Sok vita zajlott és zajlik a napokban a Google új találati listájáról, hogy vajon hogyan fog ez hatni az átkattintásokra, és szebb-e az új, mint a régi. Nos, most már mérések is vannak.

A Search Engine Land számolt be róla, hogy a Usertesting.com elkészített egy tanulmányt, amely az új találati listát hasonlította össze a régivel. Noha a vizsgálatba csupán 50 főt vontak be, az eredmények így is érdekesek, hiszen ez az első tanulmány a témáról.

Az első feladatban a felhasználóknak megmutatták külön a régi és külön az új találati listát, és meg kellett mondani, hogy mennyire könnyű elkülöníteni a fizetett találatokat a természetes találatoktól. Nos, az eredmény rendkívül szoros lett!

A felhasználók szerint ugyanis a két találati lista esetében tizedszázalékra ugyanúgy teljesített! Azaz az új listán és a régi listán ugyanolyan hatékonysággal választották külön a fizetet találatokat a természetesektől. Talán nem véletlen ez az egyezőség? (elkülönítés: 87,2%).

Érdekes módon, amikor a két találati listát egymás mellé rakták, megváltoztak az eredmények, és a felhasználók szerint az új listán volt könnyebb az elkülönítés (26 igen, nem pedig a régin 12 igen).

Hasonlóan szoros volt az eredmény akkor is, amikor a felhasználókat arról kérdezték, hogy menyire könnyű megtalálnia a linkeket a Google régi és új találati listáján.

Hirdetés

hirdetés

Az új találati lista nagyobb sortávolságokat használ mint a régi, és úgy tűnik ez tetszik a felhasználóknak, ugyanis ha csak 3%-kal is, de az új sortávot tetszetősebbnek találták (90%), mint a régit (87%).

Amikor az összbenyomásról kérdezték a felhasználókat, akkor egyértelműen az új verzió volt a nyertes (33 igen), a felmérésben résztvevők szerint, az új találati lista, letisztultabb, mint a régi.

Nos, lehet vitatkozni a felméréssel, de a nagy számok mindig többet mondanak el, mint az egyéni vélemények!

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. A felmérésben szereplő fizetett hirdetésre vonatkozó adat igaz lehet, de szerintem trükkös. Valóban megkülönböztetHETŐ a fizetett hirdetés az organikus találatoktól (ha van rá szándék), de a felületi egyezés nagy aránya miatt jelentősen nőhetett a adwords kattintások aránya. Mg csak nem is boszorkányság, csak webergonómia.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

május 11, 2023

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google az I/O konferencián bemutatta milyen

december 12, 2022

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Úgy tűnik, hogy a Google már magyar

október 19, 2022

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ebben a cikkben röviden elmagyarázom mi az

október 12, 2022

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Mitől függ a Google találati listán elért


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!