra magyarázatot, a helyi találati listán a közelebbi helyek előnyt élveznek.
Keresési múlt: a múltban ugyan erre a keresésre, hány alkalommal kattintottak a felhasználók az adott oldalra.
Ez gyakorlatilag az átkattintási aránynak felel meg. A Google ezidáig sosem ismerte el hivatalosan, de még félhivatalosan sem, hogy az átkattintás hatással lenne a rangsorra, most azonban teljesen nyíltan kimondta ezt, mégha véletlenül is, és mégha a térképes találatokra vonatkozóan is.
Azt gondolom emellett a prominence névre keresztelt rangsorolási tényező is felettébb érdekes. A Relevancia után egy oldal forgalma a második legfontosabb tényező a rangsorolásban?
Noha nyilván ez a normál találati listára egy-az egyben nem ültethető át, de mégiscsak roppant érdekes ez a lista keresőoptimalizálási szempontból.
Korábban a Google mind az átkattintási arány, mind a forgalom tekintetében azt nyilatkozta, hogy azokat nem használja a rangsorolásban, mivel nagyon könnyen manipulálható adatok. Ezzel szemben az átkattintási arány szerepét már többen keresőoptimalizálási tesztekkel is bizonyították.
Akkor ez a 22-es csapdája 🙂
Mert hogy is van ez? Ha elől szerepelsz a google találati listán….. Nem is kell többet írnom…. míg ekkora a piaci részesedése…
Mint az iskolában 🙂 nagyság szerint sorakozó. Csak ott nem kattintottak ránk…
Persze nincs konkrét statisztikai adatom, mire kattintanak többet az emberek, egy kereső portál első oldalas találatai valamelyikére, vagy inkább a 2. 3. 4. sokadik oldalon szereplőkre?
Ha az átkattintási arány rangsorolási tényező, akkor ez így fairplay?
Nem! Persze hogy nem 🙂 Egy verseny soha nem fer, ezekkel a feltételekkel.