Utoljára frissítve: október 12, 2022

Mitől függ a Google találati listán elért helyezésünk és ezt hogyan befolyásolhatjuk és mivel mérhetjük? Ebben a cikkben gyakorlati tanácsokat osztok meg saját tapasztalatok alapján.

Google találati lista helyezés

Weboldalad helyezése a Google találati listáján attól függ, hogy fizetett találatokról beszélünk vagy a természetes találatokról. Ebben a cikkben ez utóbbiról lesz szó.

A természetes, vagy organikus találati listán a helyezések a google rangsorolásától függnek. Nézzük meg mi alapján rangsorol a Google:

  • weboldalad egészének minősége, tartalomgazdagsága
  • mennyire optimalizálod a tartalmakat a felhasználók által keresett kifejezésre és a tartalmaid mennyire fedik le a keresési szándékot
  • a weboldaladra mutató linkek milyensége, mennyisége és minősége
  • a weboldalad technikai SEO beállításai (indexelés, feltérképezhetőség és hasonlók)

Természetesen van több ezer egyéb tényező, de a fentiek mégis jól összefoglalják a lényeget. ezekkel a témákkal foglalkozik a keresőoptimalizálás.

Hogyan mérheted weboldalad helyezését a Google találati listáján?

Mindenképpen regisztráld be a weboldaladat a Google Search Console eszközébe. Ez teljesen ingyenes.

Ha eltelik pár nap onnantól kezdve a „keresési találatok” menüpont alatt követheted, hogy a weboldalad:

Hirdetés

hirdetés
  • milyen kulcsszavakra jelenik meg a Google találati listáján
  • az adott kulcsszavaknak mi az átlagos helyezése
  • hány alkalommal jelentél meg a Google találati listáján a felhasználóknak
  • milyen az átlagos átkattintási arány (azaz a megjelenéshez képest hányszor kattintottak az oldaladra)
  • és hogy hányszor kattintottak a weboldaladra a találati listán

A Search Console nem csak erről ad információt, hanem rengeteg egyéb hasznos dologról, ami segít javítani a weboldalad helyezésén. Így például:

Google találati lista helyezés mérése más eszközökkel

A Search Console egyik hibája, hogy a kulcsszó-helyezésekre vonatkozóan átlagos helyezési adatokat ad meg. Ez pedig nem a legpontosabb és nem is mindig fedi azt, amit mi látunk a találati listán.

Ez az egyik oka annak, hogy sokan használnak – köztük én is – külső szoftvereket az egyes domainek kulcsszavainak helyezés ellenőrzésére.

Ezek a szoftverek naponta ellenőrzik, hogy weboldalunk adott keresőkifejezésekre hányadik helyen található a Google találati listáján.

A profibb eszközök képesek figyelni a konkurenciát is, megadhatjuk, hogy mely városból szeretnénk ellenőrizni az adatokat és hogy milyen eszközről.

Természetesen ennek köszönhetően akár évekre visszamenőleg is követheted helyezéseid változását a találati listán.

Milyen helyezésellenőrző eszközöket használj?

NightWatch.io

Ez egy profi helyezés ellenőrző eszköz, amivel legalább 250 kulcsszó helyezését ellenőrizheted és követheted a konkurencia pozícióit is. Az ára havi 32 dollár.

Néz meg itt: Nightwatch.io

NightWatch.io

Zutrix.com

A Zutrix szintén egy kulcsszó ellenőrző szoftver, előnye, hogy már 8 dollártól elérhető és ez is alkalmas 250 kulcsszó pozíciójának napi vizsgálatára.

Itt találod: Zutrix.com

Serprobot.com

A Serprobot.com a három eszköz közül a legolcsóbb 300 kulcsszó helyezése ellenőrizhető 5 dolláros havi díj ellenében. Viszont a fenti két szoftverrel szemben kissé fapados. A felülete kevésbé felhasználóbarát és konkurencia sem követhető vel. Viszont olcsó és megbízható.

Bármelyik eszközt választhatod, de ne feledd önmagában egyik eszköz sem segít a helyezéseid javításában. Ezek arra alkalmasak, hogy követni tudd a változásokat és ez alapján beavatkozz, ha szükséges, például tartalomfrissítéssel.

Hogyan javítsd helyezéseidet a Google találati listáján?

Nézd meg milyen tartalomtípusra kíváncsiak az emberek!

Első lépésben nézd meg a találati listát arra a keresőkifejezésre, amelyre szeretnél jó helyezést elérni!

Nézd megy milyen tartalomtípusok érnek el jó helyezést! Webáruházak, termékoldalak, vagy kategóriaoldalak? Esetleg információs blogcikkek? Ez alapján képet kapsz arról, hogy keresőoptimalizálási szempontból milyen tartalommal érhetsz el jó helyezést a találati listán.

Hiába írsz blogcikket, ha az emberek adott kulcsszóra keresve webáruházban akarnak vásárolni. A Google ezt jól tudja és ilyen tartalmakkal szolgálja ki őket.

Tehát ha jó helyezést akarsz elérni, akkor érdemes ez alapján meghatározni a tartalomtípust, amivel rangsorolni akarsz.

Készíts jobb tartalmat, mint a konkurencia!

Különösen induló, új weboldalak esetén igaz az, hogy akkor van esély jó helyezést elérni, ha jobb tartalmat állítunk elő, mint a konkurencia.

A jobb, itt nem azt jelenti, hogy szebb, hanem azt, hogy információgazdagabb. Akár termékoldalról van szó, akár blogcikkről a tartalmad legyen részletgazdagabb, mint a konkurenciáé.

A keresőoptimalizálásban van egy koncepció a 10x content. Ez azt jelenti, hogy ha tartalmat készítesz legyen tízszer jobb, mint a most elérhető legjobb. Ennek persze nem tudsz mindig megfelelni, de törekedj rá.

A tartalmaidra vonatkozóan pár ötlet:

  • legyen jól tagolt, a weben könnyen olvasható, rövid bekezdésekre tagolt
  • használj képeket, alcímeket felsorolást a könnyebb olvashatóság érdekében
  • kerüld a fölösleges rizsát, minden mondatodnak célja legyen, ami tovább olvastatja a felhasználót
  • ha adatokat, tényeket közölsz, ahol lehet hivatkozd meg a forrást
  • ne legyen túl általános a szöveg hivatkozz saját tapasztalataidra

On-site SEO beállítások a jobb helyezésért

A keresőoptimalizálásban van pár olyan technika, ami igen nagyot tud lökni a Google helyezéseiden, ezeket minden esetben érdemes alkalmazni.

  • használd a Title-ben és a cikk címében is a kulcsszót, amire rangsorolni akarsz
  • a cikk első bekezdésében is szerepeljen a kulcsszó
  • használj a tartalomban a témához kapcsolódó fogalmakat, kifejezéseket. Ne feledd a mai keresők már szemantikus keresők, azaz képesek az emberekhez hasonlóan értelmezni a webes szövegeket
  • az URL-ben is szerepeljen a kulcsszó, bár ez nem kiemelt fontosságú
  • a képek alt címkéje, vagy a fájl neve is tartalmazza a kulcsszót
  • és ha használsz alcímeket, akkor legalább egy esetben ott is szerencsés a kulcsszó használata

Ugyanakkor ne halmozd a kulcsszavakat. Ne feledd, ma már a jó helyezés eléréséhez elsősorban embereknek tetsző szövegeket kell alkotnod. a túloptimalizált, kulcsszó-halmozott szövegek kora lejárt.

Szerezz külső linkeket!

A Google rangsorolásában ma is igen fontos szerepet töltenek be a linkek. A linkek külső hivatkozások. A Google szemében az a weboldal megbízhatóbb, amelyre több más domain is hivatkozik. Különösen értékes a megbízható, vagy releváns témájú oldalakról érkező linkek.

A külső linkek szerzése nem könnyű feladat egy kezdőnek. Néhány tippet azért adnék, hogy hogyan kezdj bele:

  • Nézz körül ismerősi körödben kinek lehet weboldala. Akár egy blog is tökéletesen megfelel a célnak. Kérd meg ismerőseidet, barátiadat, hogy weboldalukről linkeljék meg új honlapodat!
  • Ügyfeleid, partnereid, beszállítóid is jó eséllyel rendelkeznek weboldallal. A te eredményességed nekik is előnyt jelenthet. Kérd meg őket, hogy linkeljék meg weboldaladat, ha kell, ajánl fel nekik valami apró kedvezményt.
  • Nézd meg, hogy saját szakmád kamarájának van-e weboldala, vagy van-e a városodnak olyan oldala, ahol a helyi cégeket gyűjti össze. Sokkal könnyebb linket szerezni akár egy helyi hírportálról is élj ezekkel a lehetőségekkel

Az ilyen linképítési lehetőségek nem kerülnek általában pénzbe, de sokat javítanak az oldal iránti bizalmon, és így a Google találati lista helyezéseden is.

Ne feledkezz meg a belső linkekről sem!

Bár a belső linkek kevésbé erősek, de a számodra fontos aloldalakat linkeld meg a főoldaladról, vagy a felső menüsorból, vagy a témához kapcsolódó egyéb cikkeidből. Így jelezheted a Google számára, hogy az adott URL fontosabb, mint a többi tartalmad.

Az ilyen belső linkelések is jó néhány helyezésnyi előrelépést jelenthetnek számodra.

Újítsd fel a régi tartalmaidat!

Ha weboldalad már legalább egy éves, ne felejtsd el a régi tartalmaidat átnézni, azok tartalmát frissíteni, bővíteni. Ha jelentős az átalakítás, akkor a cikk publikálási dátumát is érdemes módosítani. Ez az apró trükk is jó néhány pozíciónyi előrelépést jelenthet a találati listán és sokkal könnyebb, mint új tartalmat készíteni.

Az alábbi ábrán láthatod, hogy egy régi cikkem felújításával a 2. helyre jöttem fel a találati listán a „SEO árajánlat” kifejezésre.

Záró gondolat

Ma már a webes jelenlét elengedhetetlen, ha szeretnéd helyezéseidet javítani a találati listán ajánlom a fenti tippeket, de érdemes kicsit jobban beleásnod magad a keresőoptimalizálásba, mert akár üzleti sikered múlhat a jó helyezéseken. Persze kereshetsz egy SEO ügynökséget vagy SEO specialistát is, aki segít téged ezen az úton, de néhány SEO alapismeret elsajátítása mindenképpen ajánlott.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

május 11, 2023

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google az I/O konferencián bemutatta milyen

december 12, 2022

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Úgy tűnik, hogy a Google már magyar

október 19, 2022

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ebben a cikkben röviden elmagyarázom mi az

október 12, 2022

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Mitől függ a Google találati listán elért


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!