A Google lényegesen átírta ajánlásait, amely arra vonatkozott, hogy miképpen érhetünk el jó helyezéseket a térképes találatok között.
Egyre gyakoribb, hogy egy-egy keresésnél három térképes találat is felbukkan. Keresőoptimalizálási szempontból egyre fontosabbakká váltak a térképes találatok. Ezért is hasznos, hogy a Google kibővítette ajánlásait arra vonatkozóan, hogy miként érhetünk el jó helyezéseket ezen a területen.
Korábban a szöveg így szólt: „A helyi találatok elsősorban a relevancián, a távolságon és az ismertségen alapulnak.”
Ez természetesen nem változott, de néhány további jó tanáccsal is bővült a lista:
– töltsünk ki lehetőség szerint minden információt, hogy a felhasználók minden szükséges adatot és tényt megtalálhassanak üzletünkről
– igazoljuk a cégünk fizikai helyét, hogy nagyobb eséllyel kerülhessünk fel a térképes találatok közé
– legyenek pontosak a nyitvatartási időpontjaink, beleértve a speciális időpontokat is
– kezeljük és válaszoljunk rendszeresen az értékelésekre, folytassunk párbeszédet ügyfeleinkkel
– helyezzünk el vonzó fényképeket az oldalon, amelyek mesélnek is üzletünkről
Ezeket a tanácsokat adja a Google, kicsit hosszabban ismertetve a tennivalókat.
Noha igazán sok új információ nem derült ki, aki eddig egy kicsit is foglalkozott a térképes találatokkal, azok számára ez egyértelmű volt, de mégis egy kis előrelépés ez a Google részéről.
Sajnos egyelőre a magyar nyelvű tartalom nem került frissítésre, de az angol súgó oldalon már a részletes információk olvashatóak.
Érdemes átolvasni annak, akit ez a téma érdekel, aki pedig még nem tette meg, de rendelkezik fizikai üzlettel, vagy irodával, feltétlenül regisztráljon a Google My Business szolgáltatásába.
Kedves Attila!
A térképes téma szerencsés cikk. Konkrétan üzleti profilhoz az utcaképre fotózom a vállalkozásokat az együttműködés programban. Sok olyan vállalkozásba futok, akik nem sajátították ki, vagy nem hoztak létre cégem profilt és talán még AdWords felhasználok is. Akadt is olyan, akiknél két személyes fiók üzemel, egyikre a céges profilt hitelesítettük, másik pedig AdWors fiókot üzemeltet. Elképzelhető, hogy ha google fiókokat összekötöm (hozzá ad) akkor kiegészül/egyesül, ha a megadott weboldal azonos?
Tisztelettel
Sipos Márió
Szia!
Köszi a hozzászólást. Én már elég rég csináltam ilyet, ködös emlékeim szerint megoldható volt, de hogy mi maradt meg, mi veszett el az bizonytalan.
Itt találsz egy részletes útmutatót:
http://www.midigitalagency.com/how-to-merge-multiple-google-pages/
(nem próbáltam)