Úgy tűnik az egyik Google alkalmazott elszólta magát. Noha csak a térképes találatokról van szó, olyat mondott, amit mindig sejtettünk, de soha nem erősítették meg.

A Google My Business csapatának egyik tagja Rahul J. tett közzé egy bejegyzést a Google Fórumán, amelyben négy dolgot említ meg, amelyek segíthetik az oldal jobb helyezését a helyi térképes találati listán.

Az említett négy dolog igencsak furcsa, mert olyan elemeket tartalmaz, amelyet mindig is sejtettünk, hogy befolyásolja a találati listát, de a Google sosem erősítette meg. És noha itt a térképes találati listáról van szó, nyilván az elv ugyan az a normál találati listán is.

Számít az átkattintási arány!

Rahul J., az alábbi négy dologra hívja fel a figyelmet:

Relevancia: azaz mennyire releváns a céges oldalad, és a kategória arra a keresésre, amelyet a felhasználó beírt a keresőmezőbe

Hirdetés

hirdetés

Ezt aligha kell részletesen magyarázni, teljesen nyilvánvaló, hogy csak releváns tartalommal jelenhetünk meg a találati listán egy adott keresésre. A másik sokkal érdekesebb:

Prominence, avagy a kiválóság: a céges oldalad forgalma, avagy mennyire erős az online jelenléted.

Nem teljesen világos, hogy itt mire gondolt Rahul J., de ha a szavait jól értem, gyakorlatilag arra utal, hogy egy adott oldal forgalma, mondjuk így márkaismertsége is hatással van a találati listán elfoglalt helyére. Noha még mindig a térképes találatokról beszélünk, ez így kimondva megint egy nagy újdonság, noha már számos cikket írtunk róla.

Távolság: mennyire van messze az adott hely a kereső földrajzi helyzetétől.

Ez aligha igényel extra magyarázatot, a helyi találati listán a közelebbi helyek előnyt élveznek.

Keresési múlt: a múltban ugyan erre a keresésre, hány alkalommal kattintottak a felhasználók az adott oldalra.

Ez gyakorlatilag az átkattintási aránynak felel meg. A Google ezidáig sosem ismerte el hivatalosan, de még félhivatalosan sem, hogy az átkattintás hatással lenne a rangsorra, most azonban teljesen nyíltan kimondta ezt, mégha véletlenül is, és mégha a térképes találatokra vonatkozóan is.

Azt gondolom emellett a prominence névre keresztelt rangsorolási tényező is felettébb érdekes. A Relevancia után egy oldal forgalma a második legfontosabb tényező a rangsorolásban?

Noha nyilván ez a normál találati listára egy-az egyben nem ültethető át, de mégiscsak roppant érdekes ez a lista keresőoptimalizálási szempontból.

Korábban a Google mind az átkattintási arány, mind a forgalom tekintetében azt nyilatkozta, hogy azokat nem használja a rangsorolásban, mivel nagyon könnyen manipulálható adatok. Ezzel szemben az átkattintási arány szerepét már többen keresőoptimalizálási tesztekkel is bizonyították.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. Akkor ez a 22-es csapdája 🙂
    Mert hogy is van ez? Ha elől szerepelsz a google találati listán….. Nem is kell többet írnom…. míg ekkora a piaci részesedése…
    Mint az iskolában 🙂 nagyság szerint sorakozó. Csak ott nem kattintottak ránk…
    Persze nincs konkrét statisztikai adatom, mire kattintanak többet az emberek, egy kereső portál első oldalas találatai valamelyikére, vagy inkább a 2. 3. 4. sokadik oldalon szereplőkre?
    Ha az átkattintási arány rangsorolási tényező, akkor ez így fairplay?
    Nem! Persze hogy nem 🙂 Egy verseny soha nem fer, ezekkel a feltételekkel.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

január 5, 2023

9MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Mi az az átkattintási arány? A marketingben

március 15, 2021

9MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Keresztes Attila vendégcikke, online marketing és SEO

január 17, 2017

9MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ritkán beszél arról a Google, hogy miként

április 1, 2016

9MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google lényegesen átírta ajánlásait, amely arra


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!