Utoljára frissítve: június 7, 2017
Témakör: Linképítés
mi ez? SEO hírek

A Google hivatalos blogoldalán tett közzé egy figyelmeztetést a Google webspam csapata, amelyben arra intenek mindenkit: óvakodjanak a cikk-kampányoktól.

„Az elmúlt időben arra lettünk figyelmesek, hogy ugrásszerűen megnőtt a spam linkek száma a vendégbejegyzésekben”

Így kezdődik a Google webspam csapatának cikke, amely részletesen ismerteti a problémát.

A cikkben arról írnak, hogy a Google nem ellenzi azokat a cikkeket, amelyeket más weboldalakra írunk, annak érdekében, hogy az ottani közönség számára nyújtsunk hasznos információkat, tanítsuk az ottani olvasókat, vagy felhívjuk a figyelmet cégünkre, vagy ügyünkre.

Ugyanakkor az, ha ez nagy léptékben történik és a fő cél a link szerzés, nos, az már sérti a Google irányelveit, egészen pontosan linkekkel elkövetett csalásnak minősül.

A Google a mostani cikkben segítséget is nyújt, hogy melyek azok a tényezők, amelyek alapján egy cikkben elhelyezett link, már az irányelvek megsértésére utal:

Hirdetés

hirdetés
  • kulcsszóban gazdag horgonyszövegű linkek halmozása, amelyek a te oldaladra mutatnak
  • a cikk publikálása számos egyéb weboldalon, vagy sok cikk publikálása néhány nagy oldalon
  • szövegírók felbérlése, akik nem járatosak igazán a témában
  • hasonló, vagy azonos tartalmú cikkek elkészítése, vagy alternatív változat, ha az oldaladon már megjelent cikket publikálsz újra (ilyenkor a rel=nofollow mellett használd a rel=canonical címkét is.)

Ha a Google felismeri, hogy egy oldal ilyen típusú linkeket tesz közzé, az hatással lehet az adott oldal minőségének megítélésére is – szól a közlemény.

Mielőtt ilyen cikket közzétennénk tegyük fel az alábbi kérdéseket: Ismerem a  cikk íróját? Ez a személy és üzenet illeszkedik az oldalam közönségéhez? A cikkben hasznos tartalom olvasható? Ha a cikkben megkérdőjelezhető szándékú link van, azon szerepel a nofollow címke?

Azokkal az oldalakkal szemben, amelyek cikket gyártanak linkért cserébe a Google lépéseket tesz, mert ez káros a web egészére nézve – írja a Google. Amikor a link kerül előtérbe, akkor a tartalom háttérbe szorul és ez rossz felhasználói élményt eredményez. Ráadásul a webmesterek sem örülnek az agresszív cikk-küldőknek.

A Google záró tanácsa végül az, hogy koncentráljunk a saját oldalunk minőségére és tartalmára, és ezt követni fogja a többi, többek között a link is.

Nagyjából így foglalható össze a Google Webspam csapatának közleménye. És most lássuk a tanulságokat!

Kell-e félni a vendégcikkes linképítéstől?

Árnyaltabban fogalmaz a Google a vendég-cikkekről

A Google már többször kommunikálta, hogy a linképítési célból történő vendég-bloggolás sérti az irányelveit. A mostani cikk, ennél árnyaltabban fogalmaz, hiszen azt írja, alapvetően elfogadja a jelenséget magát, a probléma akkor merül fel, ha a fő cél a linképítés, és ez nagy léptékű, tehát a linkprofil jelentős részét ilyen cikkek teszik ki.

Az egyik tanulság tehát ez. Lehetnek ilyen linkjeink is, de ne vigyük túlzásba azokat sem.

Vannak gyanús tényezők

A másik fontos észrevétel a cikkben, hogy a Google maga fogalmazza meg, hogy mely tényezők azok, amelyek gyanúsak lehetnek, például a kulcsszavas linkek, vagy ha több helyen jelenik meg ugyan az a cikk, vagy ha újraközöltetjük a cikkeinket, stb.

Figyeljünk ezekre, és ha jól csináljuk a Google algoritmusai nem tekintik majd spam-nek vendég cikkeinket.

Koncentráljuk a minőségre!

A Google is hangsúlyozza, hogy azok a cikkek elfogadhatóak, amelyek releváns közönségnek szólnak, kiemelkedő minőségűek, valóban informatívak, és tanítanak is. Magyarán szólva, ha vendégblogolásba kezdünk, akkor a vendégcikkeink is legyenek kiemelkedő minőségűek. Ha ez megvan és nem visszük túlzásba, akkor nagy baj nem érhet minket.

Nincs új algoritmus

Természetesen a cikk után azonnal megjelentek a találgatások, hogy a Google hamarosan új algoritmust indít útjára, vagy manuális büntetések várhatóak. Gary Illyés a Google szóvivője, azonban Twitter üzenetében mindenkit megnyugtatott, hogy a mostani felhívás, csak egy „általános emlékeztető”.

Nem kell tehát félni, de ha vendégbloggolásba kezdenénk, akkor csináljuk ügyesen!

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. Szia, szemmel látható gyakorlati példa nincsen? Vagy legalább általad, ahogy szakemberként értelmezed – legyen külföldi (hogy ne magyar) – példát tudsz ide linkelni? Vagy többet?

    Mert így lehet Te érted, de szerintem megint sokak nem, mert ezek csak szavak ismét.

    Köszi ha van pár vállalható konkrét példa az értelmezésedben!

  2. Szia Attila!
    Reagálnék 🙂
    Idézem: „saját oldalunk minőségére és tartalmára, és ezt követni fogja a többi, többek között a link is.”
    Lehet, hogy én látom rosszul, de ez baromira nincs így már évek óta, akárhogy is erőlteti a G. ezt a metódust, ez már kamu szerintem.
    Én azt tapasztalom, hogy nincs organikus linképülés olyan módon, mint ahogyan az a web2.0 hajnalán és kora reggelén volt. Ma már luxus linkelni, meg ha meg is teszik a látogatók-olvasók-rajongók, továbbközlők, utánközlők, akkor meg biztos, hogy a közösségi médiából linkelnek, ami ugyebár annyit ér keresőoptimalizálás szempontjából, mint halottnak a csók.
    Biztos vannak témák, meg országok, meg nyelvek, amiken nem így van, de a magyar online térben luxus a linkelés, és nem is lehet organikus linképülésre alapozni egy hangyányit sem, tehát az nagyon nem beválós stratégia, hogy „építem az oldalamat rendületlenül, és majd jönnek rá a linkek is”, mert egyszerűen nem jönnek a linkek maguktól, ugyanis bár a felhasználók száma megtizenötszöröződött az elmúlt 15 évben, de a linkelni tudó felhasználók száma, meg azoknak a száma, akik a link adását fontosnak, a linkelt tartalomra mutatást a saját mondanivalójuk kiterjesztésének gondolják, maradt kb. ugyanannyi, mint 2006-2008 környékén. A szám maradt, de a linkelési kedv meg csökkent.

    Azt meg ne várja el a G, hogy majd PR céllal cikket írat bárki más oldalára, és az internet alappillérét, a linket, a teljes erővel bíró dofollow linket majd ledugózza bárki is! Ez baromság! (Hátha a G-től is olvassa valaki…)
    Miért manipulálnám a linket, ha az a természetes, hogy megadom simán az a(link) parancsot, mert meg akarom mutatni, hogy hol van az információ eredete? Miért adnék hozzá plusz, manipulatív információt, amikor a felhasználó élmény égisze alatt pont, hogy a sima link a normális?

    Gyakorlatilag egy természetellenes tettre biztat a G, hogy nekik jobb legyen. Hát köszi, de nekünk, weboldal tulajdonosoknak meg pont az nem jó!
    Tudom, nem kötelező használni a Google-t, meg a keresőoptimalizálás erejét, csak legalább valami logikus érvet mutatnának fel, és akkor csendesen bólogatnék a sarokban :).

    Attila, mondd, hogy létezik még természetes linkprofil, mert én már évek óta nem látok ilyet, vagy amit mégis, az néhány (2-3) link, aminek semmi jelentősége. (Mindezek mellé még megjegyezném, hogy természetesen az összesen 8 katalóguslinkkel rendelkező full statikus és elavult tartalmú oldalak, amik évek óta nem frissültek, ott vannak elől, mert hát miért is ne…)

    Mondok példát: volt egy több, mint 10 részes cikksorozatom olyan témában, ami túlzás nélkül tízezrek olvastak, és hoztak a gyerekük iskolai előmenetelével kapcsolatos döntést azok alapján. Hálálkodó emailek tucatjait tudnám megmutatni, továbbá csomó személyes kapcsolat is épült ezek által, amik a mai napig fennállnak.
    Link egyetlen egy darab sem épült ezekre a tartalmakra.

    És ez ma engem dühít, most, hogy elolvastam ezt a cikket :).
    Tegnap nem érdekelt, holnap már nevetek rajta, de ma ez dühít. Nem azért írtam azokat a dolgokat a cikksorozatban, hogy a G szeresse, hanem azért, hogy segítsek a hasonló szituban lévő családoknak. Segített is. Bizonyos körökben viral tartalomnak is számít. De link az nulla.
    Én ezt tapasztalom. Csak én látom sötéten? 🙂

    Rengeteg PR cikket írunk az ügyfeleknek, és látom, hogy ők is hogy küszködnek, és nincs más lehetőségük (mondjuk mi a PR cikkeket is hasznos tartalomként írjuk, tehát a tartalommal egy fél pillanatig sem lehet problémája a G-nek). Ha a természetes linképülésre várnának, meg is őszülnének, mire az megvalósulna.

    Én azt látom, hogy itt is az van, mint a FB-on: ne erőlködj, fizess!

    Rita

    1. Szia!

      Alapvetően teljesen igazad van. Ma a természetes link ritka mint a fehér holló. Illetve létezik, de azt zömében a nagy márkák, nagyon nagy forgalmú közismert oldalak kapják, amire a nagy hírportálok is gond nélkül hivatkoznak (pl. időjárási oldal, újságok online kiadása, stb.). Cégek számára szinte lehetetlen a linkszerzés természetes módon.
      Én amikor elindítottam a SEO témájú oldalamat részben ezért is döntöttem a hírportál mellett, mert ennek úgy gondoltam van esélye természetes linket szerezni, és itt működött is.
      Van még néhány oldaltípus ahol ez működik, de ezek információs oldalak, nem céges oldalak.
      Amúgy lehet természetes kvázi természetes linket szerezni, de ott nagyon nagy erőket kell beletenni a promotálásba, kb 10% tartalomkészítés 90% promótálás.
      A gondot én nem is abban látom feltétlenül, hog y aGoogle a természetes linket tartja jónak, inkább azt tartom problémásnak, hogy a vásárolt, nem természetes linkeket képtelen kiszűrni, azok hatékonyak, és így nem érdemes a természetes linképítéssel foglalkozni, mert a vásárolt link gyorsabb eredményesebb és időben/pénzben olcsóbb is.

      1. Így van 🙁
        A legtöbben ma azért fizetnek, mert a természetesség megszűnt, de az meg nem a vállalkozások hibája, hogy a PR cikkes leközölhetőséget szolgáltató kínálati oldalon meg mindenféle szolgáltatás-minőség előfordul.
        És igen, pontosan azért akarunk vendégposzttal megjelenni, mert szeretnénk az adott oldal közönségét megszólítani, az ottani olvasótábort elvarázsolni, és igen, a weben alap a link, tehát linket is akarunk a saját oldalunkra, mert különben az ottani közönség kifejezetten frusztrált lesz, hogy hall valamiről, de nem találja a folytatást, vagy épp a dolgok gyökerét. Ez szerintem a felhasználói élmény alapja.
        Hát ha ez webspam, akkor a G a saját alapvető céljait köpi szemen.
        Igen, szűrje ki azt, hogy ha a linkek mögött értéktelen tartalom van, de hát ezért a G a mesterséges intelligencia fellegvára, hogy ezeket pontosan tudja, legalábbis én ezt elvárnám tőle. Lehet, hogy hiú ábrándokat kergetek? 🙂
        Rita

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

október 10, 2023

84MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A linképítés a mai napig a keresőoptimalizálás

augusztus 28, 2023

84MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Akinek weboldala van, vagy linképítéssel foglalkozik azt

június 16, 2022

84MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Mi az a link vagy hiperhivatkozás? A

június 15, 2022

84MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Mi az a horgonyszöveg? A horgonyszöveg, (vagy


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!