Sok vita zajlott és zajlik a napokban a Google új találati listájáról, hogy vajon hogyan fog ez hatni az átkattintásokra, és szebb-e az új, mint a régi. Nos, most már mérések is vannak.
A Search Engine Land számolt be róla, hogy a Usertesting.com elkészített egy tanulmányt, amely az új találati listát hasonlította össze a régivel. Noha a vizsgálatba csupán 50 főt vontak be, az eredmények így is érdekesek, hiszen ez az első tanulmány a témáról.
Az első feladatban a felhasználóknak megmutatták külön a régi és külön az új találati listát, és meg kellett mondani, hogy mennyire könnyű elkülöníteni a fizetett találatokat a természetes találatoktól. Nos, az eredmény rendkívül szoros lett!
A felhasználók szerint ugyanis a két találati lista esetében tizedszázalékra ugyanúgy teljesített! Azaz az új listán és a régi listán ugyanolyan hatékonysággal választották külön a fizetet találatokat a természetesektől. Talán nem véletlen ez az egyezőség? (elkülönítés: 87,2%).
Érdekes módon, amikor a két találati listát egymás mellé rakták, megváltoztak az eredmények, és a felhasználók szerint az új listán volt könnyebb az elkülönítés (26 igen, nem pedig a régin 12 igen).
Hasonlóan szoros volt az eredmény akkor is, amikor a felhasználókat arról kérdezték, hogy menyire könnyű megtalálnia a linkeket a Google régi és új találati listáján.
Az új találati lista nagyobb sortávolságokat használ mint a régi, és úgy tűnik ez tetszik a felhasználóknak, ugyanis ha csak 3%-kal is, de az új sortávot tetszetősebbnek találták (90%), mint a régit (87%).
Amikor az összbenyomásról kérdezték a felhasználókat, akkor egyértelműen az új verzió volt a nyertes (33 igen), a felmérésben résztvevők szerint, az új találati lista, letisztultabb, mint a régi.
Nos, lehet vitatkozni a felméréssel, de a nagy számok mindig többet mondanak el, mint az egyéni vélemények!
A felmérésben szereplő fizetett hirdetésre vonatkozó adat igaz lehet, de szerintem trükkös. Valóban megkülönböztetHETŐ a fizetett hirdetés az organikus találatoktól (ha van rá szándék), de a felületi egyezés nagy aránya miatt jelentősen nőhetett a adwords kattintások aránya. Mg csak nem is boszorkányság, csak webergonómia.